Peppiina22

Nimetön

Hei,

haluaisin tietää mitä tietoja minusta voidaan saada selville jos käyn esim. jonkun tietyn henkilön 1)irc-gallerian sivuilla 2)blogia lukemassa?
En ole itse mikään atk-nero, joten jääkö minusta ja koneestani tietoja, joista voi heti nähdä, kuka olen ja missä konetta käytän? Tai jääkö sellaisia tietoja että voi halutessaan ottaa selville kuka olen? Voiko henkilö, jonka kotisivuilla/blogissa olen käynyt, saada tietoon millä muilla sivuilla olen samalla kertaa käynyt?

Toivottavasti viitsitte vastata, kiitos jo etukäteen! :)

4

646

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Anteeksi, tuli hiukan hämäävä otsikko tuohon, ei ollut tarkoitus! Toivottavasti viitsitte silti vastata, olisi ihan kiva tietää kuinka helpolla minusta voidaan onkia tietoa sen perusteella millä sivuilla käyn :)

• Ole huoleti

Sinusta itsestäsi ei nettisivustot näe yhtään mitään henkilö,osoite,puh. numero,ikääsi eikä mitään muitakaan henkilötietojasi.
      Nettisivustot näkevät vain operaattorisi tiedot, selaimesi version tms. sekä miltä sivustolta menit kyseiselle nettisivustolle.
      Yksityisyyttäsi-henkilöllisyyttäsi eivät nettisivustot saa selvitettyä.

• dkdssdk

jos käytät työpaikan konetta, ja työpaikalla on kiinteä ip.

Jos siis kirjoittelet jotain sellaista joka saa ko sivun ylläpidon hermostumaan he voivat ottaa selville työpaikan ja sitäkautta tulee ongelmia.

• Uho

Jos käyt henkilön irc-galleria sivulla siitä ei jää merkintään kuin gallerian ylläpidon tietoihin, yksittäinen gallerian käyttäjä ei näe kuka sielä käy (tämä siis perustilassa, sinnehän saa viriteltyä jos jonkinlaista härpäkettä ja kuvaa joiden avulla voi saada sinusta selville samat tiedot kuin seuraavaksi mainittu blogin pitäjä).
      Jos vierailet toisen blogia lukemassa saa hän tietää selaimesi, käyttöjärjestelmäsi, sivun josta seurasit linkkiä sekä tärkeimpänä IP-osoitteesi. Ip-osoitteesta ei suoraan pysty päättelemään henkilötietojasi, mutta se yleensä paljastaa jotain itsestäsi. Jos käytät koulun/työpaikan konetta selviää yleensä kyseisen laitoksen nimi ja mahdollinen toimipiste. Kotikäyttäjänä modeemi/adsl yhteydellä selviää yleensä vain paikkakunta. Huonoiten käy jos satut käyttämään jonkin yliopiston asuntoloihinsa tarjoamaa internetiä. Olen itse nähnyt parikin tapausta joissa ip-osoitteesta näkee suoraan asunnon katuosoitteen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      186
      7772
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      93
      3932
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      67
      2609
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      73
      1660
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      392
      1601
    6. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      64
      1488
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      20
      1456
    8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      17
      1121
    9. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      1060
    10. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      1058
    Aihe