Objektiivi Venäjältä

Phil_Spector

Pakko olisi saada sellainen Zenitarin kalansilmä objektiivi Canoniin, mutta ainoa vaihtoehto tuntuisi olevan Venäläinen nettikauppa ja kun vähän pelottaa tilata sieltä. Onko kellään kokemuksia tästä paikasta? Viekö ne rahat ja tavara jää tulematta?

Ja sellainenkin ongelma on ettei minulla ole luottokorttia, joten olen ajatellut suorittaa maksun tilisiirtona etukäteen (siellä kyllä lukee ettei alle 200 dollarin tilauksia voi maksaa tällä tavalla). Onkos tässä mitään järkeä sitten? Ärsyttävää kun on kaikki niin vaikeaa...

Tässä on se putiikki
http://www.rugift.com

8

3488

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pörje

Aika moni tuntuu keskustelupalstoja lukiessani sieltä tilanneen, enkä ole kuullut, että tavara olisi jäänyt tulematta. Toinen mahdollisuus olisi metsästää lasia esim Saksan ebayn kautta, mutta en tiedä onko ebay ainakaan luotettavampi ostospaikka, myyjäthän ovat yksityisiä ja tuntemattomia firmoja, ja huijauksen mahdollisuus on aina olemassa.

Etukäteismaksu vähän hirvittäisi, onneksi on Visa.

Kannattaa myös seurata kameralaukku.comin ja digicamera.netin forumeita. Olen ollut näkevinäni noita myynnissä. Tavarahan on käytettyä, mutta toimivuuden voinee itse kokeilla, eikä kai niissä mitään sen kummemmin rikkimenevää ole.

Käsittääkseni Zenitar ei ole kalansilmä? eikö se ole 16mm? Tarkoitatko ehkä Pelengiä 8mm/f3.5 tms.

• Phil_Spector

Nuo foorumit olivatkin aivan uusi tuttavuus, täytynee seurailla niitä:) Niissä vain näyttäisi menevän samantien juuri nuo objektiivit (Zenitar ja Peleng), harmillista. Itse olen päättänyt että tuo Zenitarin 16mm on juuri sopiva, Pelengiäkin kyllä mietin.

Sekin vähän pelottaa, kun olen lukenut että olisi ollut pienoisia ongelmia objektiivin kiinnittämisessä runkoon. Kellään kokemuksia Canonin 300D:stä?

Voisi kyllä joku Suomalainen firma alkaa maahantuoda Zenitaria ja Pelengiä niin ei olisi niin vaikeaa. Niillä kun tuntuu olevan kysyntää.

• Phil_Spector

Ai niin sellainen juttu vielä, että voiko tilisiirron edes tehdä ulkomaiselle tilille?

• salamisti

Itse tilasin Pelengin tuolta: http://www.eastwave.ca/

Tuli Suomeen 180 eurolla kaikkine kuluineen. Toimitus tosin kesti 2 viikkoa. Maksu tapahtui tilisiirrolla.

• Phil_Spector

Jäikö paketti tulliin? Pystyitkö maksamaan tilisiirrolla aivan normaalisti (niin kuin maksaisi täällä Suomessa) vai pitikö sumplia pankin kanssa jotain järjestelyjä?

• salamisti
        Phil_Spector kirjoitti:

Jäikö paketti tulliin? Pystyitkö maksamaan tilisiirrolla aivan normaalisti (niin kuin maksaisi täällä Suomessa) vai pitikö sumplia pankin kanssa jotain järjestelyjä?

Niin, maksu onnistui verkkopankissa kohdasta "maksut ulkomaille". Tietoja pitää syöttää pikkusen enemmän kuin kotimaan maksussa, mutta muuten homma hoitui yhtä helposti.

Paketti tuli suoraan noudettavaksi lähimpään postiin. Mitään tullimaksuja en joutunut maksamaan.

• Infoa

Venäjällä on kaikki mahdollista, voi onnistuakin, tai ei. En lähtisi ihan ensimmäisenä pioneerina liikkeelle.
      Olen itse asunut Pietarissa pitempään ja tehnyt ostokset paikanpäällä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6458
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      360
      5994
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      60
      2923
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      109
      2374
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      2048
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1774
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1653
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1320
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1217
    10. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      33
      1178
    Aihe