VOI HYVÄNEN AIKA!

JO RIITTÄÄ!

Kaikesta sitä keskustelupalstaa väännetään!
Vielä puuttuu piereskelypalsta.

23

5547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä aihe

      Kivaa, kerrankin aihe jossa olen itse TODELLA hyvä ja ei se pelkkä ääni, mutta se haju...
      Älä tule näille sivuille jollei se sinua kiinnosta tai kosketa!!!

      • prooh

        Suhtautuminen piereskelyyn on aikojen kuluessa vaihdellut. Kovaääninen piereskely samoin kuin röyhtäileminen vaikkapa kirkossa taikka sotilasparaatissa antoi aikanaan kuvan innokkaasta osallistujasta jota Jumalakin siunasi.
        Nykyään eivät kaikki enää kannata piereskelyä televisioesiintymisen yhteydessä, ehkä siksi ettei haju välity.


      • KIRKONPENKKI
        prooh kirjoitti:

        Suhtautuminen piereskelyyn on aikojen kuluessa vaihdellut. Kovaääninen piereskely samoin kuin röyhtäileminen vaikkapa kirkossa taikka sotilasparaatissa antoi aikanaan kuvan innokkaasta osallistujasta jota Jumalakin siunasi.
        Nykyään eivät kaikki enää kannata piereskelyä televisioesiintymisen yhteydessä, ehkä siksi ettei haju välity.

        Meillä ainakin piereskelee niin kotiväki, kun vieraatkin - mitäs sitä luonnonlakia vastaa pyristelee - tuloo pian ummetusta ja se se vasta EI ole kivaa, ei muuta, ku perseet laulamaan. Niinhän se pikkutyttö kirkossakin sano, kun pappi torui: mitäs sinä tyttö teit? No, kun - en voinut mitää, vaikka kuinka persettä penkkiin painoin, ni pillun alta karkas ;) *reps*


      • kumppani´´
        prooh kirjoitti:

        Suhtautuminen piereskelyyn on aikojen kuluessa vaihdellut. Kovaääninen piereskely samoin kuin röyhtäileminen vaikkapa kirkossa taikka sotilasparaatissa antoi aikanaan kuvan innokkaasta osallistujasta jota Jumalakin siunasi.
        Nykyään eivät kaikki enää kannata piereskelyä televisioesiintymisen yhteydessä, ehkä siksi ettei haju välity.

        kuorsaa ja pieree ja nauttii noista pierujuttuista. Onneksi ei asuta yhdessä! saa välillä huilata omissa oloissaan.


      • parhain juttu
        KIRKONPENKKI kirjoitti:

        Meillä ainakin piereskelee niin kotiväki, kun vieraatkin - mitäs sitä luonnonlakia vastaa pyristelee - tuloo pian ummetusta ja se se vasta EI ole kivaa, ei muuta, ku perseet laulamaan. Niinhän se pikkutyttö kirkossakin sano, kun pappi torui: mitäs sinä tyttö teit? No, kun - en voinut mitää, vaikka kuinka persettä penkkiin painoin, ni pillun alta karkas ;) *reps*

        Olipas mukava piriste tälle tylsälle päivälle.
        Onneksi oon kans tämmöses kopis yksin jossa voi vähän päästellä kaasuja pihalle. Nimittäin työpaikalla.


    • UNIAPNEAKISKOT

      Ruettuani seurustemaan, kumppani sanoin muutaman päivä päästä, että kulta sie kuorsaat. Niinhän mie teen ja kun vaikea astma (nainen). Kävin pari kertaa nukkumassa unipatjalla - happisaturaatio nyt vähän laski, mutta kuorsaus oli todella hirveää. Mutta siihen löytyi apu: UNIAPNEAKISKOT!! Ne tehosivat minulla eikä kultani enää tarvinnut tökkiä minua joka yö kylkeen - ei kovin kallis hankinta jos meinaa avioliiton pelastaa. (n. 350 euroa)

      • ......

        Uniapneakiskot 350 €. Mitä ne ovat?


      • kuorsaus
        ...... kirjoitti:

        Uniapneakiskot 350 €. Mitä ne ovat?

        Uniapneakiskot tehdään tietysti hammaskalustosi mukaan - vähän samaan tapaan kuin tekohampaat, mutta nämä on kiskot jotka laitetaan suuhun hammaspurentaan yöksi ja ne siirtävät alaleukaa eteenpäin (suurinpiirtein, että hampaat ovat vastakkain ja hengittäminen helpottuu. Jotain tietoa löytyy www.tohtori.fi - verkkolääkäri ja varmaankin googlesta.


    • JUST TARVITAANKIN

      Siis aivan järjetöntä,meinaan toi kuorsaaminen miehelläni!!!!
      Ei lopu,vaik kuinka tökkis,et kääntää kylkee.Ei auta kun ite nukkua soffalla,mikäli tahtoo pussuttaa putkeen.
      aApoteekista on ostanut sumutetta nieluun yötä vasten,Snorzenia vaaaaaaaaaan EI AUTA !
      Leikkauskaan ei ole kuin hetken apu.
      Onko vinkkeleitä,miten saada kuorsaus loppumaan(ennen elämän päättymistä)?
      Jahkas koko talo valmistuu,pääsen sitten kauas "omaan"makkariin! Mutta oman miehen vieressä olisi IHANAA saada nukkua.

      • ex-kuorsaaja

        Kokemuksesta tiedän, että kun kuorsaajan kääntää vatsalleen loppuu kuorsaus ja alkaa piereskely.
        Voit valita kahdesta pahasta sen pienemmän.


      • MUTTA MIEHENI
        ex-kuorsaaja kirjoitti:

        Kokemuksesta tiedän, että kun kuorsaajan kääntää vatsalleen loppuu kuorsaus ja alkaa piereskely.
        Voit valita kahdesta pahasta sen pienemmän.

        Piereskelee muutenkin ja sitä kuorsaamistakin riittää MYÖS vatsallaan...että sillälailla meitil.


      • Aamunauru
        ex-kuorsaaja kirjoitti:

        Kokemuksesta tiedän, että kun kuorsaajan kääntää vatsalleen loppuu kuorsaus ja alkaa piereskely.
        Voit valita kahdesta pahasta sen pienemmän.

        Tästäpä sain aamunaurut!

        Ymmärrän, että ongelma on todellinen, mutta tollanen jeesustelematon suhtautuminen asiaan on ihailtavaa.


      • Avun saanut

        Ihan ensiksi: patista miehesi lääkäriin. Lääkäri kirjoittaa lähetteen unipolygrafiatutkimukseen, jossa selvitetään, onko kyse uniapneasta vai vaarattomammasta vaivasta, mitataan unenaikaisia asennonmuutoksia, hengitystä, kuorsauksen voimakkuutta yms.

        Jos apneaa ei ole tai se on lievä, voi apu löytyä kuorsauskiskosta (jota täällä joku sanoi uniapneakiskoksi). Minulle tehtiin sellainen puolisen vuotta sitten, enkä enää suostu nukkumaan ilman. Herkkäuninen miehenikin saa nyt nukkua rauhassa.

        Kuorsauskisko on yöksi suuhun laitettava laite (tehdään mittojen mukaan), joka pitää suun sen verran kiinni ja työntää leukaa vähän eteenpäin niin, että kuorsaus estyy. Minun nukkumistani vekotin ei ole häirinnyt, vaikka ennen nukahtamista tietysti tuntuukin vähän epämiellyttävältä, kun suu on täynnä tavaraa.

        Yksityisesti teetettynä laitteelle tuli tosin melkoisesti hintaa (800 euroa), koska Kela ei korvaa hammaslaboratorion kuluja ja hammaslääkärin palkkioistakin vain pienen osan.


      • lääkärin lähete terv.kesk.
        Avun saanut kirjoitti:

        Ihan ensiksi: patista miehesi lääkäriin. Lääkäri kirjoittaa lähetteen unipolygrafiatutkimukseen, jossa selvitetään, onko kyse uniapneasta vai vaarattomammasta vaivasta, mitataan unenaikaisia asennonmuutoksia, hengitystä, kuorsauksen voimakkuutta yms.

        Jos apneaa ei ole tai se on lievä, voi apu löytyä kuorsauskiskosta (jota täällä joku sanoi uniapneakiskoksi). Minulle tehtiin sellainen puolisen vuotta sitten, enkä enää suostu nukkumaan ilman. Herkkäuninen miehenikin saa nyt nukkua rauhassa.

        Kuorsauskisko on yöksi suuhun laitettava laite (tehdään mittojen mukaan), joka pitää suun sen verran kiinni ja työntää leukaa vähän eteenpäin niin, että kuorsaus estyy. Minun nukkumistani vekotin ei ole häirinnyt, vaikka ennen nukahtamista tietysti tuntuukin vähän epämiellyttävältä, kun suu on täynnä tavaraa.

        Yksityisesti teetettynä laitteelle tuli tosin melkoisesti hintaa (800 euroa), koska Kela ei korvaa hammaslaboratorion kuluja ja hammaslääkärin palkkioistakin vain pienen osan.

        Minä sain keskussairaalasta lähetteen terveyskeskus hammaslääkärille ja kustannukset olivat tuon jo edellä mainitun hinnan n. 350 e. Huh - mikä ero


      • minä ymmärrän
        MUTTA MIEHENI kirjoitti:

        Piereskelee muutenkin ja sitä kuorsaamistakin riittää MYÖS vatsallaan...että sillälailla meitil.

        itsekin asustelen samanlaisen sukellusveneen kanssa.
        Molemmat päät toimii äänekkäästi ja joskus jopa yhtäaikaa.
        Jos pyytää yöllä kääntymään kyljelleen niin
        kyljellä taas pieree.....
        onko sitten ukolla ongelmana kitarisat ja peräpukamat?
        Tulee ero jos ehdotan leikkausta.......


      • ongelmana se
        minä ymmärrän kirjoitti:

        itsekin asustelen samanlaisen sukellusveneen kanssa.
        Molemmat päät toimii äänekkäästi ja joskus jopa yhtäaikaa.
        Jos pyytää yöllä kääntymään kyljelleen niin
        kyljellä taas pieree.....
        onko sitten ukolla ongelmana kitarisat ja peräpukamat?
        Tulee ero jos ehdotan leikkausta.......

        hengitys? kun yläpäästä vetää sisään, ilma tulee samantein perssilmästä pihalle.
        oireyhtymänä "läpipuhallus".. olisko sehyvä?


    • Kuorsaava.

      Tämä on kyllä ihan vakava keskustelun aihe, itse kuorsaan ja siitä on minulle kyllä huomautettu useammalta taholta. Seuraus on se, etten jää esim.mihinkään yövieraaksi.

    • nikke48

      elinehto,kai siitä sopii keskustella.Piereskentely on aineenvaihduntaa,puhu siitä jos se on sinun vaivasi,puhuminen helpottaa!

    • Anonyymi

      Eikö olisi hyvä ottaa ylätekarit pois yöksi ja laittaa ne vaikka cortagevesilasiin? Ja ylipäätään esim. laihduttaa vatsaansa ja muutenkin yläkroppaa? Varsinkin urospuolisten!!!

      • Anonyymi

        Tämä on taas älyttömän vanha keskustelu. Joka tapauksessa vanhemmilla miehillä kuorsaus on todella yleistä, tyyliin joka toinen tai jotain. Kaikki eivät ole edes ylipainoisia. Muutkin tekijät vaikuttavat. Joskus kun hoikatkin saavat lihavien vaivoja. Vanhetessa kudokset löystyvät, etenkin jos on perinyt heikon sidekudoslaadun. Eli sitten tulee kuorsauksia, roikkuvaa ihoa, inkontinenssia, refluksia, mitä kullekin. Harva terveenä pääsee hautaan asti. Siinä välissä on kärsimystä itselle ja petikaverille, jos sellainen on.


    • Anonyymi

      On hyvä, että näitä ketjuja nostetaan esille. Aihe on edelleen ajankohtainen.

    • Anonyymi

      Naisena kuorsaan oikein pahasti jo meneillä 23 vuosi.Yö vieraille on korva tulpat aina. Mies ystäväni jonka kanssa olin 22v. ( kuoli 1v,sit) Nukui makuuhuoneni minä soffalla,jos oli luonani ja korva tulpat auttoi häntä.Terveyskeskus lääkäri eikä yksityinen hammasläkärini noteraa asiaan:KOSKA OLEN NORMAALI PAINOINEN.

    • Anonyymi

      Mitä ihme vauvoja olette läheisyystrpeinenne. Eri huoneet tai edes eri sängyt! Kummallista symbioosia aikuisilla ihmisillä. Saa ilmat tulla ja mennä niin kuin on mennäkseen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe