GS 1.6 64000km -04 vaihtohyvitys

Perheellinen

no ohoh - hintahaitari vaihtohyvityksissä alkaen 12200 ja päättyen 20300. Saattaa olla että seuraava auto on korealainen citymaasturi??? Helsvetti millaisia eroja - perstuntuma on että mitä edukkaampi auto uutena sitä suurempi (suhteellinenkin) cäppi hyvityshinnassa (eli tuo itselle jäävä maksuosuus oli kalliimmassa autossa halvempi kuin halvemmassa..?? ;)


prk

14

2709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ibbe

      12.200 kaksivuotiaasta autosta...?!? Jopas on! No, mutta tietäähän nämä useimmat hyvityshinnat tänä päivänä, kun vaihtoautohallit ovat pullollaan autoja. Ihan pellehintoja.

      Mitähän tuollaisesta voisi saada jos itse myisi, parin kympin nurkilla varmaan? Tuli vaan mieleen kun itsellä on samanikäinen, mutta jonkin verran vähemmän ajettu. Minä olen aina myynyt autot itse, mutta siinäkin on enemmän ja vähemmän tuurissaan kuinka kauan sitä joutuu myymään... varsinkin nykyään. Luulisi kuitenkin, ettei GS ole ihan vaikeimmasta päästä myydä.

      Mutta myynti ei ole vielä ajankohtaista.

      • Perheellinen

        Tuo piirun yli 20000 on sellainen tarjous, että jos valinta loppupeleissä kohdistuu siihen niin en ala itse myymään.... mutta jos alkaa "huonolla välirahalla" vaihtamaan niin tuohan kannattee myydä vaikka "alehintaan" ennenkuin antaa autokaupan kupata..


      • Aiheeseen tutustunut
        Perheellinen kirjoitti:

        Tuo piirun yli 20000 on sellainen tarjous, että jos valinta loppupeleissä kohdistuu siihen niin en ala itse myymään.... mutta jos alkaa "huonolla välirahalla" vaihtamaan niin tuohan kannattee myydä vaikka "alehintaan" ennenkuin antaa autokaupan kupata..

        Hyvityshinnoissa on näköjään melkoisesti eroa. Ja jos se on ainut asia joka ratkaisee niin käypä kysymässä mitä hyvittävät jos vaihdat uuteen Porscheen tms. oikeasti "Premium"-autoon. Voit vielä saada enemmän kuin olet uutena maksanut mikäli se nyt on ainut kriteeri "hyvälle kaupalle".

        Mutta kyllä se valitettavasti niin on että itse myymällä saat ehkä 80-85 % siitä, mitä halvin vastaava maksaa liikkeessä. Miksikö? No kun liikkeestä saa takuun ja liikkeestä saa rahoituksen vaikka omarahoitusosuus olisi hyvinkin pieni. Yksityisostajalta ei saa mitään takuuta ja selvää rahaakin ne penteleet on yleensä heti vaatimassa.

        Minä voisin kuvitella maksavani tuosta jonkun 17000€. Siis jos olisin nyt GS:ää ostamassa. Kilsoja on minun makuuni aika paljon ja konekin saisi mieluummin olla 2-litrainen.


      • tuossa tolkkua
        Aiheeseen tutustunut kirjoitti:

        Hyvityshinnoissa on näköjään melkoisesti eroa. Ja jos se on ainut asia joka ratkaisee niin käypä kysymässä mitä hyvittävät jos vaihdat uuteen Porscheen tms. oikeasti "Premium"-autoon. Voit vielä saada enemmän kuin olet uutena maksanut mikäli se nyt on ainut kriteeri "hyvälle kaupalle".

        Mutta kyllä se valitettavasti niin on että itse myymällä saat ehkä 80-85 % siitä, mitä halvin vastaava maksaa liikkeessä. Miksikö? No kun liikkeestä saa takuun ja liikkeestä saa rahoituksen vaikka omarahoitusosuus olisi hyvinkin pieni. Yksityisostajalta ei saa mitään takuuta ja selvää rahaakin ne penteleet on yleensä heti vaatimassa.

        Minä voisin kuvitella maksavani tuosta jonkun 17000€. Siis jos olisin nyt GS:ää ostamassa. Kilsoja on minun makuuni aika paljon ja konekin saisi mieluummin olla 2-litrainen.

        1.6l GS on vuonna 2004 maksanut jotain 24-25k€ jollei siinä ole hirveää varustepakettia josta ei kyllä käytettynä saa mitään joten aika optimisti saa olla jos kuvittelee jonkun maksavan siitä 20 000€.

        Todellinen myyntihinta suoralla kaupalla yksityiselle onnistuu varmaan 15-17000€ hinnalla koska muuten tuollaisen saa liikkeestäkin joka ottaa vanhan auton vaihdossa ja tarjoaa rahoitusta sekä takuun toisin kuin yksityinen myyjä.


    • Johnnie

      Hintahaitari vaihtohyvityksissä on noin suuri vain erilaisiin vaihtoehtoihin verrattuna. Varmasti esim. Maybachiin vaihdossa saattaisit hyvinkin saada 30000€ "hyvitystä" nykyisestäsi. Samaan uuteen vaihtoehtoon eri liikkeistä kysyttynä vaihteluväli hyvityksissä mahtuisi varmaan 3000€ haarukkaan, ja silloinkin vain maksetulla VÄLIRAHALLA on merkitystä. Älkää hyvät ihmiset ostako vaihtoautollenne hintaa...

    • Perheellinen

      Eli hyvityksestä (alkaen hinta on aiotun mallin lähtähinta ilman ylimääräisiä varusteita):
      -Citroen C4 alkaen hinta:24000 hyvitys: 12-13000
      -Mazda5 alkaen hinta:25000 hyvitys: 14-15000
      -Kia Sportage alkaen hinta:29900 hyvitys: 20000

      Välirahaa siis
      -C4 12000
      -Mazda5 11000
      -Sportage 9900

      Edukkaimpaan näistä kysellyistä suurimmalla välirahalla ;)

      EN ole ostamassa hintaa autolle, vaan tutkailemassa vaihtoehtoja (erilaisin perustein kuin Rellua ostaessa).

      • nettomyynti

        En väitä että se olisi välttämättä helpoin tai vähiten kivinen tie. Enkä tiedä että onko se edes loppujen lopuksi taloudellisesti kannattavaa. Mutta sellainenkin vaihtoehto on että myyt Sceniccisi itse pois ja marssit kauppaan ilman vaihtoautoa. Silloin lähtee uuden auton hinnasta mahdollisesti jopa 10% pois verrattuna siihen että viet Rellun vaihdossa. Eli kannattaa kysyä niitä hintoja myös ilman vaihtoautoa.

        Voi hyvinkin olla että parhaat kaupat teet jos myyt Scenicin vaikka naapurille tai sukulaiselle esim. 17 tuhannella ja ostat uuden auton liikkeestä hyvillä alennuksilla. Tämä vaihtoehto vaan menee sitä vaikeammaksi mitä kalliimpi on myymäsi auto. Autoliikkeestä nimittäin irtoaa auto joskus jopa ilman käsirahaa ja jopa 60 kuukauden maksuajalla mutta yksityinen myyjä vaatii yleensä koko kauppasumman heti käteen. Eikä liikkeeseen viedessä tarvitse neuvotella "renkaanpotkijoiden" kanssa.

        Ps. Mazda 5 minuakin kiinnostaa Scenicin seuraajana. Mutta mitenkäs tuo C4 tuonne joukkoon on eksynyt? Voisin kuvitella saavani ahtaan paikan kammon jos tuollainen tulisi Scenicin jälkeen.


      • perheellinen
        nettomyynti kirjoitti:

        En väitä että se olisi välttämättä helpoin tai vähiten kivinen tie. Enkä tiedä että onko se edes loppujen lopuksi taloudellisesti kannattavaa. Mutta sellainenkin vaihtoehto on että myyt Sceniccisi itse pois ja marssit kauppaan ilman vaihtoautoa. Silloin lähtee uuden auton hinnasta mahdollisesti jopa 10% pois verrattuna siihen että viet Rellun vaihdossa. Eli kannattaa kysyä niitä hintoja myös ilman vaihtoautoa.

        Voi hyvinkin olla että parhaat kaupat teet jos myyt Scenicin vaikka naapurille tai sukulaiselle esim. 17 tuhannella ja ostat uuden auton liikkeestä hyvillä alennuksilla. Tämä vaihtoehto vaan menee sitä vaikeammaksi mitä kalliimpi on myymäsi auto. Autoliikkeestä nimittäin irtoaa auto joskus jopa ilman käsirahaa ja jopa 60 kuukauden maksuajalla mutta yksityinen myyjä vaatii yleensä koko kauppasumman heti käteen. Eikä liikkeeseen viedessä tarvitse neuvotella "renkaanpotkijoiden" kanssa.

        Ps. Mazda 5 minuakin kiinnostaa Scenicin seuraajana. Mutta mitenkäs tuo C4 tuonne joukkoon on eksynyt? Voisin kuvitella saavani ahtaan paikan kammon jos tuollainen tulisi Scenicin jälkeen.

        Ihan uteliaisuuttani kysäisin vain. Oikeastaan tuollainen 4vetoinen kiinnostaisi - hiukan harrastusten vuoksi..

        Mazdasta taas oli tarjous ja auto merkkinä (menneisyydessä ainakin) on ollut varsin positiivinen kokemus ylläpidon kannalta.


      • GS 1.6 vm 2005

        Tuosta huomaa heti, että KIA:n listahinnat ovat suomessa yläkantissa. Muistaakseni Ajovalo.netin toveri on joskus niitä hiukan tutkinut.
        Matematiikkaa:
        Jos KIAn "oikea" hinta (=nettohinta autoliikkeen kate) olisi vaikka 25000, niin silloin 9900 euroa välirahalla Renault olisi arvioitu 15100 euron arvoiseksi!
        Olen seurannut, että autoliikkeissä pyydetään vm. 2005 1.6 GS noin 22.900 euroa (en muista mitä merkkiä niissä myydään uutena).

        Havaintoja Sportagesta: Todellinen bensan kulutus on jopa 2 litraa suurempi sadalla kilometrillä kuin ilmoitettu keskikulutus. Renaultissahan tilanne on toisen päin! Ilmoitettu 7,4 litraa/100km ja nyt esim. kesäajossa 7,0-7,3 ja pitkillä matkoilla vain 6,7 l/100km!
        Minulla oli korealaienn ennen Renaultia. Se alkoi ruostumaan jo toisen suomalaisen suolatalven jälkeen. Renaulttihan on ollut ruotsalaisten tutkimuksissa lähes ruostumaton.

        Lopuksi: Nyt mittarissa on 45000 km, ilman teknisiä murheita. Jos 100000 km asti menee samaa rataa, niin tarjoan työpaikalla kakkukahvit ja seuraavakin auto on Renault, koska uskon uuden pääjohtajan tekevän automerkistä vielä premium-tavaraa!


      • Tarnanen
        GS 1.6 vm 2005 kirjoitti:

        Tuosta huomaa heti, että KIA:n listahinnat ovat suomessa yläkantissa. Muistaakseni Ajovalo.netin toveri on joskus niitä hiukan tutkinut.
        Matematiikkaa:
        Jos KIAn "oikea" hinta (=nettohinta autoliikkeen kate) olisi vaikka 25000, niin silloin 9900 euroa välirahalla Renault olisi arvioitu 15100 euron arvoiseksi!
        Olen seurannut, että autoliikkeissä pyydetään vm. 2005 1.6 GS noin 22.900 euroa (en muista mitä merkkiä niissä myydään uutena).

        Havaintoja Sportagesta: Todellinen bensan kulutus on jopa 2 litraa suurempi sadalla kilometrillä kuin ilmoitettu keskikulutus. Renaultissahan tilanne on toisen päin! Ilmoitettu 7,4 litraa/100km ja nyt esim. kesäajossa 7,0-7,3 ja pitkillä matkoilla vain 6,7 l/100km!
        Minulla oli korealaienn ennen Renaultia. Se alkoi ruostumaan jo toisen suomalaisen suolatalven jälkeen. Renaulttihan on ollut ruotsalaisten tutkimuksissa lähes ruostumaton.

        Lopuksi: Nyt mittarissa on 45000 km, ilman teknisiä murheita. Jos 100000 km asti menee samaa rataa, niin tarjoan työpaikalla kakkukahvit ja seuraavakin auto on Renault, koska uskon uuden pääjohtajan tekevän automerkistä vielä premium-tavaraa!

        Hyvä yksilö on sitten sinulle sattunut. Minulla on -05 mallinen Scenic ja kilsoja tuo 41 tonnia. Vikalistalla on jo melkoisesti mittaa. En ole asiasta vielä kamalasti murehtinut mutta takuun loppuminen pian hirvittää kyllä. Johonkin täytyy tämä onneton kulkupeli hukata ennen helmikuuta -07.


      • mja
        Tarnanen kirjoitti:

        Hyvä yksilö on sitten sinulle sattunut. Minulla on -05 mallinen Scenic ja kilsoja tuo 41 tonnia. Vikalistalla on jo melkoisesti mittaa. En ole asiasta vielä kamalasti murehtinut mutta takuun loppuminen pian hirvittää kyllä. Johonkin täytyy tämä onneton kulkupeli hukata ennen helmikuuta -07.

        Mikään ei näemmä hirvitä suomalaista niin paljon kuin auton takuun loppuminen. Tämän on huomannut myös venäläisomisteinen Delta-Auto, joka lykkäsi Suomeen tuomalleen korealaiselle KIA:lle 5 vuoden takuun. Homma pelasi ja nobody-kärry Koreasta kiipesi listalla nopeasti sinne missä Renault aikaisemmin majaili. Niinpä Delta pisti 5 vuoden takuun myös Fiatille, autolle joka tunnetaan lähinnä ompelukoneena (on omaakin kokemusta). Nyt kaikkia Delta-Auton edustamia merkkejä myydään 5 vuoden takuulla - ja homma käy. Johonkin se takuun kustannus on leivottu - Deltan mainossanoin: "mieti sitä!" Itse en usko että Fiat muuttuu laadukkaaksi autoksi vain sillä että täkäläinen maahantuoja maksaa korjaukset 5 vuoden ajan. Hyvä jippo sinänsä.

        Itse otin Sceniciin huoltosopparin. Takuun loppuminen ei hirvittänyt pätkääkään, tietää ihan tarkkaan mitä homma maksaa. Voi olla hölmöä maksaa huoltosopparia myös takuuaikana, mutta saahan siitä ainakin huollot - myös vuosihuollot. Ei myöskään tarvitse kysellä Rellu-palstalla mistä halpa xx tkm huolto pääkaupunkiseudulta. Ja varsinkaan, nimenomaan ei tarvitse hukata siistiä kulkupeliä ennen jotain deadlinea.


    • Perheellinen

      tosin...olisikohan edukkainta vain ajella rellulla seuraavatkin vuodet - kun tiloiltaan ja malliltaan on varsin sopiva (oikeasti iso sisältä verrattuna noihin vaihtoehtoihin - autoon mahtuu jopa astianpesu tms. pystyyn takakonttiin, samoin 42 tuumanen taulutv jne..)

      Joku jo mainitsi Rellun kulutuksesta, työajossa (18 moottoritietä 11 paikallisteitä) kulutus kesäkelillä yksin ajellessa 6.7-6.9 l/100km

      • Tarnanen

        Minulla menee omasta takuu umpeen tammikuussa -07 ja en kyllä uskalla tuota Renua omistaa sen jälkeen. Nyt on kilsoja mittarissa 41 tuhatta ja vikalista on sen verran pitkä että hirvittää.

        Noin joka kolmas kuukausi on korjattu jotain. Nämä eivät ole ihan pikkujuttuja omalle lompakolle sitten kun takuu on ohi. Nytkin on huoltoaika varattuna ensi viikolla. Tällä kertaa vaihdetaan kampiakselin asentotunnistin. Älkää kysykö mikä se on tai mitä maksaa, en minäkään kysele kun takuu on vielä voimassa.


    • Perheellinen

      Ja kysäistään vaihtohyvitystä siihen, tai oikeammin välirahaa. Tähän saakka edelleen paras välirahatarjous/vaihtohyvitys on Kia Sportagesta..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1595
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1263
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1037
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      930
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      861
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      858
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      61
      779
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe