Sattui sellainen vahinko, että lapsonen pääsi näpyttelemään pc:n näppäimistöä mielensä mukaan, minkä seurauksena kuva on nyt ruudulla kääntyneenä 90 astetta!
Ilmeisesti hän paineli sopivan näppäinyhdistelmän. Osaako kukaan neuvoa, miten kuvan saa käännettyä takaisin oikeinpäin?
Käyttöjärjestelmä on Windows XP Home Edition.
Kuvan kääntö oikeinpäin
21
22505
Vastaukset
- helppo
On monta tapaa saada kuva oikeinpäin, riippuen mikä näytönohjain on koneessasi:
Paina ctrl alt kursori alas samanaikaisesti.
Paina AltGr ja nuolinäppäimillä.
ALT CTRL [nuoli näppäin].- Monitor
Millä näppäinyhdistelmällä kuva on kääntynyt 90 astetta? Testaisin, miten tapahtuu kääntö ja takaisin.
- ,helppo
Monitor kirjoitti:
Millä näppäinyhdistelmällä kuva on kääntynyt 90 astetta? Testaisin, miten tapahtuu kääntö ja takaisin.
Ohjeitteni mukaan, mutta paina nuolinäppäintä eri suuntaan niin kuva kääntyy.
- Monitor
Ei tapahdu mitään.
- helppoa
Monitor kirjoitti:
Ei tapahdu mitään.
>Klikkaa työpöydällä tyhjää kohtaa hiiren oikealla korvalla
>Ominaisuudet
>Asetukset
>Lisäasetukset, sieltä ylävalikosta näytönohjaimesi versiosta riippuen voit käännellä näytön kuvaa haluamallasi tavalla.
Joko sait kuva takaisin oikeinpäin? - helppoa
helppoa kirjoitti:
>Klikkaa työpöydällä tyhjää kohtaa hiiren oikealla korvalla
>Ominaisuudet
>Asetukset
>Lisäasetukset, sieltä ylävalikosta näytönohjaimesi versiosta riippuen voit käännellä näytön kuvaa haluamallasi tavalla.
Joko sait kuva takaisin oikeinpäin?Ctrl-Alt-nuoli alas = näyttö ylösalaisin.
Ctrl-Alt-nuoli ylös = näyttö oikein päin.
Nuoli oikealle - 90 asteen kääntö oikealle.
Nuoli vasemmalle - 90 .. vasemmalle.
Joko kääntyilee? - uit
helppoa kirjoitti:
Ctrl-Alt-nuoli alas = näyttö ylösalaisin.
Joko kääntyilee?Nuohan siis riippuu näytönohjaimesta, ei näytöstä tai windowsista, että kääntyykö kuva vaiko ei...
- Anonyymi
helppoa kirjoitti:
Ctrl-Alt-nuoli alas = näyttö ylösalaisin.
Joko kääntyilee?Mulla käänty näyttö ylös alasin ja täällä nyt löysin sun kommentin ja kiitos sain takasin oikein päin ja oli viel äitin kone :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla käänty näyttö ylös alasin ja täällä nyt löysin sun kommentin ja kiitos sain takasin oikein päin ja oli viel äitin kone :D
Minulla meinasi ruveta näyttö pyörimään vimmatusti lentäessään kaaressa pihalle kun luvin näitä maailman typerimpiä juttuja.
- pekkis5
Nuo näppäinhommat ei mulla tehonneet.
Windowsissa siirryin hiiren oikean näppäimen valikosta Graafiset asetukset-valikkoon, josta ilmestyi kaikenlaista, mm näytön kääntö. Onnistui sieltä.- LKokkonen
Sama mulla!
- PERKELE
Kiitos avusta kuva oikeinpäin
- yhyyy
ei auta
- Osaamaton
Halleluja, Amen. Kiitos viisaille avuista. Sain näytön taas oikeinpäin, sormet kun teki tepposet ja käänty näyttö ylösalas... Onneksi on viisaita täällä neuvomaan :)
- Jossuliinii
Niinkuin oikeesti auttakaa mua kun mulla ei toiminut mikään muu kuin alt alt gr ja nuoli näppäin sivulle mutta vittu sekin vain kääntyi vain puoliksi tarvitsen apua
- WINWINWINWIN
Asetukset ja näyttö siellä on näytön suuntaasetus.
- homo99
vitun homo
- kaappi
Olisit pistänyt nimesi ja kuvasi mukaan.
- Anonyymi
Silloin 2006 tietämillä opastettiin kääntämään se monitori "oikein" päin.
- Anonyymi
Eli ylösalaisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli ylösalaisin.
Siis 2006 opastettiin kääntämään monitora siten, että kuva näkyy halutulla tavalla (ja monitorin jalusta näkyy esimerkiksi kuvan päällä).
-
Kai se on Suomi24:n intresseissä että ikivanhoja avauksia voi upata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418