Hien haju pois

Mutta millä?

Miten voisi saada hien hajun muuttumaan siedettävämmäksi? Vaihdevuosi-hiki haisee niin pahalle!

22

15615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suihkunraik

      Eikös se vaihdevuosihiki käyttäydy samoin kuin muukin hiki, että mitä puhtaammalle pinnalle hikoilee sitä vähemmän haisee. Luulisin, että suihkuun aamuisin ja iltaisin ja puhdasta vaatetta päälle.

      • käytän myös

        Osta apteekista Absolut torria, on todella tehokasta. Laitat kerran viikossa pestylle iholla. Ei hiki haise.


      • Amalia

        Vaihdevuosihiki on vähän samanlaista kuin murrosikäisen hiki, ei auta pesut eikä tavalliset deodorantit.

        Ostin apteekista sellaista erikoisdeodoranttia, jota ei tarvitse käyttää kuin kolmen päivän välein iltaisin, olisikohan ollut Triple Dry tai jotain sinne päin merkki. Se auttaa ainakin minulla.


      • selvää

        Ei siinä ole kyse puhtaudesta, jos vaihtarihiki haisee.
        Voit käydä joka päivä saunassa ja suihkussa, ja silti kun se hikiaalto nousee esim. kesken työpäivän, niin kyllä se haisee, ja on eri asia kuin normaali hikoilu.


    • Juulia

      Ihan sama huomio minulla. Hienhaju on muuttunut pistävämmäksi. Ikävä juttu. Yksi mikä estää hajua on kritallideodorantti, itse hikoilun määrään se ei vaikuta. Näitä saa luontaiskaupoista, apteekeista, tavarataloista.

      Mulla on kylppärin kaappi täynnä erilaisia dödöjä, kun ennen riitti yksi. En itse kestä vahvoja tuoksuja, ne tuntuvat nyt enempi hikoillessa muuttuvan tunkkaisiksi.

      • .....

        Hajustamaton deodorantti on paras, auttaa yhtä hyvin.
        Hajusteille herkistyy ja iho alkaa kutista.


    • käynti

      Minulla auttaa suihkussa käynti päivittäin ja pesen rintsikat ym. samalla. Minä en voi käyttää työni takia hajusteita, mutta en ole myöskään tuntenut hienhajun muuttuvan pistäväksi.
      Se on niin, että mitä enemmän niitä hajusteita käyttää, sitä enemmän niitä myös tarvitsee. Alapesua ja kainaloiden huuhtomista voi tehdä paljaalla vedellä vaikka joka kerta, kun käy vessassa, niin iho ei kärsi.

    • Satsa

      Hienhajun lisääntymistä en ole itsessäni huomannut. Jotenkin kyllä olen herkistynyt kaikille erilaisille hajuille noin yleensä. Se tulee jotenkin puuskittain, vähän niinkuin olisi raskaana; muistattehan sen kuinka esim. kaurapuuro tai kahvi saattoi haista aivan käsittämättömän pahalta.

      • varmaankin

        Kenellä hiki haisee, niin kuin on kuumat aallot ym. vaihdevuosioireet. Toisilla on vain pieniä tuntemuksia, toiset "kylpee hiessä".
        Käyn suihkussa monesti päivässä ja silti pian tunnen tuon pahan hajun taas. Yritän käyttää hajusteita peittääkseni hajun, mutta ainakin itseäni se häiritsee. Käyn apteekissa hakemassa sitä dödöä, mutta jos joka 3. pv tarvii vaan käyttää, niin eikö se lähde suihkussa pois???


      • 57 v
        varmaankin kirjoitti:

        Kenellä hiki haisee, niin kuin on kuumat aallot ym. vaihdevuosioireet. Toisilla on vain pieniä tuntemuksia, toiset "kylpee hiessä".
        Käyn suihkussa monesti päivässä ja silti pian tunnen tuon pahan hajun taas. Yritän käyttää hajusteita peittääkseni hajun, mutta ainakin itseäni se häiritsee. Käyn apteekissa hakemassa sitä dödöä, mutta jos joka 3. pv tarvii vaan käyttää, niin eikö se lähde suihkussa pois???

        Äitini on 87 v ja huolehtii kyllä puhtaudestaan. Silti hän tuoksuu niinkuin sanotaan mummolle. Sama hänen kotinsa.Minä olen aina funtsinut miksi vanhat ihmiset tuoksuu erilaiselle. Varmaan se on sitten se hienhaju joka muuttuu.Olen aina pelännyt että itse rupeaa tuoksumaan mummolle.Äitini ei ole käyttänyt hormoneja ja sanoo vielä hikoilevansa. Hän kertoi myös että kerran kuukaudessa pahemmin. Ihan kuin joku rytmi säilyisi vaikka ei ole enään menkkoja.
        Kerroin gynelleni ja hän sanoi voi raukka minä.Että jotkut naiset hikoilevat loppuelämäänsä.Että sellainen tulevaisuus minulla.:(


      • Amalia
        varmaankin kirjoitti:

        Kenellä hiki haisee, niin kuin on kuumat aallot ym. vaihdevuosioireet. Toisilla on vain pieniä tuntemuksia, toiset "kylpee hiessä".
        Käyn suihkussa monesti päivässä ja silti pian tunnen tuon pahan hajun taas. Yritän käyttää hajusteita peittääkseni hajun, mutta ainakin itseäni se häiritsee. Käyn apteekissa hakemassa sitä dödöä, mutta jos joka 3. pv tarvii vaan käyttää, niin eikö se lähde suihkussa pois???

        Tuo Triple Dry -antiperspirantti on aika vahvaa ainetta, ja siksi sitä ei tarvitse käyttää kuin joka kolmas päivä. Ohje on käydä illalla suihkussa, laittaa ainetta kainaloihin ja aamulla käydä suihkussa uudestaan normaalisti. Se on yön aikana ehtinyt jo imeytyä niin, ettei huuhtoudu pois. Kai, ainakin näin käyttöohje väittää.


      • mitä käytät
        Amalia kirjoitti:

        Tuo Triple Dry -antiperspirantti on aika vahvaa ainetta, ja siksi sitä ei tarvitse käyttää kuin joka kolmas päivä. Ohje on käydä illalla suihkussa, laittaa ainetta kainaloihin ja aamulla käydä suihkussa uudestaan normaalisti. Se on yön aikana ehtinyt jo imeytyä niin, ettei huuhtoudu pois. Kai, ainakin näin käyttöohje väittää.

        Minä sain tuosta niin ikävän vaivan kainaloihini etten ikinä enää laita.
        Kainaloni kipeytyivät ja hikirauhaset suurenivat, vaivani eivät ole vieläkään menneet täysin ohi vaikka on jo yli vuosi viimeisestä käyttökerrasta. Lääkärissä olen käynyt monesti asian takia ja parannusta ei näytä tulevan.


    • ???

      lopetti inhottavan hajun, samoin kuin muutkin sietämättömät vaivat. Mitä näistä kärsimään,kun apua kerran on saatavissa.

    • HPH77

      Hei,olen 35v ja olen jo parin viikon aikana huomannut että hikoilen öisin paljon, ja haisen aamulla ihan mummolta...tuuletan makkaria puolipäivää mutta silti se tuoksuu kuin mummolta...käyn suihkussa ainakin joka toinen päivä ja kainalot pesen päivittäin...ja olen kokeillut monia dödöjä...jopa kalleimmat jotka lupaavat pitää kuivina tulevat läpi...siis hien haju tulee läpi...minulla on myös menkat joskus pari kuukautta monta viikkoa myöhässä ja joskus ne alkaa ihan aivan liian aikaisin.ei kait minulle vielä ole menopaussi tulossa??olen kyllä lukenut että alta 30-vuotiaatkin ovat jo sen saaneet...olisiko minulla jokin hormonihäiriö?

    • 19+7

      Hormoneilla muuttuu kutakuinkin ennalleen, ainakin senverran ettei kamalan kauhean kammottava testosteroni puske läpi.

    • Rouva 55

      Minulla auttoi FinnMolke. Ruokalusikallinen vesilasiin aamuisin. Kannattaa kokeilla. Tämä on kotimainen heravalmiste ja auttaa aineenvaihduntaankin. Minulla ainakin toimii.

    • ei vielä hajuhaittoj

      ei se mitään testosteronin hajua ole. eihän mummot haise miehelle vaan mummolle. Haju on vanhuksen hajua, joka on kyllä tosiaan aivan eri kuin miehen haju. Mies kai se yleensä testosteronihielle haisee. Miehen tuore hiki ei kyllä haise edes pahalle.
      Itse kyllä turvaudun mihin keinoon tahansa, jos kummallista hienhajua alkaa ilmaantua. Toistaiseksi ei ongelmaa, sillä en ole huomannut eroa entiseen hikoilumäärään nähden. En ole kyllä koskaan ollut kova hikoilemaan.

    • ihan öönä

      Kaivoin tämän vanhan ketjun ylös, kun liippaa aiheesta.

      Mutta ongelmana siis, että vaihdevuosien alettua punkit on alkaneet pitää minua mieluisana kohteena ja ei tarvitse kuin käväistä metsässä, niin heti on punkki kiinni housunlahkeessa. Johtuuneeko tämä muuttuneesta ominaistuoksusta kuten epäilen vai totaalisesta punkki-invaasiosta. Kun minulla ei ole ollut koskaan aiemmin mitään puremia, ja nyt on alkanut olla yhtenään.

      Onko havaintoja mistään tämmöisestä, vaiko minulla vain huonoa tuuria?

    • Anonyymi

      Pistävä hienhaju kainaloissa johtuu kofeiinista. Eli kun lopetat kofeiinin nauttimisen (kahvi, tee, kaakao, suklaa jne.) Niin kainalot lopettavat haisemisen. Itse olin kova kittaamaan kahvia, mutta nykyään juon kofeiinitonta kahvia.

      Sitten päästääkin siihen, mitä ihmettä se kofeiini oikein onkaan kun pistää joillain kainalot nois haisemaan. Oma tutkimustulokseni on, että kahvi ilman kofeiinia on ihan hyvä juoma, mutta tuo kofeiini on sitten jo varsinainen myrkky (Luomuna kahvi toki parempaa, aika paljon myrkkyjä nykyään kahvipapuihin suihkuttavat). Se että kainalot haisevat pistävälle, kertoo todennäköisesti, että kofeiinin poistomekanismit toimivat (sivuhuomautuksena, kofeiini kertyy elimistöön virtsahappona ja kiteytyneessä muodossa kertyy rasvakudoksiin ja aivoihin). Itselläni myös hiki haisi pistävälle ja outoa päänsärkyä ilmeni. Nykyään jos syön puoli levyllistä suklaatakin, niin jo vähän haisee ja päätä saattaa alkaa jomottamaan.

      Ja kun lopetat kahvinjuonnin, lopeta se asteittain. Eli vaikka 1/2 kuppia vähemmän joka päivä, niin vältät kovan päänsäryn. Itse lopetin kuin seinään, enkä suosittele muille.

    • Anonyymi

      Miehillä on helppoa. Kun testosteronitaso laskee, loppuu kainaloiden haiseminenkin.

      • Anonyymi

        "Miehillä on helppoa. Kun testosteronitaso laskee, loppuu kainaloiden haiseminenkin"

        Nuorilla miehillä on matalammat tesosteronit kuin heidän isillään. Eli haisevatko nykynuoret vähemmän?

        Lisäksi testosteronitasot hyvällä ruokavaliolla (sinkki, magnesium jne.) pysyvät aikalailla samalla tasolla kuin 20v pojalla ihan tuonne vanhainkotiin asti. Toki nuorenakin saa testot alas kun syö paljon soijaa ja roskaruokaa.


      • Anonyymi

        Miehen vanhetessa hienhaju senkun voimistui, mitä vanhemmaksi tuli ja mitä vähemmän testosteronia oli. Samoin oli äidin miehellä paha hien haju kuolemaan asti. On muustakin kiinni kuin testosteronista. Hormonit ei ole syyllisiä kaikkeen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe