Minulla on ollut tinnitusta pari viikkoa. Se ei ole erityisen häiritsevää ja sen huomaa vain hiljaisuudessa. Se saattaa hetkellisesti loppua välillä. Tinnitus on melko korkeata mutta muuttuu välillä suhinaksi. Minulla on ollut niska ja hartiaseudun jännitystä jo kolme kuukautta ja olen narskutellut hampaita. Voiko tinnitus liittyä niihin? Olen välillä kuunnellut mp3-soitinta autossa melko kovalla kun ei muuten kuule melun takia. Kävin korvahuuhtelussa eikä sekään auttanut.
tinnitusta viimeiset pari viikkoa
13
5539
Vastaukset
- nipsuhuuli
Unohdin sanoa että tinnitus kuuluu selvemmin oikeassa korvassa.
- ......
pari kuuta kuulematta mp3,sta ,oiskohan syytä kokeilla,kiva nimmari sulla.i
- hoidettu
Eilen seurasin ja kuvasin, kun eräältä naiselta hoidettiin tinnitus. Ja kuulokojeensakin hän taskuunsa laittoi pois lähtiessään...
Tinnitus liittyy vahvasti niskalihasten kireyteen... Tinnitus johtuu juuri siitä, kun hermo on jumissa niskassa korvan takana.- ......
järisyttävän positiivista on viestisi ,oliko/onko kansanparantaja yksityinen vai Kaustisen k-p.nnuskeskus(niin tääl. ei saa mainostaa),olen samaa mieltä pään ja selänalueiden lihaskireyden suhteen tinnutuksen ainakin yhtenä monista aiheuttajista.i
- hoidettu
...... kirjoitti:
järisyttävän positiivista on viestisi ,oliko/onko kansanparantaja yksityinen vai Kaustisen k-p.nnuskeskus(niin tääl. ei saa mainostaa),olen samaa mieltä pään ja selänalueiden lihaskireyden suhteen tinnutuksen ainakin yhtenä monista aiheuttajista.i
Tiedän kaksi kansanparantajaa, jotka tuon osaa. Toinen on Helsingissä ja toinen Lahdessa. Kumman valitset? Ja sitten tiedän parikymmentä, jotka eivät osaa...
Jos tinnitus ei ole selkeästi aiheutunut äkillisestä melusta vaan tullut vähitellen, niin sen voi parantaa. Jos se siis tehdään ajoissa. Kun hermo on ollut pitkään puristuksissa, voi tulla hermovaurioita...
Yritän tällä viikolla tehdä nettisivua ja laittaa sinne videota erään potilaan kokemuksista... - Nimetön
hoidettu kirjoitti:
Tiedän kaksi kansanparantajaa, jotka tuon osaa. Toinen on Helsingissä ja toinen Lahdessa. Kumman valitset? Ja sitten tiedän parikymmentä, jotka eivät osaa...
Jos tinnitus ei ole selkeästi aiheutunut äkillisestä melusta vaan tullut vähitellen, niin sen voi parantaa. Jos se siis tehdään ajoissa. Kun hermo on ollut pitkään puristuksissa, voi tulla hermovaurioita...
Yritän tällä viikolla tehdä nettisivua ja laittaa sinne videota erään potilaan kokemuksista...Onko lihaskireydestä/hermopuristuksesta tuleva tinnitus jotain tiettyä ääntä esim. korkeaa vinkunaa? Voiko myös hurina/suhina johtua siitä? ja eikö ed. mainitusta johtuva tinni ole usein vaihtelevaa eli ääni muuttuu esim. asennon jne mukaan?
- hoidettu
Nimetön kirjoitti:
Onko lihaskireydestä/hermopuristuksesta tuleva tinnitus jotain tiettyä ääntä esim. korkeaa vinkunaa? Voiko myös hurina/suhina johtua siitä? ja eikö ed. mainitusta johtuva tinni ole usein vaihtelevaa eli ääni muuttuu esim. asennon jne mukaan?
Pitää kysellä noilta ihmisiltä, joilta se on poistettu... Mulla ei ole tinnitusta koskaan ollu. Kaikenlaista muuta kylläkin.
- nipsuhuuli
hoidettu kirjoitti:
Yritän tällä viikolla tehdä nettisivua ja laittaa sinne videota erään potilaan kokemuksista...on tullut tinnitus vähitellen. Huomasin kerran kun painoin pään tyynyä vasten niin että toinen korva on tyynyä vasten huomasin tinnitusta. Seuraavan kerran huomasin viiden päivän kuluttua nukkumaan mennessä. Se meni kuitenkin pian ohi. Seuraavana päivänä (3 vk sitten perjantaina) illalla huomasin monta kertaa tinnitusta. Seuraavien päivien aikana oli pieniä taukoa tinnituksessa, mutta on siitä lähtien ollut jatkuvaa, joten se näyttäisi johtuvan niska- ja hartiaseudun lihasjännityksestä.
Kuinka kauan kestää että tinnitusta ei voi enää hoitaa? Olen jo käynyt kuudesti akupunktiossa ja viidesti fysioterapiassa ja vähän venytellyt joka päivä fysioterapeutin ohjeen mukaan (2.5kk ajan). Ne ovat vasta vieneet pahimman kireyden lihaksista. - hoidettu
nipsuhuuli kirjoitti:
on tullut tinnitus vähitellen. Huomasin kerran kun painoin pään tyynyä vasten niin että toinen korva on tyynyä vasten huomasin tinnitusta. Seuraavan kerran huomasin viiden päivän kuluttua nukkumaan mennessä. Se meni kuitenkin pian ohi. Seuraavana päivänä (3 vk sitten perjantaina) illalla huomasin monta kertaa tinnitusta. Seuraavien päivien aikana oli pieniä taukoa tinnituksessa, mutta on siitä lähtien ollut jatkuvaa, joten se näyttäisi johtuvan niska- ja hartiaseudun lihasjännityksestä.
Kuinka kauan kestää että tinnitusta ei voi enää hoitaa? Olen jo käynyt kuudesti akupunktiossa ja viidesti fysioterapiassa ja vähän venytellyt joka päivä fysioterapeutin ohjeen mukaan (2.5kk ajan). Ne ovat vasta vieneet pahimman kireyden lihaksista."näyttäisi johtuvan niska- ja hartiaseudun lihasjännityksestä."
Oikein!
Mä kävin aikoinaan monella hoitajalla ilman apua. Oli kiroopraktikkoa, naprapaattia, fysioterapeuttia, akupunktiota, hierojaa,.. ei apua!
Sitten tapasin erään kansanparantajan ja sen jälkeen ei ole tarvinnu missään enää käydäkään... tuosta on nyt yli vuosi aikaa. - nipsuhuuli
hoidettu kirjoitti:
"näyttäisi johtuvan niska- ja hartiaseudun lihasjännityksestä."
Oikein!
Mä kävin aikoinaan monella hoitajalla ilman apua. Oli kiroopraktikkoa, naprapaattia, fysioterapeuttia, akupunktiota, hierojaa,.. ei apua!
Sitten tapasin erään kansanparantajan ja sen jälkeen ei ole tarvinnu missään enää käydäkään... tuosta on nyt yli vuosi aikaa.kuka on tämä kansanparantaja helsingissä ja mitä hän tekee? entä kuinka pian tinnitus pitäisi hoitaa, jotta siitä ei tulisi pysyvää?
- hoidettu
nipsuhuuli kirjoitti:
kuka on tämä kansanparantaja helsingissä ja mitä hän tekee? entä kuinka pian tinnitus pitäisi hoitaa, jotta siitä ei tulisi pysyvää?
Harto Heimo
https://www.astro.fi/index.php?p=7&up=1&ao=K&k_id=50
Hän osaa vaupauttaa nikamalukot (Aksis-Atlas-Kalloluu) niskasta ja näin lihakset rentoutuu eikä paina enää hermoa.
"entä kuinka pian tinnitus pitäisi hoitaa, jotta siitä ei tulisi pysyvää? "
En osaa vastata tuohon. Se riippuu kuinka pahasti hermo on puristuksissa ja monesta muustakin seikasta. Yleensä se kyllä paranee, jollei ole päässyt todella pahaksi.
Soitapa Hartolle ja kokeile. Tule sit tänne kertomaan saitko kuinka hyvin apua... - nipsuhuuli
hoidettu kirjoitti:
Harto Heimo
https://www.astro.fi/index.php?p=7&up=1&ao=K&k_id=50
Hän osaa vaupauttaa nikamalukot (Aksis-Atlas-Kalloluu) niskasta ja näin lihakset rentoutuu eikä paina enää hermoa.
"entä kuinka pian tinnitus pitäisi hoitaa, jotta siitä ei tulisi pysyvää? "
En osaa vastata tuohon. Se riippuu kuinka pahasti hermo on puristuksissa ja monesta muustakin seikasta. Yleensä se kyllä paranee, jollei ole päässyt todella pahaksi.
Soitapa Hartolle ja kokeile. Tule sit tänne kertomaan saitko kuinka hyvin apua...kuulla, että meidän perheellä on aika huonoja kokemuksia kansanparantajista, joten pidin parempana etten menekään millekään kansanparantajalle. En usko hermon olevan pahasti jumissa, koska tinnitus on pientä. Voihan tämä parantua ilman kansanparantajaa?
- minä54543
Siis voiko tinnityksestä parantua? Ettei siitä niinku kärsi loppu elämäänsä ja joudu tekee itsarii?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial291859Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1571812Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3581600- 1501227
Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2141188Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221138- 111044
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt51009- 2851005
- 82971