käsitöiden

myyminen

harrastan kaiken laisten käsitöiden tekemistä.ystävät,sukulaiset,tuttavat ja tuttujen tutut saattaa silloin tällöin jotain tilata tai ostaa..ehkä n.2000e vuodessa..eikai tällasista tarvii mihkään ilmootella?

33

9787

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Edes ilmoittelemaan

On niin pieni summa että ei siitä edes paljon veroa menisi.

Voit olla huojentunen mielin, mielestäni ei se ole mikää veropetoskaan vaan ihan normaalia elämää.

• sivutoiminen käsityöläinen

Kyllä pitää ilmoittaa. On omat riskinsä olla ilmoittamatta, koska verottaja voi tehdä arvioverotuksen, jos ei tuloja ole ilmoittanut verottajalle ja joku sinulta ostanut henkilö tekee sen ilmoituksen puolestasi.

Helpoin tapa on se, että ilmoitat veroilmoituksen yhteydessä kaikki sivutoimiset tulosi ja menot (eli voit vähentää kaikki vähennykset eli ostot ja kaikki mitä kilometrit ym, joita tästä on aiheutunut). Tällä tavalla ei ole pelkoa siitä, että verottaja tekee arvioverotuksen myynneistäsi, koska se ei välttämättä aina ole kovinkaan totuuden mukainen arvio ja voi kirpaista aika kovastikin.

Vaikka myyntisi tuottaisi vain euron voittoa niin se on ilmoitettava.

Itse päädyin omalla kohdallani toiminimen perustamiseen, mutta se ei siis ole välttämätöntä.

En tiedä, mistä johtuu, että ihmiset kuvittelevat, että jonkun tietyn summan voi tienata ilman, että pitäisi ilmoittaa, mutta se ei siis pidä paikkaansa.

Sivutoiminen käsityöläinen

• käsintekijä
        sivutoiminen käsityöläinen kirjoitti:

Kyllä pitää ilmoittaa. On omat riskinsä olla ilmoittamatta, koska verottaja voi tehdä arvioverotuksen, jos ei tuloja ole ilmoittanut verottajalle ja joku sinulta ostanut henkilö tekee sen ilmoituksen puolestasi.

Helpoin tapa on se, että ilmoitat veroilmoituksen yhteydessä kaikki sivutoimiset tulosi ja menot (eli voit vähentää kaikki vähennykset eli ostot ja kaikki mitä kilometrit ym, joita tästä on aiheutunut). Tällä tavalla ei ole pelkoa siitä, että verottaja tekee arvioverotuksen myynneistäsi, koska se ei välttämättä aina ole kovinkaan totuuden mukainen arvio ja voi kirpaista aika kovastikin.

Itse päädyin omalla kohdallani toiminimen perustamiseen, mutta se ei siis ole välttämätöntä.

En tiedä, mistä johtuu, että ihmiset kuvittelevat, että jonkun tietyn summan voi tienata ilman, että pitäisi ilmoittaa, mutta se ei siis pidä paikkaansa.

on, tarvitseeko maksaa veroja! Käsittääkseni tuotteita saa myydä aika suuren ( harrastaja ) summan edestä ennenkuin verottaja iskee. Mutta kaikki kannattaa ilmanmuuta ilmoittaa, rehellisyys ennenkaikkea!

• ja mistä

sitten toiminimi anotaan/haetaan?maksaako se?verotetaanko sitten sillä toisella veroprosentilla kun jo muuten käy normaalisti ansiotyössä?mitenkäs se vero maksetaan sitten?sekö vain ilmoitetaan veroilmoituksessa ja sitten odotellaan kauheita mätkyjä?tarkoitus ei ole jättää työpaikkaa vaan harrastaa siinä sivussa..apuaa!?

• alvin
        käsintekijä kirjoitti:

on, tarvitseeko maksaa veroja! Käsittääkseni tuotteita saa myydä aika suuren ( harrastaja ) summan edestä ennenkuin verottaja iskee. Mutta kaikki kannattaa ilmanmuuta ilmoittaa, rehellisyys ennenkaikkea!

kohdan tiedän että 8500 vuodessa alvitta saa tienata...vissii...ja siihen kaik tarvikevähennykset viellä mukaan..mutta että verot menee aina joka lantista..

ja mistä kirjoitti:

sitten toiminimi anotaan/haetaan?maksaako se?verotetaanko sitten sillä toisella veroprosentilla kun jo muuten käy normaalisti ansiotyössä?mitenkäs se vero maksetaan sitten?sekö vain ilmoitetaan veroilmoituksessa ja sitten odotellaan kauheita mätkyjä?tarkoitus ei ole jättää työpaikkaa vaan harrastaa siinä sivussa..apuaa!?

Toiminimen rekisteröiminen tapahtuu kaupparekisteriin (patentti- ja rekisterihallitus) tai muistaakseni nykyisin voi rekisteröidä verottajankin luona (muistelen näin).

Käypä katsomassa www.prh.fi sivuilta tietoa:
        http://www.prh.fi/fi/kaupparekisteri/yeh.html

Itse teen siis käsityöläisenä toiminimen nimiin myyntejä (päätyö on muualla).
        Alkuun piti miettiä, että paljonko mahdollisesti teen voittoa ja maksoin ennakkoveroa sen mukaan. Tosin loppuvuodesta alkoi näyttämään, että voittoni ei toteudu ihan suunnitelmien mukaisesti, joten en joutunut enää viimeistä erää maksamaan.

Nykyisin kun mä en tee kauheasti voittoa niin tilanne katsotaan aina loppuverotuksessa, että miten kävi. Yleensä olen saanut takaisin. Eli ei lasketa suoraan lisäprosentin mukaisesti sitä ennakkoveroa eli se lasketeaan ihan voiton mukaan. Joka itselläni on aika lähellä /- tilannetta.

Toiminimi kannattaa siksi, että saan tuotteet tukuista halvemmalla kuin ilman toiminimeä. Jolloin ainakin itselläni tuplaantuisi materiaalihankintojen määrä. Nyt sen saa pidettyä vähän matalampana kun saa tuotteet halvemmalla.

Kannattaa varata aika verottajan puheille, jotta asia selkiintyisi. Turhaa on pelätä jotain suuria mätkyäjä niiden käsityöläisten olemattomien voittojen takia. Itse en ainakaan ole mätkyjä saanut ja kirjanpitäjäni huolehtii, että saan tarvittavat vähennykset eli sellaiset vähennykset, joita en aina itse tajuisi edes tehdä.

ja mistä kirjoitti:

Vielä tuosta arvonlisäverosta eli ei tarvitse ilmoittautua arvonlisäverorekisteriin jos liikevaihto jää alle 8.500 vuodessa. Tällöin ei tarvitse tehdä arvonlisäveroilmoituksia verottajalle eikä siten myöskään saa ALV:ttomana ostaakaa tuotteita.

Itse en ole arvonlisäverovelvollinen. Tämä suo vapauden olla joka kuukausi ilmoittamassa arvonlisäverojen suuruutta. Eli huomattavan paljon vapaammin voi hoitaa kirjanpitonsa.

• kiitän,

Vielä tuosta arvonlisäverosta eli ei tarvitse ilmoittautua arvonlisäverorekisteriin jos liikevaihto jää alle 8.500 vuodessa. Tällöin ei tarvitse tehdä arvonlisäveroilmoituksia verottajalle eikä siten myöskään saa ALV:ttomana ostaakaa tuotteita.

Itse en ole arvonlisäverovelvollinen. Tämä suo vapauden olla joka kuukausi ilmoittamassa arvonlisäverojen suuruutta. Eli huomattavan paljon vapaammin voi hoitaa kirjanpitonsa.

olen nytten paljon-paljon viisaampi! kiitos sinulle tosi paljon!

• eikö

joskus muinoin ollut joku summa kuvittelisin että 1000 vanhaa mummon markkaa sai tienata vuodessa eikä tervinnut ilmoittaa verottajalle..ehkä siksi ihmiset luulevat...

• tarvii ilmoitella

Kaikki tulo minkä saat tulee ilmoittaa

• kerstin

Verottaja laittaa myyntivoiton ansiotulojen päälle ja verotus määräytyy sen mukaan. Jos huonosti käy, niin voi mennä lähes kaikki voitot veroihin.

Toiminimellä tehty myynti on kai verotuksen kannalta edullisempaa?

Vuonna yksi ja kaksi sanottiin olevan joku markkamäärä, jonka sai tienata eikä siitä verotettu, mutta ajat ovat muuttuneet ja nyt maksetaan veroa euronkin myyntivoitosta.

Jokainenhan tekee voittojensa kanssa kuten itse parhaakseen näkee, mutta jos joku kateellinen "kantelee" myynneistä verottajalle, niin sit ei enää auta itku markkinoilla - verottaja tekee miten parhaakseen katsoo.

kerstin kirjoitti:

Verottaja laittaa myyntivoiton ansiotulojen päälle ja verotus määräytyy sen mukaan. Jos huonosti käy, niin voi mennä lähes kaikki voitot veroihin.

Vuonna yksi ja kaksi sanottiin olevan joku markkamäärä, jonka sai tienata eikä siitä verotettu, mutta ajat ovat muuttuneet ja nyt maksetaan veroa euronkin myyntivoitosta.

Jokainenhan tekee voittojensa kanssa kuten itse parhaakseen näkee, mutta jos joku kateellinen "kantelee" myynneistä verottajalle, niin sit ei enää auta itku markkinoilla - verottaja tekee miten parhaakseen katsoo.

Itse suosittelen ehdottomasti, että verottajan kanssa pelataan avointa peliä.

Ei tarvitse kuin joku kateellinen, joka luulee sinun tienaavan tuolla toiminnalla paljon ja ilmoittaa asian verottajalle. Sen jälkeen oletkin pulassa. Siinä vaiheessa ei enää auta itku markkinoilla.

En tiedä, että mistä tuo käsitys on edelleenkin monilla, että jonkun tietyn summan voisi verottomana tienata. Mulle verottaja sanoi kun asiaa aikanaan kysyin juuri samoin, että jos tienaat euronkin niin se lasketaan voitoksi ja siitä pitää maksaa vero.

Toisaalla taas verottajalta on voinut saada jossain aivan erilaisia vastauksia. Tästä pitäisi kyllä informoida verottajaakin, että kouluttaisivat verovirkailijoitaan vastaamaan asiaan samalla tavalla, että ei käy niin, että se on sitten verotoimistosta kiinni, että mitä vastataan.

Muutenkin suosittelisin ottamaan asiat verovirkailijalta kirjallisena, jos tulee selvityksen paikka joskus.

• tulivaanmieleen

Itse suosittelen ehdottomasti, että verottajan kanssa pelataan avointa peliä.

Ei tarvitse kuin joku kateellinen, joka luulee sinun tienaavan tuolla toiminnalla paljon ja ilmoittaa asian verottajalle. Sen jälkeen oletkin pulassa. Siinä vaiheessa ei enää auta itku markkinoilla.

En tiedä, että mistä tuo käsitys on edelleenkin monilla, että jonkun tietyn summan voisi verottomana tienata. Mulle verottaja sanoi kun asiaa aikanaan kysyin juuri samoin, että jos tienaat euronkin niin se lasketaan voitoksi ja siitä pitää maksaa vero.

Toisaalla taas verottajalta on voinut saada jossain aivan erilaisia vastauksia. Tästä pitäisi kyllä informoida verottajaakin, että kouluttaisivat verovirkailijoitaan vastaamaan asiaan samalla tavalla, että ei käy niin, että se on sitten verotoimistosta kiinni, että mitä vastataan.

Muutenkin suosittelisin ottamaan asiat verovirkailijalta kirjallisena, jos tulee selvityksen paikka joskus.

tuo käsitys pikkusummien verottomuudesta siitä, että ainakin kerran näin itse lehdessä näin kirjoitettavan, oli pikku juttu missä mainittiin että harrastelijakäsityöntekijä voi myydä tuotteitaan n.1600 euron (vai oliko markan, en enää muista) edestä ilman että tarvitsee maksaa veroja.
        Ja sitten on tämä ns. opiskelijan verokortti ollut käytössä, eli jos on tienannut töissä (opintotuen lisäksi, josta menee kyllä vero) alle 2000 vuodessa niin on saanut nollaverokortin, ehkä ihmiset siitä sen on saanut päähänsä (tyhmä tuo nollaverokortti, itselle tuli mätkyjä reilusti vaikken opintotuen lisäksi tienannut kuin vähän yli tonnin, mikä itu siinäkin oli?)
        Ja itsekin kyllä ilmoittaisin verottajalle, mikäli myynti olisi edes vähänkin säännöllistä, vaikkakin summaltaan vähäistä. (silloin en ehkä vaivaituisi jos kerran vuodessa myisin villasukat naapurin tädille)

• verovirastoon
        kerstin kirjoitti:

Ai että 100% verotus. Ihan uutta mulle, vaikka olen vuosia käsitöitä myynyt ja ilmoittanut verottajalle.

• Toiminut .

Yrittäjä..

Myy mieluummin vain sellaisille jotka ovat tyytyväisiä tuotteisiisi ja eivät kateuksissaan saata sinua pulaan tällaisessa pienimuotoisesa toiminnassa.

Sitten vielä kuitilla myydessä pitäisi löytyä myös ostajaltakin kuitti jos hän alkaa sinua kateuksissaan kiusata, pelkkä tuote ei riitä.

Tällaisessa isossa liiketoiminnassa on kyllä kaikki mentävä jo sitten sääntöjen mukaan joten siihen tulee yhteiskuntakin saaliin jaolle.

Ja mitä siinä kuitissa vielä lukee.....

• vaikka lahjoittaisi

taitaa olla viisainta antaa kaikki villasukat ja pitsiliinat ilmaisiksi..ku eihän tällä rikastumaan pääse ilmoitti tai ei...ylensä ihmiset tuoneet viellä omat langatkin..menee niin pilkun...

• niitä

ilmoittelemaan, jos se on vaan harrastus?!?!?!? LIIKETOIMINTA on erikseen.

Jos jonkun satasen tienaa vuodessa, heti ollaan kateellisia. Eivät ajattele yhtään, että käsitöissä on kova tekeminen ja tuntipalkkiot saattaavat jäädä todella pieniksi, jos värkkää vaikka pitsiä!

Elämänsä helvetin raskasta työtä tehnyt sairaseläkkeellä oleva äitini on mielestäni ansainnut ne muutamat eurot kunnolla tehdyistä käsitöistä. Ei ne eläkkeet kovin kummoisia ole eikä tuotanto mitään ammattimaista.

• kateuden vuoksi

Koko verotusjärjestelmä perustuu rehellisyyteen ja siihen, että kaikesta tuloistaan on ilmoitusvelvollinen verottajalle. Mikäli tuloistaan ei ilmoita koska tilaisuus tekee varkaan voi päätyä maksamaan moninverroin.

Kuule ei se verottaja sitä tiedä, että saat vain sen muutaman satasen. Verottaja voi luulla, että saa toiminnallasi muutamia tuhansia tai muutamia kymmeniä tuhansia.

Siksi juuri pitäisi ilmoittaa, että näin ei kävisi.

Itse en kehoittaisi muita olemaan ilmoittamatta, koska ei se kivalta tunnu se arvioverotus jos sellainen sen muutaman satasen takia napsahtaisi.

• Olla.

Kuule ei se verottaja sitä tiedä, että saat vain sen muutaman satasen. Verottaja voi luulla, että saa toiminnallasi muutamia tuhansia tai muutamia kymmeniä tuhansia.

Siksi juuri pitäisi ilmoittaa, että näin ei kävisi.

Itse en kehoittaisi muita olemaan ilmoittamatta, koska ei se kivalta tunnu se arvioverotus jos sellainen sen muutaman satasen takia napsahtaisi.

Noin mielivaltainen tuossa tilanteessa ?

• Juttupiika
        Olla. kirjoitti:

Verottajalla on oikeus tehdä arvioverotus.

• minkä työn
        Olla. kirjoitti:

kun ajattelee siis MINKÄ TYÖN käsityöläinen tekee kaiken eteen..siis se tuntimäärä ja kaikki mutkat matkassa kun menee joku työ esim pielee että saa puolet purkaa ja alottaa uudestaan...on se niin väärin! nii,sitte pitää niitä toisen ahertamia euroja päästä jokaisen hyödyntämään..osingoille..aatelkaa miten nurinkurista...sellaisten joilla ei mitää tekemistä ole koko liinan eteen tehdyn työn kanssa...ja kelatkaa mihkä ne verorahat lopuks menee? NII JUSTII!!!

• myös....
        minkä työn kirjoitti:

kun ajattelee siis MINKÄ TYÖN käsityöläinen tekee kaiken eteen..siis se tuntimäärä ja kaikki mutkat matkassa kun menee joku työ esim pielee että saa puolet purkaa ja alottaa uudestaan...on se niin väärin! nii,sitte pitää niitä toisen ahertamia euroja päästä jokaisen hyödyntämään..osingoille..aatelkaa miten nurinkurista...sellaisten joilla ei mitää tekemistä ole koko liinan eteen tehdyn työn kanssa...ja kelatkaa mihkä ne verorahat lopuks menee? NII JUSTII!!!

tekijänoikeudet eli periaatteessa ei saa
        myydä esim. novitan ohjeella tehtyä ponchoa.
        Niitä on kylläkin torit ja kirpparit täynnä.

Itse alan juuri neulomaan pipoa, jonka
        ohjeessa lukee: Mallin kopiointi ja kaupallinen
        valmistus on kielletty!

• Menee.
        minkä työn kirjoitti:

Tuon käsityöläisten valvomisen kustannuksiin kaikki.

• Hukkaan .
        Menee. kirjoitti:

Tuon käsityöläisten valvomisen kustannuksiin kaikki.

Heitettyä rahaa.

• Nimetön
        minkä työn kirjoitti:

Oi että verot on ihania.
        Niillä minäkin saan lääkkeet ja lääkärissä käynnit halvemmalla. Ja saanpa aamusella kävellä töihin pitkin asfalltitietä ja talvella on lumet aurattu valmiiksi.
        Vanha äitini hoidetaan ilman että tarvii joka päivä käydä hänen puolestaan kaupassa ja kylvetyksetkin tehdään ja pyykit pestään.
        Ja meilläpäin on katuvalot. Ei tarvitse taskulampun valossa tehdä kauppareissuja.
        Joissakin kunnissa on lapsille ilmaiset neuvolat ja ilmainen opetus melkein 10 vuotta. Ja joillekin koululaisille on ihan ilmainen ruoka, tai ei ilmainen, verorahoillahan sekin kustannetaan. Ja kirjastojakin on jossakin. Niistä voi saada kirjan ilmaiseksi luettavakseen.
        Ihanaa

• ydin olikin
        Nimetön kirjoitti:

Oi että verot on ihania.
        Niillä minäkin saan lääkkeet ja lääkärissä käynnit halvemmalla. Ja saanpa aamusella kävellä töihin pitkin asfalltitietä ja talvella on lumet aurattu valmiiksi.
        Vanha äitini hoidetaan ilman että tarvii joka päivä käydä hänen puolestaan kaupassa ja kylvetyksetkin tehdään ja pyykit pestään.
        Ja meilläpäin on katuvalot. Ei tarvitse taskulampun valossa tehdä kauppareissuja.
        Joissakin kunnissa on lapsille ilmaiset neuvolat ja ilmainen opetus melkein 10 vuotta. Ja joillekin koululaisille on ihan ilmainen ruoka, tai ei ilmainen, verorahoillahan sekin kustannetaan. Ja kirjastojakin on jossakin. Niistä voi saada kirjan ilmaiseksi luettavakseen.
        Ihanaa

se että KÄSITÖISTÄ!!!HARRASTUKSESTA!!!jonka teet aivan ITSE ! maksetaan jo palkka niille langanvalmistajille kun ostamme langat ja kuinka monet näpit siinä onkin viellä mukana kun lankakin valmistetaan..jos ei ostettas lankaa menis nekin firmat nurin..ni se pitäs riittää!tottakai normaalista työstä maksetaan verot,se on selvä!Laki on laki ja sen mukaan mennään mutta väärin tämä on kyllä,tietää jokainen joka harrastaa jotain kalliilla vapaa ajallaan jota niin vähän on..kaikki ei osaa kutoo sukkia itte mutta kaikkihan villasukat tahtoo!onneks on niitä meitä jotka niitä sitten viellä osaa tehdä!

• jokunen80
        ydin olikin kirjoitti:

se että KÄSITÖISTÄ!!!HARRASTUKSESTA!!!jonka teet aivan ITSE ! maksetaan jo palkka niille langanvalmistajille kun ostamme langat ja kuinka monet näpit siinä onkin viellä mukana kun lankakin valmistetaan..jos ei ostettas lankaa menis nekin firmat nurin..ni se pitäs riittää!tottakai normaalista työstä maksetaan verot,se on selvä!Laki on laki ja sen mukaan mennään mutta väärin tämä on kyllä,tietää jokainen joka harrastaa jotain kalliilla vapaa ajallaan jota niin vähän on..kaikki ei osaa kutoo sukkia itte mutta kaikkihan villasukat tahtoo!onneks on niitä meitä jotka niitä sitten viellä osaa tehdä!

ole enää harrastus jos niitä myy jatkuvasti, ja toisekseen, se että ilmoittaa tulot verottajalle ei tarkoita että siitä välttämättä joutuisi maksamaan veroa juurikaan mitään. Eli jos "tienaat" käsitöilläsi vaikkapa satasen vuodessa, niin eipä se sinun veromäärääsi nosta, mutta sen sijaan olet rehellinen eikä verottaja pääse vaatimaan sinulta esim. satasien arvioveroa jos olisitkin jättänyt ilmoittamatta.
        Jos tekee villasukkia kavereille, voi vaikka pyytää kavereita tuomaan itse langan, näin ei mene itseltä niitä kuluja.

jokunen80 kirjoitti:

ole enää harrastus jos niitä myy jatkuvasti, ja toisekseen, se että ilmoittaa tulot verottajalle ei tarkoita että siitä välttämättä joutuisi maksamaan veroa juurikaan mitään. Eli jos "tienaat" käsitöilläsi vaikkapa satasen vuodessa, niin eipä se sinun veromäärääsi nosta, mutta sen sijaan olet rehellinen eikä verottaja pääse vaatimaan sinulta esim. satasien arvioveroa jos olisitkin jättänyt ilmoittamatta.
        Jos tekee villasukkia kavereille, voi vaikka pyytää kavereita tuomaan itse langan, näin ei mene itseltä niitä kuluja.

Itse myyn vuodessa noin 2000-3000 euron edestä, enkä maksa tuloveroa (mulla on toiminimi), koska menoni on suunnilleen yhtä suuret.

Eli olen niin kova tuhlaamaan ja mulla on suuret varastot tavaraa, joihin yleensä sijoitan nuo saamani tulot. Sitten ei ole tulojakaan, joita voi verottaa. Jokaisen sentin kyllä ilmoitan verottajalle.

Eli ei sitä pidä ajatella niin, että verottaja vie kaiken. Ehkä verottaja voisi vapauttaa käsityöläiset arvonlisäverovelvollisuudesta (siis tämän 8.500 euron jälkeen). Voisi paljon vapaammin miettiä, että paljonko viitsii tehdä, jotta ei tulisi vaan tuo 8.500 euroa täyteen). Tosin nyt siitä ei ole ollut pelkoakaan pariin vuoteen kun aika on ollut kortilla.

• tehdyt
        myös.... kirjoitti:

tekijänoikeudet eli periaatteessa ei saa
        myydä esim. novitan ohjeella tehtyä ponchoa.
        Niitä on kylläkin torit ja kirpparit täynnä.

Itse alan juuri neulomaan pipoa, jonka
        ohjeessa lukee: Mallin kopiointi ja kaupallinen
        valmistus on kielletty!

Itse asiassa Novitan ohjeilla tehtyjä tuotteita, esim. ponchoja saa myydä kunhan on ensin kysynyt Novitalta luvan varmuuden vuoksi.

Jokainen lehti tms. missä niitä ohjeita on saa itse päättää saako ohjeilla tehdä myyntiin tuotteita eli muiden kuin Novitan ohjeilla ei välttämättä saa tehdä kuin omaan käyttöön.

• pikkuvinkki
        ydin olikin kirjoitti:

Verottaja haluaa tietää puhtaan tulon eli myynti - kulut. Toki tietysti arvonlisäveroa maksamattomana pikkuyrittäjänä joudut välillisesti hankkimastasi raaka-aineesta maksamaan veroja, kun et voi tehdä vähennyksiä siltä osin.

• verottaja
        Olla. kirjoitti:

Noo, mulla kerran unohtui kertoa eräs myyntipaikka. Verottaja pyysi selvitystä. Annoin lukuja, joihin verottaja tarkastamatta tyytyi. Ei mielivaltaa, ei lisäveroja.

• sellainen juttu

jos on alaikäinen ja myy noita? en ole aivan perillä kaikenmaailman veroilmoituksista tai sellaisista? osaisiko joku selventää asiaa alaikäisenkannalta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      402
      2142
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      2009
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      250
      1415
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      82
      1069
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      57
      977
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      948
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      39
      838
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      799
    9. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      75
      770
    10. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      734
    Aihe