esa saarisesta

kysyjä

Tällä palstalla käytiin äskettäin tuima äänestys miten kansalaiset kokevat itseään filosofiksi kutsuvan Esa Saarisen. Hän sai siinä määrin jyrkän tuomion, että panee ihmettelemään jos puoletkin tuosta on totta, miten tällaisillä eväillä voi Suomessa saada niinkin paljon , mitä hän on saanut. On virka yliopiston opettajana, paikkoja merkittävien yhtiöiden johtokunnissa, mediatalojen ja jopa levytystudioiden ovet auki, rahaa ja mainetta kasapäin. Saarinen on pitänyt myös rikkaille rouville erityiskursseja filosofian salaisuuksista jossa yhteydessä he oppivat käyttämään eritoten UPEA sanaa.. Kaikki heidän maailmankuvaansa sopiva on hyvin upeaa, muulle nostetaan ylpeästi nenää..... Kun USA hyökkäsi edellisen kerran Irakin kimppuun pommittaen maan tasalle kouluja, sairaaloita, asuinalueita, Esa Saarisen virnistävällä kuvalla varustetut kommetit komeilivat iltapäivälehdissä.. Upeaa, upeaa...Vanhempi kolleegansa von Wright ja monet muut todellisista viisaista antoivat jostain kumman syystä aivan päinvastaisia lausuntoja..Saarinen julkaisi jokin vuosi sitten myöskin levyn, jossa hän toisti mairean teeskentelevällä puheäänellä kamalan renkutuksen säestämänä alusta loppuun yhtä sanaa..FILOSOFIA FILOSOFIA FILOSOFIA.. Mitään niin kamalaa en muista koskaan kuulleeni ja myöskin hänen lukuisat kirjansa ovat mielestäni sellaista paskaa, että ihmettelen miksi sellaista yleensä painetaan. Ulkomaisilta tahoilta on ihmetelty miten Helsingin Yliopisto sallii akateemisen viran tällaisilla ansioilla..Olen tätä vuosien varrella ihmetellyt ja havaittuani tuon spontaanisti syntyneen arvion, huomasin ettei Suomen kansa ole niin tyhmää kuin luullaan.. Kyllä he huomaavat missä mennään, mutta silti ihmettelen..Miksi me sallimme tällaisia ihmisiä tuhatpäin kulttuurielämän ja vallan johtotähtinä. Meidän tulisi olla paljon kriittisempiä eikä kumartaa muodollisia oppiarvoja noin sokeasti.

11

1759

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luentoja kuunnellut,,,,

      Kyseinen filosofi on ajan hengen mukainen pintaliitäjä,joka omaa tosin kyvyn puhua,pukeutuu näyttävästi ja saa määrätyssä mielessä kyllä temmattua mukaansa!
      Sitten onkin eri asia mitä hän puhuu!Uskoisin hänen saavan ihmisiä vailla itsetuntoa ja luottamusta omiin kykyihinsä kuuntelemaan.No,mikäpä siinä,jokin hänessä kuitenkin toimii,vaikka en henk.koht. saakaan näistä luennoista mitään uutta.

      Minulle Spinoza on ainoa vapauttava filosofi,jonka teksteistä saa uudenlaisen maailmankuvan.

      • on

        ..vielä varsin sivistymätön maa.
        Onhan täällä näitä muodikkaalla filosofialla ratsastavia helppoheikkejä muitakin,mm.Sarasvuo ja Bjurström.


    • G.H

      Kuvaa erinomaisesti maamme henkistä tilaa.Näitä tyyppejä (Saarinen,Sarasvuo jne.)ihaillaan suu ammollaan ja heille maksetaan yritysten tileiltä suuria palkkioita surkeiden latteuksien latelemisesta firman henkilökunnalle.
      Suomalaiset tarvitsevat näköjään auktoriteetteja joita voivat sitten ihaillen pällistellä,kun eivät itse osaa ajatella.Tässä heikon itsetunnon ja olemattoman älyllisen ymmärryksen maassa jumaloiduksi filosofi-esiintyjäksi pääsee kunhan osaa esiintyä sujuvasti ja sopivan itsevarmasti.Todellista ,ajatuksia herättävää sanottavaa ei saa missään tapauksessa olla,koska siitä olisi pelkkää haittaa.Pinnalliset,heppoiset ja erityisesti naisiin vetoavat latteudet voi lainata suoraan Amerikkalaisten kollegojen miljoonia myyneistä bestsellereistä.
      Saarinen ja Sarasvuo pärjäisivät epäilemättä erinomaisen hyvin myös uskonnollisina saarnamiehinä.

      • ...

        siinäpä sanoit lyhyesti sen mitä minä juuri kirjoitin vähän pitemmässä muodossa valituksena Turkin hallitukselle.. Avoin kirje Turkin suurlähetystölle

        Pyydän kohteliaimmin että toimittaisitte tämän kirjelmän käännettynä maanne hallitukselle , sekä jos mahdollista myös Euroopan Unionille, Tsekinmaan , Puolan, Saksan sekä Baltian maiden hallituksille .


        Pyydän apuanne seuraavassa asiassa.

        Olen 51 vuotias mies, Suomen kansalainen ja olen ollut käytännössä pakolaisen asemassa vuodesta 1997 asti syystä että ihmisoikeuksiani loukattiin Suomessa vakavalla tavalla ja kotitaloni hävitettiin ''väärien mielipiteitteni'' ja etnisen taustani takia. Yksikään Suomen eikä Unionin viranomaistahoista ei ole välittänyt minua auttaa, koska he ajattelevat kaavamaisesti ettei Suomessa tai Euroopan Unionissa voi mitään sellaista tapahtua. He kuittaavat kaiken sillä että puhun pötyä, tai että olisin mielipuoli. Tämä kaikki kuitenkin on todistettavasti tapahtunut ja mikäli olisin todella psyykkisesti sairastunut, on sinänsä lakien vastaista ettei minulle ole myönnetty asiallisia terveyspalveluja, vaan ajettiin poliisilla, pakkolääkinnällä ja pienen lapseni pakkohuostaanotolla uhaten maasta pois etten heitä arvostelisi. Aloin nimittäin kärsiä kaiken tapahtuneen vuoksi depressiosta ja pyysin tämän vuoksi asian selvittämistä. Siihen ei ollut kuitenkaan valmiutta, koska olisi jouduttu samalla käsittelemään niitä syitä minkä takia suomalaiset ovat unionin sairastavin kansakunta ja miksi ihmiset ovat vauraasta kansantaloudesta huolimatta yhä köyhempiä, vailla ihmisoikeuksia omassa maassaan. Keskusteltuani erään saksalaisen lääkärin kanssa tilanteesta, hän on todennut ettei tässä minun ''hulluudestani'' ole kyse, mutta suomalainen hallinto on selvästi tekojaan tiedostamattomassa tilassa. Samaa on väittänyt suomalainen psykologian professori Liisa Keltinkangas-Järvinen ja moni muu asiantuntija.

        Kun ajattelen tässä valossa niitä syytteitä joiden mukaan Turkkia pidetään liian itäisenä ja ''barbaarina ''valtiona, jota ei voida ottaa Unionin jäseneksi, ehdottaisin että Turkin valtio haastaisi suomalaiset vertailevaan, avoimeen tukimukseen siitä miten ihmisoikeudet KÄYTÄNNÖSSÄ toteutuvat ja että tekisimme näistä tuloksista yhteisvoimin erittäin näkyvän , kansainvälisen mediakampanjan.. Voisimme tutkia monia eri asioita, esim. miten kansalaisten verorahoja käytetään.. Suomihan on maailman kireimmin verotettuja maita, mutta varoista enin osa menee miinussummapeliä aikaansaavan JÄRJESTELMÄN ylläpitoon, nukkuvan, valtavasti ylisuuren stalinistisen hallinnon taskuihin, aseisiin, huumeurheiluun ja ns. kulttuuriin joka heidän tapauksessaan tarkoittaa falskia yritystä peittää se häpeä syntyy kun ei uskalleta olla sitä mitä oikeasti ollaan. Myös Suomen terveydenhuollon tehokkuusaste on tutkimusten mukaan huonompi kuin Egyptissä ja Puolassa, oikeudenkäytön toimivuus ja rehellisyys jäävät kauas länsimaisesta tasosta ..

        Väite Turkin ''itäisyydestä'' ja ''Eurooppaan kuulumattomuudesta'' olisi myös syytä tutkia. Amerikkaa teeskentelevä Suomi, joka vihaa omia kultuurijuuriaan
        on teidän etninen sukulaiskansanne ja maantieteellisesti Puolaa ja Tsekinmaata paljon idempänä, jopa eri aikavyöhykkeellä.

        Ko. tutkimuksen tekemiseen voisimme ottaa puolueettoman saksalaisen asiantuntijaryhmän Nurnbergista, ja heidän avullaan voisimme aloittaa myös muutamia käytännön taloustoimia esim. Turkin , Saksan , Puolan, Tsekinmaan, Turkin ja Baltian maiden kesken. Suomalaisillekkin tätä on ehdotettu, mutta sieltä on tullut vastaus etteivät he ole mistään yhteistyöstä kiinnostuneita... Me kaikki olemme kaikki kilpailijoita.

        Fuusiohanke K. on kehitysasteella ja sitä johtaa saksalainen taloustieteen tohtori, sekä muutama puolalainen kolleegansa. Lisäksi työryhmässä SjS die Gelben on mukana arkkitehtejä, teollisia muotoilijoita, taiteilijoita sekä allekirjoittanut kansainvälisen mainonnan ja viestinnän erikoisasiantuntija. ( uudet ovat tervetulleita ) Hallussamme noin 4000 hehtaaria käsittävä maa-alue, Seitendorf , joka sijaitsee luonnonkauniilla, hiljaisella paikalla sudeettivuoristossa, aivan keskellä uutta laajenevaa unionia, useiden suurkaupunkien Berliinin, Prahan ,Wienin, Breslaun, Dresdenin välimaastossa. Aikeemme on elvyttää henkiin ensimmäisen maailmansodan jalkoihin tuhottu JUGEND, art nouveau sekä verkottaa yhteen sen aikaasaamiseksi edellämainituissa maissa oleva hirsitalo, huonekalu, tekstiili , keramiikka ja muu alan teollisuus siten että valmistus tapahtuisi Italian Benettonin tavoin pienemmissä ja suuremmissa yksiköissä ja että markkinointi, tuotesuunnittelu ja muu hankkeen johto tapahtuisi keskitetysti Seitendorfin muotoilu- ja markkinointi-instituutista käsin, jota siellä ollaan jo parhaillaan rakentamassa yksityisesti kerätyin varoin. Hankkeen olisi tarkoitus edustaa Georg Sorosin ja eräiden muiden vanhan järjestelmän väistämättömän tuhon ymmärtävien peräänkuuluttamaa ''sivistynyttä kapitalismia'' siten , että hallinto olisi demokraattista ja että saatu tuotos menisi oikeudenmukaisesti verkoston eri osien hyväksi. Kun pieni ja suuri yhtyvät rehellisessä plussummapelissä, johon jokainen panee mukaan sen minkä parhaiten taitaa, ja kun väärä itsekkyys ja kieroilu eliminoidaan pois, fuusiomyllyn hyötysuhde on valtava. Kalevalaisessa kultturissa tätä kutsuttiin Sammoksi.

        Koska ryhmämme jäsenet tuntevat Turkin kansaa ja tietävät ettei teitä kohtaan tunnettu syrjintä ei perustu mihinkään reaaliseen , sen suurempaan pahaan kuin mitä muissakin maissa on, esitämme Teille ystävällisesti kutsun mukaan tähän toimintaan ja tavallaan käytännön kautta Unioniin mukaan.... Turkissa on hyvää, ei-kemiallisesti tuotettua puuta, valtavasti ahkeria, käsistään taitavia ihmisiä , sekä syvällinen rikas kauneustaju. On myös tarve edullisille, kestäville ja kauniille kodeille, aivan samoin kuin on laita entisissä itä- euroopan maissa.. Uusi tuotesarja'' neue-jugend'' on oleva luonteeltaan erittäin monimuotoista, jokainen talo ja sen interiööri on oleva erilainen yksilö , joka kootaan ostajan valinnan mukaan hänen haluamistaan ''palasista'', joiden tuotanto, toimitukset yms. perustuvat jokaisessa tuotanto- ja suunnittelusolussa olevan sähköisen tietoverkon välittämään informaatioon. Tuotannon yhteisnäyttely on tarkoitus tehdä mainittuun Seitendorfiin, jossa riittää tilaa ja jonne on helppo kutsua lomailemaan miljoonia eurooppalaisia ja muiden maanosien kansalaisia.
        Olemme ehdottaneet Euroopan Sosiaalirahaston ADAPT osastolle myöskin, että tuolla alueella aloitettaisiin vuosittain 20-23. 8 toistuvana suuri kansanmusiikkijuhla,
        jonka myötä sinne tulisi suuria joukkoja eri maista samalla mainittuun uustuotantoon tutustuen ja sitä koskevia brosyyreitä mukanaan eri puolille maailmaa vieden..
        Tästä ehdotuksesta on kerrottu osoitteessa www.box55.pp.fi mutta voi olla ettei hidas ja byrokraattinen ESR sitä ainakaan vielä alkuun saa. ( Olen saanut käsityksen etteivät he taida erityisemmin pitää kansalaisten omaehtoisesta, spontaanista yhteenliittymisestä..)

        Tässä mielessä ehdotukseni seuraava porras on se, että Turkin, Tsekinmaan ja Puolan hallitukset ottaisivat tavallaan ''ohjat omiin käsiinsä'' ja aloittaisivat tuon juhlan ensi kesänä 17.elokuuta Wroclawin suurelta torilta alkaen..Ko. kaupunkihan ei saanut toivomaansa maailmannäyttelyä, mutta voisimme aloittaa sellaisen pienempimuotoisena, tämän uuden tuotannon aloittamiseen liittyvien toimintojen suhteen, siis eräänlaisena taideteollisuus- ja kansanmusiikki expona
        johon mainiosti voisi liittyä myös korkeakulttuuri.. Tämä näyttely ja juhlatapaaminen voisi jatkua Wroclauwista 19.8 mainitussa internet osoitteessa kerrottua paikallistietä pitkin Seitendorfiin, jossa olisi suuri ''pääjuhla'' 20-23.8..Kutsumme tähän mukaan kaikkia uudesta vaihtoehdosta kiinnostuneita tahoja, myös Suomesta.

        Kertokaa pikimmiten mitä mieltä olette mainituista ajatuksista ja olisitteko valmiita osallistumaan ensi kesän ''world- expoon'', jossa tämän asian tiimoilla voitaisiin aloittaa laajemmat neuvottelut, samalla mukavaa musiikkia kuunnellen..Olisitteko halukkaita viestittämään tästä Turkissa oleville kansanmusiikkiryhmille ja vaikkapa Saksan monimiljoonaiselle turkkilaisväestölle ? Järjestäkää tuolle alueelle turkkilaisen kulttuurin ja taideteollisuuden maailmannäyttely ! Toivoisimme myös että ESR adapt osaston johtaja Michel Laine sekä Antonios Kosmopoulos, Culture 2000 projektin johtaja ilmaisisivat lopullisen kantansa ja järjestäisivät rahoituksen tämän yleishyödyllisesti tärkeän hankkeen starttaamiseen . Aloitteen allekirjoittanut tiedottaja olen tosin kesään asti Espanjassa sekä Pohjois-Afrikassa ( tavoittamattomissa ) , mutta Arthur Czarnekille voitte osoittaa englannin tai puolankielisiä kannanottojanne faxina 48-74-8118688 tai sähköpostina [email protected] Saksankielisiä vastauksia voitte lähettää herra Scullerille faxina numeroon 49 911 7664344. ( VAROITUS Suomen jääkiekkimölleille : Kaikki asiattomat herjat jäljitetään ja ne johtavat toimenpiteisiin ) Suomenkieliset kannanotot ja ilmoittautumiset voitte osoittaa Suomen kulttuuriministeriöön sekä kauppa ja teollisuusministeriöön ja kysyä samalla miksi he haluavat estää maan talouden ja kultuurin etunäkökohtia ? Mikäli he tulevat tosiin ajatuksiin, alakoot järjestää kansainvälisen ilon juhlan Suomen osuutta, joka on kerrottu www.box55.pp.fi/suomi.htm. Fiksut suomalaiset jotka haluavat tähän mukaan, kirjoittakoot englanniksi Artturille tulkoon ensi kesänä 17.8 Wroclawin torille ihmettelemään.

        Puhuessani ''uus-jugendista'' pyydän huomaamaan , että sellaisen syntyminen on aiemmin tapahtunut ''idän ja lännen'' tunteen ja järjen'' rahan ja taiteen '' kohtaamisesta. Näin tapahtui sata vuotta sitten Suomessa jolloin suomalaiset alkoivat tutustua omiin itäisiin, kareliaalisiin juuriinsa. Tämä prosessi loppui kuitenkin raakaan kansalaissotaan, jossa kaikki ''itää ihannoivat'' pantiin yksinkertaisesti konekiväärin eteen ammuttaviksi. Tästä traumasta Suomi ei ole milloinkaan toipunut ja samanlainen raaka, ITÄISIÄ ihmisiä aliarvioiva , toisinajattelijoiden suuta tukkiva politiikka jatkuu tänäkin päivänä mm. siten että turkkilaisia ja venäläisiä pelätään aiheettomasti..
        Uusjugendin ja uuden taiteen kultakauden syntymiselle tarvitaan nimenomaan SILTA, ADAPTERI idän ja lännen välille, ja se tehtävä sopisi Turkille, koska jenkkiläistetty Suomi ei siihen kykene eikä halua. Huomauttaisin vielä että jos ESR :n adapt osasto todella on sitä mitä heidän nimessään sanotaan, heidän tulisi nyt vihdoin myöntää aloitusrahoitus tähän hankkeeseen ..Myös Unionin sisäisiä ihmisoikeuksia valvovien elinten tulisi ryhtyä toimeen Suomen kolonialististaustaisen ruotsalaisvähemmistön enemmistölle aikaansaaman terrorin poistamiseksi..

        Yrittääkseni kuvata itseäni kohdannutta ihmisoikeusrikosta lyhyesti, opiskelin aluksi Helsingin Yliopiston teologisessa tiedekunnassa ja muutin sieltä myöhemmin Taideteolliseen Korkeakouluun. Toimin työkseni useissa isoissa mainostoimistoissa art directorina, joissa sain monipuolista lisäkoulutusta kuvan, sanan ja median käytöstä. Minua pidettiin yhtenä lahjakkaimmista tuolla alalla ja luovan ajatteluni lähteenä
        oli syvällinen intuitio. Huomasin ettei ''henkisen ja aineellisen, sisäisen ja ulkoisen '' välillä ole ristiriitaa jos ne on molemmat oikein tajuttu ja jos myytävä tuote tai palvelu on TOTTA, ei huijausta.. Vaikka olin ensisijaisesti uskovainen, henkisyyteen taipuvainen tyyppi , konkreetteja arvoja kumartavat liikemiehet maksoivat minulle niin runsaskätisesti, että olin aika varakas. Hoidin tajuntaani kuten arvokasta työkalua, en käyttänyt alkoholia enkä katsonut Suomen amerikkalaistyylistä televisiota, en käynyt jääkiekko-otteluissa enkä ottanut osaa kansallisuusfanatismiin muutoinkaan voidakseni pitää mieleni niin tyhjänä ja ''kirkkaana '' kuin mahdollista..Olin varsin onnellinen ja tasapainoinen mies .
        Sitten tapahtui vahinko.. Eräs Porvoossa ollut asiakkaani, Ensto konserni, joka sanoi tuntevansa minut ja ajattelutapani vuosien ajalta, halusi ostaa minut privaatisti omaan käyttöönsä luvaten että jos sinne tulen, saan hyvän palkan ja elinikäisen työpaikan vakavaraisessa yhtiössä. Koska olin maalaispoika enkä viihtynyt erityisen hyvin Helsingissä , suostuin tähän..Oltuani siellä vajaan vuoden ja pantuani vauhtiin yhtiön kansainväliseen viestintään liittyvät järjestelyt, eräät silloista toimitusjohtajaa hyvin lähellä olleet, sangen kopeat aatelisnaiset katsoivat voivansa jatkaa itse aloittamaani työtä ja he alkoivat vaatia vaikutusvaltaiselta ystävältään '' Johanneksen päätä vadilla ''.. Mutta koska olin ulkopuolisten konsulttien arvion mukaan saanut erittäin paljon aikaiseksi ja koska yhtiön omistajat Timo ja Ensio Miettinen tiesivät sen liian hyvin, tavanomaisia potkuja ei voitu antaa..Sensijaan nämä katalan itsevarmat naiset alkoivat suputtaa toimitusjohtajalle miten tämä uusi mies on aivan ''hylly'', ja miten minä
        ( epäjuppimaisen ulkomuodon omaava ) pilaan firman oikeaa IMAGOA, siis sitä mitä he sellaisena pitivät. Lisäksi he kertoivat hänelle minun nimissäni kaikkea itse keksimäänsä, kolme avioeroa kokeneen miehen itsetuntoa loukkaavaa soopaa, jonka seuraamuksena tj. raivostui minuun silmittömästi ja vannoi ampuvansa minut ''MAATA KIERTÄVÄLLE RADALLE '' tavalla tai toisella, sanoivatpa Miettiset aivan mitä tahansa.. Tämä ''ampuminen '' tehtiin erään lääkärin avulla joka kirjoitteli minusta eteenpäin skitsofreenikon papereita väittäen etten paranisi koskaan ellen suostuisi syömään voimakkaasti puuduttavia myrkkyjä... Koska en tietenkään voinut edes kuvitella ryhtyväni muiden vallanhimon ja typeryyden takia tuhoamaan ''työkalujani '' pyysin perusteluja ja apua Porvoon terveyskeskuksesta. Dick Jägerholm niminen asiallisen tuntuinen lääkäri totesi ettei sinun järjenjuoksussasi mitään vikaa ole, mutta siellä tapahtuu nyt sellaisia asioita että parasta olisi paeta.. Tietyille realiteeteille ei tässä kaupungissa ole kukaan muukaan mitään mahtanut.. ..

        ''Porvoon mittani'' oli jo senverran täysi että harkitsinkin jo lähtöä, vaan Miettiset eivät siihen suostuneet.. He tiesivät mistä on kyse ja vaatimalla vaativat minua jäämään. Firman perustanut ja sen aktiivitoiminnasta syrjään vetäytynyt pääjohtaja kutsui minut lähes päivittäin kotiinsa ja keskusteli kanssani kaikenkaikkiaan satoja ellei tuhansia tunteja..Hän oli erittäin laajasti sivistynyt mies ja kertoili minulle elämänkokemuksiaan koska huomasi että ymmärrän mistä puhutaan.. Nuo luennot olivat erittäin arvokkaita ja hän sai minut vakuuttuneeksi miten hänen monituhatpäisestä henkilökunnastaan lähes kaikki on oikeastaan tavalla tai toisella kahjoja . Sinä ja Allan Paulin olette kaksi ''miltei tervettä'' ja nyt ne perkeleet haluavat SINUT puuduttaa, hän totesi..Sitä ei sallittu , mutta toimitusjohtaja ei jättänyt kokemaansa arvovaltatappiota siihen..Hän hankki kiduttamistarkoituksessa esimiehekseni armeijasta eläkkeelle jääneen vanhan, pienikokoisen insinööriupseerin jota isot pojat olivat ilmeisesti joskus kiusanneet ja joka nyt esimehensä luvalla antoi samalla mitalla takaisin.. Hän kutsui minut lähes päivittäin huoneeseensa jossa minut haukuttiin mitä ihmeellisimmillä syillä, vaikka käytännön toimeni edelleenkin sujuivat konsulttien mukaan kiitettävällä tavalla .. Sitten taas iltapäivällä piti mennä toiselle laitaa kaupunkia pääjohtajan kotiin, jossa minun ainutlaatuisuuttani ylistettiin pilviin asti ja annettiin mitä runsaimpia lahjoja..
        Karjalasta kotoisin oleva Miettinen tapasi sanoa tämän hulluuden perusteluksi ,
        että Suomi kärsii kaikenkaikkiaan kollektiivisesta skitsofreniasta, he ovat rähmällään länteen ( Ruotsiin ja Amerikkaan ) ja vihaavat omaa äitiään, omia itäisiä kulttuurijuuriaan..Shamanistinen intuitio ja todellinen kulttuurin eheys ovat sellaisia asioita , jotka pyritään tässä maassa ja eritoten tässä kaupungissa TUHOAMAAN , repimään kappaleiksi, häpäisemään , vaan siitäpä ei saa puhua jos aikoo Suomessa olla ja elää !

        Tuota ''etnistä puhdistamista '' käytiin kaikenkaikkiaan viisi vuotta ja siihen sekaantui myös kaupungin virkamiehiä..Kun he huijasivat ja hävittivät vieläpä kotitaloni ja avohakkasivat sen ympäristön vanhan metsän, aloin kokea masennusta ja huomasin että luomisvoimani väheni..Valittaessani tästä terveyskeskukseen asiaani ei haluttu tutkia koska se oli paikallispolittiisesti liian KUUMA.. '' Parantumaton skitsofreenikkko, ellen puuduta itseäni, mitään ei voida tehdä, ''sanottiin Porvoossa ja tätä lausuntoa levitti myös silloinen kulttuurisihteeri pitkin paikallisia olutkuppiloita niin että kaikki degeneroituneet kusipäät alkoivat sylkeä päälleni omia negaatioitaan.

        Helsingin kaupungin mielenterveyskeskuksessa sensijaan minut otettiin vastaan ja sanottiin että kyllä Te Johannes K olette aika omalaatuinen individualisti , mutta mitään mielisairauteen viittaavaa ei ole..Helsingin kaupungin psykiatrian ylilääkäri väitti lisäksi depressiostani että lähes kaikki ovat nykysuomessa minua enemmän masentuneita, eikä sinunlaisellesi ole sen kummempia terapiota varaa järjestää.. Näin tuli toteennäytetyksi että Porvoon kaupunki harrastaa laitonta mielipidevainoa ja kieltäytyy antamasta asukkailleen asiallista terveyspalvelua. Olen vaatinut Strasbourgin ihmisoikeuskomissiossa selvitettäväksi, mistä tässä on kyse...Asia on ollut vireillä pian viisi vuotta mutta mitään vastausta ei ole annettu ilmeisesti syystä, että Suomen yli- vaikutusvaltaisen ruotsalaisvähemmistön toimesta halutaan tällaisia tutkimuksia estää. On olemassa tiettyjä syitä, joiden takia myöskään kolonialistisen perinteen ja väärän hybriksen omaavassa Euroopan Unionissa ei olla aivan valmiita oman likaisuuden tunnustamiseen. Mielummin syytellään vaan teitä turkkilaisia. Olen ollut maanpakoni aikana useita kertoja Turkissa, ja minuun on suhtauduttu erittäin ystävällisesti niin tavallisten ihmisten kuin viranomaistenkin taholta. Ainoastaan maantieliikenne on moottoripyöräilijän kannalta erittäin vaarallisen agressiivista, mutta sama ongelma on Kreikassa, Italiassa, Unkarissa, Puolassa, Tsekinmaalla, erityisen kamalaa se on Israelissa ..

        Mikäli Turkin valtio haluaisi auttaa minua tämän asian selvittämisessä, auttaisitte siinä itseänne ja koko Suomen kansaa..Kyseinen Porvoon kaupunki joka tuhosi maineeni ja kotini havaittiin eräässä tutkimuksessa Suomen sairaimmaksi paikkakunnaksi yleisillä pahanolon idikaattoreilla, itsemurhilla, alkoholismilla, huumeilla, avioeroilla, todellisuudesta pakenemisella mitaten..Tämä kaikki tämä pyrittiin kätkemään imelän ''kulttuuri-teeskentelyn '' alle ja sellainen ajattelutapa vaatii aina sijaiskärsijöitä,
        niitä huonoja joiden päälle projísoida oma likaisuutensa... Suomi syyllistyy tähän myös valtiona yrittäessään estää Turkkia liittymästä unioniin muka huonosti hoidettujen ihmisoikeuksien takia. Suomi todettiin vastaavassa tutkimuksessa Unionin pimeimmäksi ja sairaimmaksi maaksi , joka pakenee tosiasioiden tunnustamista kierosti kuin käärme. Kun Tarja Halonen, Eva Biaudet ja Elisabeth Rehn kuvittelevat ettei Suomessa tapahdu mitään ihmisoikeusrikoksia ja että niistä pitää mennä muihin maihin luennoimaan, he ovat irti todellisuudesta eivätkä halua Porvoon ruotsinkielisen eliitin tavoin kohdata tosiasiallista tilannetta.. Asiani kuoliaaksivaietaan, kirjeisiini ei vastata vaikka sosiaali- ja terveysministeriö on tästä jutusta vahvasti vastuussa. Vaikenemalla rikos ikäänkuin hyväksytään, ja tähän pyydän apuanne, että voisimme yhteysvoimin pitää hetken ajan PEILIÄ Suomen omahyväisten hallintovirkamiesten edessä.. Haluan myös 200 000 euron vahingonkorvaukset Suomen valtiolta sekä Porvoon kaupungilta 180 000 euroa. Tuon verran he ovat haitanneet minun sekä perheeni elämää.

        Jos yhteisö tekee tällaista, heillä on siitä alitajuinen kollektiivinen häpeä , josta pyritään vapautumaan.. Kaltaiseni sanavalmis toisinajattelija muistuttaa heitä siitä mitä on tapahtunut, ja hänet pitäisi saada pois, näkymättömiin, maton alle..Kun en ollut lähteäkseni, apuun otettiin metsäpolitiikka.. Vaikka olin tarjoutunut ostamaan kotini Impivaaran ympäristössä olleen vanhan kuusimetsän puut käypään hintaan , he tulivat avohakkaamaan kaiken alleen keskellä kesäkuuta jolloin alue oli täynnä eläinten pesiä..Pienimmätkin varvut ja taimet oli nirhattu kumoon ja maa huohotti verestä ja tuskasta.. Tuolla alueella oli ollut valtavasti muinaishistoriallisia hautakumpuja ja kulttipaikkoja , ja metsän hävityksen jälkeen niissä tapahtui varsin outoja asioita joista olen kertonut kotisivuillani www.box55.pp.fi/nikula.htm. Pyydän että tutkitte ne liitetiedostoineen tarkkaan ja että annatte ne Turkin median levitettäviksi. Vaatikaa Suomen sosiaali- ja terveysministeriöltä sekä Brysselistä vastauksia miten tällainen on mahdollista ? Vaatikaa että sosiaali- ja terveysministeriö tai Porvoon kaupunki kustantaisivat minulle ulkomailla tapahtuvan kunnollisen terapian, syystä että minun pitäisi saada Euroopan Unionin likaisimman kaupungin yhteiset projisoinnit tajunnastani pois.. Pankaa Ensto merkkiset tuotteet boikottiin niin pitkään kunnes he ovat ottaneet vastuun tekemistään ihmisoikeusrikoksista..Pankaa myös suomalainen metsäteollisuus boikottiin. Suomalainen puu on kasvatettu kemiallisia myrkkyjä käyttäen ja sen laatu on niin huonoa, ettei se tahdo kelvata edes arabimaihin, ( joiden asiantuntemattomuutta on aiemmin käytetty hyväksi ) . Tämä on yksi tabu josta ei ole puhuttu.

        Koska asia on alkanut saada osoitteessa www.box55.pp.fi/digi.htm kertomiani, yhä rankempia piirteitä, haluaisin selvitettäväksi sitä mahdollisuutta olisiko kotini ja maineeni yhtäaikainen hävittäminen voinut aikaansaada niin katalan mielisairauden , jota en itse huomaa. Pyytäessäni terveydellistä konsultaatiota Suomesta sitä ei edelleenkään annettu. Saksassa ja Kreikassa sensijaan väitettiin taas että olen aivan tervejärkinen, eivät he havaitse mitään psykoosiin, paranoijaan tms. viittaavaa ihmetellen yhä enemmän mitä helvetin hallusiogeeniä suomalaiset lääkärit oikeastaan syövät .. Ulkomaalaisten lääkäreitten neuvosta tein selväsanaisen perustellun valituksen hyvin moneen paikkaan mm. Suomen potilasvahinkolautakuntaan, oikeuskanslerille, presidentille, terveydenhuollon oikeusturvakeskukseen, tasa-arvovaltuutetulle .. jne.. jne.. huomatakseni vain että viiden vuoden aikana kukaan näistä sadoista virkamiesinstansseista Suomessa ei reagoi mitenkään.. Aivan kuten Ensio Miettinen väitti , ne semmoiset ovat olemassa itseään varten keskittyen ESTÄMÄÄN niitä tarkoitusperiä joiden takia ne on aikanaan luotu.. Esim. matkailun edistämiskeskus keskittyy estämään matkailua, KTM pyrkii haittaamaan kaupan ja teollisuuden etuja, SDP estää sosiaalisuuden ja demokraattisuuden toteutumista, kansallisen kokoomuksen pahin painajaisuni on kansan kokoontuminen , oikeuskansleri keskittyy suojelemaan virkamiehiä kansalaisten oikeutettuja vaateita vastaan .. Suomen ammattiyhdistysliikekin on olemassa itseään varten, jäsentensä etuja se ei aja.

        Ihmiset kiroavat maan tilan mädännäisyyttä.. Seuratessani maanpaossa ollessani internetkanavien keskusteluja huomaan että mainitsemani ongelmat ovat Suomessa hyvin yleisiä. Mm. siviilioikeuden professori ERKKI AUREJÄRVI haluaa kurinpalautusta oikeuskanslerin ja oikeusasiamiehen virastoihin. Nämä ylimmät laillisuudenvalvojat" antavat kuulemma yleensäkin vain nahkapäätöksiä, joilla virkamiesten elättilauma todellisuudessa välttää kaiken vastuun. Oikeuskansleri PAAVO NIKULA on sanonut Yliopisto-lehdessä, että hän ei ole nostanut yhtään virkasyytettä eikä edes ehdottanut sellaista lähes viiden vuoden virkakautensa aikana! ( Ja tällainen tarina kerrotaan itseään kehuen! ) Ex-apulaisoikeuskansleri JUKKA PASANEN taas oli sanonut Lakimies-lehdessä nostaneensa virkakaudellaan 1981-2001 peräti yhden syytteen 18.000 kantelun kokoelmasta! Oikeuskanslerinvirastoon on täysin turhaa kannella mistään, koska se on virkamiesten suojelupesäke sanan varsinaisessa merkityksessä. Yhdeksän kymmenestä kantelusta ei johda yhtään mihinkään. Kymmenessä tapauksessa sadasta oikeuskansleri "lausuu käsityksensä"
        tai "kiinnittää huomiota". Kantelun virkamieskohde pyyhkii näillä käsityspapereilla
        jos ei nyt aivan persettään niin pöytänsä kuitenkin. Aurejärven mukaan ratkaisuista näkee usein, että ne ovat tuskaisesti väänneltyjä. Esimerkiksi apulaispoliisipäällikön suora, yksiselitteinen valehtelu ja herjaus katsottiin oikeuskanslerinvirastossa "epätarkaksi ilmaisuksi", joka ei antanut aihetta toimenpiteisiin. Ennen kansleria poliisin virkarikos todettiin epätarkaksi ilmaisuksi sekä lääninhallituksen että sisäasiainministeriön poliisiosastoissa. ( Korppi ei korpilta silmää noki )
        Suomessa on feodaalinen oikeuslaitos, esim valtaeliittiin kuuluminen luetaan syytetylle lieventäväksi asianhaaraksi kun se esim. Saksassa on päinvastoin. Kun kotimme huijaamista ja hävittämistä koskeva asia oli viime kesän elokuulla Porvoon käräjäoikeudessa ja siellä esitettiin valtion valantehneen tavarantarkastajan kiistattoman selvät kirjalliset dokumentit tapahtuneesta ''etnisestä puhdistuksesta'', käräjätuomari väitti ettei niillä todisteilla ole ''tässä tapauksessa '' mitään merkitystä tuomiten minut maksamaan valtavat tihutyö tehneille vielä 21 000 euroa lisää.. Tämä mies kun oli pilkannut pyhien ruotsinkielisten pyhiä arvoja ja muutoinkin esittänyt ''vääriä mielipiteitä'', sellaisia joita Suomessa ei SAA olla.

        Johannes K. maanpakolainen


      • JR

        Niin, esimerkiksi laitan nyt itseni. Olen toistakymmentä vuotta opettanut ja tutkinut toisin kuin vaaditaan, ja mikä on palkkani: nälkä, vilu, kylmä, eikä toivoakaan, että edes syntyisi keskustelua. Laitan tähän alle tekstini, jota Hesari ei tietenkään julkaissut. Ajatus auennee jokaiselle, joka on pianoa kilkutellut. Mutta miksi se ajatus ei aukea taideoppilaitostemme professoreille?!?

        Miksi pianonsoitto kyllästyttää?

        TET-jaksolla Helsingin Sanomissa harjoitellut Elias Söderström kirjoitti ansiokkaan artikkelin 15.12. HS:iin käsitellen aihetta, miksi niin moni nuori kyllästyy soittoharrastukseensa yläasteella. Oli virkistävää lukea nuoren itsensä asiasta kirjoittama artikkeli, koska Söderström pääsi lyhyessä tekstissään paljon lähemmäksi vastausta kuin monet ammatti-ihmiset ovat koskaan päässeet.

        Haastatellut musiikkiopistojen rehtorit (Rauhanen, Veijola, Kivinen) tarjosivat vastauksissaan selityksiä lopettamisille: muut harrastukset, kouluun keskittyminen, vapaamman musiikin puute, läksyjen liiallisuus, tarve vaihtaa opettajaa ja motivaation loppuminen ilman sen kummempia selityksiä.

        Minusta tässä kissa kiertää kuumaa puuroa. Jotain merkillistähän on siinä, että lapsi / nuori juuri siinä iässä, kun hänellä alkaisi todella olla ilmaisuvoimaa ja -tahtoa jättääkin pois erään ilmaisun välineen, jolla olisi voinut ehkä jopa parhaiten purkaa tunteitaan, ilmentää minuuttaan ja kommunikoida maailman kanssa. Vai onko nyt käynyt niin, että musiikkiopistojen ja muu samansisältöinen opetus ei olekaan onnistunut kehittämään soittajille omaa ilmaisukykyä? Tämäkin epäilys on voitava sanoa ääneen.

        Oma käsitykseni on, että opetus näissä instituutioissa on liian suppeaa, ja arvomaailma opiskelun takana on vähintäänkin vinoutunut. Jokainen, joka on itse säveltänyt, tietää, että on tasan kahdenlaisia kappaleita: niitä, joihin tulee tarkka nuottikuva, ja niitä, joissa operoidaan erilaisten rakenteiden avulla. Perinteinen pianonsoitonopetus ei ymmärrä tästä asiasta kuin yhden tulkinnan – mitään ei saa sovittaa, muuttaa j.n.e., koska kyseessä on mestarin kädenjälki. Huomiotta jää se, että joskus nuotinnos on mestarin oma valinta lukemattomista vaihtoehdoista. Tämä vallitseva virheajattelu johtaa mielestäni muunkinlaiseen sokeaan auktoriteettiuskoon. Ei uskalleta yrittää tavoitella säveltäjän intuitiivista ideaa, vaan ripustaudutaan paperilla olevaan nuottikuvaan.

        Jaksamisen ratkaisuksi tarjottu ”vapaa säestys” on ideana vähintäänkin yhtä epäonnistunut. Opiskellaan sointuja (liian mutkikkaasti, sävelasteikkoihin pohjautuen, kun kosketinsoittimilla toimisi puhdas matematiikkakin), ja sitten rakennetaan niistä yksinkertaisia humppa- ja valssirytmejä. Jokainen, joka on kuullut klassisen soittajan soittavan viihdemusiikkia, ei tiedä itkeäkö vai nauraako. Kyseessä on virheajatus siitä, että piano olisi rytmisoitin. Ei ole. Pianolla pitää oppia soittamaan niin, että oma soitto tukee kuviteltua rytmiä, joka soi soittajan päässä, eikä niin, että yritetään väkisin luoda se rytmi koskettimilta. Tämänkin takia nuoret kyllästyvät, kun väärän opetuksen vuoksi Anssi Kelan ”Milla” alkaakin soitettuna kuulostaa ”Jätkän humpalta”, joka on toki ansiokas kappale sekin.

        Viimeisimpänä muttei vähäisimpänä on korvakuulo. Musiikkiopistot ja vastaavat eivät osaa opettaa korvakuulolla soittamista. Siihen on olemassa yksinkertaiset menetelmät, ja pelimannit kautta historian ovat hallinneet ne, ketkä paremmin, ketkä huonommin. Korvakuulolla soittamisen arvo pitäisi tajuta, koska parhaimmillaan se on oiva portti luomiskyvyn kehittymiselle ja omaleimaisemman soittotavan synnylle. Mutta opistot ovat unohtaneet tämän, koska käsittääkseni heidän opetustapansa juuri tuhoaa mahdollista korvan kehitystä, ja korva on pitänyt unohtaa senkin vuoksi, että sitä on kauhean vaikea mahduttaa erilaisiin kurssitutkintoihin. Miksi muuten pitää olla kurssitutkintoja?

        Richard Järnefelt
        Järnefelt-instituutti


      • JR
        JR kirjoitti:

        Niin, esimerkiksi laitan nyt itseni. Olen toistakymmentä vuotta opettanut ja tutkinut toisin kuin vaaditaan, ja mikä on palkkani: nälkä, vilu, kylmä, eikä toivoakaan, että edes syntyisi keskustelua. Laitan tähän alle tekstini, jota Hesari ei tietenkään julkaissut. Ajatus auennee jokaiselle, joka on pianoa kilkutellut. Mutta miksi se ajatus ei aukea taideoppilaitostemme professoreille?!?

        Miksi pianonsoitto kyllästyttää?

        TET-jaksolla Helsingin Sanomissa harjoitellut Elias Söderström kirjoitti ansiokkaan artikkelin 15.12. HS:iin käsitellen aihetta, miksi niin moni nuori kyllästyy soittoharrastukseensa yläasteella. Oli virkistävää lukea nuoren itsensä asiasta kirjoittama artikkeli, koska Söderström pääsi lyhyessä tekstissään paljon lähemmäksi vastausta kuin monet ammatti-ihmiset ovat koskaan päässeet.

        Haastatellut musiikkiopistojen rehtorit (Rauhanen, Veijola, Kivinen) tarjosivat vastauksissaan selityksiä lopettamisille: muut harrastukset, kouluun keskittyminen, vapaamman musiikin puute, läksyjen liiallisuus, tarve vaihtaa opettajaa ja motivaation loppuminen ilman sen kummempia selityksiä.

        Minusta tässä kissa kiertää kuumaa puuroa. Jotain merkillistähän on siinä, että lapsi / nuori juuri siinä iässä, kun hänellä alkaisi todella olla ilmaisuvoimaa ja -tahtoa jättääkin pois erään ilmaisun välineen, jolla olisi voinut ehkä jopa parhaiten purkaa tunteitaan, ilmentää minuuttaan ja kommunikoida maailman kanssa. Vai onko nyt käynyt niin, että musiikkiopistojen ja muu samansisältöinen opetus ei olekaan onnistunut kehittämään soittajille omaa ilmaisukykyä? Tämäkin epäilys on voitava sanoa ääneen.

        Oma käsitykseni on, että opetus näissä instituutioissa on liian suppeaa, ja arvomaailma opiskelun takana on vähintäänkin vinoutunut. Jokainen, joka on itse säveltänyt, tietää, että on tasan kahdenlaisia kappaleita: niitä, joihin tulee tarkka nuottikuva, ja niitä, joissa operoidaan erilaisten rakenteiden avulla. Perinteinen pianonsoitonopetus ei ymmärrä tästä asiasta kuin yhden tulkinnan – mitään ei saa sovittaa, muuttaa j.n.e., koska kyseessä on mestarin kädenjälki. Huomiotta jää se, että joskus nuotinnos on mestarin oma valinta lukemattomista vaihtoehdoista. Tämä vallitseva virheajattelu johtaa mielestäni muunkinlaiseen sokeaan auktoriteettiuskoon. Ei uskalleta yrittää tavoitella säveltäjän intuitiivista ideaa, vaan ripustaudutaan paperilla olevaan nuottikuvaan.

        Jaksamisen ratkaisuksi tarjottu ”vapaa säestys” on ideana vähintäänkin yhtä epäonnistunut. Opiskellaan sointuja (liian mutkikkaasti, sävelasteikkoihin pohjautuen, kun kosketinsoittimilla toimisi puhdas matematiikkakin), ja sitten rakennetaan niistä yksinkertaisia humppa- ja valssirytmejä. Jokainen, joka on kuullut klassisen soittajan soittavan viihdemusiikkia, ei tiedä itkeäkö vai nauraako. Kyseessä on virheajatus siitä, että piano olisi rytmisoitin. Ei ole. Pianolla pitää oppia soittamaan niin, että oma soitto tukee kuviteltua rytmiä, joka soi soittajan päässä, eikä niin, että yritetään väkisin luoda se rytmi koskettimilta. Tämänkin takia nuoret kyllästyvät, kun väärän opetuksen vuoksi Anssi Kelan ”Milla” alkaakin soitettuna kuulostaa ”Jätkän humpalta”, joka on toki ansiokas kappale sekin.

        Viimeisimpänä muttei vähäisimpänä on korvakuulo. Musiikkiopistot ja vastaavat eivät osaa opettaa korvakuulolla soittamista. Siihen on olemassa yksinkertaiset menetelmät, ja pelimannit kautta historian ovat hallinneet ne, ketkä paremmin, ketkä huonommin. Korvakuulolla soittamisen arvo pitäisi tajuta, koska parhaimmillaan se on oiva portti luomiskyvyn kehittymiselle ja omaleimaisemman soittotavan synnylle. Mutta opistot ovat unohtaneet tämän, koska käsittääkseni heidän opetustapansa juuri tuhoaa mahdollista korvan kehitystä, ja korva on pitänyt unohtaa senkin vuoksi, että sitä on kauhean vaikea mahduttaa erilaisiin kurssitutkintoihin. Miksi muuten pitää olla kurssitutkintoja?

        Richard Järnefelt
        Järnefelt-instituutti

        ... on se, että Esa Saarisen kaltaiset ei-niin-kauhean-uutta-luovat filosofit ja muut tieteentekijät ovat tässä takapajulassa korkeassa kurssissa sen vuoksi, että täällä ei oikeasti uskota itseen eikä uskalleta edes ajatella, että joku suomalainen loisi kenties jotain uutta. Siitä on kysymys pohjimmiltaan.

        Siksi Esa Saarinen menestyy, koska hän ensiksikin täyttää tietyn peruskriteerin: koulutus. Kuka hyvänsä puupää voi muuttua miksi hyvänsä, kunhan hänellä on koulutusta. Niinhän Suomessa laajasti kuvitellaan, se on tasa-arvoa, sosiaalidemokratiaa ja kaikilla on muka samat edellytykset kaikkeen. Hah-hah.

        Sitten, jos koulutuksella päteväksi havaittu (ei siis kyvyillä) ihminen on vielä jotenkin kiinostava (hassu kravatti, hassut rillit, riittävän kiintoisa suhde), niin silloin aletaan heti uskoa, että meillä on nero joukossamme.

        Tämä vaatisi sivujen mittaisen selvityksen, jotta kaikki syyt tähän ilmiöön olisivat paperilla, mutta näin se vain on.

        Fiksuin oman elämäni aikana tapaamani ihminen jakaa työkseen postia. Mitä tämä kertoo tämän maan mahdollisuuksista?


    • Maisteri
    • Albertus

      Esa Saarisen lipevältä kieleltä ei ole missään turvassa. Olen joutunut sivusta kuuntelemaan itseihailevaa tekemistensä selostusta parin tunnin lennon ajan ja junamatkallisen bisnesten liukasta hoitelua. Pitäisi olla korvatulpat aina varalta taskussa.

      • Mantelipuu

        Kyllä hänen asiansa ydin kantaa missä vain kun sen
        osaa esittää.
        Tämän on Esa osannut hyödyntää. Älykäs kun on.
        Samalla kaavalla täyttyvät lehterit,onko sitten
        kyseessä Nokian johto tai kotirouvat.
        Ne jotka eivät jaksa jumpata aivojaan tai ovat
        trenditietoisesti näkyvästi kuuntelemassa Esaa
        saavat tyydytyksensä seeprapikkutakki/solmio/kenkä
        iloittelusta. On sitten jotain mitä kertoa kun on ollut luennolla....


      • Reino
        Mantelipuu kirjoitti:

        Kyllä hänen asiansa ydin kantaa missä vain kun sen
        osaa esittää.
        Tämän on Esa osannut hyödyntää. Älykäs kun on.
        Samalla kaavalla täyttyvät lehterit,onko sitten
        kyseessä Nokian johto tai kotirouvat.
        Ne jotka eivät jaksa jumpata aivojaan tai ovat
        trenditietoisesti näkyvästi kuuntelemassa Esaa
        saavat tyydytyksensä seeprapikkutakki/solmio/kenkä
        iloittelusta. On sitten jotain mitä kertoa kun on ollut luennolla....

        ...Esa?


      • harmahius

        puukotuksesta on jo vuosia, mutta sitä hän jaksaa jauhata makeasti luennoissansa. ihailijoita riittää. osallistumismaksu 160 eur per nenä 3 tunnin tilaisuus, olisiko noin 200 osallisuja? puoli tuntia puukotuksesta, sitten mummosta, vaimosta, sitten vähän kaikesta ja ei mistään ja lopuksi hevijoululaulu . yeah! aivojumpa kelle? aivottomille?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe