kerro kokemuksia kyseisestä laitteesta . Oma kokemukseni on tälläista olin odottanut ei laadultaan eikä ominaisuuksiltaan mikään huippu , mutta yli nelikymppiselle mitä mainioin kesäinen kulkuväline . En suosittelisi ihan teineille . Huom paino ja rassaamalla saa kaiken hajalle . omani toimii kuin unelma , vaati pientä hienosäätöä kaupan/ maahantuojan jälkeen .
MTX-2 skootteri
15
5535
Vastaukset
- autiotalo
OLEN KANSSA IHAN TYYTYVÄINEN OMAANI VASTAAVAAN.AINOA MIKÄ RASSAA ON VALOT JOTKA HIMMENEVÄT VILKKUJA JA JARRUVALOA KÄYTETTÄESSÄ.MAAHANTUOJAN PITÄISI ILMOITTAA MISTÄ JOHTUU,KUN TUTKIVAT ASIAN.OLEN AJANUT VIOITTA 1200KM.YLI VIISKYMPPISELLE SOPII MYÖS.
- tititi
Itselläni on MTX-2:nen ja mainittua valojen himmenemistä ei esiinny. Kyselin kuitenkin asiasta merkkihuollon kanssa ja sanoivat sen johtuvan huonoista liittimistä tai johdoista (kiinalaisten johdot kun murtuvat helposti taitettaessa ja kylmässä). Maadoitus kannattaa myös tarkistaa. Elikkä kannattaa vaihtaa valomaskin alla olevat johdot niin pitkältä kuin mielenkiintoa riittää. Myös liittimet. Onpahan talveksi puhdetöitä. Akku kannattaisi myös vaihtaa merkkiakkuun.
- aika hyvän halvalla saa
sama , en sanoisi ogelmaksi koska ajaelen ainakin vielä valoisaan aikaan , syy on siihen ,että virta ei riitä liian heikko laturi . Lamppujen Wattimäärää täytyy pienentää , aion tehdä omaani sitä mukaa kun polttimot kaipaa uusimista . Talvet kiinan IHME uinuu tallissa. On muuten aika vääntävä kone menee isonkin ylämäen juuri hiljentämättä , ohjekirjassa moottori 3KW .
- Skodepaappa
Itselläni myös kesän kokemukset takana. Tekniikka pelannut ok. Alussa oli kiristelyn tarvetta.
Olen ajellut melko paljon myös vaimon kanssa kahdestaan ja yllättävän hyvin kerkiää, kun ei pidä kiirettä. Laillista nopeutta kulkee mukavasti ja hiljaa. Ylämäissäkin 40 km/t pysyy.
Olen olut tyytyväinen. Jotkut kate- ym. ratkaisut ovat heppoisen tuntuisi, mutta tekniikka vaikuttaa asialliselta. - myös yli 50w
Skodepaappa kirjoitti:
Itselläni myös kesän kokemukset takana. Tekniikka pelannut ok. Alussa oli kiristelyn tarvetta.
Olen ajellut melko paljon myös vaimon kanssa kahdestaan ja yllättävän hyvin kerkiää, kun ei pidä kiirettä. Laillista nopeutta kulkee mukavasti ja hiljaa. Ylämäissäkin 40 km/t pysyy.
Olen olut tyytyväinen. Jotkut kate- ym. ratkaisut ovat heppoisen tuntuisi, mutta tekniikka vaikuttaa asialliselta.MTX-2.nen ajettu 450km/3kk. Ja sitten viat. Pihaan tuotuna takalokasuoja ja vilikunlasi halki. Takaboksi hajosi koeajossa 300 metriä. Tyhjäkäynti ongelmia,sylinterin ja kaasarin väli pakelliitti tiiviste poikki,0-tiiviste ei ollut hahlossaan, kasaus virhe. Satula alapuolelta poikki Hansikaslokeron sisäkoppa halki,kasaus virhe. Etukatteen kromi-muovista tippunut kaksi nastaa. Takalokosuojissa olevat"levikkeet"irtosi ensimmäisistä pidikkeistään nastat poikki,"rämisi".Poistin kokonaan. Venttiilit säädin 370km.ssä,ei lähtenyt käyntiin,imuventtiili kantoi. Lisäksi kirimiset ja pikkuviat.Kaikki huollot teen ihanite.
- tititi
myös yli 50w kirjoitti:
MTX-2.nen ajettu 450km/3kk. Ja sitten viat. Pihaan tuotuna takalokasuoja ja vilikunlasi halki. Takaboksi hajosi koeajossa 300 metriä. Tyhjäkäynti ongelmia,sylinterin ja kaasarin väli pakelliitti tiiviste poikki,0-tiiviste ei ollut hahlossaan, kasaus virhe. Satula alapuolelta poikki Hansikaslokeron sisäkoppa halki,kasaus virhe. Etukatteen kromi-muovista tippunut kaksi nastaa. Takalokosuojissa olevat"levikkeet"irtosi ensimmäisistä pidikkeistään nastat poikki,"rämisi".Poistin kokonaan. Venttiilit säädin 370km.ssä,ei lähtenyt käyntiin,imuventtiili kantoi. Lisäksi kirimiset ja pikkuviat.Kaikki huollot teen ihanite.
Takuu on sitä varten. Itse olen öljyt vaihtanut itse, mutta takuun varmistamiseksi olen tarkistuttanut venttiilit huollossa ja näin saanut leiman takuulappuun. Eihän se maksanut kuin 20€ se venttilien säätö. Neuvoisin ottamaan yhteyttä maahantuojaan, josko asiaan löytyisi joku ratkaisu. Onhan näitä maanantaikappaleita merkkipeleissäkin. Palaisin vielä mainitsemiisi vikoihin: puolet "vioista" näyttäisi olevan kuljetusvaurioita, joten jos on tilattu pihaan toimitettuna, niin siinä pitäisi jo tehdä rahtikirjaan merkintä vastaanoton yhteydessä. Ja kuljetusliikkeisiin on viikko aikaa tehdä vaurioilmoitus. Sinun tapauksessasi, jos jo pihaan tuotaessa oli asiat , kuten kerroit, olisi pitänyt ottaa yhteyttä liikkeeseen, josta sen ostit. Takuu olisi korvannut. Itselläni kävi ostovaiheessa tyttäreni kanssa niin, että kun mopo ei lähtenyt käyntiin, oli myyjä jo tilaamassa huoltoaikaa sille ja tarjosi toista (tosin eriväristä) tilalle. No, syynä oli vain alas jäänyt sivujalka.
- yli 50w
tititi kirjoitti:
Takuu on sitä varten. Itse olen öljyt vaihtanut itse, mutta takuun varmistamiseksi olen tarkistuttanut venttiilit huollossa ja näin saanut leiman takuulappuun. Eihän se maksanut kuin 20€ se venttilien säätö. Neuvoisin ottamaan yhteyttä maahantuojaan, josko asiaan löytyisi joku ratkaisu. Onhan näitä maanantaikappaleita merkkipeleissäkin. Palaisin vielä mainitsemiisi vikoihin: puolet "vioista" näyttäisi olevan kuljetusvaurioita, joten jos on tilattu pihaan toimitettuna, niin siinä pitäisi jo tehdä rahtikirjaan merkintä vastaanoton yhteydessä. Ja kuljetusliikkeisiin on viikko aikaa tehdä vaurioilmoitus. Sinun tapauksessasi, jos jo pihaan tuotaessa oli asiat , kuten kerroit, olisi pitänyt ottaa yhteyttä liikkeeseen, josta sen ostit. Takuu olisi korvannut. Itselläni kävi ostovaiheessa tyttäreni kanssa niin, että kun mopo ei lähtenyt käyntiin, oli myyjä jo tilaamassa huoltoaikaa sille ja tarjosi toista (tosin eriväristä) tilalle. No, syynä oli vain alas jäänyt sivujalka.
yteyksissa kuljetusliikkeeseen ja maahantuojaan tuontipäivänä,tyhjänpäisiä lupauksia.Ja ne takuut on samaa satukirjaa.
- tititi
yli 50w kirjoitti:
yteyksissa kuljetusliikkeeseen ja maahantuojaan tuontipäivänä,tyhjänpäisiä lupauksia.Ja ne takuut on samaa satukirjaa.
Onhan aina kuluttajasuoja-asiamies kunnassa.
- tititi
Skootteri on hintaansa nähden todella hyvä. Olen ajanut sillä 150 km putkeen ja vauhtikin pysyi kivasti siinä 45-50 km/h. Ei ajettavuus ole mikään huono: onhan renkaat 12" ja painoa 114 kg.
- kaahari ehkä
teidän mtx-2 kulkee ? omani menee helposti mittarin pohjaan ?
- tititi
kaahari ehkä kirjoitti:
teidän mtx-2 kulkee ? omani menee helposti mittarin pohjaan ?
Oletko siis ajanut mittari pohjassa 150 km. Epäilen kyllä, että mittari menee pohjaan kovassa vastatuulessa tai ylämäessä. Toki jos on virityksiä, niin se onnistuu.
- papparainen
tititi kirjoitti:
Oletko siis ajanut mittari pohjassa 150 km. Epäilen kyllä, että mittari menee pohjaan kovassa vastatuulessa tai ylämäessä. Toki jos on virityksiä, niin se onnistuu.
Kiinan pelejä saa ? kyse on tästä isommasta mallista , myyjät snoo ,että on loppu!!
- Jari M
papparainen kirjoitti:
Kiinan pelejä saa ? kyse on tästä isommasta mallista , myyjät snoo ,että on loppu!!
Tytön MTX-2:lla on nyt ajettu noin 1800 km ilman ongelmia.
Variaattorinremmin ja jäykemmän vastinjousen vaihdoin 1600 km kohdalla, eikä vanha remmi enää hääppöiseltä näyttänyt.
Venttiilit olen säätänyt pari kertaa, näissä kiinanmoottoreissa imuventtiilli näyttää olevan se joka ajan kanssa alkaisi kantamaan.
Valojen himmenemisongelmaa meidän mopossa ei ole ollenkaan, kokeilin vasiten eilenillalla pimeässä.
Kannattaa tarkistaa liittimet ja maadoituspisteet / virrantulo, jossain on vikaa kun valot eivät toimi oikein.
En usko että vika olisi laturin liian pienessä tehossa tms. muuten se olisi kaikissa näissä.
Mopo kulkee turhankin kovaa, huippunopeus tasaisella on yli 60 km/h - onneksi ei kuitenkaan yli 65.
Kevyemmät variaattorinrullat on vielä ostamatta, niitä on tarkoitus kokeilla ... josko ensi kesänä. - tititi
papparainen kirjoitti:
Maahantuoja on Scandinavian Innovator. Katso kotisivulta yhteystiedot, ja kysy sieltä. Luulisi tietävän.
- markpe
Tyttären MTX-2 mopo seisoo pihassa. Kone käynnistyy, mutta kaasukahva ei liiku mihinkään eli ajamaan ei pääse. Onko vika vai vaan jokin juju? Itselläni ei ole mitään tietoa vehkeestä, pitäisi saada pois nurkista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1212266
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4242153Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971176Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?13968Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34790- 44784
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109766Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!15754Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte166706Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti32679