Pakko olisi saada sellainen Zenitarin kalansilmä objektiivi Canoniin, mutta ainoa vaihtoehto tuntuisi olevan Venäläinen nettikauppa ja kun vähän pelottaa tilata sieltä. Onko kellään kokemuksia tästä paikasta? Viekö ne rahat ja tavara jää tulematta?
Ja sellainenkin ongelma on ettei minulla ole luottokorttia, joten olen ajatellut suorittaa maksun tilisiirtona etukäteen (siellä kyllä lukee ettei alle 200 dollarin tilauksia voi maksaa tällä tavalla). Onkos tässä mitään järkeä sitten? Ärsyttävää kun on kaikki niin vaikeaa...
Tässä on se putiikki
http://www.rugift.com
Objektiivi Venäjältä
8
3403
Vastaukset
- pörje
Aika moni tuntuu keskustelupalstoja lukiessani sieltä tilanneen, enkä ole kuullut, että tavara olisi jäänyt tulematta. Toinen mahdollisuus olisi metsästää lasia esim Saksan ebayn kautta, mutta en tiedä onko ebay ainakaan luotettavampi ostospaikka, myyjäthän ovat yksityisiä ja tuntemattomia firmoja, ja huijauksen mahdollisuus on aina olemassa.
Etukäteismaksu vähän hirvittäisi, onneksi on Visa.
Kannattaa myös seurata kameralaukku.comin ja digicamera.netin forumeita. Olen ollut näkevinäni noita myynnissä. Tavarahan on käytettyä, mutta toimivuuden voinee itse kokeilla, eikä kai niissä mitään sen kummemmin rikkimenevää ole.
Käsittääkseni Zenitar ei ole kalansilmä? eikö se ole 16mm? Tarkoitatko ehkä Pelengiä 8mm/f3.5 tms.- Phil_Spector
Nuo foorumit olivatkin aivan uusi tuttavuus, täytynee seurailla niitä:) Niissä vain näyttäisi menevän samantien juuri nuo objektiivit (Zenitar ja Peleng), harmillista. Itse olen päättänyt että tuo Zenitarin 16mm on juuri sopiva, Pelengiäkin kyllä mietin.
Sekin vähän pelottaa, kun olen lukenut että olisi ollut pienoisia ongelmia objektiivin kiinnittämisessä runkoon. Kellään kokemuksia Canonin 300D:stä?
Voisi kyllä joku Suomalainen firma alkaa maahantuoda Zenitaria ja Pelengiä niin ei olisi niin vaikeaa. Niillä kun tuntuu olevan kysyntää.
- Phil_Spector
Ai niin sellainen juttu vielä, että voiko tilisiirron edes tehdä ulkomaiselle tilille?
- salamisti
Itse tilasin Pelengin tuolta: http://www.eastwave.ca/
Tuli Suomeen 180 eurolla kaikkine kuluineen. Toimitus tosin kesti 2 viikkoa. Maksu tapahtui tilisiirrolla.- Phil_Spector
Jäikö paketti tulliin? Pystyitkö maksamaan tilisiirrolla aivan normaalisti (niin kuin maksaisi täällä Suomessa) vai pitikö sumplia pankin kanssa jotain järjestelyjä?
- salamisti
Phil_Spector kirjoitti:
Jäikö paketti tulliin? Pystyitkö maksamaan tilisiirrolla aivan normaalisti (niin kuin maksaisi täällä Suomessa) vai pitikö sumplia pankin kanssa jotain järjestelyjä?
Niin, maksu onnistui verkkopankissa kohdasta "maksut ulkomaille". Tietoja pitää syöttää pikkusen enemmän kuin kotimaan maksussa, mutta muuten homma hoitui yhtä helposti.
Paketti tuli suoraan noudettavaksi lähimpään postiin. Mitään tullimaksuja en joutunut maksamaan.
- Infoa
Venäjällä on kaikki mahdollista, voi onnistuakin, tai ei. En lähtisi ihan ensimmäisenä pioneerina liikkeelle.
Olen itse asunut Pietarissa pitempään ja tehnyt ostokset paikanpäällä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522175
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3411403Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.941375- 1681281
- 681061
- 35968
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31929Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59920Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta27862Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46839