Onko kellään kokemusta minkälaista hommaa on ajaa yrityksiin ns. pikapaketteja pakettiautolla tai kevytkuorkilla? Esim. Noita UPSIN ja Dhl:n autoja näkee paljon liikenteessä. Ainakaan ei tarttisi repiä lavoja ja rullakoita.
Dhl, UPS, Schenker
12
6407
Vastaukset
- Junior-Trucker
Eipä ole sitten millään tavalla omakohtaista kokemusta, mutta seurannut olen ko. hommaa pitkän aikaa, kun muutama tuttavakin sitä on tehnyt.
Aikalailla saa mennä tukka putkella jatkuvasti, ja tosi paljon / enimmäkseen tuntuu olevan kaupungissa pyörittämistä.. "Rattimies" ei tunnusta mitään paikkaa vaikeaksi, mutta itse en niin häävinä hommana pidä kevytkuorma-autonkaan kanssa keskustassa pyörimistä..oven eteen olisi hyvä päästä, mutta parkkipaikkoja ei tänäpäivänä kovin hyvin taida olla..näin ainakin Tampereella..
UPS:illa taitaa olla vähän sellainen sotilaallinen meininki, mutta eipä se nyt niin paha asia välttämättä ole. Siellä ei töitä tehdä housut polvissa ja pipo silmillä..:) Itse ainakin arvostan sellaista. Isoja taloja kaikki, ja varmaan palkka tulee silloin kuin pitää, ja sellaisena kuin pitää.. mutta Matti Eskon sanoja voisin lainata..."moni saa leipänsä helpommalla.." :) Noista hommista on ehkä helpompi aloittaa kuljetusalalla, tai ainakin sinne pääsee helpommin, kuin jotain moduulia ajamaan..Ainakin kuriirihommissa näkee paljon nuorta väkeä, yllättävän paljon myös naispuoleisia, joilla tuskin on monien vuosien kokemusta alalta. - hommaa
Kaikissa hommissa on puolensa.
Mutta yleensä on kai niin, että mitä pienempi auto, sitä kiireellisemmät päivät.
Itse en ainakaan ehtinyt 0711-Mersulla pääkaupunkiseudulla pyöriessäni useinkaan edes kahvitaukoa pitämään 10-tuntiseksi väkisin venyneinä päivinä (olihan niitä vastaavasti hiljaisiakin päiviä, jolloin istuskelin osan päivää Ramsaynrannan laiturilla sorsia ruokkien).
Miten olisi vaikka sata kappaletta sukutukimuskirjoja seitsemänteen kerrokseen ilman hissiä rankkasateella, kun väärin pysäköidyt autot estävät ajon edes samalle kadulle.
Josta tulikin mieleen: kantakaupungin kaikki kadut pitäisi muuttaa yksisuuntaisiksi. Liikenne toimisi huomattavasti sujuvammin.samoja hommia tehneenä.
Tosin mulle ei kyllä koskaan tullut "sylillistä" enempää tavaraa samaan paikkaan,
päivät oli 7-11h pitkiä,
ja kokoajan piti mennä niin kovaa kun uskaltaa. sen takia lopetinkin.
samaa mieltä myös kantakaupungin kaduista.
- noin 20 stop/h
pieniä on useimmat paketit mutta vastaavasti pitää selvitä n. 20 stoppia tunnissa.
- 15 stop
lähempänä totuutta
- kuulemma
15 stop kirjoitti:
lähempänä totuutta
Ne hyvät tekee yli 20 kevyesti ja jos jää alle 15 ei ole pätevä. Itse olen tuntihommissa isommalla autolla, mutta vakavissaan johtaja puhui.
- dhl
Olin joskus aikoinani postilla jakarina, oli lava-ajot mukavaa touhua...Parhaimmillani sain kantaa kolme finlavaa kopiopaperia neljänteenkerrokseen, eikä tietenkään hissiä. Nykyään onneks postin runkohommis moduulinkans.
- jakari
Itse olen myös ollut postin/kelpon jakarina. Meillä oli ainakin silloin (vuosi sitten) sääntönä, että mitään lavoja ei tarvi alkaa purkamaan. Jos sitä tavaraa ei lavalla saa sinne 4. kerrokseen, niin asiakas hoitaa sen sinne itse. Rullakkotavaraa joskus sai kanniskella.
- kelpon
jakari kirjoitti:
Itse olen myös ollut postin/kelpon jakarina. Meillä oli ainakin silloin (vuosi sitten) sääntönä, että mitään lavoja ei tarvi alkaa purkamaan. Jos sitä tavaraa ei lavalla saa sinne 4. kerrokseen, niin asiakas hoitaa sen sinne itse. Rullakkotavaraa joskus sai kanniskella.
kuskit ei tahdo saada 30 kilosta kollia autostansa ulos ilman trukkikuskin apua :)
Parhaimmat on seisonu yli puol tuntia kädet taskuissa ja ihmetelly, kun ei pääse lähtemään ja kiirekkin ois...
- firmojen,kuskit
ovat alleni meinanneet kiireissään ajaa,kuka mistäkin pihasta tai kolmion takaa ja takaan jos en olisi ehtinyt reagoida hätäjarrutuksin olisi näille pojille käynyt huonosti. No,minä ainakin varon näitä,kiire niillä on vähän turhan kova.
- kunto..
kestää ja pää tykkää kovista vauhdeista ei kun sinne.
minä en aja alle 38t autoa.
kaikki muut jotain stn pska kaljaa rullakoita laatikoita ja vielä liikenne valot siihen päälle johan kehä kolmosen ulkopuolinen liikenne rupee kiinnostaa kun istuu joka päivä esim vaikka puoli vuotta.
ei ainakaan mun hommaa ajaa jakaria eikä mitään runkolinjoja nekin o persseestä
KARU TOTUUS - katsokaa tätä
totuus
http://www.textdekor.se/Pissegubbe DHL.JPG
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tykkään sinusta tosi tosi paljon
Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska583918- 1672407
Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli2122174Mitä tehdä asialle?
Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill1422103Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?
Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä4241484- 791251
- 1401235
- 2351155
- 921146
Olen pahoillani mies
Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari561100