Kokemuksia Eiran sairaalasta?

Leikkausaika 2.11.

Nyt se on sitten varattu, 1.11. esitutkimus ja 2.11. itse leikkaus Eiran sairaalassa/Harri Koskela. Onko kellään kokemuksia? Olen innoissani!

3

4202

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katamaria

Esitutkimuskäynti oli mielestäni ihan perusteellinen, joskin lääkäri vaikutti kiireiseltä, ehkä olisin odottanut enemmän aikaa jutusteluun. Leikkaus tehtiin seuraavana päivänä molempiin silmiin ja sujui ihan hyvin, lähtöarvot olivat yli -10 eikä minulle tosin täyttä "lasittomuutta" luvattukaan. Alku meni hyvin mutta viikko sitten tuli ihmeellinen sumeus, joka ei ota vähentyäkseen, pahenee vain. Eilen telkkarinkin katsominen oli jo hankalaa ja hyvin näkee vain ihan lähelle. Menen lääkäriin perjantaina tarkastuttamaan että "kuuluuko tämä asiaan" eli johtuu kuivumisesta vai onko jokin pielessä. Hieman on mietityttänyt että tuliko tehtyä tyhmästi mutta enhän minä ilman laseja nähnyt enää yhtään mitään. Tsemppiä leikkaukseen, Eirassa on varmaan ammattitaito ja laitteisto maan huippuluokkaa, sitä en epäillyt. Pelottaa vaan olenko se juuri jolle niitä ongelmia on nyt sitten jäänytkin. Paljonko sinulla on miinuksia ? Veljelläni, joka leikattiin vuosi sitten Eirassa oli -3 ja hänellä on kaikki mennyt todella hyvin, mitään ongelmia ei ole ollut. Toivottavasti minunkin sumeuteni on ohimenevää. Viestittelehän kun sinut on leikattu kuinka sujui.

• eskoliina

...silmien arvot -6.25 ja -7. Toivottavasti sun silmät/näkö paranee, kerro sitten mitä lääkärissä sanottiin. Pärjäät kuitenkin ilmeisesti ilman laseja? Kuinka heti leikkauksen jälkeen meni? Saitko jotkut suojalasit sieltä mukaan ja miten meni eka päivä?

• Katamaria
        eskoliina kirjoitti:

...silmien arvot -6.25 ja -7. Toivottavasti sun silmät/näkö paranee, kerro sitten mitä lääkärissä sanottiin. Pärjäät kuitenkin ilmeisesti ilman laseja? Kuinka heti leikkauksen jälkeen meni? Saitko jotkut suojalasit sieltä mukaan ja miten meni eka päivä?

Heti leikkauksen jälkeen näki, illalla jo ihan hyvin ja seuraavana päivänä mainiosti jo. Heti laitettiin "sukelluslasit" päähän, joita piti pitää ensimmäinen koko vuorokausi ja sen jälkeen öisin 2 viikkoa (tai oliko se viikko, pidin itse 2 viikkoa).
        Alussa siis näin tosi hyvin mutta sitten pikkuhiljaa alkoi tulla tuota sumeutta, lääkäri sanoi, että johtuu kortisonista ja pitäisi mennä ohi antibiootin lopettamisen jälkeen (eli olisi kai jo pitänyt). Olen yrittänyt kostuttaa kovasti muttei sillä ole mainittavaa vaikutusta. Että tässä nyt sitten odotellaan...
        Pärjään siis ilman laseja ja voin ajaa autoakin, tosin nyt myös ulkona kauas näkeminen on ollut hieman hankalaa. Ulkona kirkkaassa ilmassa näen paremmin kuin sisällä, tosin ihan pimeässä en osaa sanoa kun enhän nähnyt juuri mitään muutenkaan ennen...
        Sen haluan sanoa että jokainen leikkaus on riski ja tiesin sen kyllä lähtiessäni leikkaukseen. Enkä voi syyttää ketään jos joku meni pieleen ja jotain jää, varmasti henkilökunta oli ammattitaitoista (hoitajat kyllä selittivät hyvin kaiken ja kyselivät tarpeeksi, lääkäri Koskela käsittääkseni yksi niistä, jotka ovat tehneet Lasikeja jo pitkään Suomessa). Jokaisen pitää tosiaan punnita kohdallaan haluaako ottaa riskit tietoisesti, minä halusin ja tässä ollaan nyt sitten. Suurissa (muistaakseni liki -10 ja yli miinuksiss)a on vielä se ettei korjausleikkausta voida tehdä, koska sarveiskalvoa ei voi höylätä enää enempää kuin mitä kerralla tehdään suurten miinuksien vuoksi. Näin myös minulla ja se kerrottiin kyllä, todennäköisesti silmäni tulevat asettumaan jonkinverran miinukselle.
        Ja kuten sanoin, riskitöntä leikkausta ei ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6809
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      1209
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1022
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      881
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      814
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      804
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      774
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      771
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      716
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      713
    Aihe