Mietin tässä että miksi kyseinen rokotus annetaan kahdessa osassa... olen lähdössä kanariasaarille lokakuun viimeisellä viikolla..?! Ehtiikö sen vielä ottaa..??
Hepatiitti rokotus..
8
2256
Vastaukset
- farkku
toinen piikki, joka annetaan 6-12 kuukauden kuluttua ensimmäisestä, on tehosterokote.
Rokote on kyllä tehokas jo ensimmäisestä piikistä lähtien, mutta jotta teho säilyisi, se vaatii tehosteen myöhemmin.
Ainakin Havrix -merkkinen rokote suositellaan ottamaan viimeistään 2 viikkoa ennen matkaa, jotta immunisaatio ehtisi tapahtua. Ensimmäinen pistos siis. Tehosteelle ei ole niin väliä, kunhan se laitetaan tuon 6-12 kk päästä ensimmäisestä.- miettiliäs
niin siis saako rokotteen terveyskeskuksesta ja miten?? Onko minkä hintainen?? Jos olis tietoa olisin kovin kiitollinen!! =)
- dfghj
miettiliäs kirjoitti:
niin siis saako rokotteen terveyskeskuksesta ja miten?? Onko minkä hintainen?? Jos olis tietoa olisin kovin kiitollinen!! =)
on parempi kuin Havrix. Siis samasta firmasta molemmat mutta twinrixillä laajempi teho. Eivät mainosta kun mainostusluvat ovat niin hankalia saada ja saivat siis luvan ensin vain sille Havrixille.
Itse ottaisin Twinrixin. - dfghjk
dfghj kirjoitti:
on parempi kuin Havrix. Siis samasta firmasta molemmat mutta twinrixillä laajempi teho. Eivät mainosta kun mainostusluvat ovat niin hankalia saada ja saivat siis luvan ensin vain sille Havrixille.
Itse ottaisin Twinrixin.Maksaa se (muistaakseni aika kallis (mutta halpaahan se on jos säilyy terveenä)) ja vaatii reseptin lääkäriltä.
- ja reseptit
dfghjk kirjoitti:
Maksaa se (muistaakseni aika kallis (mutta halpaahan se on jos säilyy terveenä)) ja vaatii reseptin lääkäriltä.
Usein rokotereseptit saa paikkakunnan terveyskeskuksesta ilman, että tarvitsee käydä lääkärin juttusilla. Kerrot terveyskeskukseen mihin olet matkustamassa ja että tarvitset rokotuksen. He toimittavat reseptin, jolla haet itse rokotteen apteekista ja menet sitten terveydenhoitajalle pistettäväksi.
Havrix on pelkkä A-hepatiittirokote, joka maksaa noin 50 euroa ja jota pistetään 2 annosta (toinen heti ja toinen 6-12 kuukauden kuluttua). Twinrix on A- ja B-hepatiittiin ja on muutaman euron Havrixia kalliimpi. Twinrixiä pistetään 3 annosta (ensimmäinen heti, toinen kuukauden kuluttua ensimmäisestä ja kolmas 6 kuukauden kuluttua ensimmäisestä). Twinrixille kertyy ainakin 50 euroa enemmän hintaa kuin Havrixille, mutta se ei ole paljon, koska sillä hoituu sekä A- että B-hepatiittiehkäisy samalla kertaa. ja reseptit kirjoitti:
Usein rokotereseptit saa paikkakunnan terveyskeskuksesta ilman, että tarvitsee käydä lääkärin juttusilla. Kerrot terveyskeskukseen mihin olet matkustamassa ja että tarvitset rokotuksen. He toimittavat reseptin, jolla haet itse rokotteen apteekista ja menet sitten terveydenhoitajalle pistettäväksi.
Havrix on pelkkä A-hepatiittirokote, joka maksaa noin 50 euroa ja jota pistetään 2 annosta (toinen heti ja toinen 6-12 kuukauden kuluttua). Twinrix on A- ja B-hepatiittiin ja on muutaman euron Havrixia kalliimpi. Twinrixiä pistetään 3 annosta (ensimmäinen heti, toinen kuukauden kuluttua ensimmäisestä ja kolmas 6 kuukauden kuluttua ensimmäisestä). Twinrixille kertyy ainakin 50 euroa enemmän hintaa kuin Havrixille, mutta se ei ole paljon, koska sillä hoituu sekä A- että B-hepatiittiehkäisy samalla kertaa.oli siis noin 50 euroa per piikki.
Eikä KELA korvaa mitään, joten se siitä sosiaaliturvasta ja verorahojen käytöstä kansalaisten hyväksi sairauden ehkäisyssä.- -klup-
sitroen kirjoitti:
oli siis noin 50 euroa per piikki.
Eikä KELA korvaa mitään, joten se siitä sosiaaliturvasta ja verorahojen käytöstä kansalaisten hyväksi sairauden ehkäisyssä.Itse asiassa hain juuri perjantaina tehostepiikin havrixia työterveydestä. Piikki maksoi 57,90. "Työlle" ei tullut mitään hintaa, koska kävin hoitamassa samalla muita, työterveyden piikkiin kuuluvia asioita.
- mietteliäs the orginal!
no niin siis kiitos vastauksista tämä selvittänee asiaa paljonkin!! Haen siis rokotteen ja se on halpa siihen nähden miltä se suojaa..jopa kotimaassa. Kiitos tietäjile! =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561408
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu591311Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1611301Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle641165Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1041121Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä58937Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu245913- 54897
Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä56893KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin81862