Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Klorella-levä: kokemuksia?

Nti Etsivä

Olen käyttänyt Klorella-viherlevää eli jalolevää isolla annostuksella noin 8 kuukautta, mutta nyt se loppui ja mietin, kannattaako sen käyttöä jatkaa. Vaikea sanoa, onko siitä ollut hyötyä, kun on ollut monta päällekkäistä lisäravinnetta. Leväpuristeet ovat aika kalliita, joten siksi mietin niiden antamaa hyötyä. Itselläni on suolisto-oireita, joihin se ehkä voisi auttaa, ehkä myös väsymykseen, mutta kun en tiedä... Ilmeisesti sillä on tutkimuksissa todettu myönteisiä ja terveyttä edistäviä vaikutuksia, mutta mitä te ihmiset itse olette huomanneet tai kuulleet viherlevän käyttäjiltä?

20

7751

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piristää

      Olen käyttänyt noin viiden vuoden ajan sitä samaa viherlevä- tuotetta. En tosin käytä sitä muuta kuin kuureina, ostan 500 g:n pakkauksen ja pidän aina tauon sen loputtua. Homeopaattini on opettanut minua, että luontaislääkkeitä olisi käytettävä korkeintaan n. 3 kk ja sen jälkeen olisi pidettävä yhtä pitkä paussi.

      Joka kerta, kun otan tämän viherlevä- kuurin, piristyn todella. Sen vuoksi alan kuurin aina syksyisin.

      Luulen, että tuotteen piristävä vaikutus minun kohdallani johtuu siitä, että se elvyttää ja nopeuttaa aineenvaihduntaani. Aineenvaihduntani onkin vähän hitaan puoleinen, joskin koetulokset ovat aina olleet normaalirajojen sisällä. Tuote sisältää myös kaikki vitamiinit ja mineraalit, joten ei merijodi ole ainoa tekijä hyvinvointiin.

      Meressä on kaikki ne mineraalit, joita sadevesi on huuhdellut pois vuorilta ja maakerroksista. Siitä syystä merenläheiset lomatkin ovat niin piristäviä, koska saamme tätä jodia hengityksenkin kautta.

      Pelästyin, kun tuli esille, että sinilevät olisivat vahingollisia. Toivottavasti viherlevää voi vielä syödä. Epäilyttää, että levät kuin levät imevät kudoksiinsa myrkkyjä merestä, jotka todella ovat saastuneita. En ole kuullut minkäänlaista raporttia viherlevien kelpaamattomuudesta sisällisesti nautittaviksi!

      • Joopas joo

        Klorella on altaissa viljelty levä joten siinä ei voi olla myrkkyjä merestä, siinä myöskään EI ole jodia.

        Mitä tulee terveysvaikutuksiin, ne ovat tosiasia. Paras tulos tulee kun käyttää spirulinaa ja klorellaa yhdessä ja isohkoja määriä (15-20 tab. spitulinaa, 6-10 klorellaa /vrk. vähintään).

        Mitä hintaan tulee, se on suhteellista, itse mieluummin tingin jostain muusta ja syön klorellaa. Ja syön sitä jatkuvasti, se on täysipainoista ravintoa, ei mikään lääke.


      • sehän on totta
        Joopas joo kirjoitti:

        Klorella on altaissa viljelty levä joten siinä ei voi olla myrkkyjä merestä, siinä myöskään EI ole jodia.

        Mitä tulee terveysvaikutuksiin, ne ovat tosiasia. Paras tulos tulee kun käyttää spirulinaa ja klorellaa yhdessä ja isohkoja määriä (15-20 tab. spitulinaa, 6-10 klorellaa /vrk. vähintään).

        Mitä hintaan tulee, se on suhteellista, itse mieluummin tingin jostain muusta ja syön klorellaa. Ja syön sitä jatkuvasti, se on täysipainoista ravintoa, ei mikään lääke.

        Jos on ammeessa viljeltyä, niin ei ole luonnontuote enää. On tosin olemassa aitoakin merilevää, jota aikaisempi kirjoittaja luultavasti tarkoittaa. Se on jodirikasta ja se on se joka auttaa aineenviahduntahäiriöihin. Koska ei tässä saa mainostaa, niin en voi kertoa, mitä tuotetta minä itse käytän. Niissä on eroa. Toinen on luonnontuote ja mainitsemasi on liikeidea!


      • Joopas joo
        sehän on totta kirjoitti:

        Jos on ammeessa viljeltyä, niin ei ole luonnontuote enää. On tosin olemassa aitoakin merilevää, jota aikaisempi kirjoittaja luultavasti tarkoittaa. Se on jodirikasta ja se on se joka auttaa aineenviahduntahäiriöihin. Koska ei tässä saa mainostaa, niin en voi kertoa, mitä tuotetta minä itse käytän. Niissä on eroa. Toinen on luonnontuote ja mainitsemasi on liikeidea!

        ... aineenvaihduntaa koska se aktivoi suoliston peristalttista liikettä. Clorellan ja Spirulinan terveysvaikutuksista on niin paljon tutkittua tietoa etten viitsi asiasta kinastella.

        Syökää ihan mitä lystäätte, suosittelen kuitenkin clorellaa ja spiruliinaa yhdistelmänä, näin saa kaikki vitamiinit, aminohapot ja kivennäiset luonnollisessa (=hyvin imeytyvässä) muodossa.

        Mitä tulee luonnontuotteisiin niin mieluummin syön allasviljeltyä tavaraa kuin suoraan merestä kerättyä, merta kun voisi kutsua jo nimellä kaatopaikka, valitettavasti.


      • uskaltaako?
        Joopas joo kirjoitti:

        ... aineenvaihduntaa koska se aktivoi suoliston peristalttista liikettä. Clorellan ja Spirulinan terveysvaikutuksista on niin paljon tutkittua tietoa etten viitsi asiasta kinastella.

        Syökää ihan mitä lystäätte, suosittelen kuitenkin clorellaa ja spiruliinaa yhdistelmänä, näin saa kaikki vitamiinit, aminohapot ja kivennäiset luonnollisessa (=hyvin imeytyvässä) muodossa.

        Mitä tulee luonnontuotteisiin niin mieluummin syön allasviljeltyä tavaraa kuin suoraan merestä kerättyä, merta kun voisi kutsua jo nimellä kaatopaikka, valitettavasti.

        Spirulina on sinilavaa ei sama kuin viherlava. Uskaltaako sitä käyttää?


      • Joopas joo
        uskaltaako? kirjoitti:

        Spirulina on sinilavaa ei sama kuin viherlava. Uskaltaako sitä käyttää?

        Mistäs tämä tieto on peräisin? Kyllä se ihan vihreältä näyttää mun silmissä.


      • tarkistapa
        Joopas joo kirjoitti:

        Mistäs tämä tieto on peräisin? Kyllä se ihan vihreältä näyttää mun silmissä.

        Ei se väri. Googlaa vähän ja löydät tuon tiedon äkkiä. Jopa melkein yksinomaan Wikipedioitten avulla. Spirulina on sinilevä, ja itse asiassa jopa bakteeri.


      • tietoa
        Joopas joo kirjoitti:

        ... aineenvaihduntaa koska se aktivoi suoliston peristalttista liikettä. Clorellan ja Spirulinan terveysvaikutuksista on niin paljon tutkittua tietoa etten viitsi asiasta kinastella.

        Syökää ihan mitä lystäätte, suosittelen kuitenkin clorellaa ja spiruliinaa yhdistelmänä, näin saa kaikki vitamiinit, aminohapot ja kivennäiset luonnollisessa (=hyvin imeytyvässä) muodossa.

        Mitä tulee luonnontuotteisiin niin mieluummin syön allasviljeltyä tavaraa kuin suoraan merestä kerättyä, merta kun voisi kutsua jo nimellä kaatopaikka, valitettavasti.

        Itse asiassa tutkittua tietoa on huomattavasti vähemmän kuin väitteitä. Jos tarkoitetaan tarkkaan tehtyjä tieteellisiä tutkimuksia.

        Lisäksi on jo jonkinverran näyttöä, että nämä saattavat tietyissä tilanteissa toimia neurotoksiineina vaurioittaen siten hermostoa ja aivoja ja/tai sisältää maksaa vaurioittavia mikrobeja (vaikka suurin kohu onkin ollut Klamath-järven AHA-levästä).

        Tullissa yli puolet testatuista spirulina-eristä on hylätty mm. liiallisen säteilytyksen, puutteellisten pakkausmerkintöjen tms. johdosta.


    • kuin söisi

      salaattia. Salaatti on vain paljon terveellisempää kuin levä. Ei tartte syödä kaikkea muutakin mitä mereen on pumpattu. Kasvata itse salaatti ilman lisäaineita -> halpaa ja terveellistä :). Piristyt jo siitäkin, kun möydennät puutarhaasi tai kukkapurkkiasi.

      • piristää - uudelleen

        Tarkoittamani viherlevä on tabletteja! En tarkoittanut tuoretta viherlevää jota viljellään ammeessa!


      • Joopas joo
        piristää - uudelleen kirjoitti:

        Tarkoittamani viherlevä on tabletteja! En tarkoittanut tuoretta viherlevää jota viljellään ammeessa!

        ...nimeltään? Puhehan oli klorellasta ja se viljellään altaissa takuuvarmasti. Niin ja sitä myydän suomessa nimenomaan tabletteina.


    • Viherlook

      Joo syö vaan , niin saat terveen lookin!

    • Hljfeghj123

      Oksensin juuri sappinesteetkin ulos kun otin tunti sitten ko.valmistetta lenkin jälkeen t-lusikallisen. En ikinä enää!!

      • Mustikastaja

        Kannattaakin pysytellä erossa näistä "luontaistuotteista".


    • vasarakantainen

      Sinä olet pöhlö, kun syöt summassa mömmöjä. On siitä sellainen hyöty, että väestön geenirakenne paranee, kun poistut mullan alle.

    • paperiarkkipiiispa

      Kyllä.
      Söin sitä levää viikon ja nyt olen aivan vihree, enkä suinkaan kateudesta.

      • kaun5tenTUTAKASREMA

        Tuo ei ollut alkuperäisen paperiarkkipiispa -nimimerkin kirjoittama kirjoitus. Häirikkö se siinä sotkee asiallista keskustelua.


    • 90vuotiasmummo

      Syön joka päivä klorella ja olen täysin terve 90 vuotias mummo.

    • Niityäjä-Siilo

      Seisokkini on nyt tuplasti kovempi ja kestää kaksi kertaa kauemmin kuin ennen!
      Kiitos chorella levän dyönnin.
      Suosittelen kaikille impotenterille vuorella levää!

    • Nuppiturvoksissa

      Klorella sai mieskuntoni uuteen kukoistukseen. Mulukun pää on kuin mandariini. Seisokki kestää kovankin jyystön. Kiitos klorella!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      40
      1237
    Aihe