Miksi ihmiset ovat niin tyhmiä?

tyhmyys väsyttää

Miksi ujompia ihmisiä pitää kohdella niin idioottimaisesti? Tai lähinnä kommentoida asiaa aina jollakin tavalla. En ole sairaanloisen ujo, sellainen "tavallinen" ujo vain ja olen saanut kuulla siitä koko elämäni. Ala-asteella opettaja oli jollekin ystäväni vanhemmalle ihmetellyt, että mitenkä minä nyt niin ujo olenkin. Minulta ovat ihan aikuinen ihminen kysynyt, että osaanko puhua ollenkaan ja eräs tuttavani aina kommentoi sitä miten ujo olen ja miten kamalaa se (hänen mielestään) on. Omasta mielestäni ujoudessa ei ole mitään ihmettelemistä eikä mitään kamalaa. Olen tällainen kuin olen. Muilla näköjään on joitakin ongelmia. Minä kyllä vastaan kun minulle puhutaan jne., osaan kyllä puhua.

Ihmiset ovat niin yksinkertaisia että ihan inhottaa.

21

2379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyhmyys väsyttää

      Loppuun piti laittaa, että jos joku nyt ei ole tismalleen samanlainen kuin sinä niin ei sitä tarvitse niin kamalasti ihmetellä. Jos et sitä voi hyväksyä niin itselläsi on ongelma.

    • Nimetön

      Ujous on myös useinmiten hyvä asia, eipä tule päästettyä sammakoita suustaan, lisäksi ujot ihmiset ovat useimmiten erittäin ajattelevia ja tunteellisia

    • Ujo myös???

      Olen ollut huomaavinani, että nimenomaan näennäisen itsevarmat ihmiset vaivautuvat ujon? (hiljaisen) ihmisen seurassa. Ei siinäkään mielestäni sinänsä mitään pahaa ole. Toiset vain ovat puheliaita, mutta toiset puheliaat kaipaavat tuekseen vuorovaikutusta ja peittävät oman epävarmuutensa vuorovaikutteisen höpötyksen alle. Se, että alkaa arvostelemaan toisen ominaisuuksia julkisesti on minunkin mielestä perseestä; huonoa käyttäytymistä.

      • nohumor

        toisten ominaisuuksien arvostelu julkisesti ja päin naamaa on todella moukkamaista . Tyhmäksi ja yksinkertaiseksi haukkuminen on tyhmää ja yksinkertaista . Ujojahan on monenlaisia , toiset reipastuu kun tutustutaan , toiset pysyvät kuoressaan kuin simpukat . Voisin sanoa oman mielipiteeni näistä " simpukoista " , mutta en nyt viitsi syyllistyä toisten ominaisuuksien arvosteluun . Mukavaa sunnutaita kaikille :)


      • edelliseen
        nohumor kirjoitti:

        toisten ominaisuuksien arvostelu julkisesti ja päin naamaa on todella moukkamaista . Tyhmäksi ja yksinkertaiseksi haukkuminen on tyhmää ja yksinkertaista . Ujojahan on monenlaisia , toiset reipastuu kun tutustutaan , toiset pysyvät kuoressaan kuin simpukat . Voisin sanoa oman mielipiteeni näistä " simpukoista " , mutta en nyt viitsi syyllistyä toisten ominaisuuksien arvosteluun . Mukavaa sunnutaita kaikille :)

        "Tyhmäksi ja yksinkertaiseksi haukkuminen on tyhmää ja yksinkertaista."

        Ei ole jos ihminen kerran ON tyhmä ja yksinkertainen. Ja juuri sellaisia ovat ne luuserit jotka ovat aina kommentoimassa toisten vikoja (jotka siis eivät edes ole oikeasti vikoja).


      • nohumor
        edelliseen kirjoitti:

        "Tyhmäksi ja yksinkertaiseksi haukkuminen on tyhmää ja yksinkertaista."

        Ei ole jos ihminen kerran ON tyhmä ja yksinkertainen. Ja juuri sellaisia ovat ne luuserit jotka ovat aina kommentoimassa toisten vikoja (jotka siis eivät edes ole oikeasti vikoja).

        sinä itse teit kommentissasi?


      • danieela

        kanssasi samaa mieltä tosta arvostelu jutusta.olen itse ns.ujo ja hiljainen mutta osaan tasan tarkkaan sanoa jos on sanottavaa ja myös pystyn keskustelemaan vieraidenkin ihmisten kanssa.se on vuorovaikutuksesta ja kemiasta kiinni


      • usein suulas, vitsikäs ( monesti itseään toistava) ja jopa röyhkeä henkilö ei kestä esim. itseensä kohdistuvaa huumoria/henkilökohtaisista asioistaan puhumista lainkaan.
        Kilpiä ja konnia...;)


      • JaskaJ41
        danieela kirjoitti:

        kanssasi samaa mieltä tosta arvostelu jutusta.olen itse ns.ujo ja hiljainen mutta osaan tasan tarkkaan sanoa jos on sanottavaa ja myös pystyn keskustelemaan vieraidenkin ihmisten kanssa.se on vuorovaikutuksesta ja kemiasta kiinni

        Itse olen sitä mieltä, että jos nyt jokainen huolehtisi ensin omista asioista ja sitten vasta muiden asioista, niin maailma olisi huomattavasti helpompi paikka elää.


      • JaskaJ41
        Minea44 kirjoitti:

        usein suulas, vitsikäs ( monesti itseään toistava) ja jopa röyhkeä henkilö ei kestä esim. itseensä kohdistuvaa huumoria/henkilökohtaisista asioistaan puhumista lainkaan.
        Kilpiä ja konnia...;)

        Pitää olla ns. globalistinen ajatuksen juoksu ja maailman taju, että ymmärtää missä mennään ;))


      • JaskaJ41 kirjoitti:

        Pitää olla ns. globalistinen ajatuksen juoksu ja maailman taju, että ymmärtää missä mennään ;))

        Kunhan olen ihmisten käytöstä kolmattakymmenettä vuotta osana työtäni seuraillut...


    • oju

      Ujot ihmiset ovat ainakin minusta mielenkiintoisia. Näyttää aivan kuin ujouden verhon takana pohdittaisiin asioita paljon syvällisemmin. Sitten kun tuota verhoa raottaa, niin usein yllättyy...

      Kaukoidän kulttuureissahan ujous on oikeastaan hyve?!

      • Ei sama asia

        On ihmisiä, jotka eivät ole puheliaita, mutta eivät myöskään ujoja. - Itse olin nuorena ujo, mutta en enää. En ole siltikään mikään suunsoittaja.

        Sosiaalisuutta voi opetella. Ujo oppii esimerkiksi esiintymään, kunhan saa harjoitusta.

        Minua kiusaa liiallinen puheliaisuus. Etenkin junassa, kun joku alkaa pälättää minulle, eikä ota vihjeistä vaarin. - Nuorena tein niin, että minulla oli matkalukemisena Uusi Suomi ja Kansan Uutiset. Kun joku alkoi häiritä minua junassa, niin kuulostelin hetken aikaa, minkä sortin ihminen hän on. Jos hän vaikutti oikeistolaiselta, niin kaivoin esiin Kansan Uutiset, jos vasemmistolaiselta, niin aloin lukea Uutta Suomea. Useimmiten se tepsi. Joskus 70-luvulla kokeilin jopa Raamattua ja Maon punaista kirjaa.


      • tarvitaan..
        Ei sama asia kirjoitti:

        On ihmisiä, jotka eivät ole puheliaita, mutta eivät myöskään ujoja. - Itse olin nuorena ujo, mutta en enää. En ole siltikään mikään suunsoittaja.

        Sosiaalisuutta voi opetella. Ujo oppii esimerkiksi esiintymään, kunhan saa harjoitusta.

        Minua kiusaa liiallinen puheliaisuus. Etenkin junassa, kun joku alkaa pälättää minulle, eikä ota vihjeistä vaarin. - Nuorena tein niin, että minulla oli matkalukemisena Uusi Suomi ja Kansan Uutiset. Kun joku alkoi häiritä minua junassa, niin kuulostelin hetken aikaa, minkä sortin ihminen hän on. Jos hän vaikutti oikeistolaiselta, niin kaivoin esiin Kansan Uutiset, jos vasemmistolaiselta, niin aloin lukea Uutta Suomea. Useimmiten se tepsi. Joskus 70-luvulla kokeilin jopa Raamattua ja Maon punaista kirjaa.

        varsinkin junissa ja matkalla töistä kotiin.
        Vaikka olenkin sosiaalinen ja puheliaskin on
        tauko paikallaan.
        Ihmiset jotka suoltavat juttuja hiljaisille ihmisille,käyttävät niitä vois sanoa hyväkseen..
        Luulevatkohan että hiljaaolo on kuuntelun merkki!!:))


      • oju
        Ei sama asia kirjoitti:

        On ihmisiä, jotka eivät ole puheliaita, mutta eivät myöskään ujoja. - Itse olin nuorena ujo, mutta en enää. En ole siltikään mikään suunsoittaja.

        Sosiaalisuutta voi opetella. Ujo oppii esimerkiksi esiintymään, kunhan saa harjoitusta.

        Minua kiusaa liiallinen puheliaisuus. Etenkin junassa, kun joku alkaa pälättää minulle, eikä ota vihjeistä vaarin. - Nuorena tein niin, että minulla oli matkalukemisena Uusi Suomi ja Kansan Uutiset. Kun joku alkoi häiritä minua junassa, niin kuulostelin hetken aikaa, minkä sortin ihminen hän on. Jos hän vaikutti oikeistolaiselta, niin kaivoin esiin Kansan Uutiset, jos vasemmistolaiselta, niin aloin lukea Uutta Suomea. Useimmiten se tepsi. Joskus 70-luvulla kokeilin jopa Raamattua ja Maon punaista kirjaa.

        Samaa mieltä. Ujoutta ei voi asettaa yksinkertaisesti yhdelle hiljainen-suulas akselille, ei introvertti-extrovertti akselille...jne

        Joku viisas sanoi, että kun ihmisellä on sisäinen rakennuskausi menossa, niin se kaivaa ujouden esiin. Näinhän on ainakisn lapilla tietyssä vaiheessa. Noo... teoriaa


    • Ujonainen2

      tuollaset kommentit. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Osoittaa ahdasta ja kapeaa suhtautumista elämään ja ihmisiin, jos arvostelee toisia, miksi sitten tahansa.

      Pää pystyyn .)

    • Shy

      Itsekin olen 'tavallinen ujo', mutta mm. ulkomaalainen poikaystäväni pitää minua sairaalloisen ujona ja ehdotti, että menisin hoitoon! Olen yrittänyt selittää, että siinä tapauksessa 70% suomalaisista (ainakin meidät länsisuomalaiset) saisi laittaa hoitoon...

    • niisku-myy46

      Itsekin ujona tiedän, että eihän ujous mikään "tauti" ole. Oikeastaan voisi ajatella, että jokin tietty aitous on ihmisessä tallella, kun hän USKALTAA näyttää oman itsensä eikä peilata mitään muuta. Toisaalta, rohkean leikkiminen ei ujolta onnistukaan ihan tuosta noin vain. Näyttelijän kykyä se vaatii ainakin.

      Ollaan me vain ujoja, kaiken uhallakin :D

      • Felixman

        ihmisiä, kun on onneksi monenlaisia. Toiset puhuvat enemmän, toiset tulevat vähemmälläkin toimeen. Joku paljon puhuva voi peittää ujouttaan sillä. Jokainen on ujo tietyissä paikoissa/tilanteissa. Jos samaan paikkaan sattuu monta oikein puheliasta, käy silloin, että puhutaan päällekkäin ja kukaan ei "jouda" kuuntelemaan.
        Kerran eräs kaveri sanoi toiselle: "puhu sinäkin jotain". Tämä vastasi: "täällä on jo tarpeeksi näitä paskanpuhujia". Minusta se oli hyvä vastaus ja kysyjältä näytti menneen suu kiinni (hänestä tuli ujo).


    • Anonyymi

      Ihminen on syöpä joka leviää ja tappaa

    • Anonyymi

      Kansisko aloittajan ja muittenkin ujojen miettiä vähän tarkemmin ujouden dilemmaa. Jos / kun ihmiset nyt vain ovat tyhmiä ja yksinkertaisia, niiin eikö ujous ole yksi alalaji samasta asiasta?

      Itsekin olin lapsena ja vielä nuorenakin ujo, mutta nyt olen jo aikuinen, joten en peittele itseäni ujouden kaapuun missään tilanteessa. - Nm. Rohkeutta voi opetella

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3757
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      96
      3407
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2468
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1555
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      85
      1427
    Aihe