Imovane

7,5 mg

Sain kyseistä lääkettä unettomuuteen. Olen tod.väsynyt kun toi yöuni jäänyt vähiin. Otan pillerin kun meen sänkyyn, nukahdan todella hyvin ja nukun VAIN noin 4 tuntia. Onko normaalia, että uni tulee mutta se jää lyhkäiseksi?

22

16146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pettynyt imoihin

Niin on normaalia. Imovane on suoraansanottuna perseestä. Varsinkin se maku mikä siitä tulee suuhun.
      Tenoxia olisin halunnut koska uni on todella katkonaista mutta tk-lääkäri ei potilastaan kuuntele.
      On se nyt taas kun täysi-ikäinen ei-holhouksenalainen ,asiallisesti käyttäytyvä potilas ei voi saada toimivaa valmistetta vain siksi että joku muu käyttää niitä väärin.

• korppi82

imot on hanurits sen manun takii..kokeiles tällästä otea colan kaa se niin tuu sit "paskan " makuu suuhun.
        mulla autto, .

• minä uneton

Imovanen rinnakkaislääkettä "zopiclonea". Itsekin herään noin 4 tunnin kuluttua, mutta osaan jatkaa nukkumista heräilystä huolimatta. Käyn välillä öisin syömässäkin ja unet jatkuu...

• nukun hyvin

Minä olen jo vuosia käyttänyt imovanea ja rinnakkaisvalmistetta zopinox.
      Olen tyytyväinen lääkkeeseen nukun yleensä sen avulla 6-7 tuntia. Tosin käytän nykyään tupla-annosta eli 15mg nukkumaanmennessä.
      Ihan hyvä unilääke mielestäni.
      Imovanehan ennenkaikkea nukahtamislääke.
      Eli jos joutuu käymään vessassa kesken unien, niin lääke ei enää ole vaikuttamassa, eli kannattaa ennen lääkkeeen ottoa pitää huoli siitä ettei tarvi mennä vessaan kesken unien, eli ei kannata loppuillasta juoda eikä syödä paljoa. Maitotuotteet huonontavat lääkkeen imeytymistä.

• tenoxia taas

Olen käyttänyt sekä imovanea että tenoxia ja todennut tenoxin auttavan paremmin unen saantiin ja laatuun (20mg).Omalääkärini vaihtoi takaisin pyynnöstäni tenoxiin ,kun se tosiaan auttoi paremmin. En ymmärrä lääkäriä joka ei suostu kirjoittamaan kyseistä lääkettä. Otan noin kerran joskus kaksi kertaa viikossa.

• kaikille unettomille
        tenoxia taas kirjoitti:

Olen käyttänyt sekä imovanea että tenoxia ja todennut tenoxin auttavan paremmin unen saantiin ja laatuun (20mg).Omalääkärini vaihtoi takaisin pyynnöstäni tenoxiin ,kun se tosiaan auttoi paremmin. En ymmärrä lääkäriä joka ei suostu kirjoittamaan kyseistä lääkettä. Otan noin kerran joskus kaksi kertaa viikossa.

on paljon ihmisiä joihin tenox ei pure mitenkään.itselläni ei edes 3x20mg.
        aloittajalle:itse imovanesta kun heräsin aamuyöstä niin otin toisen joko puoli tai kokonaisen silloin lisänä.
        mutta nyt otan 2x7,5mg imovanea!se on aika yleinen annoskin.
        toki kahden lääkkeen käyttö voisi auttaa!
        eli esimerkiksi opamox 30mg ja imovane!
        tenoxia kun olen kokeillut niin olen sitten joutunut ottamaan aina imovanea lisänä!
        kokeiluna oikeastaan vain voit löytää oikean lääkityksen!
        vaatii sitkeyttä että löytää lääkärin jonka kanssa löytyy se yhteis sävelmä asiasta!

• aniharvoin
        kaikille unettomille kirjoitti:

on paljon ihmisiä joihin tenox ei pure mitenkään.itselläni ei edes 3x20mg.
        aloittajalle:itse imovanesta kun heräsin aamuyöstä niin otin toisen joko puoli tai kokonaisen silloin lisänä.
        mutta nyt otan 2x7,5mg imovanea!se on aika yleinen annoskin.
        toki kahden lääkkeen käyttö voisi auttaa!
        eli esimerkiksi opamox 30mg ja imovane!
        tenoxia kun olen kokeillut niin olen sitten joutunut ottamaan aina imovanea lisänä!
        kokeiluna oikeastaan vain voit löytää oikean lääkityksen!
        vaatii sitkeyttä että löytää lääkärin jonka kanssa löytyy se yhteis sävelmä asiasta!

Tenox tuo unta. Vaikka käytän sitä vain todella harvoin, esim. vieraassa paikassa nukkuessani, ei se tehoa mitenkään.Olenkin sitten pyörinyt sängyssä, ja seuravana päivänä ollut puolikuollut väsymyksestä.Lääke aiheuttaa vain tokkuraisuutta.Olin unilääkkeiden orja muutama vuosi sitten, mutta olen päässyt irti siitä.

• ongelmat
        aniharvoin kirjoitti:

Tenox tuo unta. Vaikka käytän sitä vain todella harvoin, esim. vieraassa paikassa nukkuessani, ei se tehoa mitenkään.Olenkin sitten pyörinyt sängyssä, ja seuravana päivänä ollut puolikuollut väsymyksestä.Lääke aiheuttaa vain tokkuraisuutta.Olin unilääkkeiden orja muutama vuosi sitten, mutta olen päässyt irti siitä.

Tenox on tarkoitettu myös päiväkäyttöön, joten sen ei ole tarkoitus väsyttää niin voimakkaasti.
        Ongelma tuollaisessa "monikäyttöpillerissä" on ettei se ole hyvä kummassakaan. Ahdistukseen Tenox ei auta, eikä se oikein nuijanukutuksenakaan toimi koska se on liian hidas.

• Surkea nukkuja
        aniharvoin kirjoitti:

... kerro miten saat nukuttua ilman unilääkettä! Olen käyttänyt nukahtamislääkkeitä parisen vuotta (Zolpidem ja Halcion) Mielelläni jo luopuisin niistä.

• xxxxxxxx
        Surkea nukkuja kirjoitti:

... kerro miten saat nukuttua ilman unilääkettä! Olen käyttänyt nukahtamislääkkeitä parisen vuotta (Zolpidem ja Halcion) Mielelläni jo luopuisin niistä.

Mahtaako onnistua jos reseptin uusimisen sijaan pyytäisi vaihtaa zolpidemit halcioniin. Halcion sopisi minulle ultra-lyhytvaikutteisena ehkä paremmin.

• härkä
        xxxxxxxx kirjoitti:

Mahtaako onnistua jos reseptin uusimisen sijaan pyytäisi vaihtaa zolpidemit halcioniin. Halcion sopisi minulle ultra-lyhytvaikutteisena ehkä paremmin.

Moi!
        Lääkärit harvoin kirjoittavat halcionia, joka oli 80-luvulla erittäin yleinen unilääke. Syy, ettei halcionia enää helposti kirjoiteta on se että seuraavana päivänä tuli monelle rajuja muisti katkoksia, jopa nukahtamisia. Myös narkomaanit kävivät työntämään sitä suoneen. Sitä ei apteekista toimiteta kuin 20kpl kerralla.

• Surkea nukkuja
        härkä kirjoitti:

Moi!
        Lääkärit harvoin kirjoittavat halcionia, joka oli 80-luvulla erittäin yleinen unilääke. Syy, ettei halcionia enää helposti kirjoiteta on se että seuraavana päivänä tuli monelle rajuja muisti katkoksia, jopa nukahtamisia. Myös narkomaanit kävivät työntämään sitä suoneen. Sitä ei apteekista toimiteta kuin 20kpl kerralla.

Muistikatkoja - kyllä.
        Voimakasta päiväuupumusta, josta selviää vain päiväunilla - kyllä.

Pyrin nyt määrätietoisesti eroon halcionista annosta pienentämällä. Enkä olisi koskaan aloittanut unilääkkeitä, jos olisin ymmärtänyt niiden voimakkaat sivuvaikutukset.

• härkä
        xxxxxxxx kirjoitti:

Heippa!
        Älä missään nimessä mene kysymään halcionia ja luulen sen olevan turhaa. Ei lääkärit nykyään aloita kenellekkään halcionia, mutta jos nyt sattuisi joku kirjoittamaan sitä, otat riskin, josta on vaikea päästä pois. Halcionia kirjoitetaa niille, joille se on aloitettu jo vuosia sitten.

• Surkea nukkuja
        härkä kirjoitti:

Heippa!
        Älä missään nimessä mene kysymään halcionia ja luulen sen olevan turhaa. Ei lääkärit nykyään aloita kenellekkään halcionia, mutta jos nyt sattuisi joku kirjoittamaan sitä, otat riskin, josta on vaikea päästä pois. Halcionia kirjoitetaa niille, joille se on aloitettu jo vuosia sitten.

Minulle halcion-reseptin kirjoittanut lääkäri piti sitä erinomaisena. Mainitsi että lääke on ollut pois markkinoilta, mutta japanilaiset nostivat niin ison vastalauseen, että lääkettä alettiin uudestaan valmistaa.

Miksi halcion on riskialttiinpaa kuin muut nukahtamislääkkeet?

• härkä

Minulle halcion-reseptin kirjoittanut lääkäri piti sitä erinomaisena. Mainitsi että lääke on ollut pois markkinoilta, mutta japanilaiset nostivat niin ison vastalauseen, että lääkettä alettiin uudestaan valmistaa.

Hyvä provo! Olet kuitenkin lukutaitoinen.

• merkki

mites sais sitä. Saaks halconia helpost? Kaikki kokeiltu. onks sit apteekeis, joku sanos ettei sitä saa apteekeist. Miks on riski syödä sitä?

• Surkea nukkuja
        härkä kirjoitti:

Hyvä provo! Olet kuitenkin lukutaitoinen.

Ensimmäinen reaktioni oli naurahdus. Pitäisikö mun kertoa aikuisille lapsilleni ja lastenlapsilleni, että heidän kunnioittamansa isoäiti onkin internetissä keskusteluja provosoiva häirikkö.

Nooh, leikki sikseen. Uskon että tähän keskusteluun osallistuvat ovat valtaosin kaltaisiani, unihäiriöistään hätääntyneitä ihmisiä. Mutta omalta osaltani - "palaver on päättynyt."

• härkä

Ensimmäinen reaktioni oli naurahdus. Pitäisikö mun kertoa aikuisille lapsilleni ja lastenlapsilleni, että heidän kunnioittamansa isoäiti onkin internetissä keskusteluja provosoiva häirikkö.

Nooh, leikki sikseen. Uskon että tähän keskusteluun osallistuvat ovat valtaosin kaltaisiani, unihäiriöistään hätääntyneitä ihmisiä. Mutta omalta osaltani - "palaver on päättynyt."

Terve!
        Tarkoitukseni ei ollut loukata, mutta ymmärrän reaktiosi. Se vain on totta, ettei sitä kirjoiteta helposti, seuraavan päivän vaikeuksien vuoksi. Tulee ajatus katkoksia ja nukahtamisia joillekin. Myös vaikea irrottautua lääkkeestä on tosi asia. Minä en helpolla kirjoita koukuttavista lääkkeistä, koska suurin osa on helppo vieroittaa pois. Narkomaanit käyttävät sitä väärin, kuten dormicumia. He työntävät näitä suoraan suoneen, jonka vuoksi ovat kovin haluttuja katukaupassa. Apteekki ei sen vuoksi anna kuin 20kpl kerralla näitä. Nyt asia on minun puolelta käsitelty ja miksi vastasin eilen niin, johtui siitä että aiemmissa kirjoituksissa on jo asia käsitelty. Kaikkea hyvää toivottaen!

• uneton Knummelta

En osaa sanoa, onko normaalia, mutta muille palstaa lukeville tiedoksi, että itselläni Imovane toimii loistavasti. Otan puolikkaan napin kaksi kertaa viikossa ja nukun ne yöt kuin tukki. Itsekin käyn usein WC:ssä neljän aikoihin, mutta jatkan sen jälkeen unia. Ehkäpä stressin määrän väheneminen auttaa. Siis ajattelen, että olenpa nukkunut jo viisi/kuusi tuntia, ei enää tarvitsekaan nukkua ja hokkuspokkus uni tulee itsestään vielä aamutunneiksikin. En myöskään koe olevani riippuvainen Imovanesta. Kesäloman ajan olin kokonaan ilman ja hyvin meni. Nyt töiden alettua saatan pahimmillaan olla koko yön nukkumatta, jos en ole ottanut unilääkettä.

• Systeri

mutta jos unettomuutesi johtuu kiihtyneestä autonomisesta hermostosta, siihen ei auta nukahtamislääke (vaan heräät sen vaikutuksen puolittuessa) vaan pitkävaikutteisempi, autonomista hermostoa rauhoittava lääkitys. Apua voit saada, ks. www.unettomat.net

• dami2

Taitaa olla kyseessä nukahtamislääke eikä unilääke. Siksi vain nukahtaa ja herää pian. Mutta
      parempihan 4 tuntiakin on kuin ei mitään. Ota toinen lääke heti putkeen, auttaisko?

t. dami

• plöö

itsellä sama homma tuon imovanen kanssa,ettei uni pysy kun 3-4 tuntia.kävin lääkärille valittamassa asiasta,määräsi imovanen rinnalle mirtazapin 30mg.nyt nukuttaa ja hyvin,ei pätki unta eikä heräilyä aamuyöstä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomessa on meneillään boomereiden kosto

1990-luvun lamassa osumaa saaneet sukupolvet toivovat sen jälkeen syntyneille sukupolville kärsimystä porvareita äänestä
      Maailman menoa
      19
      2147
    2. Petteri Orpon kommentti persujen väkivaltaan?

Hiirenhiljaa taas on, kun Tampereella persulahkon ääriosasto pahoinpiteli kantasuomalaisen tytön. Missä on pääministeri
      Maailman menoa
      25
      1552
    3. Onko sinulla jalostettu koira? Nämä tekijät altistavat koiran sairastumiselle

Moni Suomessa suosittu koirarotu on sairas ulkonäkökeskeisen jalostuksen ja ääripiirteiden vuoksi. Erityisesti tietyt t
      Koirat
      20
      1340
    4. Mitä ikävöit eniten

kaivatussasi? 🫶
      Ikävä
      79
      1288
    5. Anabaptismin kirous

Uudestikastetut lahkolaiset joutuvat valheen kierteeseen. He joutuvat herjaamaan lapsena saamaanssa kastetta nimeen Isä
      Kaste
      417
      1062
    6. Pelolla pakottaminen

Kristinusko on tuovinaan valoa ja toivoa, mutta ensin pitää olla pimeyttä ja toivottomutta jotta joku valoa ja toivoa ha
      Kaste
      624
      886
    7. Robotiikka korvaa tulevaisuudessa seurustelusuhteet

Haluan herättää keskustelua aiheesta. Asiantuntijoiden mukaan robottien kehitys on 10-15 vuoden päässä siitä että voidaa
      Sinkut
      221
      805
    8. Miten voit vain

Olla kuin mitään ei olisi?
      Ikävä
      56
      723
    9. kamera hakokylässä

kamera kuvaamassa yleistä tietä laittomasti ristauksessa hakokylä-raatevaara!
      Hyrynsalmi
      11
      644
    10. Suomuksen kuumin kaupan kassa?

Missä kaupassa on, siellä minäkin alan käymään.
      Suomussalmi
      10
      630
    Aihe