Eli, olen muullut että aletaan maksaa 700 euron muuttoavustusta työn perässä muuttaville, koskeeko tämä vain työttömiä, sitä en tiedä.
Tähänkö on tultu, rahat annetaan näppiin ja lähde hyvä ihminen pois sieltä nälkämaasta.
Hyvä juttu?
Muuttoavustus
15
19895
Vastaukset
- etelästä
hupsista.. mä taidan muuttaa juurilleni takaisin.
- Mara stadista
Saadaan viimein se teidän haiseva maaseutunne tyhjäksi ja kaikki tänne maanpäälliseen paratiisiin!
- Ei mene näin.
Miten kuvittelet tämän asian näin olevan ?
Ensinnäkin tämä sama muuttoavustus on ollut aikaisemminkin käytäntönä vielä 90 livulla, joka sitten poistettiin. Tämä tuki on harkinnan varainen ja kohdentuu mitä ilmeisemmin niille jotka ovat saaneet työvoimahallinnnonkautta tai "tietäen" avoinna olleen työpaikan eri paikkakunnalta. Muuttoavustuksen hoiti aikoinaan työvoimatoimisto.
Jos tämän 700€ källittäminen olisi läpihuutojuttu, olisi maatamme kiertelevät kohta rikkaita. En ota kantaa onko hyvä vai huono asia tämä muuttoavustus mutta tuskimpa sen rahan perään moni lähtee Helsingistä 160000€ yksiötä ostamaan tai järettömiä vuokria rintamaille maksamaan. Tietysti BISNESMIEHET näin toivoisi käyvän.EPPÄILLÄ SOPPII.- Mutta helpottanee muuttoa
Tuskin ainakaan hidastaa sitä. Tietenkin jos on tosissaan aikeissa muuttaa niin luulen, että ei se mihinkään avustukseen tai sen puuttumiseen kaatuisi. Kai tällä kuitenkin halutaan antaa vauhtia työvoiman liikkuvuuteen.
Olen ymmärtänyt näin, että jos muuttaa työn perässä niin avustuksen silloin saa. Tietenkin asia täytynee näyttää myös toteen tuen myöntäneelle viranomaiselle.
En kylläkään ymmärrä mitä muuttaminen työvoimaviranomaisille kuuluu. He tietysti voivat valvoa tätä toimintaa mutta ei kai työpaikan tarvitse olla löytynyt työkkärin kautta. Jos viranomaiset katsoo, että tukea on käytetty väärin, eli työsuhdetta ei ole syntynytkään niin varmaan perivät tuen takaisin. - Muuttoa
Mutta helpottanee muuttoa kirjoitti:
Tuskin ainakaan hidastaa sitä. Tietenkin jos on tosissaan aikeissa muuttaa niin luulen, että ei se mihinkään avustukseen tai sen puuttumiseen kaatuisi. Kai tällä kuitenkin halutaan antaa vauhtia työvoiman liikkuvuuteen.
Olen ymmärtänyt näin, että jos muuttaa työn perässä niin avustuksen silloin saa. Tietenkin asia täytynee näyttää myös toteen tuen myöntäneelle viranomaiselle.
En kylläkään ymmärrä mitä muuttaminen työvoimaviranomaisille kuuluu. He tietysti voivat valvoa tätä toimintaa mutta ei kai työpaikan tarvitse olla löytynyt työkkärin kautta. Jos viranomaiset katsoo, että tukea on käytetty väärin, eli työsuhdetta ei ole syntynytkään niin varmaan perivät tuen takaisin.Sen verran kuuluu että ovat sitä liikkuvuus avustuksen muodossa maksamassa.....sitten joskus.
Tottahan sinällään on ettei kenenkään halu muuttaa muualle kuulu suomenmaassa kenellekkään.
- ehdot kovat
Pitää olla ennakolta työmarkkinatuella mmärätyn ajan ja perheen yhteinen tulotaso olematon. Lisäksi uusi työpaikka pitää olla varmistettu ja palkkatulo oltava riitävän korkea (ilmeisesti sentakia, että veroina kaikki menee pian takaisin maksajalle). Muuttopaikkakuntien välimatka pitää olla vähintään 450 km
Älköön kukaan luulko, että tässä maassa jotain tulisi ilmaiseksi. Joka tapauksessa avustuksesta menee verokin korkeimman mukaan. - UnskiK
Hei kaikki lukija!
Kyllä muuttoliikenne on nykyään etten sanoisi hurjistunut. Kaikki kynnelle kykenevät nyt matkustelemaan kun vielä kerkiätte. Itselläni on valtavasti rahaa joten minä pääsen aina. Kannattaa ottaa kaikki avut vastaan kuten olen kaikille eri vähemmistöille ehdottanut.
Anteeksi hieman epäselvä kirjoitukseni, mutta olen juonut kallista viiniä. Siitä johtuen erinlainen outo tilani. Ei mitään halpa litkua mistä tulee krapula.- alkohoolimäärästä
siis kallissa ei ole alkoholia kuin vähän,luulis noin sivityneen (omasta luulosta)tietävän.Siis alkohooli laskee verensokeria ja siitä johtuu rapulla.paras lääke on nostaa veren sokeriarvoja.
- keksintö.
Tämä muuttoavustus ei ole lainkaan uusi keksintä, vaan vuosikymmeniä aiemmin ollut vanhan uudelleen herätteleminen. Lieneekö vielä voimassa se, että jos käyt kauempaa kaselemassa jotakin työpaikkaa (työnvälityksen kautta osoitettua), saat matkakorvauksen? Näin oli ainakin kymmenen vuotta sitten.
- Karkkilan Punanen
Meikäläinen aloitti syksyllä työvoimakoulutuksen ja työllistyy harjoittelun ja koejan jälkeen lopullisesti 3.6. Sain kilometrikorvaukset kurssin haastattelumatkasta ja kurssilletulomatkasta. Nimenomaan kysyin sekä työkkärin että KELAN virkailijalta pitääkö paikkansa että on anottavissa vielä erillinen muuttoavustus. Kummankin rouvan vastaus oli, että tällaista tukea ei ole olemassa! Olin työmarkkinatuella ja muuttomatka oli 270 km. Sitten ihmetellään että tukea "haetaan laiskasti". Jälkikäteen taitaa olla myöhäistä... Eipä silti, KELA onnistui sotkemaan miltei kaiken muunkin mahdollisen.
- tiiiiiima
Karkkilan Punanen kirjoitti:
Meikäläinen aloitti syksyllä työvoimakoulutuksen ja työllistyy harjoittelun ja koejan jälkeen lopullisesti 3.6. Sain kilometrikorvaukset kurssin haastattelumatkasta ja kurssilletulomatkasta. Nimenomaan kysyin sekä työkkärin että KELAN virkailijalta pitääkö paikkansa että on anottavissa vielä erillinen muuttoavustus. Kummankin rouvan vastaus oli, että tällaista tukea ei ole olemassa! Olin työmarkkinatuella ja muuttomatka oli 270 km. Sitten ihmetellään että tukea "haetaan laiskasti". Jälkikäteen taitaa olla myöhäistä... Eipä silti, KELA onnistui sotkemaan miltei kaiken muunkin mahdollisen.
Kävin työvoimatoimistossa kaksi viikkoa sitten muuttomme tiimoilta ja kyllä muuttoavustusta myönnetään työvoimatoimistosta semmoisille työttömille työnhakijoille jotka muuttavat työn perässä muualle. Mutta siellä täytyy olla työpaikka valmiina, eli ns. huvikseen ei pysty ilmaiseksi muuttamaan..
- stiller
tiiiiiima kirjoitti:
Kävin työvoimatoimistossa kaksi viikkoa sitten muuttomme tiimoilta ja kyllä muuttoavustusta myönnetään työvoimatoimistosta semmoisille työttömille työnhakijoille jotka muuttavat työn perässä muualle. Mutta siellä täytyy olla työpaikka valmiina, eli ns. huvikseen ei pysty ilmaiseksi muuttamaan..
just tulin työkkäristä.työnhakijana olen ollut 23.11.09 .ja hain sitä muuttoavustusta 600 km päähän.
Helvetin kenokaula sano ,että ei onnistu pitää olla pitkään työttömänä.jotain työmarkkinatuen piiristä höpötteli.työpaikka on valmiina.ja oli jopa esittää työsopimus.pitänee lähteä sitten sossun luukulle.
kellekähän näitä sitten loppupelissä myönnetään. - pade pantteri
stiller kirjoitti:
just tulin työkkäristä.työnhakijana olen ollut 23.11.09 .ja hain sitä muuttoavustusta 600 km päähän.
Helvetin kenokaula sano ,että ei onnistu pitää olla pitkään työttömänä.jotain työmarkkinatuen piiristä höpötteli.työpaikka on valmiina.ja oli jopa esittää työsopimus.pitänee lähteä sitten sossun luukulle.
kellekähän näitä sitten loppupelissä myönnetään.Ainahan sitä on maksettu ja lisäksi saa kerran kuussa avustusta kun käy himassa.
- ...............
stiller kirjoitti:
kellekähän näitä sitten loppupelissä myönnetään.Tässä on artikkeli vuodelta 2007 muuttoavustuksesta, ei sitä tosiaankaan kaikille myönnetä. Se kattaisi ainakin osittain muuttokustannukset. Muutto tavaroiden kanssa on kallis, mikäli ei pysty itse sitä suorittamaan.
Mitähän tuo pantteri tarkoittanee sillä että saa avustusta kun käy kerran kuussa himasa. Käsittääkseni muuttoavustus myönnetään lopulliseen muuttoon eli silloin hima on siellä minne muutetaan.
Jos sinulla on oma asunto täällä ja käyt työssä vaikkapa eteläisessä Suomessa ja asut yksin, et saa edes vähentää himassa käyntimatkoja verotuksessa. Tällöin kannattaa heittääntyä työttömäksi ja elellä
korvauksilla. Matkustaminen on kallista ja jos täällä on hyvä asunto ja työpaikkakunnalla huono niin siellähän ei viihdy. Ja jos pääset muutamien vuosien päästä eläkkeelle niin et ehkä halua myydä täällä olevaa kotiasi. Silloin ilman myytä elele päivärahalla ja lepäile niin olet hyvässä kunnossa kun tulet eläkeikään.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Muuttoavustuksen kysyntä jäänyt lähes olemattomaksi/1135225314264 - JM
............... kirjoitti:
Tässä on artikkeli vuodelta 2007 muuttoavustuksesta, ei sitä tosiaankaan kaikille myönnetä. Se kattaisi ainakin osittain muuttokustannukset. Muutto tavaroiden kanssa on kallis, mikäli ei pysty itse sitä suorittamaan.
Mitähän tuo pantteri tarkoittanee sillä että saa avustusta kun käy kerran kuussa himasa. Käsittääkseni muuttoavustus myönnetään lopulliseen muuttoon eli silloin hima on siellä minne muutetaan.
Jos sinulla on oma asunto täällä ja käyt työssä vaikkapa eteläisessä Suomessa ja asut yksin, et saa edes vähentää himassa käyntimatkoja verotuksessa. Tällöin kannattaa heittääntyä työttömäksi ja elellä
korvauksilla. Matkustaminen on kallista ja jos täällä on hyvä asunto ja työpaikkakunnalla huono niin siellähän ei viihdy. Ja jos pääset muutamien vuosien päästä eläkkeelle niin et ehkä halua myydä täällä olevaa kotiasi. Silloin ilman myytä elele päivärahalla ja lepäile niin olet hyvässä kunnossa kun tulet eläkeikään.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Muuttoavustuksen kysyntä jäänyt lähes olemattomaksi/1135225314264Tietoa löytyy www.mol.fi sieltä työnhakijapalvelut. Matka- avustuksena voidaan työmarkkinatuella olevalle myöntää tietyin edellytyksin työmarkkinatuen suuruista tukea enintään neljältä kuukaudelta kun hän ottaa työn vastaan (katso ehdot) työnhakualueen ulkopuolelta (myös kunkin kunnan työnhakualue löytyy em. sivuilta). Liikkuvuusavustuksena voidaan myöntää mm. työhaastattelumatkoja ja tuota muuttoavustusta (ei päällekkäin matka-avustuksen kanssa).
KAIKKI TUET ON HAETTAVA ETUKÄTEEN. JÄLKIKÄTEEN NIITÄ EI VOIDA MYÖNTÄÄ. KAIKKI EM. ETUUDET OVAT HARKINNANVARAISIA JA KOHDISTUVAT ETUPÄÄSSÄ HEIKOIMMASSA TYÖMARKKINA-ASEMASSA OLEVILLE.
Kannattaa siis ottaa yhteyttä etukäteen työvoimatoimistoon ja keskustella asioista. Tukien perusteella ei kukaan varmastikaan työn perässä muuta, mutta jos muuttaa voivat ne olla pienenä tukena ja apuna päätöstä tehtäessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481538Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 221050
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70769