Ihmeiden Oppikurssi

Pallomaha

Lainasin kirjastosta Ihmeiden Oppikurssi -kirjan. Kamala järkäle! :D Täällä ei näytä olevan paljon viestejä... luulisi tällaisen opuksen pohjalta keskusteluja syntyvän. Mitä mieltä olette kirjasta? Itselläni tuo on siis pöydällä lukemista odottelemassa.

22

1922

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaa´a

      Teosofista jauhantaa...Aika vanha teos jo.
      Vertaisin raamattuun jo kokonsakin puolesta.Eli ei paljoa mitä voisi todeksi väittää.Mitä se sitten lieneekään...
      On siellä kirjastossa paljon kehittävempiäkin kirjoja :)

      Mutta tämä vain mun mielipide.

      • Pallomaha

        "Teosofista jauhantaa".. eikö kirjasta ole muuta sanottavaa? :) No, mielipiteensä kullakin. ;) Itse sanoisin, että en usko kirjaa Jeesuksen "puheeksi". Ovelia nuo työkirjan harjoitukset.


    • Ex-iok

      Koko kirjaa en ole lukenut, mutta riittävästi kylläkin. Parasta kirjassa ovat loppuosan harjoitukset. Sellaisia yleisiä, joihin törmää vaikka NLP-kurssilla. Muutoin kirjan sisältö on hyvin vaikeasti tulkittavaa ja vaikealukuista. Suomennos on joltiseltaankin kankeaa. En usko kovin paljon "viisastuneeni", mutta elämänkatsomukseeni tuli pieni laajennus - näinkin voi asioista ajatella-

      • Ykseys

        Jos lukijan ymmärryksen taso kohtaa halun niin kirja ei ole pätkääkään vaikeatajuista tai teksti kankeaa...


    • järkensä, kun

      luki joka ikinen päivä kyseistä kirjaa. On nyt hoidossa. Todellisuus ja pöllymaailma menivät sekaisin. En suosittele.

      • katjae

        haluaisikohan joku myydä ihmeiden oppikurssi-kirjan? olisin kiinnostunut ostamaan. [email protected]


      • katjae kirjoitti:

        haluaisikohan joku myydä ihmeiden oppikurssi-kirjan? olisin kiinnostunut ostamaan. [email protected]

        Oikein, Katjae, kirja pitää hankkia omaan kirjahyllyynsä. Ei siitä saa kirjastosta lainattuna mitään käsitystä sen lyhyen laina-ajan puitteissa, niin kuin täällä monista kirjoituksista on voinut huomata. Kun se on aina saatavilla, voi tarkistaa asioita silloin kun tulee tarvetta sihen. Ja muutenkin sen läpi lukemiseen, ja varsinkin sen ymmärtämiseen menee vuosia. Pelkästään harjoitusosan tekemiseen menee toista vuotta. Mutta on se sen arvoistakin, kuten huomaa, kun pääsee jyvälle kirjan sanomasta.

        Kirjan ymmärtämistä auttaa huomattavasti jos on ensin lukenut Gary R. Renard´in kirjan "Maailmankaikkeus katoaa" tai "Kuolematon todellisuutesi". Niissä selvitetään aika hyvin, mistä Ihmeiden Oppikurssissa on kysymys. Sitten kirjan lukeminen käy helpommin.


      • koookooo

      • pelastunut

        kaikki kokee kirjan erinlailla. Minä taas olen saanut syvyyden elämääni lukemalla tätä kirjaa. Minusta tuntuu että olin pöllymaailmassa just siksi kun todellisuus oli hukassa. Ja olin sekaisin, kun en kokenut rakkautta aijemmin aidosti. Mulle tämä on ollut suuri vaikuttaja elämääni. Olen 26 v. Morijens :)


      • Iloinen mieli
        pelastunut kirjoitti:

        kaikki kokee kirjan erinlailla. Minä taas olen saanut syvyyden elämääni lukemalla tätä kirjaa. Minusta tuntuu että olin pöllymaailmassa just siksi kun todellisuus oli hukassa. Ja olin sekaisin, kun en kokenut rakkautta aijemmin aidosti. Mulle tämä on ollut suuri vaikuttaja elämääni. Olen 26 v. Morijens :)

        Mitä enemmän kurssin kautta oppii sitä soveltamaan itseensä ja tilanteisiinsa, sitä enemmän avautuvat sydämen silmät huomaamaan, kuinka suunnattoman suurta, kaunista ja vastaansanomattoman täydellistä onkaan Jumalan osoittama rakkaus meitä, Poikaansa, kohtaan; siinäpä työsarkaa sitä jäljitellessämme!

        Oppimisen tärkeisiin vaiheisiin kuuluvat myös epämiellyttävinä notkahduksina kokemamme hetket, jolloin mieli tuntuu olevan hämmennyksissä kun emme aina kykenekään vilpittömistä harjoituksista ja rukouksistamme huolimatta vastaamaan rauhan, ilon ja selkeyden tunteella niihin läksyihin joita harhamaailma eteemme heittää; ei mitään hätää ( tämän olen oppinut ): Pyhä Henki ei ikinä jätä meitä yksin - se olisi jo Jumalan rakkauden vastaistakin eli mahdottomuus -, vaan auttaa silloinkin sellaisin tilanteeseen sopivin keinoin, joita emme "sokeutemme" vuosi kykene näkemään kuin ehkä paljon myöhemmin.

        Olet täydellisen rakkauden kohteena; olet täydellisen hyväksytty ja sinusta iloitaan paljon. Ikuisesti.


      • pa-puppisM
        Iloinen mieli kirjoitti:

        Mitä enemmän kurssin kautta oppii sitä soveltamaan itseensä ja tilanteisiinsa, sitä enemmän avautuvat sydämen silmät huomaamaan, kuinka suunnattoman suurta, kaunista ja vastaansanomattoman täydellistä onkaan Jumalan osoittama rakkaus meitä, Poikaansa, kohtaan; siinäpä työsarkaa sitä jäljitellessämme!

        Oppimisen tärkeisiin vaiheisiin kuuluvat myös epämiellyttävinä notkahduksina kokemamme hetket, jolloin mieli tuntuu olevan hämmennyksissä kun emme aina kykenekään vilpittömistä harjoituksista ja rukouksistamme huolimatta vastaamaan rauhan, ilon ja selkeyden tunteella niihin läksyihin joita harhamaailma eteemme heittää; ei mitään hätää ( tämän olen oppinut ): Pyhä Henki ei ikinä jätä meitä yksin - se olisi jo Jumalan rakkauden vastaistakin eli mahdottomuus -, vaan auttaa silloinkin sellaisin tilanteeseen sopivin keinoin, joita emme "sokeutemme" vuosi kykene näkemään kuin ehkä paljon myöhemmin.

        Olet täydellisen rakkauden kohteena; olet täydellisen hyväksytty ja sinusta iloitaan paljon. Ikuisesti.

        mutta Renardin kirjat luin. Mulla on IOK kyllä ja harkitsen sen lukemista. Renardin kirjoista sain kuvan, että kyse on yhdestä ihmiskunnalle annetuista ilmoituksista. Kukin valitkoon itselleen sopivan. Ja tosiaan se mikä minuun puree on puhe tajuntamme ulkopulisen maailman olemisesta kuvitelmaa so. harhaa. Itse pitäisin tätä luonnontieteeellisenäkin totuutena nykypäivän maailmassa. Materialismin näkisin hulluutena ja erityisesti se mihin se johtaa on hulluutta. Joskus kun tajuan syvällisesti sisäisen todellisuuteni ja pidän fyysiseksi väitettyä maailmaa harhana koen todella miellyttävää rauhaa itsessäni. En tiedä miten em. virkkeeni sopii IOK:iin, mutta toivon, että joku kirjaan perehtynyt sen kertoo. Kiitos.


      • kääntynyt
        Iloinen mieli kirjoitti:

        Mitä enemmän kurssin kautta oppii sitä soveltamaan itseensä ja tilanteisiinsa, sitä enemmän avautuvat sydämen silmät huomaamaan, kuinka suunnattoman suurta, kaunista ja vastaansanomattoman täydellistä onkaan Jumalan osoittama rakkaus meitä, Poikaansa, kohtaan; siinäpä työsarkaa sitä jäljitellessämme!

        Oppimisen tärkeisiin vaiheisiin kuuluvat myös epämiellyttävinä notkahduksina kokemamme hetket, jolloin mieli tuntuu olevan hämmennyksissä kun emme aina kykenekään vilpittömistä harjoituksista ja rukouksistamme huolimatta vastaamaan rauhan, ilon ja selkeyden tunteella niihin läksyihin joita harhamaailma eteemme heittää; ei mitään hätää ( tämän olen oppinut ): Pyhä Henki ei ikinä jätä meitä yksin - se olisi jo Jumalan rakkauden vastaistakin eli mahdottomuus -, vaan auttaa silloinkin sellaisin tilanteeseen sopivin keinoin, joita emme "sokeutemme" vuosi kykene näkemään kuin ehkä paljon myöhemmin.

        Olet täydellisen rakkauden kohteena; olet täydellisen hyväksytty ja sinusta iloitaan paljon. Ikuisesti.

        Olen syventynyt kyseiseen kirjaan ja tehnyt sen harjoitukset ja voin sanoa, että se on ollut varmasti elämäni suurin virhe ja sen seurauksista irtaantuminen vaati valtavasti työtä, ja rukoustakin. Kurssin ja muun New Agen edustama "korkeampi tietoisuus" rauhasta ja rakkaudesta on vain seurausta mielen manipuloinnin aiheuttamasta tunnelukoista, joissa torjuttujen tunteiden energia ohjataa ajatuksiksi. Kurssin harjoituksethan ohjaavat kohtaamaan arjen asioita erilaisten ajatusharjoitusten kautta, eli suora tunteiden kokeminen alkaa jäädä mahdottomaksi. Lopputuloksena ihminen alkaa vaipua mielikuvituksensa luomien fantasioiden uhriksi ja tietoinen rationaalisuus heikkenee. Tämä kaikki on muka jotain hengellisyyttä. Ei se sitä ole. Itsekin tajusin myöhemmin, että rationaalisuuden lisäksi minulta puuttui myös aito usko. Muuten en olisi vajonnut tällaisen valheellisen roskan pariin. Ihan vihaksi pistää...

        Niille asiaan sotkeutuneille sanon: ei kuitenkaan tarvitse hätääntyä. AINA on olemassa poispääsy. Aloitetaan vaikka sellaisella asialla kuin katumus. Kyllä armo tulee sitten vastaan. Todettakoon, että viheläinen kurssi yrittää estää katumuksenkin mahdollisuudeen väittämällä, että syntiä ei ole olemassa (joten sitä ei voi katua). Kurssi on itseasiassa äärimmäisen pöyhkeä esitys.


      • Minä olen se jokaMin
        kääntynyt kirjoitti:

        Olen syventynyt kyseiseen kirjaan ja tehnyt sen harjoitukset ja voin sanoa, että se on ollut varmasti elämäni suurin virhe ja sen seurauksista irtaantuminen vaati valtavasti työtä, ja rukoustakin. Kurssin ja muun New Agen edustama "korkeampi tietoisuus" rauhasta ja rakkaudesta on vain seurausta mielen manipuloinnin aiheuttamasta tunnelukoista, joissa torjuttujen tunteiden energia ohjataa ajatuksiksi. Kurssin harjoituksethan ohjaavat kohtaamaan arjen asioita erilaisten ajatusharjoitusten kautta, eli suora tunteiden kokeminen alkaa jäädä mahdottomaksi. Lopputuloksena ihminen alkaa vaipua mielikuvituksensa luomien fantasioiden uhriksi ja tietoinen rationaalisuus heikkenee. Tämä kaikki on muka jotain hengellisyyttä. Ei se sitä ole. Itsekin tajusin myöhemmin, että rationaalisuuden lisäksi minulta puuttui myös aito usko. Muuten en olisi vajonnut tällaisen valheellisen roskan pariin. Ihan vihaksi pistää...

        Niille asiaan sotkeutuneille sanon: ei kuitenkaan tarvitse hätääntyä. AINA on olemassa poispääsy. Aloitetaan vaikka sellaisella asialla kuin katumus. Kyllä armo tulee sitten vastaan. Todettakoon, että viheläinen kurssi yrittää estää katumuksenkin mahdollisuudeen väittämällä, että syntiä ei ole olemassa (joten sitä ei voi katua). Kurssi on itseasiassa äärimmäisen pöyhkeä esitys.

        käntynyt: Aloitetaan vaikka sellaisella asialla kuin katumus.

        Asialla on se merkitys jonka sille itse annat.
        Jos koet että katumalla jotakin mennyttä tapahtumaa voit muuttaa sitä tai sen seurauksia, hyvä niin.
        On myös sellaisia ajattelutapoja että katuminen ei muuta mitään.
        Ainoastaan anteeksianto on muutoksen avain. Syvällisenä kurssin opiskelijana tiedät mitä anteeksianto sen mukaan tarkoittaa.
        Annan itselleni anteeksi ajatukseni Sinusta.
        Onko oikein pyytää viitettä missäkohdin kirjassa esiintyy opetusta "korkeampi tietoisuus?" Voisin ihmetellä muiden ihmiden ohessa


      • childoftheuniverse
        kääntynyt kirjoitti:

        Olen syventynyt kyseiseen kirjaan ja tehnyt sen harjoitukset ja voin sanoa, että se on ollut varmasti elämäni suurin virhe ja sen seurauksista irtaantuminen vaati valtavasti työtä, ja rukoustakin. Kurssin ja muun New Agen edustama "korkeampi tietoisuus" rauhasta ja rakkaudesta on vain seurausta mielen manipuloinnin aiheuttamasta tunnelukoista, joissa torjuttujen tunteiden energia ohjataa ajatuksiksi. Kurssin harjoituksethan ohjaavat kohtaamaan arjen asioita erilaisten ajatusharjoitusten kautta, eli suora tunteiden kokeminen alkaa jäädä mahdottomaksi. Lopputuloksena ihminen alkaa vaipua mielikuvituksensa luomien fantasioiden uhriksi ja tietoinen rationaalisuus heikkenee. Tämä kaikki on muka jotain hengellisyyttä. Ei se sitä ole. Itsekin tajusin myöhemmin, että rationaalisuuden lisäksi minulta puuttui myös aito usko. Muuten en olisi vajonnut tällaisen valheellisen roskan pariin. Ihan vihaksi pistää...

        Niille asiaan sotkeutuneille sanon: ei kuitenkaan tarvitse hätääntyä. AINA on olemassa poispääsy. Aloitetaan vaikka sellaisella asialla kuin katumus. Kyllä armo tulee sitten vastaan. Todettakoon, että viheläinen kurssi yrittää estää katumuksenkin mahdollisuudeen väittämällä, että syntiä ei ole olemassa (joten sitä ei voi katua). Kurssi on itseasiassa äärimmäisen pöyhkeä esitys.

        kirjaa Kuolematon todellisuutesi, aikaisemmin luin Katoavan maailmankaikkeuden. Todella hienoja ajatuksia sisältäviä kirjoja. Synnistä sen verran, että kirjoissa mainitaan synnin olevan VIRHE, joka voidaan korjata. Synnin olemassa oloa ei siis kielletä vaan siitä voidaan vapautua anteeksiannolla. Mutta varmasti ainakin muutama sata elämää pitää meikäläisenkin vielä elää pystyäkeen toimimaan kirjojen ajatusten mukaisesti...kaikkihan tajuava kirjan ajatukset oman henkisen tasonsa mukaisesti. Mitään ei tuputeta kenellekään, kaikki lähtee omasta itsestä ja jos joku ei usko tai ymmärrä kirjojen ajatuksia, ei sen ole väliä.


      • Ykseys
        kääntynyt kirjoitti:

        Olen syventynyt kyseiseen kirjaan ja tehnyt sen harjoitukset ja voin sanoa, että se on ollut varmasti elämäni suurin virhe ja sen seurauksista irtaantuminen vaati valtavasti työtä, ja rukoustakin. Kurssin ja muun New Agen edustama "korkeampi tietoisuus" rauhasta ja rakkaudesta on vain seurausta mielen manipuloinnin aiheuttamasta tunnelukoista, joissa torjuttujen tunteiden energia ohjataa ajatuksiksi. Kurssin harjoituksethan ohjaavat kohtaamaan arjen asioita erilaisten ajatusharjoitusten kautta, eli suora tunteiden kokeminen alkaa jäädä mahdottomaksi. Lopputuloksena ihminen alkaa vaipua mielikuvituksensa luomien fantasioiden uhriksi ja tietoinen rationaalisuus heikkenee. Tämä kaikki on muka jotain hengellisyyttä. Ei se sitä ole. Itsekin tajusin myöhemmin, että rationaalisuuden lisäksi minulta puuttui myös aito usko. Muuten en olisi vajonnut tällaisen valheellisen roskan pariin. Ihan vihaksi pistää...

        Niille asiaan sotkeutuneille sanon: ei kuitenkaan tarvitse hätääntyä. AINA on olemassa poispääsy. Aloitetaan vaikka sellaisella asialla kuin katumus. Kyllä armo tulee sitten vastaan. Todettakoon, että viheläinen kurssi yrittää estää katumuksenkin mahdollisuudeen väittämällä, että syntiä ei ole olemassa (joten sitä ei voi katua). Kurssi on itseasiassa äärimmäisen pöyhkeä esitys.

        Harmi että koet moista ahdistusta. IOK ei ole sinun tiesi ainakaan tässä elämäsi vaiheessa.
        IOK on hyvin yksinkertainen...Joko pelko tai Rakkaus...Joko pimeys tai Valo.
        Rakkaus ei voita kaikkea mutta se tekee kaiken hyväksi.

        Enkeleitä Sinulle


    • me yksi

      Asiaan liittyen, ja Garyn uusinta 'Love has forgotten no one' odotellessa, kannattaa lukaista ihan ihka suomalainen 'Adamonin aika - kaikkien unien loppu', kirjoittaja (kanavoija) Marjut Moisala. On linjassa IOK:n ja Garyn kanssa. Ihanasti ja sujuvasti kirjoitettu ja selventää asiaa tuhanteen potenssiin. Riippuu tietysti henkilön vastaanottavaisuudesta, ja tärkeintähän on soveltaa periaatteita käytäntöön. Muistaminenhan tapahtuu hetkessä, ja on vain meistä itsestämme kiinni tarvitsemmeko satoja elämiä (jotka ovat siis illuusiota ja aika on joka tapauksessa, tehty vain meidän muistamistamme auttamaan). Työlästähän tämä paluu välillä on kun egomieli puuttuu asiaan joka käänteessä, mutta onneksi voimme aloittaa aina uudestaan, heh.

    • uusi testamentti

      Ihme: Jätän tappamatta kristityn. Siis juutalaisenpuolikkaan, eli israelilaispuolikkaan, siis kristitty(oli kuka tahansa). Olen ihan hyvä tyyppi, haluan Suomen olevan Suomi.

    • IOKin lukenut

      Synti (perisynti) on se tapahtuma, kun ajattelee olevansa erossa Jumalasta. Silloin syntyy ego. IOKissa on kyse egon vähittäisestä purkamisesta.

    • Ykseys

      Suosittelen Marianne Williamsonin kirjaa Palatkaamme rakkauteen. IOK:n sanomaa pelkistettynä -todella hyvä kirja.

    • Paras "ihmeiden oppikurssi" löytyy Raamatusta, Uusi Testamentti ja Jeesuksen opetukset.

      Se on yliveto. :=)

      • muril

        Ainoa Raamatun vika on se että se on kirjopitettu liian monta kertaa uudestaan kunkin hallitsijan tahdon ja tarpeiden mukaan, pitämään kansa ruodussa ja nuhteessa. Surullista on, että se kertoi siloin aitona todellisen jeesuksen elämästä ja elämän tarkoituksesta. Nyt siinä on ehkä siteeksi totta...


      • muril kirjoitti:

        Ainoa Raamatun vika on se että se on kirjopitettu liian monta kertaa uudestaan kunkin hallitsijan tahdon ja tarpeiden mukaan, pitämään kansa ruodussa ja nuhteessa. Surullista on, että se kertoi siloin aitona todellisen jeesuksen elämästä ja elämän tarkoituksesta. Nyt siinä on ehkä siteeksi totta...

        "Ainoa Raamatun vika on se että se on kirjopitettu liian monta kertaa uudestaan kunkin hallitsijan tahdon ja tarpeiden mukaan, pitämään kansa ruodussa ja nuhteessa. Surullista on, että se kertoi siloin aitona todellisen jeesuksen elämästä ja elämän tarkoituksesta. Nyt siinä on ehkä siteeksi totta... "

        - totta se on, että mulkattu Raamattua on paljon. On hyvä, kun voi käännöksiä verrata toisiinsa. Luotettuja ja alkukieleen perustautuvia käännöksiä on Raamatun tutkijoitten mukaan monia.
        Pari hyvää on esim.Biblia, KJV.

        Kun toimii Kirjoitetun Sanan mukaan ja se tapahtuu, mitä Sana lupaa, silloin se on Jumalan Sanaa ja tahtoa. Esim kun jopa -38 kirkkoraamattukäännös puhuu paljon Jeesuksen sanoja ja lupauksia ja kun ne toteutuvat niihin turvaajalle, ei niitä siltä osin pidä epäillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      33
      2244
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1882
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1341
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1230
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1215
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      16
      1140
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1081
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1035
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. 12
      997
    Aihe