miksi niin

harvoin

Ohitettava yhdistelmä hiljentää vauhtia,lyhentääkseen ohitus matkaa ja aikaa,kun toinen yhdistelmä ohittaa motarilla.Nopeus ero on niin olematon,että ohitukseen tarvitaan 5 km:n matka.Ja takana jonottavat henkilöautojen kuskit näkevät punaista.T.kuorma-autoilija

12

2132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • J.J.P

      Jos nopeusero on niin pieni että ohitukseen menee 5 km , niin MIKSI PITÄÄ PÄÄSTÄ OHI ? Vastaa ensin siihen niin kerron siksi miksi en hiljennä vauhtia

      • Kaos

        Tätä ohittamisen pakkoa olen itsekin miettinyt.Mitä sillä voittaa,että ohittaa auton joka mahdollisesti ajaa yhden kilometrin tunnissa kovempaa?Luulisi ammattiautoilijoiden tietävän.
        No,toisaalta kyllähän henkilöautolijoitakin on,joiden on pakko päästä edessä ajavan ohi,kuitenkaan lopulta ajamatta yhtään sen kovempaa.


      • HARVOIN

        En itse aja yhdistelmää ja rajoittimeni estää tehokkaasti ohitukset moottoriteillä.


    • kun toinen rajottimella varustettu lähtee ohittamaan, aina kun toinen tulee rinnalle, ni mä ettiskelen vaihteen vapaalle.
      Ittekkin kiroon joskus isommilla teillä ku ajetaan sitä 80-87kmh vauhtii, ne on keljuimpia ohitettavia ite meen aina vakkarilla 85kmh, (ellei oo kehnompi keli).

    • Kevytkuorma-autoa

      Tänäaamuna Lahdenmotarilla ajoin kahden yhdistelmän perässä,pitäen sopivan välimatkan.Takaa tuli AHOLATRANSIN rekka,jonka piti väkisin tunkea väliin.Siinä se sitten ajoi jarruvalot vilkkuen 500:n m:n välein(ajoi liian lähellä edellistä).Mäntsälän jälkeen , 10:n km:ä välissä jurnuteltuaan,päätti ohittaa edellä menneen yhdistelmän loivassa ylämäessä.
      Ohitus olisi varmaan kestänyt ikuisuuden,ellei Ingmannin-auto olisi hijentänyt(jarru valot syttyi).Minä pyörittelin päätäni takana.

    • yleensä

      Kyllä yleensä johtuu siitä että ohitettava ei yleensä näe ohittajan toimintaa järkevänä.
      Itse kyllä hiljennän jos näen että jonoa alkaa muodostua, turha kiusata muita jonkun idiootin takia.

      • järjetön

        toiminta tällä tavoin tuplata?!?


      • miksi ei sais ohittaa?
        järjetön kirjoitti:

        toiminta tällä tavoin tuplata?!?

        mä kyllä kans yleensä nostan jalkaa jos joku lähtee ohi, koska jos se on mut kiinni saanut, se on myös jossain vaiheessa nopeutta enemmän pystynyt pitämään. Mun mielestä ei siinä vaiheessa enää kannata alkaa mitään kiusaa tekemään.
        Ja tosiaan, miksi ei saisi toista yhdistelmää/kuorma-autoa ohittaa jos itte kerta kovempaa pääsee/haluaa ajaa?


      • siperia opettaa
        järjetön kirjoitti:

        toiminta tällä tavoin tuplata?!?

        vittu jos se toinen otti sut kii siin paanalla ni selkeesti se kulkee lijempaa ku sä eli miks se ei vois ohittaa sua?? ei tääl tiel olla jokkiskisoissa vaan töissä. jos sä haluut ajaa 85 ja kaveri87 nii se menee ohi!! täts it.


      • kysymys koski
        siperia opettaa kirjoitti:

        vittu jos se toinen otti sut kii siin paanalla ni selkeesti se kulkee lijempaa ku sä eli miks se ei vois ohittaa sua?? ei tääl tiel olla jokkiskisoissa vaan töissä. jos sä haluut ajaa 85 ja kaveri87 nii se menee ohi!! täts it.

        Alkuperäinen kysymys koskikin tätä pienellä nopeuserolla ohittamista ja siitä syntyvää haittaa muille, eihän ongelmaa olekaa jos nopeus eroa todella on. Harvoinhan siitä kukaan sressaa.
        Itse ajelen useimmiten 80 km/h jos olen tunti keikalla, max.85 km/h urakka.
        Ongelma yleensä tulee siitä että monet arvioi virheellisesti nopeus eron.
        Ajaessani tuoreella autolla yleensä kevyellä kuormalla tuota n. 85 km/h on suurin osa ohittajista liikkeellä vanhoilla romuilla joilla jarrutelleet alamäessä, mutta lähtevät ohittamaan ylämäkeen ja auto hiipuu rinnalle tai usein rupee jopa jäämään kun oma säädin pitää vakio nopeuden, kun tätä toistuu jatkuvasti
        niin alkkahan se vituttaan kun semmosten vuoksi pitää jarrutella.
        Tosin jarrutan jos jonoa alkaa tuleen ohittajan perään.


      • Aiheen aloittaja
        kysymys koski kirjoitti:

        Alkuperäinen kysymys koskikin tätä pienellä nopeuserolla ohittamista ja siitä syntyvää haittaa muille, eihän ongelmaa olekaa jos nopeus eroa todella on. Harvoinhan siitä kukaan sressaa.
        Itse ajelen useimmiten 80 km/h jos olen tunti keikalla, max.85 km/h urakka.
        Ongelma yleensä tulee siitä että monet arvioi virheellisesti nopeus eron.
        Ajaessani tuoreella autolla yleensä kevyellä kuormalla tuota n. 85 km/h on suurin osa ohittajista liikkeellä vanhoilla romuilla joilla jarrutelleet alamäessä, mutta lähtevät ohittamaan ylämäkeen ja auto hiipuu rinnalle tai usein rupee jopa jäämään kun oma säädin pitää vakio nopeuden, kun tätä toistuu jatkuvasti
        niin alkkahan se vituttaan kun semmosten vuoksi pitää jarrutella.
        Tosin jarrutan jos jonoa alkaa tuleen ohittajan perään.

        olet ymmärtänyt asian.Itse hiljennän aina yhdistelmän ohittaessa,oli ohittajan .takana jonoa tai ei.
        Minun takanani sitä ei tietysti ole,koska kaikki ovat jo ohittus kaistalla.Ruuhka-aika on eriasia mutta siellä minun ei onneksi tarvitse ajella.


      • kumpikaan
        siperia opettaa kirjoitti:

        vittu jos se toinen otti sut kii siin paanalla ni selkeesti se kulkee lijempaa ku sä eli miks se ei vois ohittaa sua?? ei tääl tiel olla jokkiskisoissa vaan töissä. jos sä haluut ajaa 85 ja kaveri87 nii se menee ohi!! täts it.

        saa ajaa kuin 80km/. Täts it.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe