Ranskalainen

keittiö?

Olemme matkustelleet todella paljon ja missään en ole saanut niin mautonta ja huonoa ruokaa kuin pariisissa.Esim liha on sellaista purkkaa ettei sitä voi syödä.Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

22

1462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A la carte

      Nähdäkseni syy siihen miksi Ranskassa pihvit ovat kuin "mäkeen ammutun" sitkeitä, johtunee siitä ettei lihaa ilmeisesti riiputeta(?) kuten Suomessa.

      Suosittelen Ranskassa ja varsinkin Välimeren tuntumassa kaikkia herkkusuita nauttimaan moninaisista meren antimista, et voilà.

      Ps. Mitä muuta söit kuin "mäkeen tapettua" vasikkaa tai härkää?

    • Legion etrangere

      vasikan lihaa ei riiputeta keski-eruroopassa...sikaa ja härkää kylläkin ja sitten kun meikäläinen haluaa pihvinsä yleensä kyosänä niin tulos on usein purukuminen.....mutta sitä saa mitä tilaa....
      olen kyllä vahvasti erimieltä yleisesti kanssasi ruaan tasosta jopa väittäisin ettei missään saa niin hyvää ruokaa kuin pariisissa.....varsingin jos tietää missä syö....sellainen paikka jossa paikalliset käyvät syömässä on hyvä merkki...ei turistirysä jonkun nähtävyyden lähellä..(tosin poikkeuksia löytyy...maailman parjaat crépit löytyvät allekirjoittaneen mielestä aivan notre damin vierestä)

      • oli.

        Siis esim. suomesta saa joka ikiseltä huoltoasemaltakin maittavampaa ruokaa.En sitten tiedä pitääkö ranskassa mennä johonkin kalliiseen paikkaan missä menu alk.200 euroa.Ja nyt puhun paljon matkustelleen äänellä(Ranska,espanja,italia,kreikka.kypros,tunisia,tsekki,saksa,viro,ruotsi)


      • Legion Etrangere
        oli. kirjoitti:

        Siis esim. suomesta saa joka ikiseltä huoltoasemaltakin maittavampaa ruokaa.En sitten tiedä pitääkö ranskassa mennä johonkin kalliiseen paikkaan missä menu alk.200 euroa.Ja nyt puhun paljon matkustelleen äänellä(Ranska,espanja,italia,kreikka.kypros,tunisia,tsekki,saksa,viro,ruotsi)

        ole yhä vahvasti eri mieltä...Pariisissa syö hyvin 30-40 eurolla ja hintaan kuuluu jo viinikarahvikin..toisaalta mielipiteeseeni vaikuttaa se että ole asunut pitempäänkin Ranskassa...
        mielestäni järjetön hypetys suomalaisen ruoan puhtaudesta ja maamme elintarvikekauppojen tasosta on pelkkää P.....aa. Ranskassa elintarvikkeet maistuvat paremmilta ja kaupoissa on huomattavasti paremman näköisiä elintarvikkeita...esimerkiksi perunat ovat sitä luokkaa että siisteydessä vain Helsingin kauppatori ja kauppahalli pääsevät lähelle...


      • mieltä
        Legion Etrangere kirjoitti:

        ole yhä vahvasti eri mieltä...Pariisissa syö hyvin 30-40 eurolla ja hintaan kuuluu jo viinikarahvikin..toisaalta mielipiteeseeni vaikuttaa se että ole asunut pitempäänkin Ranskassa...
        mielestäni järjetön hypetys suomalaisen ruoan puhtaudesta ja maamme elintarvikekauppojen tasosta on pelkkää P.....aa. Ranskassa elintarvikkeet maistuvat paremmilta ja kaupoissa on huomattavasti paremman näköisiä elintarvikkeita...esimerkiksi perunat ovat sitä luokkaa että siisteydessä vain Helsingin kauppatori ja kauppahalli pääsevät lähelle...

        Oletko käynyt suomessa syömässä huoltoasemilla? ruoka juomineen alle 10 euroa ja yleensä maukasta ja hyvää. Olen edelleen sitä mieltä että yliarvostettua ranskalainen ruoka.


      • niinhän se on
        mieltä kirjoitti:

        Oletko käynyt suomessa syömässä huoltoasemilla? ruoka juomineen alle 10 euroa ja yleensä maukasta ja hyvää. Olen edelleen sitä mieltä että yliarvostettua ranskalainen ruoka.

        En ole se, jolle viesti on tarkoitettu, mutta olen kyllä valitettavasti joutunut joskus syömään Suomessa huoltoasemilla. Kamala kokemus, lasikannussa seisonut kahvi kruunaa kaiken.

        Salaatti on yleensä keitettyä makaroonia, appelsiinipaloja ja litsahtanutta kiinan kaalia. Lämminruoka on mautonta mössöä...

        Jos semmoista etsii Pariisissa, niin tosi on, ettei löydy.


      • mutta
        niinhän se on kirjoitti:

        En ole se, jolle viesti on tarkoitettu, mutta olen kyllä valitettavasti joutunut joskus syömään Suomessa huoltoasemilla. Kamala kokemus, lasikannussa seisonut kahvi kruunaa kaiken.

        Salaatti on yleensä keitettyä makaroonia, appelsiinipaloja ja litsahtanutta kiinan kaalia. Lämminruoka on mautonta mössöä...

        Jos semmoista etsii Pariisissa, niin tosi on, ettei löydy.

        Et ole ilmeisesti käynyt pariisissa?


      • huoltoasemien ruoka
        mutta kirjoitti:

        Et ole ilmeisesti käynyt pariisissa?

        Olen kyllä käynyt sekä asunut.Ranskasta saa loistavaa ruokaa, Pariisistakin.


      • jos
        huoltoasemien ruoka kirjoitti:

        Olen kyllä käynyt sekä asunut.Ranskasta saa loistavaa ruokaa, Pariisistakin.

        on valmis maksamaan itsensä kipeäksi.Suomesta saa jo kympillä ruuan juomineen.


      • olit..
        niinhän se on kirjoitti:

        En ole se, jolle viesti on tarkoitettu, mutta olen kyllä valitettavasti joutunut joskus syömään Suomessa huoltoasemilla. Kamala kokemus, lasikannussa seisonut kahvi kruunaa kaiken.

        Salaatti on yleensä keitettyä makaroonia, appelsiinipaloja ja litsahtanutta kiinan kaalia. Lämminruoka on mautonta mössöä...

        Jos semmoista etsii Pariisissa, niin tosi on, ettei löydy.

        mielestäni erittäin epäreilu. Tänäpäivänä Suomalaisten huoltoasemien ruoka ja ruokatarjonta on ylivertaista mihin tahansa maahan verrattuna.
        Esim. vilkkailla paikolla olevien huoltoasemien ateriat ovat todella maukkaita ja tarjolle asettelu kestää taatusti vertailun ravintoloidenkin kanssa. Hinta-laatu suhteessa menee usein jopa edelle.
        "Lämminruoka mautonta mössöä" . Kuule! milloinkahan olet viimeksi todella syönyt Suomen huoltoasemilla ?. Mene nyt vaikka esim. ABC.en ja ota ateriaksi vaikka Aurajuustobroileria, häränfile talon tapaan tms, ja kerro rehellisesti onko mautonta mössöä. Salaattien kierto on liikepaikoilla asiakasmääristä johtuen nopeaa joten taatusti tuoretta ja kahvin kanssa saa aina tuoretta pullaa. Seisoneeseen kahviin on vaikea uskoa kun tiskille on jatkuva ihmisvirta.




        Olemme olleet automatkalla Ranskassa , pidämme maasta ja sen kulttuurista, mutta kuten keskustelu alkoi, ruoka siellä ei ole mitään erikoisen hyvää.
        Tullessamme viimeksi kotiin, matkalla Suomessa pysähdyimme syömään huoltoasemalla. Kuinkas sattuikaan, paikalle tuli 5 hengen Ranskalaisseurue. seurasin sivusta tilannetta. Iloinen, luonnollisella tavalla ystävällinen ja KIELITAITOINEN tyttönen palveli seuruetta ripeästi ja monet "oikut" toteuttaen, porukka oli selvästi tyytyväinen ja yllättynyt ateriasta.
        Mietin että jos olisin itse ranskassa esittänyt samoja vaatimuksia, minulle olisi näytetty ovea ja haukuttu kaikien asiakkaiden kuullen.
        Olin siinä tilanteessa ylpeä kotimaastani.

        Juuri palvelussa on Ransakassa se ärsyttävä piirre että ensin ollaan kohteliaita mutta jos asiat ei suju juuri niinkuin tarjoilija haluaa niin heti muututaan töykeiksi. En ole antanut tämän häiritä. Vaimoni joka on kasvissyöjä, on yleensä tyytyväinen, mutta minä kyllä ilmoitan jos pihvi ei ole hyvää, ja se on todella harvoin hyvää Ranskassa. Ja sanon että olemme aterioineet lukuisissa ravintoloissa laidasta laitaan, suurkaupungeista pikkukyliin.


    • La Vache

      Tilasit sitten kypsää lihaa? Ranskalaiset itse syövät lihansa korkeintaan mediumina, mieluiten verisenä. Mureaa ja suussa sulavaa, kellä ruoansulatus ym. vaan kestää.

      En itsekään ole mikään perinteisen ranskalaisen keittiön ylin ystävä, mutta kyllä Pariisissa saa loistavaa ruokaa, jos tietää missä asioi ja ymmärtää, kuinka ranskalainen keittiö toimii.

      • yli arvostettua.

        Ranskalainen tavallinen ruoka häviää kotimaiselle 10-0 niin maussa kuin laadussakin.


      • A la carte

        Ainakin mimimerkkisi perusteella aihealue lienee tuttua ;-)

        Itse olen aina tilannut pihvini mediumina tai verisenä (suosikkini), perusravintolasta laadukkaampaan, listan peruspihvistä ykköspihviin Pariisista Andoraan ja aina sama tulos, "mäkeen tapettua" sitkeää...ARGH!

        Esimerkiksi yhtenä perus-pihvipaikkana pidetyssä ja monien ranskalaisten suosimassa Buffalo Grill ravintolassa listan pihvi kuin pihvi on puhdasta "moottorisaha-materiaalia".

        Ps. Kertoisitko mitä tarkoitat "...jos ymmartää kuinka ranskalainen keittiö toimii"?

        Mitä oleellista eroa sen toiminnassa on verrattuna esimerkisi suomalaiseen tai italialaiseen ravintolaan?


    • Ranskan matkalta

      Pihvit ym. liharuot olivat poikkeuksetta surkeita, sitkeitä, ei makua.
      Eikä tuntunut olevan eroa söi sitten kalliissa tai edullisessa paikassa, ruuhkaisissa tai syrjäisissä.

      Ihan hyvää taasen olivat juusto, leipä, erilaiset piiraat ja kasvismuhennokset.

      Jo pian alkoi lomalla oppia että pihvistä on turha maksaa. Ehkä kerran lammas meneteli.

    • ranskisturisti

      Pihvit ovat todella huonoja, ja jos joskus osuukin murea pihvi kohdalle, ovat ne kumminkin täysin maustamattomia. Lisukkeena tulee yleensä ranskalaiset perunat, jotka ovat todennäköisesti kuivia ja käppyisiä.

      Olemme myös käyneet useasti Ranskan matkoillamme erilaisissa ravintoloissa syömässä, mutta kertaakaan ei vielä ole hyvää ruokaa osunut kohdalle. Hienoissa ravintoloissa emme ole käyneet, sillä suomalaisia tenavia siellä tuskin hyvällä katsottaisiin...

      Olemme sitä vastoin ostaneet ihania ja tuoreita elintarvikkeita kaupoista, tehneet itse ruokamme, sikäli kuin se on ollut mahdollista. Ruoan laatu on yleisesti erittäin hyvää, joskin hämmästyttävän kallista ihan tavallisessakin marketissa!

      Mutta boulangerien valikoima on TAIVAALLISTA!!!

      • turistiruoka

        Ravintolat joissa tarjotaan pihvin kanssa ranskalaisia, ei ole hyvä ravintola. Ketsuppipullo vieressä on varma merkki, että se on tarkoitettu turisteille.Olet ilmeisesti liikkunut turistialueilla.

        Kunnon ravintoloissa kyllä hyväksytään lapset ilomielin, suomalaisetkin.

        Menkää syömään ravintolaan, jossa on enimmäkseen ranskalaisia asiakkaita. Se on aina hyvä merkki, koska ranskalaiset ovat itse nirsoja ruoan suhteen. Tason voi melkein laskea turistien määrän mukaan.


      • Matkaajat
        turistiruoka kirjoitti:

        Ravintolat joissa tarjotaan pihvin kanssa ranskalaisia, ei ole hyvä ravintola. Ketsuppipullo vieressä on varma merkki, että se on tarkoitettu turisteille.Olet ilmeisesti liikkunut turistialueilla.

        Kunnon ravintoloissa kyllä hyväksytään lapset ilomielin, suomalaisetkin.

        Menkää syömään ravintolaan, jossa on enimmäkseen ranskalaisia asiakkaita. Se on aina hyvä merkki, koska ranskalaiset ovat itse nirsoja ruoan suhteen. Tason voi melkein laskea turistien määrän mukaan.

        Turistialueilla? No, enpä tiedä, sillä esim. Pariisissa emme ole käyneet. Olemme yleensä vältelleet turistirysiä, ja käyneet syömässä ihan tavallisen näköisissä lounaspaikoissa, jossa on paikallisia ollut ruokailemassa.

        Kun olemme olleet 4 viikkoa maassa, ei ole oikein ollut mahdollisuutta ruokailla hienoissa ravintoloissa, joiden annokset ovat 40 e per henki sekä lasten annokset 15 e. Tulee turhan tyyriiksi...

        Toivottavasti vielä löytyy herkullisiakin ruokia, ei kuitenkaan ihan etanoita ja sammakonreisiä, joista ehkä se kuuluisa ranskalainen keittiö on tunnettu...


    • heulwen

      Niin, samanlaiset kokemukset meillä (tulimme juuri viikon matkalta). Totesimme uudestaan ja uudestaan etteivät ranskalaiset ilmeisesti mausta ruokaansa ollenkaan. Poikkeuksena olivat hyvät etanat valkosipuli-yrtti kastikkeessa. Mietimme sitä, että onkohan se meidän mielestämme "aito" ranskalainen keittiö hieman etelämpänä kuin Pariisi... Pariisi on kuitenkin aikasen pohjoisessa, lähempänä Britanniaa.

      Mutta, käykää ihmiset pohjois-afrikkalaisissa ravintoloissa! Aivan mielettömän hyvää ruokaa, liha niin mureaa että irtosi itsestään luusta, ihanat mausteet.

    • Anonyymi

      Näin se kai on. Itse tutustunut Suomessa ranskalaisten itsensä tekemään kotiruokaan. Ei ne mitään pihvejä väsää. Monta ruokalajia eikä kummosiakaan. Kyllä Suomessa osataan tehdä ihan hyvää ruokaa. Ja nirsoja ovat ja sen kehtaavat näyttää. Salaatti pitää olla vähintään jogurtissa seisotettua, jos ei ole jättävät syömättä. Epäkohteliasta väkeä. Heidän kaikki pöperönsä olen syönyt kohteliaasti, mikään ei niin erikoista eikä erikoisen hyvää. Mikä heillä on hyvää, niin sinihomejuusto patongin kanssa. Sitä saa Suomestakin.

      • Anonyymi

        Niin ja piti tuohon vielä lisätä, että hanhenmaksapatee on myös hyvää, mutta bulkkituotetta. Sitä saa jokaisesta marketista Ranskassa. Hanhenmaksaan lisätty aika annos läskistä sianlihaa. No sitä ei Suomesta saa, mutta markettituote. Ei sitä perheissä tehdä. Syövät alkupalana joskus patongin päällä. Sellaista se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja piti tuohon vielä lisätä, että hanhenmaksapatee on myös hyvää, mutta bulkkituotetta. Sitä saa jokaisesta marketista Ranskassa. Hanhenmaksaan lisätty aika annos läskistä sianlihaa. No sitä ei Suomesta saa, mutta markettituote. Ei sitä perheissä tehdä. Syövät alkupalana joskus patongin päällä. Sellaista se.

        Kaiken lisäksi vielä tuohon kahteen edelliseen viestiini pitää lisätä, että olen reissannut Ranskassa niin Pariisissa kuin maaseudullakin, aina 70-luvulta alkaen. Missään ei ole mitään ruokaelämyksiä tullut vastaan. Kalleimmassa ravintolassa mieheni sai vatsataudin, lapset maistoivat ruokaa ja jättivät syömättä, itse väkisin pistelin ruuan vatsaa. Mikä oli ruhtinaallista oli laskun loppusumma ja näkymät ravintolasta huikeat. Se siitä!


    • Anonyymi

      Aloittajalle tiedoksi että kannattaa etsiä parempia, mutta ei välttämättä kalliimpia, ravintoloita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2464
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      284
      2118
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      86
      2050
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1771
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1681
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1649
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1554
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1377
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1341
    10. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      109
      1259
    Aihe