huomioliivit

vauhtivaari

Mitä mieltä olette ko.liivien käytöstä?Itse käytä ajopuvun päällä harsomaisen ohutta tyköistuvaa liiviä.EI lepata kovassakaan vauhdissa(minulle 120km/t on kova vauhti)edessä tarra kiinnitys.Olen pannut merkille,ettei autoilijat enää niin herkästi roiku takapyörässä.Olen usein käynyt Englannissa ja siellä ko.varusteet ovat hyvin yleisiä motoristien keskuudessa.Minusta liivin käytöstä on vain positiivisia seurauksia(yleistä pilkkaa ja naurua muiden taholta).Asiallisia kommentteja kiitos.

17

3115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulevat

      pakollisiksi, myyn pyörän pois. Tietyömiehet käyttäkööt liivejä. Tämä vain mun mielipide, en ota kantaa näkyvyyden paranemiseen.

    • vaiheessa

      olisi kait syytä jo miettiä lasketaanko puolisokeita henkilöitä enää liikenteeseen ollenkaan. Kohtuus sentään on sallittua järjenkin käytössä. Kaikkihan me vanhenemme, mutta minusta tuo alkaa mennä jo naurettavuuksiin että normaaleilla aisteilla varustetun ihmisen pitäisi tämän kaiken muun paskan keskellä alkaa vielä pukeutua kuin mainosvalo.

      • Turo--Inkeri

        niin saarivaltakunnassa huomioliivejä käytetään melko yleisesti, varsinkin kaupunkiajossa. On siellä tietysti cityt pikkuisen toista kokoluokkaa kuin täällä.. ja Englanti nyt on muutenkin moottoripyöräilyn eräs suurmaa, tämä Suomi on (tässäkin asiassa) sellainen omaan napaansa tuijottajien ja/tai oman egonsa pönkittäjien "paratiisi".


      • Juise

        Täräyttääkö perään normaalilla aisteilla varustettu vai puolisokea.Se sattuu sinuunkin aivan yhtä kipeasti.
        Haittaako se jos tulee huomatuksi.


      • Joo.
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        niin saarivaltakunnassa huomioliivejä käytetään melko yleisesti, varsinkin kaupunkiajossa. On siellä tietysti cityt pikkuisen toista kokoluokkaa kuin täällä.. ja Englanti nyt on muutenkin moottoripyöräilyn eräs suurmaa, tämä Suomi on (tässäkin asiassa) sellainen omaan napaansa tuijottajien ja/tai oman egonsa pönkittäjien "paratiisi".

        "tämä Suomi on (tässäkin asiassa) sellainen omaan napaansa tuijottajien ja/tai oman egonsa pönkittäjien "paratiisi"."

        Tunnistitko T-Inkeri tuosta itsesi?

        Karpelalle heti huomioliivit käyttöön,erottuu siten paremmin Iltiksen etusivulla;)

        Jos joskus ostan mopon,käytän aina ajaessa Pampers-hupparia,(neonväristä)ei ainakaan kukaan luule T-Inkeriksi.


      • sulla

        aivot eteisen naulakossa ja mäyräkoira sylissä kun tuon tekstin näpyttelit?Kysymys oli ymmärtääkseni näkymisestä ei näkemisestä.


    • Kyllähän noita on alkanut näkyä eipä siinä mitään mutta ite en kyllä noita kovin äkkiä käyttäs sitä paitti niitä tuskin löytyy miesten kokoa.

    • Hondatar

      En itse omista mutta jos ja kun pelastavat yhdeltäkin onnettomuudelta ovat ehdottomasti tarpeen - ja sen ne varmasti tekevätkin. Kyllähän ne erottuvat monenkertaisesti paremmin kuin musta ajopuku.

      • vauhtivaari

        Kommenttisi oli hieman ristiriitainen.Huomaat varmaan itsekin "pelastavat yhdeltäkin onnettomuudelta ovat ehdottomasti tarpeen - ja sen ne varmasti tekevätkin".


    • Juise

      Erittäin hyvät.Parantaa huomatuksi tulemisessa.
      Itsellä halpakaupasta ostettu vetskari malli.Maksokin 5 eur,eli suosittelen syksyn hämäriin ja etenkin vesisateeseen.

    • blackwomans

      ja ne on mun mielestä tosi tarpeelliset.etenkin syksyllä.ja myös öiseen aikaan:))
      tänäpäivänä niitä näkee suomessakin enenevässä määrin.joka on mielestäni ihan hyvä asia:))
      niin mulla on vetskari edessä niissä ja muutenkin ne on vartalon myötäiset.ja tosi kevyet.

      joten ne ei haittaa yhtään ajelussa:))

    • Frankeinstein

      Minulla on myös kyseiset liivit. Myyjä sanoi niiden
      sopivan kaikille, suhtauduin asiaan epäillen ja olin
      oikeassa. Käyttäisin aina hämärän aikaan jos niitä
      olisi saatavissa myös miesten (199cm/145kg) kokoja.

      On se kumma,että eräät tosimotoristit vetävät her-
      neen nenäänsä jos tulee puhe turvallisuutta lisää-
      vistä asioista. Bmw, hiirulainen ym. huippukuskit
      ovat niin taitavia, etteivät liivien kaltaisia kapi-
      neita tarvitse.

      • tietysti

        Olla että ne studaa tulla nähdyksi,ja sit ripittävät taas et kotilokuski sitä/tätä ei nähny mua ja blaablaa....


    • Jupinaattori

      Hanxistä sellaset heijastin "rähinäremmit". Uh, siis sellaiset vyösysteemit..Menee vyötärön ympäri ja sit yks "nauha" vinosti yli. Vähän silleen niinku moottoripyöräpoliiseilla, kais tiärätte.. Mustan nahkapuvun päällä ihan mukiinmenevä.. Mutta käytän tosin vain hämärän- ja pimeänaikaan ajellessani...

    • vauhtivaari

      Kiitos palautteesta.Paljon on palstoilla lukutaidottomia,pyysin asiallisia kommentteja.Ei ole ihme jos motoristitovereita kannetaan kirk- komaalle kymmenittäin/vuosi,kun asenteet turvallisuuteen ovat mitä ovat.Kyllä nahkaiset kerholiivit saavat vauhdissa lepattaa.Minä ajelen vaikka keltainen vilkku kypärässä,jos se tulee pakolliseksi.On se matkan teko niin mukavaa.

      • Bluesway

        .. että aina, kun puhutaan turvallisuudesta, niin selvästi porukasta erottuvat ne, jotka ajavat kohtuullisen paljon ja joille asialliset varusteet ovat luonnollinen osa harrastusta ja sitten ne, joille moottoripyöräily on lähinnä ajamista kauniilla säällä lähimmälle huoltamolle, jolloin läheskään kaikkea ajamiseen liittyvää ei koeta tarpeelliseksi - ja kommentit ovat sen mukaisia.

        Itse en voi muutaman vuoden ajokokemuksellani paljon leveillä, mutta uskallan silti tunnustaa, että sateisella säällä ja hämärissä käytän turvaliiviä - mallia halpa, mutta täysin asiansa ajava.

        Eräs toinen "turvallisuusasia", joka silloin tällöin putkahtaa keskusteluun, on pitkien ajovalojen käyttö päiväsaikaan.
        Omasta mielestäni moinen on tarpeetonta ja joissakin tapauksessa jopa vaarallista. Mutta silloin, kun aurinko on matalalla selän takana, niin itse kytken pitkät päälle, koska auringon suunnasta tuleva pyörä (tai mikä tahansa kulkija) voi olla joskus täysin näkymätön.


      • moni
        Bluesway kirjoitti:

        .. että aina, kun puhutaan turvallisuudesta, niin selvästi porukasta erottuvat ne, jotka ajavat kohtuullisen paljon ja joille asialliset varusteet ovat luonnollinen osa harrastusta ja sitten ne, joille moottoripyöräily on lähinnä ajamista kauniilla säällä lähimmälle huoltamolle, jolloin läheskään kaikkea ajamiseen liittyvää ei koeta tarpeelliseksi - ja kommentit ovat sen mukaisia.

        Itse en voi muutaman vuoden ajokokemuksellani paljon leveillä, mutta uskallan silti tunnustaa, että sateisella säällä ja hämärissä käytän turvaliiviä - mallia halpa, mutta täysin asiansa ajava.

        Eräs toinen "turvallisuusasia", joka silloin tällöin putkahtaa keskusteluun, on pitkien ajovalojen käyttö päiväsaikaan.
        Omasta mielestäni moinen on tarpeetonta ja joissakin tapauksessa jopa vaarallista. Mutta silloin, kun aurinko on matalalla selän takana, niin itse kytken pitkät päälle, koska auringon suunnasta tuleva pyörä (tai mikä tahansa kulkija) voi olla joskus täysin näkymätön.

        tarkastaa ajoon lähtiessään(edes suhtusein )toimiiko takavaloja jarruvalo? Entä heijastimet?


    Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1576
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      186
      425
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe