Tervehdys. Tulen maanantaina Vaasaan työpaikkahaastatteluun ja pian voipi olla muutto Vaasaan edessä. Vaasa on aika outo paikka minulle, läpi olen ajanut vaikka kuinka monta kertaa, mutta harvemmin on tullut pysähdyttyä.
Ihan siltä varalta, että jos muutto on edessä, olen laavannut läpi Vaasassa myynnissä olevia asuntoja. Ristinummen kaupunginosassa näyttää olevan rivitaloja ja kerrostaloistakin asuntoja myytävänä. Minkälainen lähiö Ristinummi on? Onko se kaukana keskustasta? Koulut ja päiväkodit? Liikenneyhteydet? Mikä kaupunginosa olisi lapsiperheelle sopiva?
ristinummi
30
11087
Vastaukset
- Vaasassa
Ristinummi = Slumminummi! Kantakaupungissa asuvat eläkeläiset ja vanhukset.Palosaari = Beverly Hills!Jos olet lapsellinen perhe niin suosittelen Gerby - Pukinjärvi - Metsäkallio - Kotiranta - Vetokannas alue ja ylipäänsä kaupungin pohjoinen puoli on arvostettua aluetta.
- Jatkoa edelliseen
Jatkoa edelliseen:
Koulut päiväkodit ja palvelut,Pohjoispuolen alueilla ovat kohtuullisesti/hyvin järjestetty.Omalääkäri toiminta on ontunut mutta tilanne on paranemaaan päin. - uudelleen
Jatkoa edelliseen kirjoitti:
Jatkoa edelliseen:
Koulut päiväkodit ja palvelut,Pohjoispuolen alueilla ovat kohtuullisesti/hyvin järjestetty.Omalääkäri toiminta on ontunut mutta tilanne on paranemaaan päin.Eiköhän se jako mene pikemminkin länsi-itä -akselilla. Sundomissa, joka on Vaasan eteläisintä aluetta, asuu keskimäärin eniten tienaavat.
- Tietoa antava
Ihan hyviä paikkoja noi Kotiranta, Pukinjärvi, Palosaari, Metsäkallio, Vetokannas....mutta pieniä juttuja.
Palosaari = Aivan ihana koulu ja henkilökunta suosittelen lapsille, mutta jos ostat omaa niin aika kallis paikka ja tarhat löytyy.
Metsäkallio = Uusi paikka jossa ei ole koulua eikä tarhaa ainakaan vielä.
Vetokannas, Kotiranta ja Pukinjärvi = Ihan hyviä asuin paikkoja, mutta koulut kaukana ja vaarallisia tien ylityksiä.
Ristinummi = Saanu maineensa josta ei pääse pois, mutta ei se enään oo semmonen paikka ja koulut ja tarhatkin löytyy.
Gerbyy = Koulu ja tarha löytyy, mutta muuttovirta aika paljon pois päin. - Vanhavaasalainen
Kyllä vaasassa on paikkoja hyviä joissa voi asustella, suosittelen vanhaa vaasaa, se on asuinalueena aivan huippua, todella viihtyisä alue vaasassa, väittäisin jopa että paras paikka, sieltä on hyvät julkiset yhteydet ja aivan vsan keskustan läheisyydessä.
- noinnoin
Keskustasta löytyy kaikki. Ei kannata muuttaa muualle kun liikenneyhteydet eli bussi on mitä on. Tarhat, koulut, harrastukset vieressä eikä tarvitse odotella busseja jatkuvasti
- Melaniemi
Ristinummella on nykyisin kesäisin metsikkössä asustavia kesäOlioita. Ei niill oo edes henkilöpapereita. jotain ulkomaan eläviä
- etuovi...
Millaisia rivitaloja olet löytänyt Ristinumella? Itse löysin vain muutaman (ei uudistutantoa), joista pyydetään lähes saman verran kuin mitä Gerbyyhyn rakenteilla olevat UUDET rivitaloasunnot maksavat. Muutenkin lähes samalla hinnalla (130000-150000) löytyy rivitaloja Vaasassa melkein mistä tahansa.
- provo sulta
Mutta vastataan samalla mitalla: Ristinummi on Vaasan ainut hienostokaupunginosa. Eli osta sieltä kämppä, katsomatta. Tyytyväinen?
- Heli
...Vaasasta saat täältä: http://vaasalaisia.info/. paljon Vaasa-aiheisia linkkejä, keskusteluja ym. Ainakin minulle oli paljon hyötyä noista sivuista muuttaessani Vaasaan.
- vaasaan muuttava - ehkä...
Kiitos viimeisen edellisen viestin kirjoittajalle linkkivinkistä, sieltähän löytyi paljon tietoa. Olin muuten aivan todella maanantaina työhaastattelussa Vaasassa ja tällä viikolla kuulen jo tuloksia. Noita asuntoja ja alueita olen katsellut ihan huvikseni. Ehkä suuntaankin Mustasaareen...
- vaasalainen
vaasaan muuttava - ehkä... kirjoitti:
Kiitos viimeisen edellisen viestin kirjoittajalle linkkivinkistä, sieltähän löytyi paljon tietoa. Olin muuten aivan todella maanantaina työhaastattelussa Vaasassa ja tällä viikolla kuulen jo tuloksia. Noita asuntoja ja alueita olen katsellut ihan huvikseni. Ehkä suuntaankin Mustasaareen...
ristinummi on juoppojen ja huumediilereitten paikka ei kannata muuttaa kannattaa muuttaa tonne keskusta-mustasaari-kotiranta-gerby alueelle en suosittele ristinummea
- Anonyymi
vaasaan muuttava - ehkä... kirjoitti:
Perheemme muutti Vaasaan. Haimme kotiimme meren läheisyyttä koska kysessä kaupunki meren rannalla. Valuntamme oli Suvilhden alkupää kaupungin keskustasta tullessa. Ihana paikka, upeat lenkkeilymaastot koiraperheelle. Lasten koulu ihan lähellä ja ajanoloon myös keskustan yläaste ja lukio <3
- Kentlemanni2011
Ristinummi on nykyään Vaasan paras kaupunginosa. Missään muualla osaketaloissa asukkaat eivät omista ITSE yhtä suurta osaa talon asunnoista kuin Ristinummella. Jossain keskikaupungilla 25% asunnoista omistaa sijoittaja, joka on vuokrannut asunnon bilettäville opiskelijoille ja muille häiriköille, jotka tuhoavat talon rauhan ja maineen.
- Nainen 1
Olen asunut Ristinummella 32 vuotta enkä moiti asua täällä. omistusasunnossa kylläkin .Ei mitään moittimista ja koulut,päiväkodit ja kaupat lähellä.
- yxtoista
-juurikin noin nainen..ainut huono puoli bussiyhteyksien supistus, vrt. entisiin aikoihin 80-luvulla..jne.
- numelainen
Ristinummi on rauhallista seutua
- kokenutnainen
Ei ikinä ristinummelle. Itsekkin muutin pois. Mamuja ja hörhöjä täynnä. Ja vaarallista liikkua iltaisin.
- KeKaaa
Siis, onko se vai eikö se ole? Täysin vastakkaiset mielipiteet.
- asunut
on kuin new youk city
- nummelaine
Iha paras Sala-ampujankadulla tulee parvekkeilta vihreitä laasereita kun pimeällä ajelee. Sillon paras mennä nopiasti ettei ehi sniputtaa.
- keksi_uusi_juttu
Jahas. Olet taas kerran muuttamassa. Taidat muuttaa aika kaukaa kun se kestää vuosia.
- Isbnhhffgh
Onko pikipruukilla minimi vuokra-ajan pituus?
- maisemat
Itse muuttaisin Karperööhin. Siellä on koulut ja päiväkoditkin lähellä.
Rauhallista ja maisemat upeita. - Rissstinummi
Kyllä nummella iha hyvä on olla jos ei niin pelkää että tulee puukosta tai pyssystä:)
- Anonyymi
Ristinummelta löytyy edullisia vuokra-asuntoja. https://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-asunnot/vaasa/15569541
Kannattaako tuohon muuttaa?- Anonyymi
Ei pahinta Ristinummea, mutta Ristinummea kuitenkin. Tosin toi eteläinen puoli on vielä toistaiseksi sellaista jossa ehkä uskaltaa asua. Jengiläiset ja huumeveikot pyörii siellä S-Marketin nurkilla, mutta tuo on toisella puolella tietä. Karttavat vähän tuota päiväkodin ja koulun nurkkaa, kun siellä on joskus vartiointi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pahinta Ristinummea, mutta Ristinummea kuitenkin. Tosin toi eteläinen puoli on vielä toistaiseksi sellaista jossa ehkä uskaltaa asua. Jengiläiset ja huumeveikot pyörii siellä S-Marketin nurkilla, mutta tuo on toisella puolella tietä. Karttavat vähän tuota päiväkodin ja koulun nurkkaa, kun siellä on joskus vartiointi.
kumma kun tämä ketju keskittyi lähinnä ristinummeen? itse aikoinani muutin työn perässä vaasaan ja on tullut lähinnä vaimon ja lasten takia monta kaupunginosaa. paras päiväkoti ja ala-aste sekä juuri muutenkin asuin ympäristö silloin ja nyt on juurikin suvilahdessa. ehkä yksin asuvalle keskusta olisi valinta.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077736
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1095971- 835167
- 1394536
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113220- 552967
- 582928
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102444- 612437
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562056