Hei!
Tuparit olisi tiedossa kerrostalossa ja aina omakotitalossa asuneena olen huolissani saanko heti ekan viikonlopun jälkeen valitus ryöpyn niskaani tai bilettäjän maineen (en normaalisti ole kovinkaan kovaääninen tai huima juhlija).
Mitä on yleensä tapana kirjoittaa lappuun joissa kutsuistani ilmoitan? Onko yleensä tapana laittaa se alas esim oveen kaikkien nähtäväksi vai sopia erikseen lähinaapurien kanssa? Juhlisimme noin 20 ihmisen voimin kello 18-11.30, onko liian myöhään?
Entä kuinka hyvissä ajoin olisi kohteliasta ilmoittaa? Tottakai ajattelin myös mainita, että tulkaa toki sanomaan jos olemme häiriöksi.
Kiitoksia!
Tuparit kerrostalossa
44
24852
Vastaukset
- taloissa yleensä
joten jatkoille voittekin siirtyä kapakkaan joka on auki aamuun saakka. Siellä saatte bilettää ja huutaa toinen toisillenne musiikin yli niin paljon kun sielu sietää. Ja naapuritkaan eivät heti ala teitä vihaamaan sekä myöhemmin kyyläilemaan. Pysyy se rauha maassa, kerrostalossa kun ei se biletys oikein aina ole sopivaa. Pienimuotoisia juhlia voi pitää, mutta ei mitään mökä-känni-tappelu-jumputus-juhlia.
- muutama talon sääntö.
paksut villasukat aina kaikilla asukkailla. käytäviin asennetut desibeli mittarit (ylitys taso 25 desibeliä)laukaisevat hälytys järjestelmän vilkkuvaloineen ja sireenin noin 300 desibeliä asunnoissa sisällä mitattuna. asunnoissa samat mittarit kytkeytyvät päälle hiljaisuuden alettua. parvkkeella ei saa tupakoida,grillata,juoda,harrastaaseksiä eikä runkata tai tuulettaa mattoa tai hengittää ylipäätään siellä tarvi kuikuilla.
- tulee HÄÄTÖ!
Jos olet meidän yläpuolelle juuri äskettäin vuokralle muuttanut naapuri, niin takaan että saat häädön ensimmäisen kuukauden aikana jos tänne kuuluu pätkääkään meteliä! Edellistä naapuria siedin niin kauan että oli hyvä että sille tuli häätö, muuten olisin kohta mennyt piikkilankapesismailan kanssa opettamaan järjestyssääntöjen noudattamista!
- hili-pati-pippan
Meinaatte bilettää läpi yön kämpässänne? Ihan varmasti tulee valituksia.
- Skyttä
Minkäänlaisia riemujuhlia, joista syntyy häiritseviä ääniä ei tule pitää kerrostalossa hiljaisuusaikana. Kerrostalossa jossa minä asun piti muuan tyttö bileitään pari vuotta sitten yöaikaan, raiku kantoi 8:sta kerroksesta aina tänne 5:een kerrokseen eikä saanut nukuttua. Seuraavana aamuna keskustelin asiasta isännöitsijän kanssa.
Nykyään siinä asunnossa eletään Herran nuhteessa, vailla möykkää ja jumputusta.
- bilettäjä
On fiksu tapa kutsua kaikki uudet naapurit mukaan tupareihin. Joka kämppään henk.kohtainen kutsu, muuten voi tulla kutsumattomiakin vieraita kerrostalon ulkopuolelta, jos tuparikutsu on ala-aulassa (posteljoonit ymm.)
Tollaset yöttömän yön bileet on tulossa suosioon. - tosiaan!
Klo. 18-11.30, huh-huh. Millä meinaatte noin kauan jaksaa? Vikkelää sieraimiin vai kahvia niin maan perkeleesti?
- :DD
Onko tuo ironiaa vai selitätkö tosissas että viisi ja puolituntia on pitkä aika bileille noin lyhyeen aikaan ei tarvitse edes yhtään kuppia kahvia :__D
- on se, että
bileet päättyy viimeistään silloin kun siinä sun lapussa lukee eli 23.30
- yörauha
silloin kun hiljaisuus alkaa eli klo. 22.00
Ei mikään omatekonen lappu anna kenellekään lupaa bilettää hiljaisuuden jälkeen. Jos vähän miettisitte miksi nuo ajat on sääntöihin laitettu. Ei kai kukaan tosissaan luule, että ne on siellä vain täytteenä, kun muutakaan tekstiä ei enää keksitty.
- jos laittaisit
lapun. Vielä parempi jos menisi nokakkain puhumaan naapureillesi. Näin pääset tutustumaan ja samalla voit tehdä analyysiä onko joukossa narisijaa joka aikoo näyttää talon säännöt heti. Hyvällä tuurilla olet saanut hyvät naapurit ja eivätkä vastusta juhlintaasi silloin ja muutenkin ovat elämässä niin mukana etä eivät kuulu niihin 24/7 viikossa kotona häiriintyen naapurin wc:n vedostakin.
Varaudu myös siihen että joukossa on niitäkin jotka hymyssä suin silmät kirkkain toivottavat hauskaa iltaa juhliisi mutta selän kun käännät niin haukkuu sinut ja alkaa jo valmiiksi kerää nimiä sinun häätämiseksi. Kerrostaloissa aina löytynee joku jota häiritsee kaikki ja joudut kontrollin alaiseksi.
En tahdo pelotella mutta turvaa selustasi juhlien ajaksi. Mukavia bilehetkiä! - ilmoitustaululle
Laita alakerran ilmoitustaululle lappu, jossa lukee vaikka "Valitamme tupaantulijaisista tulevaa mahdollista meteliä XX.XX.XX 18.30-23.30". Tällöin sinulla on lupa pitää "pientä" meteliä hiljaisuudenkin jälkeen.
- Valituksen tehnyt
Voi vittu on sullakin neuvot! Luuletko että joku lappu oikeuttaa ketään rikkomaan järjestyssääntöjä? Ei Suomen lakiakaan saa rikkoa sillä verukkeella että kirjoittaa lappuja missä lukee että saa tehdä niin!
- Klookloo
Valituksen tehnyt kirjoitti:
Voi vittu on sullakin neuvot! Luuletko että joku lappu oikeuttaa ketään rikkomaan järjestyssääntöjä? Ei Suomen lakiakaan saa rikkoa sillä verukkeella että kirjoittaa lappuja missä lukee että saa tehdä niin!
Ilmoitustaululla on kohteliasta valittaa mahd. häiriöstä ja jos naapurisi ovat suht. normaaleja ihmisiä, ei se heitä niin haittaa. Pitävät muutkin juhlia. Itse en ole ikinä saanut yhtään valitusta yhdessäkään asunnossa, vaikka olen monessa asunutkin ja tupareita ja jatkoja on pidetty. Jos tupareista tulee valitus, tiedätpähän sitten, millaisia naapureita olet saanut. (Mummo, joka ei edes kuule vaikka huutaisi korvaan, voi kuitenkin kuulla, kun seinän takana korkataan olutpullo).
- High Roller
Fiksu laittaa ilmoitukset jokaisen postiluukusta ja vaikka rappuunkin. Itsellä ei ole koskaan tullut ongelmaa eikä jälkipyykkiä asiasta ja naapuritkin tervehtii iloisesti myöhemminkin. Kunhan vain pitää menon järjen rajoissa ja noudattaa myös ilmoittamaansa takarajaa (joka ei tietenkään ole siis klo 02.00 yöllä vaan esim 24.00).
Tietenkin perusolettama tähän on, että naapurit ovat normaaleja, eikä millään tavoin sinunlaisia ihmisiä.
Näin etelä-helsingissä. Vois muutkin ilmotella millä alueella asustaa... - IHMINEN HÄN
High Roller kirjoitti:
Fiksu laittaa ilmoitukset jokaisen postiluukusta ja vaikka rappuunkin. Itsellä ei ole koskaan tullut ongelmaa eikä jälkipyykkiä asiasta ja naapuritkin tervehtii iloisesti myöhemminkin. Kunhan vain pitää menon järjen rajoissa ja noudattaa myös ilmoittamaansa takarajaa (joka ei tietenkään ole siis klo 02.00 yöllä vaan esim 24.00).
Tietenkin perusolettama tähän on, että naapurit ovat normaaleja, eikä millään tavoin sinunlaisia ihmisiä.
Näin etelä-helsingissä. Vois muutkin ilmotella millä alueella asustaa...ottaa huomioon naapurinsakin, eikä järjestä bileitä jotka kestävät yli 22 illalla. Epänormaalit eivät vain osaa välittää muista kun itsestään kun ovat omasta mielestään jotain parempaa kuin muut ja voivat tehdäkin mitä tahtovat kunhan vain lappuja laittavat esille joissa lukee mitä lukee.
Minäkin alan ilmoittaa ensi kerralla sinne mihin aion iskuni tehdä, että nyt iskee sitten varas ja vie teiltä kaiken irtaimen omaisuuden. Ja turha soitella poliisille kun siitä ilmoitin lapulla etukäteen. Kiitos, kiitos kun ymmärrätte.
Jotta tässä sullekin esimakua siitä mitä tuleman pitää. - typerää
IHMINEN HÄN kirjoitti:
ottaa huomioon naapurinsakin, eikä järjestä bileitä jotka kestävät yli 22 illalla. Epänormaalit eivät vain osaa välittää muista kun itsestään kun ovat omasta mielestään jotain parempaa kuin muut ja voivat tehdäkin mitä tahtovat kunhan vain lappuja laittavat esille joissa lukee mitä lukee.
Minäkin alan ilmoittaa ensi kerralla sinne mihin aion iskuni tehdä, että nyt iskee sitten varas ja vie teiltä kaiken irtaimen omaisuuden. Ja turha soitella poliisille kun siitä ilmoitin lapulla etukäteen. Kiitos, kiitos kun ymmärrätte.
Jotta tässä sullekin esimakua siitä mitä tuleman pitää.verrata varastamista ja satunnaista bailaamista keskenään. Tuskin se ketään normaalia häiritsee, varsinkin jos siitä etukäteen ilmoitetaan, että silloin tällöin juhlitaan vaikka kerrostaloasunnossa. Alkoholi kun ravintoloissa on melko kallista.
- High Roller
IHMINEN HÄN kirjoitti:
ottaa huomioon naapurinsakin, eikä järjestä bileitä jotka kestävät yli 22 illalla. Epänormaalit eivät vain osaa välittää muista kun itsestään kun ovat omasta mielestään jotain parempaa kuin muut ja voivat tehdäkin mitä tahtovat kunhan vain lappuja laittavat esille joissa lukee mitä lukee.
Jotta tässä sullekin esimakua siitä mitä tuleman pitää.Ymmärtänet varmaan, että en tarkoita että juhlia pidetään usein. Tarkoitin lähinnä esim jos pari kertaa vuodessa järjestää kutsut synttäreiden tms. johdosta.
Sinulla se taitaa olla perin olematon elämä. :) - häränpyllyä
High Roller kirjoitti:
Ymmärtänet varmaan, että en tarkoita että juhlia pidetään usein. Tarkoitin lähinnä esim jos pari kertaa vuodessa järjestää kutsut synttäreiden tms. johdosta.
Sinulla se taitaa olla perin olematon elämä. :)Mistähän teet johtopäätöksen olemattomasta elämästä? Perustele väitteesi!
Mitä jos kaikki talon asukkaat pitäisi pippaloita vain joskus, silloin tällöin, kerran kuukaudessa. Laskes paljonko meteliä talossa riittää jos talossa esim. 50 huoneistoa. Kaikki tietystikin eri aikoihin, jotkut samoihin aikoihin. Capiche?
Kerrostalot ne eivät ole biletyspaikkoja vaan sitä varten mennään muualle, vuokrataan vaikka yksityistilat jostain jos mesominen jatkuu aamuyölle saakka.
Minun henkilökohtaisuuksien arvosteluni ei kuulu NORMAALIN ihmisen tapoihin, jos asioista keskustellaan.
On se vaan onni ettei tarvitse omaa kuvaansa laittaa esille kirjoituksensa vierelle, tulisi varmaan aikamoisia kommentteja ulkonäöstä. Täällä kun näitä arvostelijoita riittää pilvin pimein. - 33
High Roller kirjoitti:
Ymmärtänet varmaan, että en tarkoita että juhlia pidetään usein. Tarkoitin lähinnä esim jos pari kertaa vuodessa järjestää kutsut synttäreiden tms. johdosta.
Sinulla se taitaa olla perin olematon elämä. :)Niin, kaikki pitävät sen pari kertaa vuodessa ja käytännössä se tarkoittaa sitä, että joka viikonloppu kuuluu jostain suunnasta jumputusta.
- YliJumala?
33 kirjoitti:
Niin, kaikki pitävät sen pari kertaa vuodessa ja käytännössä se tarkoittaa sitä, että joka viikonloppu kuuluu jostain suunnasta jumputusta.
Mikä Ihana Ääliö? Toinen ihminen kysyy kohteliaasti neuvoa, ja kaiken maailman elämäänsä kyllästyneet urpot lässyttävät täällä suu vaahdossa kuinka elämän on loputtava 22.00.
Samaa voidaan sanoa itkevästä kakarasta tai haukkuvasta koirasta. Muuta landelle kakaras kanssa ja vie piskis mukanas. Saman verran häiriötä näistä koituu kaikille. - j. Muutti
YliJumala? kirjoitti:
Mikä Ihana Ääliö? Toinen ihminen kysyy kohteliaasti neuvoa, ja kaiken maailman elämäänsä kyllästyneet urpot lässyttävät täällä suu vaahdossa kuinka elämän on loputtava 22.00.
Samaa voidaan sanoa itkevästä kakarasta tai haukkuvasta koirasta. Muuta landelle kakaras kanssa ja vie piskis mukanas. Saman verran häiriötä näistä koituu kaikille.SELVÄ PELI, melua ei pidetä kello 22. 00 jälkeen, koska on TYÖSSÄKÄYVIÄKIN ihmisiä, ei kaikki ole kaltaisiasi luusereita.
- Valitus pelle
Mieluiten ilmoittaa edes lapulla kuin että asia tulisi täytenä yllätyksenä. Jos jollain on jotain bileitä vastaan voi hyvin käydä ilmoittamassa asiasta eikä synny mitään turhia valituksia.
- kerrostaloasukas
Meillä ainakin hiljaisuus alkaa klo. 23.00.
Riippuu talosta miten sinun bileisiin reagoidaan.
Joskus olen kuullut että olisi kohteliasta ilmoittaa lähinaapureilleen bileistään.
Kyllä minä olen aina tuparit pitänyt. Juhlinta on lopetettu hyvissä ajoin niin ei ole tullut minulle narinaa. Kaiketi joka talossa on narisijansa, mutta jos isännöintitoimisto pelkkiin yksiin juhliin reagoi niin johan on ihme! Ei ole ainakaan minulle käynyt ikinä. Tosin olen koittanut noudattaa sääntöjä. Mistäs sen tietää jos jossain isännöintitoimistossa on joku jolla on pipo liian tiukalla.- talon
järjestyssäännöissä "yörauhaa häiritsevä metelöinti" on kielletty klo 22.00 jälkeen, ja jos järjestää "juhlat, joista saattaa kuulua äänet naapuriin" on siitä ilmoitettava naapureille.
Kaikissa tupareissa/synttäreissä joissa olen ollut, on juhlien järjestäjä laittanut ilmoituksen alakerran ilmoitustaululle. Yleensä siinä lukee esim. "Pahoittelemme tupaantuliaisistamme mahdollisesti aiheutuvaa häiriötä lauantaina xx.xx. Juhlat loppuvat viimeistään klo 23.30. Ystävällisin terveisin -etunimi sukunini- -as 17-"
Juhlien on todellakin loputtava viimeistään sillä kellonlyömällä, mitä lapussa lukee, ellei aikaisemminkin. Itse olen hiljentänyt musiikkia aina jonkin verran, kun kello on ylittänyt 22.00.
Kukaan ei myöskään tietääkseni ole saanut varoitusta juhlista, vaikka itse välillä kauhistelenkin sitä meteliä mikä paikanpäällä välillä on ollut.
Mielestäni on ok pitää "bileet" myös kerrostaloasunnossa, kunhan siitä ilmoittaa etukäteen, eikä pidä bileitä kovin usein ja kovin myöhään. Niitä ihmisiä kummeksun, joiden mielestä tupareissa pitäisi vallita kirkonmenojen hiljaisuus ja hartaus klo 22 jälkeen. Jopas on, jos ei edes tupareita saisi pitää; ymmärtäisin asian sitten, jos yläkertaanne muutaisi uusi asukas aina joka kuukausi!
Hyvänä vinkkinä myös se, että rivitalossa voit seinänaapureillesi laittaa pienet kortit, joissa kerrot pahoittelevasi häiriötä, ja laitat puhelinnumerosi myös mukaan ja kehoitat laittamaan vaikka tekstiviestin, jos on liikaa häiriötä.
Myös se on kohteliasta, että kun bileiden jälkeen seuraavan kerran tapaat naapureitasi, kysyt heiltä oliko häiriötä ja pahoittelet (vilpittömästi!). Jotkut naapurit eivät nimittäin itse oikein kehtaa tulla sanomaan asiasta, mutta osoitat hyviä käytöstapoja ja kohteliaisuutta itse tiedustelemalla asiaa.
Tietenkin sinun itse pitää myös olla oikeasti kiinnostunut siitä, aiheutatko häiriötä ja muutenkin kaikin puolin edesauttaa kaikkien asukkaiden asumisviihtyvyyttä talossa! - työläinen no 2
talon kirjoitti:
järjestyssäännöissä "yörauhaa häiritsevä metelöinti" on kielletty klo 22.00 jälkeen, ja jos järjestää "juhlat, joista saattaa kuulua äänet naapuriin" on siitä ilmoitettava naapureille.
Kaikissa tupareissa/synttäreissä joissa olen ollut, on juhlien järjestäjä laittanut ilmoituksen alakerran ilmoitustaululle. Yleensä siinä lukee esim. "Pahoittelemme tupaantuliaisistamme mahdollisesti aiheutuvaa häiriötä lauantaina xx.xx. Juhlat loppuvat viimeistään klo 23.30. Ystävällisin terveisin -etunimi sukunini- -as 17-"
Juhlien on todellakin loputtava viimeistään sillä kellonlyömällä, mitä lapussa lukee, ellei aikaisemminkin. Itse olen hiljentänyt musiikkia aina jonkin verran, kun kello on ylittänyt 22.00.
Kukaan ei myöskään tietääkseni ole saanut varoitusta juhlista, vaikka itse välillä kauhistelenkin sitä meteliä mikä paikanpäällä välillä on ollut.
Mielestäni on ok pitää "bileet" myös kerrostaloasunnossa, kunhan siitä ilmoittaa etukäteen, eikä pidä bileitä kovin usein ja kovin myöhään. Niitä ihmisiä kummeksun, joiden mielestä tupareissa pitäisi vallita kirkonmenojen hiljaisuus ja hartaus klo 22 jälkeen. Jopas on, jos ei edes tupareita saisi pitää; ymmärtäisin asian sitten, jos yläkertaanne muutaisi uusi asukas aina joka kuukausi!
Hyvänä vinkkinä myös se, että rivitalossa voit seinänaapureillesi laittaa pienet kortit, joissa kerrot pahoittelevasi häiriötä, ja laitat puhelinnumerosi myös mukaan ja kehoitat laittamaan vaikka tekstiviestin, jos on liikaa häiriötä.
Myös se on kohteliasta, että kun bileiden jälkeen seuraavan kerran tapaat naapureitasi, kysyt heiltä oliko häiriötä ja pahoittelet (vilpittömästi!). Jotkut naapurit eivät nimittäin itse oikein kehtaa tulla sanomaan asiasta, mutta osoitat hyviä käytöstapoja ja kohteliaisuutta itse tiedustelemalla asiaa.
Tietenkin sinun itse pitää myös olla oikeasti kiinnostunut siitä, aiheutatko häiriötä ja muutenkin kaikin puolin edesauttaa kaikkien asukkaiden asumisviihtyvyyttä talossa!Kerrostalossa on oltava hiljaisuus!
Joudun heräämäään viitenä aamuna viikossa töihin kello 4.00 ja tarvitsen lepoa ja moni tekee kolmivuoroa ja yötöitä.
Ajatelkaa naapureitanne kerrostalo ei ole mikään biletyspaikka! - työläinen nro3
työläinen no 2 kirjoitti:
Kerrostalossa on oltava hiljaisuus!
Joudun heräämäään viitenä aamuna viikossa töihin kello 4.00 ja tarvitsen lepoa ja moni tekee kolmivuoroa ja yötöitä.
Ajatelkaa naapureitanne kerrostalo ei ole mikään biletyspaikka!ei se mikään biletyspaikka olekkaan mut kyllä sitä nyt jumankeikka saa bileitä silloin tällöin järjestää oli sit naapurissa mitä työtä tekeviä immeisiä vaan..ajatteleppa sinäkin vähän naapureitas... :)
- ole sellainen että
työläinen nro3 kirjoitti:
ei se mikään biletyspaikka olekkaan mut kyllä sitä nyt jumankeikka saa bileitä silloin tällöin järjestää oli sit naapurissa mitä työtä tekeviä immeisiä vaan..ajatteleppa sinäkin vähän naapureitas... :)
siihen naapurin ajattelemiseen kykenisisit, kirjoituksesi perusteella.
Kivaa varmaan naapurin yrittää nukkua kun naapurissa biletetään ja huudetaan kilpaa musiikin yli keskellä yötä. Taikka katotaan jotain matsia ja huudetaan muuten vaan kilpaa aika ajoin niin että tienoot raikaa. Tämäkin keskellä yötä. Voitte uskoa että siinä ei nuku yksikään naapuri. - Perus-Jeppe
ole sellainen että kirjoitti:
siihen naapurin ajattelemiseen kykenisisit, kirjoituksesi perusteella.
Kivaa varmaan naapurin yrittää nukkua kun naapurissa biletetään ja huudetaan kilpaa musiikin yli keskellä yötä. Taikka katotaan jotain matsia ja huudetaan muuten vaan kilpaa aika ajoin niin että tienoot raikaa. Tämäkin keskellä yötä. Voitte uskoa että siinä ei nuku yksikään naapuri.Kolme sanaa sulle:
Siksi on korvatulppia.
Itse olen tehnyt mm. vuorotyötä, ja tällöin on kyettävä nukkumaan aina tarvittaessa. Jokainen on vastuussa omista unistaan, ja mikäli naapurien juhliminen ei ole jokapäiväistä, niin asiassa ei ole mitään pahaa. Toki itsellenikin sattui kerran naapuriksi nuori tyttö, joka kotoa vapauden makuun päästyään järjesteli kovaäänisiä juhlia useita kertoja viikossa yli vuoden ajan, siis myös keskellä viikkoa. Juhlat saattoivat hyvin kestää läpi yön, rauhoittuen joskus kuuden aikoihin aamulla. Pahimmillaan sieltä naapurista tultiin soittelemaan ovikelloa keskellä yötä ja kyselemään jotakin lainaksi, tai apua jonkun liian riehaantuneen bilevieraan takia. Tämän naapurin kanssa itsellänikin meinasi ymmärrys loppua... Mutta jokusen kerran kun suullista palautetta antoi (taisipa asiaan joidenkin naapureiden toimesta myös isännöitsijä puuttua), niin toiminta rauhoittui huomattavasti.
Mutta pähkinän kuoressa, hiljaisuusajat ylittävä elämöinti on mielestäni ihan ymmärrettävää ja hyväksyttyä (mm. useiden taloyhtiöiden säännöissä on mainittu seuraavat lieventävät asianhaarat:), kunhan se ei ole jatkuvaa, keskittyy pääsääntöisesti viikonloppuihin, ja varsinkin jos siiitä ystävällisesti vielä varoitellaan naapureita etukäteen.
- vanha asukki
Minulla oli tuparit 8 henkilölle. Hiljaisuus alkaa talossa klo 22:00. Ilmoitus taululle olin jättänyt viestin jossa ilmoitin juhlinnan loppuvan 22:00. Kun olin viimeisten vieraitten kanssa poistumasta talosta n.22:15 oli rapun ovella vastassa poliisi. Alakerran mulkku oli sitten päättänyt usuttaa poliisit kimppuun ennen hiljaisuuden alkamista. En edes omista stereoita joten mistään musiikin huudattamisesta ei ollut kyse.
kun poliiseille selvisi että hiljaisuus oli vasta alkanut n.15min sitten, ja että porukkamme ei ollut mitään humalaista idiootti sakkia, toivottivat he hyvää illan jatkoa ja poistuivat.
Eli opetuksena voin sanoa, että jos et aio järjestää mitää diskobileitä kämppääsi jätä lappu kirjoittamatta. Muuten on naapurin kyylillä poliisin numero välittömästi pikavalinnassa klo 18:00 lähtien.- Linnainmaa
Olen asunut nykyisessä kämpässä tampereella n. 7kk ja kertaakaan ei ole tullut valitusta mistään, paitsi tänä iltana, kuuntelin musiikkia samalla volumella kuten yleensäkin ja ei ole kellään ollut mitään sanomista siihen mutta tänä iltana naapuri tuli portaikossa vastaan ja totesi että hän ei tykkää tämän tyylisestä musiikista ja uhkaili häädöllä metelöinnin takia. Jos aikasemmin tämän naapurin tykkäämättömän musiikin soittaminen on kuulunut heille asti ja nyt vasta siitä mainitsee voin sanoa vaan että, harmi sinänsä. Kyllä minäkin tykkään yövartijana siitä että jos tulen aamulla 8 aikaan kotiin niin joku tässä samassa rapussa poraa betoniseinää iskuporakoneella. En ole valittanut siitä sen takia koska hiljaisuus on 06-22, mutta sanotaan näin että osaan minäkin olla "vittumainen" naapuri. Seuraavan kerran olen nukkumassa ja iskuporakone alkaa "laulaa", alkaa samalla raikua musiikki ylimmästä rapusta ja soitan piruuttani poliisit tälle poraajalle!!!!
- Hot and cold
Linnainmaa kirjoitti:
Olen asunut nykyisessä kämpässä tampereella n. 7kk ja kertaakaan ei ole tullut valitusta mistään, paitsi tänä iltana, kuuntelin musiikkia samalla volumella kuten yleensäkin ja ei ole kellään ollut mitään sanomista siihen mutta tänä iltana naapuri tuli portaikossa vastaan ja totesi että hän ei tykkää tämän tyylisestä musiikista ja uhkaili häädöllä metelöinnin takia. Jos aikasemmin tämän naapurin tykkäämättömän musiikin soittaminen on kuulunut heille asti ja nyt vasta siitä mainitsee voin sanoa vaan että, harmi sinänsä. Kyllä minäkin tykkään yövartijana siitä että jos tulen aamulla 8 aikaan kotiin niin joku tässä samassa rapussa poraa betoniseinää iskuporakoneella. En ole valittanut siitä sen takia koska hiljaisuus on 06-22, mutta sanotaan näin että osaan minäkin olla "vittumainen" naapuri. Seuraavan kerran olen nukkumassa ja iskuporakone alkaa "laulaa", alkaa samalla raikua musiikki ylimmästä rapusta ja soitan piruuttani poliisit tälle poraajalle!!!!
Järjestyssäännöt sanoo että jos lähimpien naapureiden kanssa on sujut bileistä, voi musaa jatkaa hiljaisuuden jälkeenkin, korkeintaan puoleenyöhön asti.
Itse kärsin kuukausi sitten sen päiväisestä metelistä tupareiden takia, että hyvä naapuruussuhde viereisen kämpän dokuihin loppui saman tien. - hiljainenhissukka
Hot and cold kirjoitti:
Järjestyssäännöt sanoo että jos lähimpien naapureiden kanssa on sujut bileistä, voi musaa jatkaa hiljaisuuden jälkeenkin, korkeintaan puoleenyöhön asti.
Itse kärsin kuukausi sitten sen päiväisestä metelistä tupareiden takia, että hyvä naapuruussuhde viereisen kämpän dokuihin loppui saman tien.taloyhtiön porukka laittoi viestin että hiljaisuus klo 21.00-6.00 ma-su...musiikkia ei saa soittaa kovalla. Mikähän mittari ottaa sen desipelin, mikä on kovaa ja mikä hiljaista ? Voiko olla totta, että joku porukka voi määrätä erikseen sen , .... yleensä hiljaisuus alkaa arkisin klo 22.00- ja viikonloppuisin klo 23.00-
ainakin muissa vuokrataloissa näin..muttei meillä...
- Huh huh...
On tää kyllä ihme sivusto! Itsellä olisi sama kysymys, että mitä lappuun on tapana kirjottaa. Kaikenmaailman viisastelijat alkaa kiistelemään taloyhtiön säännöistä, ja pikaselauksella löysin YHDEN joka oli vastannut itse kysymykseen.
Besserwissereitä on hurja määrä kun pääsee nimettömänä huutelemaan. Uskomatonta. - mk
Ilmoita asiasta jo olet aunnossa porukalla vielä klo 22.00 jälkeen niin ei ole muilla samomista koska taloyhtiöiden järjestyssäännöissä on maininta että jos pitää isompia juhlia niin niistä pitää ilmoitella etukäteen niin kaikki tietää että juhlat ovat tulossa.
- Nukkumatti tulee
Heh, ilmoita tai et niin kello 22 jälkeen ei meluta,mitä luulet, että se ilmoitus auttaa vaikka vuorotyötä tekevää jonka pitää nukkua?
Kerrostalossa on järjestyssäännöt ja mikään ilmoitus ei poista niitä, jos ei muuten uskota niin poliisi paikalle ja tieto menee isännöitsijälle, sen jälkeen varoitus ja häätö. - Tee näin
Järjestä tuparit lauantaina, alkavat puoliltapäivin. Siinä ehditte ryypätä ja rällätä hyvin ennen hiljaisuutta ja ne jotka jaksaa lähtee vielä kapakkaa kymmenen jälkeen juhlimaan. Kukaan ei häiriinny.
- Mariana84
Joo se on niin et yks nukkuu aamul, toinen illall, yks yöllä, joku päivällä ja täytyy vaan sanoo että kyl täytyy sellaset unenlahjat omata että voi nukkua sillon kun täytyy vaikka räjähtäis pommi vieressä. Näin mä olen voinut asua tässä kerrostalossa neljättä vuotta ja naapureilta odotan tietysti samaa. Vähän aikaa kesti totutella, mut niinhän se on alku aina hankalaa. Kyllä kovempiinkin ääniin tottuu ja oppii olee kuuntelematta sitä, mitä ei tarvitse kuunnella. Siis harjaantuu tällanen valikoiva kuulo. Musta ihmisellä on jonkinasteinen ongelma itellään, jos antaa muiden äänien häiritä omaa unirauhaansa. Ei muuta ku silmät kiinni ja unta palloon, jos on herätys tulossa ja täytyy töihin lähteä aamulla, illalla, milloin vaan. Uniin voi sitte säätää ihan omat äänet, oman maun mukkaan :) PEACE!
- Lv.sherif
Äläpuhu paskaa, järjestussäännöt on tehty noudatettaviksi ja ihmisen unirytmi on yö, nukkumatta ei pärjää, jos sinulla on poikkeukselliset unenlahjat, älä yleistä, kerroatloissa ei pidetä mitään meteliä ikinä, mihinkään aikaan ja hiljaisuus on klo 22-7.oo
- sivistys on hyvästä
Ihmettelen sitä että miksi ylipäätään kerrostalossa pitää pitää jotkut juhlat
sen takia kun muuttaa johonkin kämppään. Mikä logiikka siinäkin nyt sitten
on? Kerrostalo ei todellakaan ole sellainen asumismuoto jossa pidetään jotkut pirskutin räkäkännäys-moly-apinointi maailmanmestaruuspippalot jossa lähes jokainen tietysti alkoholin vaikutuksen alainen ennestään maalla asunut sivistymätön sikaniska juntti huutaa kuorossa mikrofoniin kun luulevat kännissä osaavansa laulaa nuotilleen.
Ajattelevat varmaan että kaikilla on hauskaa (naapureillakin) no, ei
todellakaan ole naapureiden mukava kuunnella käyttäytymiseltään
apinoiksi verrattavien ihmisten iänikuista huonekalusteiden ja ovien paiskomista
ja suoraankurkkuun kailottamista ja sitä todella ärsyttävää paskaista "höhöhöhö" röhönaurua ja lattialla kantapäillä ravaamista kellonympäri. Eivätkö nämä sivistymättömät osaa ottaa huomioon että naapurissa voi asua työssäkäyvä ihminen tai opiskelija joka yrittää tehdä parhaansa elämässään että valmistuisi yliopisto/amkki/lukio tutkinnoistaan ja pääsisi lopulta valmistumaan ja sitä kautta korkeaarvoiseen ammattiin ja tätä kautta lopulta loisi kaikille hyvää. Naapurissa voi asua myös vanhuksia/perheellisiä joiden henkinen terveys ja fyysinenkin kunto voi olla uhattuna sen takia että joku minä minä egolla varustettu yksilö ei osaa ottaa muita huomioon ja miettiä sitä että miltä vaikka itsestä tuntuisi kun yrittää lukea nyt vaikkapa tenttiin (tällä suuri merkitys jonkun tulevaisuudelle) ja joku vähä älyinen pitää meteliä kuin viimeistä päivää.
Jos ihminen haluaa juhlia kuin metsäläinen niin mene paikalliseen räkälään tai osta se ihka oma omakotitalo tai mene jonkun luo kenellä on se omakotitalo
mutta älä pidä meteliä kerrostalo asunnossa mihinkään aikaan sillä suomessa kerrostalojen äänieristys ratkaisut ovat yleisesti ottaen erittäin huonot tai niitä ei ole ollenkaan. Kenenkään tervejärkisen ihmisen psyyke ei kestä turhanpäiväistä metelöintiä.
Voin sanoa tässä itsekin suoraan sen että jos minun naapurustostani kuuluu tulevaisuudessa vähänkään ylinmääräistä melua niin isäinnöitsijälle lähtee asiasta ilmoitus ja pellet lentävät asunnosta ulos.
Minua ei oikeastaan kosketa sitten yhtään vaikka joutuisivat asumaan sen jälkeen kadulla (tämä olettaen että ovat saanet ennenkin häätöjä ja kukaan ei huoli enää asumaan) se on sitten ihan oma vika se jos ei olla osattu elää sivistyneesti ja muut huomioon ottaen. - joo-o
Minusta ainakin äänekkään juhlimisen pitäisi loppua viimeistään silloin kun talossa on hiljaisuus, eli jos kello 22.00 on hiljaisuus niin musiikkia ei sen jälkeen soiteta, ainakaan kovaa. Naapurisopu säilyy.
Ja itse siitä lapusta: tosiaankin bileiden alkamis ja loppumisaika, ainakin suurinpiirtein vieraiden määrä... alaovi tai ilmoitustaulu olisi varmaan hyvä ilmoituspaikka, ja ainakin muutamaa päivää ennen kannattaa laittaa, ei bilepäivän aamuna. Pistä lappuun myös puhelinnumero ja kerro minkä kerroksen mikä asunto, varmuuden vuoksi. Ja pahoittele etukäteen mahdollista häiriötä. - eadap
Itse olen sitä mieltä, että lappu on jokatapauksessa hyvä aina laittaa, ja EDES pyrkiä pitämään melutaso hieman pienempänä :)
Itse kirjoitin tuparilappuuni näin:
"Hei! Pidämme pienet juhlat tupaantuliaisten kunniaksi asunnossa X, sinä ja sinä päivänä. Pyrimme pitämään melun alhaalla kello 22.00 jälkeen.
Jos kuitenkin koet mahdollisen metelin häiritseväksi, tulethan ilmoittamaan siitä kasvotusten, parempi suoraan naapurilta kuin poliisit 'turhaan' paikalle. Kiitos :)"
Enkä ainuttakaan valitusta saanut, kysyin jopa vielä muutamalta naapurilta rapussa seuraavana päivänä, kuulivatko he mitään häiritsevää melua.
Perustason volume oli musiikilla ja välillä pienimuotoista huutoakin kuului, mutta eipä kukaan ollut pahoillaan, parempi ilmoittaa ajoissa. Muistakaa kohteliaisuus ja ystävällisyys! :) - mimosa0
Ei helvetti kuinka on itsekeskeisiä ihmisiä... "Minulla on aikainen herätys, minun täytyy nukkua minä minä ja minun elämä" Jos ei kestä ihmisiä tai meteliä niin muuttakaa te helvetti erakoks keskelle metsää.
- estella
ei juhlita! osta oma asunto ja juhli sitten! vitu..aa olla varmaan köyhä rahallisesti sekä järjellisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi422978Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj872886SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1562786Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2012095Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä141944- 1051897
Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi501569Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li361530Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön3681407- 871041