Monellako kerron, että saan valmiin talon hinnan?
Olen otettu jos joku viitsii laittaa omia kustannuksiaan , eli mikä oli paketin hinta ja loppuhinta tmv.
Rakennan Kannustalo Rauhalan
18
5066
Vastaukset
- alle 1000,-/m2 kustannuksin
maatöineen ja perustuksineen päivineen, se miten se onnistuisi oikeassa elämässä - tarina ei kerro. Mutta täällä virtuaalirakentajat valehtelevat aika vapautuneesti peitelläkseen epäonnistumisiaan ja hirveitä budjetti-ylityksiään. Täällähän nuo ylitykset ovat 5-10 % oikeassa elämässä liikutaan 30-50 % luokissa. Tälläinen paikka tämä on, jos pitää huonoista vitseistä - olet oikeassa paikassa.
- kustannukset
Meidän Rauhala 11 (huoneistoala 194 m2) tuli pari vuotta sitten maksamaan 335.000 e, josta paketin osuus oli 1/3. Kokonaishinta ei sisällä tonttia, liittymiä, autotallia eikä pihatöitä. Omantyön osuus vähäinen, tehtiin tasoitus-, maalaus- yms. sisustustöitä sekä siivous- ja aputöitä. Talo on kohtalaisen työläs rakentaa (terassit, parvekkeet, umpiräystäät, koristelistat jne), joten kirvesmiesten palkkoihin saa uppoamaan sievoisen summan euroja.
- heinäkuu
Meillä juuri rakenteilla Rauhala 5 harjakattoinen versio. Budjetti n. 3 x paketin hinta. Itse tehdään tosi paljon eli kaikki työt paketin pystyttämisen jälkeen. Myös sähkö- ja putkityöt. Elementtiperustukset, lattialämmitys ja parvekkeen bitumi tulivat muiden asentamina.
Niin ja paketin hinta ei ollut 100 000 e vaan huomattavasti pienempi.- mmm
Teetkö ulkoverhoustyöt itse vai teetät ? Sattuuko sinulla olemaan minkäänlaista arviota ulkoverhous & terassien tuntimääristä ?
Tarjouksessani liikutaan yli 600h lukemissa joka työläästä kohteesta huolimatta kuulostaa aika hurjalta.
Suuret kiitokset avusta. - heinäkuu
mmm kirjoitti:
Teetkö ulkoverhoustyöt itse vai teetät ? Sattuuko sinulla olemaan minkäänlaista arviota ulkoverhous & terassien tuntimääristä ?
Tarjouksessani liikutaan yli 600h lukemissa joka työläästä kohteesta huolimatta kuulostaa aika hurjalta.
Suuret kiitokset avusta.Meillä oli ulkoverhouspaneeli kiinni laitettu jo tehtaalla (myös päätykolmioihin. Paneeleista itse laitettavaksi jäi siis ne kattolyhtyjen seinät sekä toisesta päädystä pari paneelia joiden alle tuli erkkerin katon peltiä. Panelointi oli ehkä parin päivän työ. Sen sijaan koristeita tosiaan riittää ja niitä olemme juuri laittamassa kiinni. En jaksa uskoa ihan tuohon 600 tuntiin, mutta kyllä esim. ikkunan puitteita kiinitellessä menee helposti viikko ja ehkä enemmänkin. Mitään tuntimäärää en osaa heittää, kun homma on kesken vielä. Talo tuli siis heinäkuun puolessa välissä.
Mutta se täytyy mainita, että ulkoverhouksen tekee kyllä huolellinen tekijä oikein hyvin itse eikä siinä tarvita mitään ammattilaista. - itse itse
heinäkuu kirjoitti:
Meillä oli ulkoverhouspaneeli kiinni laitettu jo tehtaalla (myös päätykolmioihin. Paneeleista itse laitettavaksi jäi siis ne kattolyhtyjen seinät sekä toisesta päädystä pari paneelia joiden alle tuli erkkerin katon peltiä. Panelointi oli ehkä parin päivän työ. Sen sijaan koristeita tosiaan riittää ja niitä olemme juuri laittamassa kiinni. En jaksa uskoa ihan tuohon 600 tuntiin, mutta kyllä esim. ikkunan puitteita kiinitellessä menee helposti viikko ja ehkä enemmänkin. Mitään tuntimäärää en osaa heittää, kun homma on kesken vielä. Talo tuli siis heinäkuun puolessa välissä.
Mutta se täytyy mainita, että ulkoverhouksen tekee kyllä huolellinen tekijä oikein hyvin itse eikä siinä tarvita mitään ammattilaista.Ulkoverhous on hyvä tehdä itse, se on loppujen lopuksi hyvin yksinkertaista.
Osta pohjamaalattuna ja älä osta pärettä vaan osta ihan tuhtia tavaraa, et tule katumaan.
Ostimme pohjamaalattuna ja maalasin lautoina tallissa ensin niin ei jäänyt kuin yhteen kertaan maalata seinällä. En tiedä mitä suositellaan mutta itse tykkäsin, että tuli ihan hyvä pinta
pohja yksi yksi maalauskerralla.
- harjakattoisena
rakennusliikkeellä n.190m2 , ilman tonttia ja autotallia rahaa meni 200k€. Itse tehtiin sisustus hommat sekä rakennussiivous.
Miten saa menemään yli 300k€- Noinhan se menee :)
Näittekö tuon unen värillisenä vai musta-valkoisena :)
- maalarinvalkoisella kehyksi...
Noinhan se menee :) kirjoitti:
Näittekö tuon unen värillisenä vai musta-valkoisena :)
eli sinäkin maksoit yli 300k€.
- Etelä-Suomi tuossa
maalarinvalkoisella kehyksi... kirjoitti:
eli sinäkin maksoit yli 300k€.
ilman tonttia ja autotallia 200k€ ratkaisussa? Tuntihinnathan on karkeasti Jyskälän suunnalla 12€ halvemmat kuin pk-seudulla.
- rauhala 320k€
Pelkästään talopaketin hinta on >100k€. Miten onnistuu 100k€:lla teettämään rauhala?? Oliko virolainen rakennusliike vai??
Taitaa olla provo - jos luet oikein tarkasti
rauhala 320k€ kirjoitti:
Pelkästään talopaketin hinta on >100k€. Miten onnistuu 100k€:lla teettämään rauhala?? Oliko virolainen rakennusliike vai??
Taitaa olla provokappaletavarasta teetettynä "paketin" hinnaksi jäi
110k€ . Maatyöt, liittymät, LVI ja sähköurakat, pintahommat sisällä ja maalaus teki loput.
Lopputulos parempi kuin Kannuksen malli, on verrattu itse ja kuultu toisilta. - ja tuli paljon parempi
jos luet oikein tarkasti kirjoitti:
kappaletavarasta teetettynä "paketin" hinnaksi jäi
110k€ . Maatyöt, liittymät, LVI ja sähköurakat, pintahommat sisällä ja maalaus teki loput.
Lopputulos parempi kuin Kannuksen malli, on verrattu itse ja kuultu toisilta.ja nätimpi kuin muilla, rakennustarkastajakin sanoi niin. Ihmisiä virtaa satojen kilometrien päästä katsomaan taloamme ja ihmettelemässä sen erinomaisuutta ja halpuutta. Etelä-Afrikasta on saapunut kymmeniä onnittelu- ja kehukortteja. Voi vittu näitä sekopäitä.
- ..............................
jos luet oikein tarkasti kirjoitti:
kappaletavarasta teetettynä "paketin" hinnaksi jäi
Lopputulos parempi kuin Kannuksen malli, on verrattu itse ja kuultu toisilta.Et sinä mitään Kannustalon Rauhalaa ole rakentanut, pelkän halvan kopion
- kepakko
Tere
Rauhala 11 harjakatolla, 187 m2 autotalli, kokonaiskulut 250k€. Itse tehtynä pinnat, siivoukset, maalaukset, parketit ja tiilikatto- herätejuttuja.
Realistisiin toteutuneisiin kustannuksiin nuo eivät sovi millään. Uskokoon ken haluaa ja kokeilkoot, piruako sitä täällä koittaa järkeä saada aloittelevien ja unelmissaan elävien päähän. Jos haluavat uskoa näitä anonyymien "saavutuksia". Jos on kaikki kokeiltava itse, niin aivan vapautuneesti. olisi kuitenkin hyvä ihan vaan vaikka testimielessä pyytää noilta myyjiltä kirjallisina tarjoukset noista hommista, ja sitten alkaa taas pohtimaan kuinka suuri on todellisuudessa se onalla työllä saatava säästö osuus. Alkaa tietysti näyttämään aika karmaisevalta, mutta valitettavasti se on sitä realistista kustannustasoa. Kallista on.
- Kepakko
herätejuttuja. kirjoitti:
Realistisiin toteutuneisiin kustannuksiin nuo eivät sovi millään. Uskokoon ken haluaa ja kokeilkoot, piruako sitä täällä koittaa järkeä saada aloittelevien ja unelmissaan elävien päähän. Jos haluavat uskoa näitä anonyymien "saavutuksia". Jos on kaikki kokeiltava itse, niin aivan vapautuneesti. olisi kuitenkin hyvä ihan vaan vaikka testimielessä pyytää noilta myyjiltä kirjallisina tarjoukset noista hommista, ja sitten alkaa taas pohtimaan kuinka suuri on todellisuudessa se onalla työllä saatava säästö osuus. Alkaa tietysti näyttämään aika karmaisevalta, mutta valitettavasti se on sitä realistista kustannustasoa. Kallista on.
Kulut on aivan tarkkaan oikein, ei ole pakko rakentaa helsinkiin johonkin suonsilmäkkeeseen jota
pitää paaluttaa ja pumpata kuivaksi ja maksaa vielä 100000€ tontista kaiken lisäksi - tontinhinnasta. Eikä oikeas...
Kepakko kirjoitti:
Kulut on aivan tarkkaan oikein, ei ole pakko rakentaa helsinkiin johonkin suonsilmäkkeeseen jota
pitää paaluttaa ja pumpata kuivaksi ja maksaa vielä 100000€ tontista kaiken lisäksikuulu edes perustukset, maatyöt jne. tuohon talon hintaan. Ne kun ovat niin yksilöllisiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917485- 373977
- 453520
- 2362814
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402662- 452492
- 1322401
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292289Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202248- 451972