Vesieristys

.....

Mitähän maksaa suurinpiirtein vesieristys kaikkine aineineen 17m2 alalle?

30

3910

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 500 - 1000 eurolla

saa alveineen ja matkakuluineen.

• Late-

Vesieristysmateriaalien hinta on n. 10-15e/m2, työ vaihtelee n. 15-35e/h alv 22%. Ammattitaitoiselta ja oikeita tuotteita käyttäen tuntimäärässä puhutaan ehkä 6-8 tuntia, olettaen
      että tekijä laskuttaa odotteluajan.

Eli kohtuusumma olisi n. 500-600 euroa sis verot.

• neliöhinta

Tampereen alueella on kait halvimpia neliöhintoja 19€ /m2 ,sis. työn ja materiaalit.
        En usko että kukaan maksaa odottelu aikaa.
        En ainakaan itse "pysty" laskuttamaan odotteluajasta. Mistäpäin `Late-`olet hinnat ottanut, ihan mielenkiinnosta kyselen ?

• hp
        neliöhinta kirjoitti:

Tampereen alueella on kait halvimpia neliöhintoja 19€ /m2 ,sis. työn ja materiaalit.
        En usko että kukaan maksaa odottelu aikaa.
        En ainakaan itse "pysty" laskuttamaan odotteluajasta. Mistäpäin `Late-`olet hinnat ottanut, ihan mielenkiinnosta kyselen ?

1984 rak paritalo. ei lainkaan vesieristystä missään . kosteusmittaus tehty ja mitään vikaa ei löytynyt. ei kuulemma ole ton ikäisissä käytetty? onko tosiaan noin ja mikä sen betonin kuivana pitää ? . laattalattia ja lattialämmitys on.

• kypsä 39

kari ajaa hiacella ja tekee sen sulle pimeesti 250 eur(sis.alv) aineet.
      jorma pöröttelee fiatilla ja yrittää elättää perheensä rehellisesti laskuttaen 13eur/m2 työstä aineet päälle (hinnat alv 0%)
      jaskalla on sert, mersu ja on huolellinen mies. Laskutaa sulta raportteineen 20 eur/m2 aineet matkakulut
      arska on taas isännöitsijän vävy jolla ei ole sertia, eikä edes autoa ja työkalut sillä varastetut. Se sen homman tekee ja laskuttaa pari tonnia ja kaikki hurraa!!!

• Rakentaja2010

Kiillon Kerafiberia saat huomenaamulla ilmaiseksi. Uusimman TM Rakennusmaailman testin mukaan se kun "ei pidä vettä".

• KYYLÄ 1

paskaa

TÖRKEÄÄ HERJAUSTA!!

• tm:ssä
        KYYLÄ 1 kirjoitti:

paskaa

TÖRKEÄÄ HERJAUSTA!!

niin vain testien mukaan luki... sinnehän se hännille jäi Mapein kanssa. Mutta eipä noita ny kannata kuitenkaan käyttämättä jättää, eihän se tekijän vika ole jos vesieriste ei pidä!

• sertikoiranruoka
        KYYLÄ 1 kirjoitti:

paskaa

TÖRKEÄÄ HERJAUSTA!!

Aika hyvä TM rakennusmaailman uusi testi 1/10 lehdessä. Kiillon Kerafiber ei pitänyt vettä edes uusintatestissä, eipä kylläkään Mapei Mapegumkaan.

Eli testin mukaan pannaan molemmat, eivät ole siis vedeneristeitä vaan vuotavia mömmöjä.

• eriste
        sertikoiranruoka kirjoitti:

Aika hyvä TM rakennusmaailman uusi testi 1/10 lehdessä. Kiillon Kerafiber ei pitänyt vettä edes uusintatestissä, eipä kylläkään Mapei Mapegumkaan.

Eli testin mukaan pannaan molemmat, eivät ole siis vedeneristeitä vaan vuotavia mömmöjä.

en ehkä ihan 100% luottaisi TM:n testiin. Kuitenkin tuote on testattu VTT:llä ja läpäissyt testit kiitettävästi. Eli tässä tapauksessa TM:n testikö on luotettavampi kuin VTT:n?

Minä ainakin olen kuullut vain hyviä kokemuksia aineesta ja, jos siinä jotain vikaa olisi, niin eivätkö he olisi jo vetäneet tuotteen pois markkinoilta??

• JH
        eriste kirjoitti:

en ehkä ihan 100% luottaisi TM:n testiin. Kuitenkin tuote on testattu VTT:llä ja läpäissyt testit kiitettävästi. Eli tässä tapauksessa TM:n testikö on luotettavampi kuin VTT:n?

Minä ainakin olen kuullut vain hyviä kokemuksia aineesta ja, jos siinä jotain vikaa olisi, niin eivätkö he olisi jo vetäneet tuotteen pois markkinoilta??

Eihän tuohon tarvita muuta kuin yksi säästökuuri valmistajalla. Päätetään säästää hiukan kustannuksia ja käännytään halvemman raaka-ainetoimittajan puoleen. Toinen kustannussäästö saavutetaan, kun tingitään omasta laaduntarkkailusta.

En tiedä, mitä Kiillolla on tapahtunut, mutta aivan hyvin on mahdollista, että tuote ei ole enää sama kuin jokin aika sitten. Tekevätköhän enää edes samalla tehtaalla kuin aikaisemmin? Luulisin, että Kiillon vastine tuohon artikkeliin julkaistaan seuraavassa Rakennumaailmassa. Ehkä jo seuraavassa TM:ssä.

• inspektor
        eriste kirjoitti:

on muutamia kohteita ollut jossa alusta on kastunut vaikka vedeneriste on ollut asennettuna.
        Hankalaksi tilanteen tekee se, että ei voida mitenkään varmuudella sanoa, että onko syy asentajassa vai tavarassa.

http://www.rakennusmaailma.fi/vertailut/vedeneristeet?add=true&pid=2216

• faiberi
        sertikoiranruoka kirjoitti:

Vertailumenestyjä ja VTT sertifioima (12/2009) tuote päästää yhtäkkiä TM:n testeissä vettä läpi...?

äkkiseltään epäilisin ennemmin TM:n testaajien ammattitaitoa kun Kerafiberin laatua...

Ja TM itsekin kirjoittaa:
        "Vedeneristeiden kanssa työskentelevät tietävät, ettei riittävän paksun eristekalvon aikaansaaminen onnistu keneltä tahansa. Yhdellä vedeneristelaadulla työskentely ei toisaalta takaa sitä, että asianmukainen kalvo syntyisi kertaheitolla toisella tuotteella."

• emppulainen_2003
        faiberi kirjoitti:

Vertailumenestyjä ja VTT sertifioima (12/2009) tuote päästää yhtäkkiä TM:n testeissä vettä läpi...?

äkkiseltään epäilisin ennemmin TM:n testaajien ammattitaitoa kun Kerafiberin laatua...

"Vedeneristeiden kanssa työskentelevät tietävät, ettei riittävän paksun eristekalvon aikaansaaminen onnistu keneltä tahansa. Yhdellä vedeneristelaadulla työskentely ei toisaalta takaa sitä, että asianmukainen kalvo syntyisi kertaheitolla toisella tuotteella."

Ihan höpöhöpö -testejä TM:llä, olisi ihan eri juttu jos olisi testattu VTT:llä. Käykää vaikka kattoo vastineet sekä Kiillon että Mapein sivuilta, ei voi ton kokoiset firmat laittaa purkkeihin ihan mitä tahansa.

Meillä on kaksi vuotta sitten tehty Kerafiberillä kylppäri. Ei mitään oneglmia ja kuitenkin yläkerran kylppäri rintamamiestalossa. Huh huh tota tekniikanmaailmaa, taitaa olla päätoimittajalla juttupula kun taas täytyy noista mömmöistä kirjoittaa ja testata. Vielä opiskelijoilla. Edellinen ei ole montaa vuotta vanha ja se sentään tehty VTT:llä. Lukekaa Mapein sivuilta tiedote.

• yiriyrir
        emppulainen_2003 kirjoitti:

Ihan höpöhöpö -testejä TM:llä, olisi ihan eri juttu jos olisi testattu VTT:llä. Käykää vaikka kattoo vastineet sekä Kiillon että Mapein sivuilta, ei voi ton kokoiset firmat laittaa purkkeihin ihan mitä tahansa.

Meillä on kaksi vuotta sitten tehty Kerafiberillä kylppäri. Ei mitään oneglmia ja kuitenkin yläkerran kylppäri rintamamiestalossa. Huh huh tota tekniikanmaailmaa, taitaa olla päätoimittajalla juttupula kun taas täytyy noista mömmöistä kirjoittaa ja testata. Vielä opiskelijoilla. Edellinen ei ole montaa vuotta vanha ja se sentään tehty VTT:llä. Lukekaa Mapein sivuilta tiedote.

samaa tiedottaa kiiilto omilla sivuillaan.
        aika uskomatonta, että tommosta annetaan julkaista.

• erkki nimi merkki
        eriste kirjoitti:

Itse asiassa itse luotan enemmän TM:n testiin kuin VTT:n testiin. Miksikö? No se, että TM uskaltaa tuoda julki tuollaisen asian, edellyttää että heillä on pomminvarmaa (en sano että vedenpitävää :) näyttöä asiasta.

VTT:llä sen sijaan voi hyvinkin olla että testi on tehty tyyliin "no on se ennenkin pitänyt, samannäköistä mönjää, laitetaan nimi alle".

• erkki merkki
        emppulainen_2003 kirjoitti:

Niin, eiväthän Toyotan kokoiset firmat voi laskea markkinoille autoja, joissa kaasupoljin jää pohjaan... ?

• entinen asiakas
        faiberi kirjoitti:

Mielenkiintoista, että 12:sta tuotteesta 10 pitää vettä mutta kaksi ei, edes uusintatestien mukaan.

• mjkiut
        entinen asiakas kirjoitti:

Mielenkiintoista, että 12:sta tuotteesta 10 pitää vettä mutta kaksi ei, edes uusintatestien mukaan.

Minä ainakin suhetudun erittäin kriittisesti VTT:n tekemiin "testeihin" ta "tutkimuksiin", aika hataralla pohjalla siellä ovat.

• erteterer
        yiriyrir kirjoitti:

samaa tiedottaa kiiilto omilla sivuillaan.
        aika uskomatonta, että tommosta annetaan julkaista.

Miten niin uskomatonta että annetaan julkaista. Teknari on testannut ja todennut kahden vesieristeen vuotavan, tottakai se julkaistaan. Ainahan näistä "sota" syttyy, tietystikään ainevalmistaja ei ole tyytyväinen.

Itse muuten luotan enemmän tuohon teknarin testiin kuin vtt:n testeihin.

Teknari muuten haki tuotteet rautakaupasta kun taasen vtt joka saa ne ainevalmistajalta tai noutaa ne ainevalmistajan tehtaasta tai maahantuojalta. Eli vtt:n testissä ei ole ollenkaa mukana mm. varastointi ja kuljetusriskejä. Epäilenkin että nimenomaan tässä on joku fiba näillä kahdella, leinevätkö päässeet jäätymään? joko varastossa tai kuljetuksessa?

• paisuupaisuu
        erkki merkki kirjoitti:

Niin, eiväthän Toyotan kokoiset firmat voi laskea markkinoille autoja, joissa kaasupoljin jää pohjaan... ?

montakos niitä polkimia on jääny jumiin? Ja missä maassa...niinpä..lakimiestenluvattumaa, eli parempi tehdä recal kuin maksaa jonkun törttöilyt

• vetoniitti

Luulen että nämä Kiillon fanaattiset puolustajat ovat joko Kiillon duunareita tai sitten juuri laittaneet seiniinsä Kerafiberiä :)

Itse en ehtinyt onneksi sitä laittaa, ostan jotain vesieristettä tilalle...

• diiba duuba

Aika hyvin näkee miten vesieristeet ovat kiinni alustassaan kun ottaa kalvonpaksuusmittausta.Toiset lähtevät nahkana irti ja toisia saa tehdä töitä että saa mittapalan irti.Tärkeää on myös sen alla olevan primerin ja vesieristeen yhteensopivuus.Nimittäin saman tuotemerkin alla voi olla huono vesieriste ja hyvä primeri.Sitten yleinen virhe on että seinää tai lattiaa ei imuroida pölyttömäksi ennen primerointia.Primeri ei sido irtonaista pölyä. Jos vesieriste ei ole kunnolla kiinni alustasssaan se ei pidä vettä kuin hetken aikaa.

• vastinetta odotellaa

tein paperista pienen laatikon ja käsittelin sen keralla....vettä täyteen ja hyvin on tuntunut pitävän..

• kiiltävää.
        vastinetta odotellaa kirjoitti:

tein paperista pienen laatikon ja käsittelin sen keralla....vettä täyteen ja hyvin on tuntunut pitävän..

otappa huomioon että jos vuoto on pientä, se haihtuu pois siitä "laatikkosi" ulkoreunoista. Lattiasta se sen sijaan ei haihdu.

• kestää jos kestää
        kiiltävää. kirjoitti:

otappa huomioon että jos vuoto on pientä, se haihtuu pois siitä "laatikkosi" ulkoreunoista. Lattiasta se sen sijaan ei haihdu.

huomioon sen että pesuhuoneeni ei ole uima-allas, eli vesi ei jää siihen lattialle seisomaan.
        Harvemmin siellä lattialla on sellasia 10cm vesipatsaita, eiks niin?

• pintakiiltoa
        kestää jos kestää kirjoitti:

huomioon sen että pesuhuoneeni ei ole uima-allas, eli vesi ei jää siihen lattialle seisomaan.
        Harvemmin siellä lattialla on sellasia 10cm vesipatsaita, eiks niin?

Minä sen sijaan otin huomioon että jos samalla rahalla saa tuotteen joka kestää sen 10 cm vesipatsaankin, mieluummin otan sen. On ne kosteusremontit sen verran kalliita että haluan parasta laatua mitä samalla rahalla saa.

• Pettääkö kiilto

Minulle laitettiin koko kylppäri uusiksi vuosi sitten Killon Kerafiberiä käyttäen vesivahingon jäljiltä. Nyt on ollut hyvä mieli vuoden verran. Taas saa sitten pelätä, että milloin pitää avata kylppäri. Onneksi on vakuutusyhtiö...

• Haloo !

miten Kiilto on läpäissyt VTT testit,eikä minkään lehden testi.

• muurari11
        Haloo ! kirjoitti:

miten Kiilto on läpäissyt VTT testit,eikä minkään lehden testi.

tuotteet missä lukee KIILTO, niin minä viskaan niin kauas kuin vaan saa, paitsi LIIMAMASSA, se on toimivaa.
        Kaikki pulverit ja vesieristeet =perseestä !

Kaikista vesieristeistä menee vettä läpi joitain grammoja.
        Vähentäkää kalttaamista, kerran viikossa on ennenkin käyty pesulla eikä oo ollut vesi/puhtausongelmia.
        Ihmisen ei kuulu käydä suihkus aamuin illoin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5253
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5054
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4124
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3208
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2791
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1914
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1790
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe