Peppiina22

Nimetön

Hei,

haluaisin tietää mitä tietoja minusta voidaan saada selville jos käyn esim. jonkun tietyn henkilön 1)irc-gallerian sivuilla 2)blogia lukemassa?
En ole itse mikään atk-nero, joten jääkö minusta ja koneestani tietoja, joista voi heti nähdä, kuka olen ja missä konetta käytän? Tai jääkö sellaisia tietoja että voi halutessaan ottaa selville kuka olen? Voiko henkilö, jonka kotisivuilla/blogissa olen käynyt, saada tietoon millä muilla sivuilla olen samalla kertaa käynyt?

Toivottavasti viitsitte vastata, kiitos jo etukäteen! :)

4

626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Anteeksi, tuli hiukan hämäävä otsikko tuohon, ei ollut tarkoitus! Toivottavasti viitsitte silti vastata, olisi ihan kiva tietää kuinka helpolla minusta voidaan onkia tietoa sen perusteella millä sivuilla käyn :)

    • Ole huoleti

      Sinusta itsestäsi ei nettisivustot näe yhtään mitään henkilö,osoite,puh. numero,ikääsi eikä mitään muitakaan henkilötietojasi.
      Nettisivustot näkevät vain operaattorisi tiedot, selaimesi version tms. sekä miltä sivustolta menit kyseiselle nettisivustolle.
      Yksityisyyttäsi-henkilöllisyyttäsi eivät nettisivustot saa selvitettyä.

      • dkdssdk

        jos käytät työpaikan konetta, ja työpaikalla on kiinteä ip.

        Jos siis kirjoittelet jotain sellaista joka saa ko sivun ylläpidon hermostumaan he voivat ottaa selville työpaikan ja sitäkautta tulee ongelmia.


    • Uho

      Jos käyt henkilön irc-galleria sivulla siitä ei jää merkintään kuin gallerian ylläpidon tietoihin, yksittäinen gallerian käyttäjä ei näe kuka sielä käy (tämä siis perustilassa, sinnehän saa viriteltyä jos jonkinlaista härpäkettä ja kuvaa joiden avulla voi saada sinusta selville samat tiedot kuin seuraavaksi mainittu blogin pitäjä).
      Jos vierailet toisen blogia lukemassa saa hän tietää selaimesi, käyttöjärjestelmäsi, sivun josta seurasit linkkiä sekä tärkeimpänä IP-osoitteesi. Ip-osoitteesta ei suoraan pysty päättelemään henkilötietojasi, mutta se yleensä paljastaa jotain itsestäsi. Jos käytät koulun/työpaikan konetta selviää yleensä kyseisen laitoksen nimi ja mahdollinen toimipiste. Kotikäyttäjänä modeemi/adsl yhteydellä selviää yleensä vain paikkakunta. Huonoiten käy jos satut käyttämään jonkin yliopiston asuntoloihinsa tarjoamaa internetiä. Olen itse nähnyt parikin tapausta joissa ip-osoitteesta näkee suoraan asunnon katuosoitteen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3010
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2184
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1594
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      73
      1057
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      921
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      805
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      746
    Aihe