PELTIKATON VUOTO/VAKUUTUS

TIETOA KAIPAAVA

Hei kaikkitietävät !

Peltikatto on 20 v. vanha ja vuotanut mitä ilmeisemmin jo pari, kolme vuotta. Tämä ilmeni vasta tänä kesänä kun vesi tuli vessan katosta tiputtaen läpi.

Villat pieneltä alalta märät ja homeessa.

Korvaako kotivakuutus remontin ?

Jotkut sanovat, ettei edes kannata kääntyä vakuutusyhtiön puoleen.

Talo rakennettu v. 1985 ja ns. aluskate puuttuu. Joku nero kertoi, ettei sen vuoksi vakuutus sitä korvaa. Joku taas kertoi, ettei aluskatteita 80-luvulla kovin paljon edes rakennettu.

Mikäli sinulla on korvausasiasta tietoa niin ole ystävällinen ja vastaa viestiini.

Kiitos kaikille etukäteen !

7

6640

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saa korvausta

nehän on lähinnä huollon laiminlyönnin seurausta.

• nimittäin

Vakuutusyhtiö ei varmasti korvaa, koska ei ole kyseessä äkillinen kattovaurio.
      Katon olisi täytynyt vaurioitua joko myrskyssä tai muussa vastaavassa.
      Myrskyvaurioittenkin korvauksissa on ollut ongelmia, esimerkiksi Outokummun tienoilla kesällä raivonnut raekuuro puhkoi tiili ja mineriittikattoja ja näissäkin tapauksissa jotkut vakuutusyhtiöt eivät ole suostuneet korvauksiin.
      Joten sinä et tule saamaan minäänlaista korvausta.

• vesikatto

If Vahinkovakuutusyhtiö OY on yksi näistä vakuutusyhtiöistä joka ei korvaa poikkeuksellisen rajun myrskyn aikana sataneiden jäärakeiden aiheuttamia kattovaurioita.

• neuvoisin

Ei se ota jos ei annakaan, eli mene ja selvitä, mitä sinun oma vakuutuksesi korvaa. Jos korvaa, niin kiität itseäsi, että kysyit. JOs ei korvaa, niin tiedätpähän senkin ja ne eivät veloita kysymisestä.

• vastaajille

Kiitos vastaajille.

Otan itse selvää vakuutusyhtiöstä, sitten olen viisaampi.

Hyvää syksyn jatkoa kaikille !

• A.K.

ei tarvi mitaan aluskatteita. Uusit vain ne villat sielta ja laitat vuotokohdan kuntoon. Jos se on toiminut sen 20vuotta, niin miten se nyt niita aluskatteita tarvitsisi.

• daami

Kiitos ! Olen kanssasi samaa mieltä vaikka naisen logiikalla asiaa ajattelenkin. Jos katto on pärjännyt 20 v ilman aluskatetta niin mikä muutos tähän nyt yllättäin olisi tullut.

Kaiken huipuksi, remonttimies vedätti minua pahemman kerran kertomalla villojen olevan homeessa ym. ym. Hänellä oli hirveä kiire aloittaa remontti ja katto olisi kuulema pitänyt uusia kokonaisuudessaan. Kustannusarvio oli tietysti huikea. Selvitin itse asiaa ja villat ei tosiaankaan ole homeessa vain märät pieneltä alalta. Kun soitin remonttimiehelle, ettei villat olekaan homeessa ja vahinko on pieni eikä suinkaan koko kattoremonttia vaativa homma alkoi seli, seli, seli ...

Kolme vuotta sitten teetätin pintaremontin talossani ja samanlainen vedättäjä oli tämäkin remonttireiska. Työn jälki ala-arvoista mutta rahastus toimi.

Pidetäänkö meitä yksinäisiä naisia omakotitaloasujina aivan tyhminä ?! Luulenpa, että hyvillä ohjeilla pystyn tämän kattoprojektin itsekin hoitamaan vaikken alan ihmisiä olekaan.

Daami

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2771
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1539
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      987
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      984
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    8. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      81
      898
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      888
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe