rtk

piia

moi. oon rtk-lla siivonnut melkein jo 6v ja palkka on vain 7.20...onko kellään näin huonoa palkkaa?

24

2544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maisa metsovaara

      mä olen ollut klassikossa 7 kk ja palkkani on 8,35.

    • tätä

      päivää. Korjauta ja pikaisesti, muista voit saada myös takautuvasti sulle väärin maksetut palkat, liittoon yhteys.

    • olin

      Olin kesälomatuuraajana, ja palkkani oli 7,02e. Onhan tuo aika pieni palkka. Joku sanoi minulle puhellessaan, että rtk:lla olisi siivousfirmoista pienimmät palkat, tiedä sitten...

      • että......

        tuo 7.02 on tessin alin palkkaluokka, kalleus luokka 2. Eli yleensä kesätyöntekijät saavat tuon koska heille ei makseta mitänään kokemusvuosilisiä jos he ovat ekaa kertaa töissä.
        Tuon palkan päälle tulee kaikki ilta- ja yölisät jos tekee siihen aikaan työtä että on sen oikeutettu saamaan.

        Mulle itselleni tarjottiin ohjaajan työstä L&T:llä 7.20€/h ja sanoin että ei kiitos tolla palkalla..
        RTK:lla voi olla huonoimmat palkat kun siellä on esimiehilläkin keskivertoa huonommat palkat.


      • on esimiehilläkin
        että...... kirjoitti:

        tuo 7.02 on tessin alin palkkaluokka, kalleus luokka 2. Eli yleensä kesätyöntekijät saavat tuon koska heille ei makseta mitänään kokemusvuosilisiä jos he ovat ekaa kertaa töissä.
        Tuon palkan päälle tulee kaikki ilta- ja yölisät jos tekee siihen aikaan työtä että on sen oikeutettu saamaan.

        Mulle itselleni tarjottiin ohjaajan työstä L&T:llä 7.20€/h ja sanoin että ei kiitos tolla palkalla..
        RTK:lla voi olla huonoimmat palkat kun siellä on esimiehilläkin keskivertoa huonommat palkat.

        aika naurettavan pienet palkat.


      • moiseen
        on esimiehilläkin kirjoitti:

        aika naurettavan pienet palkat.

        pelleilyyn?


      • Lukolle
        moiseen kirjoitti:

        pelleilyyn?

        jos sitä et vielä tiennyt. Viime vuonna laitettiin muistaakseni 1,2 miljoonaa euroa siivoojien selkänahasta Lukon kiekkoporukalle kirjoitti Kauppalehti. Siivooja maksaa siis välillisesti kiekkoilijoiden palkat norsunluutorniväen lisäksi. Veroja ei yhdistyspohjaisien firmojen tarvitse siis maksaa kun hiukan "siirrellään" tuloja. Ja joku vielä väittää että yhdistyksiä ei tarvitsisi laittaa verolle.

        RTK:lla maksetaan nipin napin se mikä pakko on ja koitetaan kaikin tavoin siirtää varoja yhdistysten kautta muualle. Tutustupa hiukan tarkemmin tämän firman koukeroihin niin huomaat mihin esimiesten tekemä tulos menee. Aloita vaikka Contineo nimestä.


    • myös RTK:lla

      palkkasi on TES:in mukainen eli siivoat ilmeisesti kauppaa tai rappuja tai ravintolatiloja.
      Tuntipalkkasi lisäksi saat kokemusvuosilisän sekä ilta- tai yö vuorolisän, kenties henkilökohtaisen palkanlisänkin.
      Peruspalkkasi kuitenkin on oikea...

      • orjatyöläinen

        paljonko firma laskuttaa siitä, että teen tunnin tstosiivousta 7,20 eurolla?


      • Kateusko
        orjatyöläinen kirjoitti:

        paljonko firma laskuttaa siitä, että teen tunnin tstosiivousta 7,20 eurolla?

        Sinulle kuuluu? Sinähän olet tullut työhön 7,20 palkalla.


      • siiv.firma
        orjatyöläinen kirjoitti:

        paljonko firma laskuttaa siitä, että teen tunnin tstosiivousta 7,20 eurolla?

        laskuttaa oman normin mukaan, mutta siiv.alalla on kilpailun vuoksi hintojen polkeminen täyttä sotaa, ja asiakashan siinä on se kärsivä osapuoli. Sun ei tarvi tietää mitä se yrittäjä tai isoki firma siitä sun kohteesta laskuttaa, se ei kuulu sulle.


      • heh heh
        siiv.firma kirjoitti:

        laskuttaa oman normin mukaan, mutta siiv.alalla on kilpailun vuoksi hintojen polkeminen täyttä sotaa, ja asiakashan siinä on se kärsivä osapuoli. Sun ei tarvi tietää mitä se yrittäjä tai isoki firma siitä sun kohteesta laskuttaa, se ei kuulu sulle.

        tää kirjottaja on varmasti esimies siivousfirmassa aika helevetisti ne laskuttaa tunnilta kohdetta mutta silti välineet hajoo aineet loppuu kukaan ei tuo puhtaita liinoja ja moppeja eikä asioita hoideta ajallaan ois kiva tietää mihin ne rahat menee palkkais lisää palveluohjaajia joilla ois aikaa tehä työnsö


    • Jonte

      Tarkistappa työehtosopimuksen minimipalkka. Taitaa jäädä senkin alle ja ikälisiäkin pitäis jo olla. Suosittelen, että otat yhteyttä työpaikkasi pääluottamusmieheen tai suoraan liittoon ja selvitätte asian. Saattaapa olla, että sinulla on työnantajalta jonkin verran saatavia...

    • Yrittäjä Turusta

      On se pieni palkka!
      Meidän yrityksessä on vakituisen siivoojan palkka eri euroluvulla.

      Se on vaan niin jännää, että kun juttelee eri yrityksen siivoojien kanssa, niin monet haukkuvat työnantajaansa, mutta silti eivät vaihda työpaikkaa!

      Onhan se kivaa olla noissa sortofirmoissa töissä, jossa 4 tunnin kohde lasketaan 2:een tuntiin!

      T: Valittakaa vaan!

    • hh

      ja sitten jos alat vaatii "oikeeta" liksaa niin sua aletaan epäsuorasti uhkailla silleen ,et sulle alkaakin tulla tyttö mukaan sun kohteisiin "opettelemaan" ja näin annetaan sun ymmärtää et jos et tee alipalkal joku muu tekee ja saat potkut persiilles ja niitä tyttöjä riitti vaik loppupeleis tuo tulee kalliimmax siivouttaa 2 hkilöllä yhden työt aikaajoin, mut ku kai non niin *****kertasii ettei ne tajuu sitä ja sitäkää nei tajuu et jos joku 17 v tyttö joka ei oo ikinä tehny siivtyötä tulee sun tilalle (jolla on koulutusta ja työkokemusta vuosia) ja tää nuori tyttö "sotkee" vain paikat hermostuttaa asiakkaan ja oottaa asiakas toisen siiv firman tilalle , nii sekään ei herätä näitä pomoja ..pääasia et halval saa tekeen

      ja sit jos vaadit jotakin pomoilt nii heti on rangasitukseksi palvaeri jossa sua hiillostetaan ja nöyryytetään ,ettet uskaltaisi vaatia mitään

    • Ilta kin duunii

      Riistofirma! Itse olen pienellä, ja etäällä kehäkolmesta, mutta työntekijät, joita 2, joskus 3 saa kaikki 9,19 plus kaikki lisät, lomapalkat, paluurahatkin, jne. kuten laki edellyttää, ja itsenäisesti saa työt tehdä(vastuu koko "pakasta"), ei kukaan hengitä niskaan- kohdekirjo on kaikkee noinniinkuin mitä inhimillisesti, ja yrityksissä voi olla...
      Mutta että 7 ja jotain ja vuosia tehnyt? Kerro esimiehellesi että ellei liksat tule kuten kuuluu, esität laskun ennenpitkää... Niin minä sinuna tekisin, liiton tai työsuojelupiirin kautta asia vaan eteen päin.

      • vuonna nakki

        7 ja jotain vuonna 2006...


    • SIIVONNUT

      KYLLÄ TAITA PUHU SOOPAA EI TÄNÄ PÄ'IVÄ TUOLLA PALKALLA SAA TEETTÄÄ TYÖTÄ. RTK:LLA MAKSETAAN TES:IN MUKAISTA PALKKAA SE ON VARMA....NIINKUIN MUISSAKIN ISOISSA ALAN YRITYKSISSÄ

    • Siivoilijatyttö

      En omaa kokemusta enkä koulutusta, saan 8,75e/h tai jotain sinnepäin.
      Työyhteisö mukava ja rento.

    • joopa noo niiin

      Huomatkaahan, että ketju alkaa vuodesta 2006!

    • siistiä 2012

      Tällä hetkellä mun palkka on n. 12 euroo tunti, ei kyllä vähemällä viitsiskään tehdä työtä

    • Anonyymi

      Rtk on riistofirma

      • Anonyymi

        Samoin sol


    • Anonyymi

      Mä oon siivonnut kohta 6 vuotta tuntipalkka 11,02, aloituspalkka oli 9,75...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6668
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2672
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2253
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      75
      1904
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1467
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe