Juuri kun luulin..

burbur

Joop. Selailin eräänä kuumana päivänä konettani rauhassa yksi peli päällä kunnes kone sammahti. Kävin kysymässä neuvoa muutamilta saiteilta ja melkein kaikki olivat varmoja että kyseessä on virtalähde.

Varmistuin siis asiasta ja lähdin verkkokauppaa päin ostamaan uutta.

Ostin samallaisen kuin vanhan, Nexus 4090 400W.

Ja kun sain johdot paikoilleen niin asia TOISTUI. Vaikka aivan uusi yksilö kyseessä, niin ei pelittänyt. Tuhlasinko rahani turhaan vai olenko missannut jotain tärkeää???

Please, tarvitsen vastauksia ja nopeasti.

5

562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • burbur

      ja siis kun kone sammui niin ei käynnistynyt uudestaan. Pieni hyrähdys käy aina kun konetta koittaa käynnistää mutta homma jää siihen. Jokin vihreä valo jää kuitenkin palamaan koneen sisällä.

      • pjotr

        koneesta on kyse:emo,näytönohjain,prosessori jne.
        nuo olisi kiva tietää niin vihreän valon arvoituskin ehkä selviäisi.

        oletko koneen lämpöjä ikinä seurannut?


      • burbur
        pjotr kirjoitti:

        koneesta on kyse:emo,näytönohjain,prosessori jne.
        nuo olisi kiva tietää niin vihreän valon arvoituskin ehkä selviäisi.

        oletko koneen lämpöjä ikinä seurannut?

        AMD Athlon 2800
        Wintoosa XP
        NVIDIA GeForce 6800

        Lämpötilat yleensä olleet melko suuria. Vilposina päivinä saattaa olla jotain 35-40astetta mutta varsinkin nyt kesällä 60astetta päivisin. Tämän takia pelaaminen on ollut tukalaa koska kone sammuilee välillä mutta sitten on ollut rauhallisempaa kun on satanut . Nyt alkanut taas mukavan lämpöset kelit ja kone kellisti vatsalleen samantien


      • pjotr
        burbur kirjoitti:

        AMD Athlon 2800
        Wintoosa XP
        NVIDIA GeForce 6800

        Lämpötilat yleensä olleet melko suuria. Vilposina päivinä saattaa olla jotain 35-40astetta mutta varsinkin nyt kesällä 60astetta päivisin. Tämän takia pelaaminen on ollut tukalaa koska kone sammuilee välillä mutta sitten on ollut rauhallisempaa kun on satanut . Nyt alkanut taas mukavan lämpöset kelit ja kone kellisti vatsalleen samantien

        ehkä kokeilisin BIOS asetusten nollaamista(tehdasasetukset).
        löytyy emolevyltä RESET CMOS(jumpperi käytetään toisessa paikassa ja laitetaan takaisin).
        operaation aikana koneesta tietenkin virta pois kokonaan(joko virtalähteestä tai johto pois pistorasiasta).saattaa auttaa jos olet esim. ylikellottanut tai asetukset muuten päin pee...

        kun nyt kone on auki samalla voisi tarkistaa emon konkat,prossucoolerin ja näytönohjaimen coolerin pölyisyys.prosessorin ja näytönohjaimen kiinnitys myös.miksei myös samalla muutkin johdot.

        huono onni pitää olla jos toinenkin virtalähde on sökö.

        konkatkaan tuskin menee hetkessä rikki.olisi varmaan oireillut muutenkin.
        emolevy tosin voi hajota muutenkin(on tapahtunut).
        itse olen kellotellut kaikkia näytönohjaimia ja prosessoreja.nekään tuskin hetkessä hajoaa(yksikään ei hajonnut).kone kaatuu mutta siitä taas jatketaan.

        prosun pitäisi kestää 70 astetta vähintään kaatumatta.
        lämmöistä ei ilmennyt mitä lämpöjä nuo oli.
        emolevykään ei selvinnyt.
        ainakin emolle jonkinnäköinen herätevirta ainakin tulee jos kerran valo palaa.
        emon manuaal voisi auttaa. lähes aina netistä löytyy jos ei se vihkonen ole tallella.


      • pjotr
        pjotr kirjoitti:

        ehkä kokeilisin BIOS asetusten nollaamista(tehdasasetukset).
        löytyy emolevyltä RESET CMOS(jumpperi käytetään toisessa paikassa ja laitetaan takaisin).
        operaation aikana koneesta tietenkin virta pois kokonaan(joko virtalähteestä tai johto pois pistorasiasta).saattaa auttaa jos olet esim. ylikellottanut tai asetukset muuten päin pee...

        kun nyt kone on auki samalla voisi tarkistaa emon konkat,prossucoolerin ja näytönohjaimen coolerin pölyisyys.prosessorin ja näytönohjaimen kiinnitys myös.miksei myös samalla muutkin johdot.

        huono onni pitää olla jos toinenkin virtalähde on sökö.

        konkatkaan tuskin menee hetkessä rikki.olisi varmaan oireillut muutenkin.
        emolevy tosin voi hajota muutenkin(on tapahtunut).
        itse olen kellotellut kaikkia näytönohjaimia ja prosessoreja.nekään tuskin hetkessä hajoaa(yksikään ei hajonnut).kone kaatuu mutta siitä taas jatketaan.

        prosun pitäisi kestää 70 astetta vähintään kaatumatta.
        lämmöistä ei ilmennyt mitä lämpöjä nuo oli.
        emolevykään ei selvinnyt.
        ainakin emolle jonkinnäköinen herätevirta ainakin tulee jos kerran valo palaa.
        emon manuaal voisi auttaa. lähes aina netistä löytyy jos ei se vihkonen ole tallella.

        vielä näyttöä ja muisteja koska silloin olen arvuutellut jo kaikki komponentit ja voin mennä rauhallisin mielin nukkumaan.sillä taas osuin oikeaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      256
      2262
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      2045
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      98
      1780
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1599
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1181
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1180
    7. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      64
      1019
    8. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      113
      1018
    9. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      60
      1006
    10. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      33
      1003
    Aihe