PARAS Metsästysasu????

mikä on paras?

Nimetkää mielestänne paras metsästysasu. Joku sellainen joka pitää vettä ja tuulta, hengittää ja on kestävä.

Nyt etsitään siis ylivoimaisesti parasta asua!

20

15225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuntematon alieni

itellä on jahti jakt pro puku...pitää tuulta ja vettä.. on kyllä joka kelin asu :) ja tuntuu tosi hyvältä päällä !

• hyvä muttei paras

itelläni oli jahti jakt pro asu jota monet kehuu mutta mulla se ei hengittänyt vaan kastui sisältäpäin. Jos asun kehujat ovat rehellisiä kehuissaan niin ei lien muuta vaihtoehtoa kuin po asujen laadun epätasisuus. Minun lisäkseni moni muu on ollut tyytymätön tuohon pukuun.
      Parasta asua ei tosin ole olemassakaan mutta jahti jakt pro pukujen fanaattisille mainostajille toteaisin vain että vastaavia asuja saa kaikkialta edullisemmin kuin "metsästäjien paratiisista"! näin se vaan on. Nykyisessä asussani on se alkuperäinen kalvo jota niin moni on aikojen kuluessa kopioinut vaihtelevalla menestyksellä siinä kuitenkaan onnistumatta.
      Jutut ovat juttuja ja joillakin tuntuu olevan jokin maaginen himo nostaa tämä "jahti jakt pro=paras" -asia esiin säännöllisin väliajoin. Turha noista toistoviestien poistoista on seriffiä syyttä, minusta hän on toiminut aivan oikein. Ylläpitohan on juuri sitä varten ja pulinat pois, sanoi jo aikoinaan Johannes Virolainenkin loppuunkalutuista asioista.

• Halvempia...

Mainostakaa merkkituoteitanne vasta kun niillä on käyttöikää enemmän kuin 10 vuotta...
      Omat nimeättämöt sarkavaatteeni on nyt olleet itselläni 20 vuotta. Sitä ennen en tiedä kaunako olleet käytössä koska kirpputorilta on ostettu.

• mäkkaiver

Vanha sarkapuku on kyllä metsästyskäytössä vieläkin täysin toimiva kampe. Toki kuumalla kelillä on tukala, eikä pidä vettä, mutta lämmittää myös märkänä. Itselläni on syyspukuna käytössä brittien armeijan ylijäämä maastopuku DPM kuviolla ja kolmen vuoden kokemuksella olen hyvin tyytyväinen. Ehkä puku on hieman turhan raskas, mutta muuten se on aivan loistava. Mukava päällä ja hyvästi taskuja, laadukas työn jälki ja kestävä. Mitään hienoja kalvoja puvussa ei ole, eikä niitä oikeastaan edes kaipaa. Hintakin jäi reilusti alle 100€.
      Kainuun kanssipukuun (Jahtijakki) en ole paremmin perhetynyt, mutta toiset tykkää ja toiset ei.

• Ryynäsen Topi

Ehdottomasti paras metsästyspuku omasta mielestäni on Mehtän Core Tex puku! Ostin kyseisen puvun vuonna 1998 ja taisi maksaa noin 2000mk joka alkuun hirvitti hintana mutta on ollut hintansa väärti. Kestää sorsa ja kanalintujahtien rankkasateet kastelematta alla olevia vaatteita saatika miestä, on hengittävä sekä lämmin hirvi ja jänisjahtien kovilla pakkasilla.
      Puku on kymmenet pesut läpi käynyt ja edelleen käytössä ahkerasti joka syksy.
      Eikä myöskään ole ratkennut mistään saumoista yms.
      Harmi etten ole löytänyt netistä enkä mistään enään kyseistä pukua ja valmistajaa että tehdäänkö asua enään mutta mikäpäs tuossa kun asu kestää ja kestää joten uudesta ei ole väliksi ainakaan vielä.
      13 vuotta takana joten eiköhän nyt viimeistään voi kehua asua täydelliseksi!

• Mehtä se toimii vaan

Minulla on ollut samainen Mehtän Goretex-puku, maksoi partioaitan alessa 1600mk. puku on n.15 vuotta vanha. saumat pitää, kangas on kahisematon, pesty kymmeniä kertoja. pitää tuulta ja vettä lämmin. Kavereilla jo 3 puku menossa, minulla kauhtunut, mutta toimii vaan.
        Osta suoraan kunnon goretex-puku, esim Sasta Wolf.

• versio2

Noihin jäkäti jäkt pukuihin ei kyllä kannata sekaantua. Itselläni on sastan mehto camo gore-puku. Edellinen oli myös sasta 10 vuotta vanha puku, mutta halusin ostaa camo puvun hanhi passiin. Sasta antaa muistaakseni 10 vuoden takuun kalvolle. Tietenkin jos itse telot pukuun reiän niin asia erikseen. Tuota jäkäti pukua myydään eri merkillä moenssa maassa. Kiinassa tehtyjä halpis pukuja. Niinhän sitä sanotaan että ingman saa maidon maistumaan ja erätukku jopa kumpparitkin vuotamaan!

• kusluistimet

vai pitää sen metsästysasun kestää tuulta ja sadetta..entäpäs ei tuule ja sada vaan aurinko porottaa pilvettömältä taivaalta?

verkkarit ja villapaita on hyvä asu..

• Erä Nestori

Kyllä nykyreppanalla pitää vähintään kaksi Sastan Mehtoa päällekkäin olla että voi lähteä metsään, kyllä on ressukkaa porukkaa!

• versio2
        Erä Nestori kirjoitti:

Kyllä nykyreppanalla pitää vähintään kaksi Sastan Mehtoa päällekkäin olla että voi lähteä metsään, kyllä on ressukkaa porukkaa!

Kyse on siitä, että on kiva olla metsällä/kalassa tai vaeltamassa, kun pysyy kuivana vesi/räntäsateessa Itse ainakin merellä paljon sorsastaessa haluan pysyä kuivana ja tietää, että vaatteet toimii. En usko, että sinäkään märissä vaatteissa kuljet luonossa hymyissä suin. Voihan toki laittaa sadepuvun päälle, mutta hikeä se tuppaa pukkaamaan aika reippaasti. Ei sillä etteikö gore tuo hikeä päälle, mutta ei läheskään niin paljon kuin kumipuku.

• Kukin tavallaan
        versio2 kirjoitti:

Kyse on siitä, että on kiva olla metsällä/kalassa tai vaeltamassa, kun pysyy kuivana vesi/räntäsateessa Itse ainakin merellä paljon sorsastaessa haluan pysyä kuivana ja tietää, että vaatteet toimii. En usko, että sinäkään märissä vaatteissa kuljet luonossa hymyissä suin. Voihan toki laittaa sadepuvun päälle, mutta hikeä se tuppaa pukkaamaan aika reippaasti. Ei sillä etteikö gore tuo hikeä päälle, mutta ei läheskään niin paljon kuin kumipuku.

Mutta miksei voi valita eri tilanteisiin sopivaa asua? Miksi on yhdessä asussa koitettava selvitä 20 astetta (tai ylikin) kyyhkysen ja sorsan metsästyksestä (tai tunturille kiipeämisestä)ja -20 asteen pakkasessa kettupassissa seisoskelusta??

Itse ainakin ympärivuotisesti ulkona työskennellessäni pidän erilaisia vaatteita kesällä ja talvella.

• Osta housut edes

No verkkarit ei toimi muualla kuin kotisohvalla... Pistäs jotain sinne taskuun (jos on taskua), niin varmasti tippuu joko taskuun laitettu tai jos on painavampaa, niin housut tippuu :)
        Eli ainakin kunnon housut on oltava.
        Itse pidän (kahisemattomia) työhöusuja jotka ostin Image Wearista vuonna 2005 työhöusuiksi. Puolenvuoden jälkeen ostin uudet, ja noi ensimmäiset siirsin metsästyskäyttöön.

• sjdfh

Itse ostin sherwoodin takin. On toiminut hyvin, pitää vettä, ei kahise, hengittää. Sisällä ei mitään muovikalvoa, joka hikittää. hinta vähän reilu 200, eii siis edes kallis

• pyssy tanassa

Sastan Metso Gore-Texin ostin viime vuonna. Edellinen puku joku jahti hiki-tex, meni polven alusiksi remonttihommiin eikä sielläkään pidä vettä maan puolella. Optifade kuvio on hyvä hanhimetsällä, on tullut testattua. Ja jos siihen pukuun tulee reikä niin ainakin täällä Sastan kotikulmilla siihen saa paikan laitettua tehtaan myymälässä.

• Jäkäti-Jäkt

Jos mainoksiin on uskomista - kuten niin moni metsästäjäressukka tekee - niin paras puku on tietenkin Erätukun Jäkäti-Jäkt !
      Erätukultahan tulee lähes joka vuosi "entistä parempi" väännös
      erilaista "kalvo"pukua valtaisan kylkiäisläjän kera.
      Niitä ostamalla et maksa välikäsille vaan kaikki menee suoraan
      samaan pohjattomaan kukkaroon! Ja kun ostat uuden joka toinen vuosi niin
      sinulla on aina se "entistäkin parempi" Jäkäti-Jäkt!

• Kainuun kansallispuk

Pittää jahtijakit uusiakkin joka vuosi kun ei niissä se kalvo kestä aikaa.

• Mietityttää

Samaa olen ihmetellyt; Erätukkuu kelaa markkinoille viidennen kalvonsa ja aina se on lyömättömän, ennennäkemättömän hyvä testivoittaja. Joku Core-tex parka kamppailee vuosikymmenet saman kalvon kanssa ja kaikki vaativat AMMATTIkäyttäjät ovat siihen tyytyväisiä (esim. NASA)
        Erätukun huippulaadukkaat menevät kaupaksi ainoastaan kylkiäisten ja massiivisen (markkinatuomioistuimessakin rapsut saaneen) mainonnan vuoksi.
        Kaikkea saa ostaa ja kaikkea myydä, valinta on kuluttajan - ei myyjän!
        En mainosta mitään tuotetta; kerroin vain faktaa;-)

Ketjusta on poistettu 33 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      974
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    8. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      888
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe