Mulla on ollut jo pitemmän aikaa huimausta,keinuntaa ja kaatumisen tunnetta. Eilen sain betaserc lääkkeet, joita otan kolmesti päivässä. Toivottavasti auttaa. Onko kellään ollut vastaavaa?
Huimaus
12
8531
Vastaukset
- "tinni"
on ollu ja kovaa jotta ympärillä kaikki meni huimaa vauhtia silmissä.Pahoinvointi tulee myös siihen kaupanpääliseksi.Betaserc lääkitys ei kylläkään huimaustani vieny pois,kohdallani se ei toiminu,ja se ei ole huimauslääke.Kas kummaa ettei ne antaneet sinulle oikein huimaukseen tarkoitettua lääkettä joka on Stemitil joko tabletin tai peräpuikkojen muodossa.Eihän ne anna jos itse ei vaadi.Toinen erittäin hyvä on Vertipam joka toimi minulla niin,että ei tarvinnu kuin muutamana päivänä ottaa ja siihen huimaus jäi.
Vältä suolaa,kofeinipitoista,tupakkaa suklaata mm.Itse tulet huomaamaan mitkä asiat laukasee huimauksen.Onko sinulle tehty diagnoosi koska betaserc annettiin?Onko tinnitusta kuulonalenemaa?Ja kuinka kauan jos näin?Utelen vaan mielenkiinosta minkälainen tilanteesi on.Itselläni Menieeri aiheutti 100%kuuloinfaliidin.Korvat huutaa ja kovin.Jo n.16v josta viimeiset 6v tosi pahana.
Ajattele iloisia asioita tällekkin päivälle ja voimia.- .....
hei, "tinni",hyvää päivän jatkoa ,mehustelen viinimarjoja tässä.i
- "tinni"
..... kirjoitti:
hei, "tinni",hyvää päivän jatkoa ,mehustelen viinimarjoja tässä.i
kiitos samoin,eip täs ehdi paljon kirjuuttelemaan kun tuota touhua kaikenlaista riittää.Korvatkin on aiks hilijasena pysyny,ku lunkisti ottaa ja touhuaa.Hali ukille.
- tietoa
Mulla on kuulema sisäkorvaperäinen huimaus, eli asentohuimausta. Kävin tänään juuri yksityisellä korvalääkärillä, lääkkeet on kuulema hyvät ja multa ne on vieneet jo keinumisen tunteen pois.
Ja jumppaohjeet annettiin. Tätä huimausta mulla on kestänyt vaihtelevasti jo 16 vuotta. Välttelen asentoja jossa huimaa ja se on väärin, koska juuri niihin asentoihin mun pitäis juuri mennä. - "tinni"
tietoa kirjoitti:
Mulla on kuulema sisäkorvaperäinen huimaus, eli asentohuimausta. Kävin tänään juuri yksityisellä korvalääkärillä, lääkkeet on kuulema hyvät ja multa ne on vieneet jo keinumisen tunteen pois.
Ja jumppaohjeet annettiin. Tätä huimausta mulla on kestänyt vaihtelevasti jo 16 vuotta. Välttelen asentoja jossa huimaa ja se on väärin, koska juuri niihin asentoihin mun pitäis juuri mennä.diaknoosi on minullakin.Betacerc lääkitys ei kyllä auttanu minua,itse lääkärikin sanoi ettei siitä ole mitään hyötyä ettei niitä kannata syödä.Jumppaus ei tuottanu myöskään apua.
Sinun onni,että molemat auttaa.
Itse ko.lääkkeestähän vastine näkyy kuukauden jälkeen.
- huimauksesta
Olen itse kärsinyt huimauksesta.Kun se tulee niin siinä menee päivä pari oksentaessa. Mitään ei voi tehdä tuntematta että kaatuu. Sitä kävelee pitkin seiniä. Lääkäri totesi että se on niinsanottu "sakkakorva". Johtuu tasapainoelimestä joka sijaitsee korvassa, siellä on hiekan tapaista joka rekisteröi liikkeet,oletko pystyssä vai makuullaan. Tämä on sakkautunut eikä anna oikeata singnaalia. Tilanne korjaantuu ainoastaan aiheuttamalla usean kerran päivässä huimauskohtauksen,näin sakka saadaan liikkeelle. Oireita on myös silmissä,ne vipattavat eikä tahdo millään saada vipatusta loppumaan. Heiluvat nopeassa tahdissa sivuttain. Näitä kohtauksia voi tulla koska vaan. Tilanne on tällä hetkellä rauhallinen mutta voi uusia.
Siis huimaukseen voi olla monta syytä....- päin seiniä
autaa välikorvan paineentasaukseneen ennen lentoa esim nuhassa.
Varsinaisesti silla hoidetaan tinnitystä.
Hyvänlaatuinen Asentohuimaus (hiekat sekaisin tasapainokierukassa)
Mikael Ojala jo aikoinaan neuvoi käänny pyörrytyssuuntaan
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00224
http://www.pkssk.fi/metadocs/searchdocs.asp?SearchName=KOR pot huimaus:-1:0:0&user=-1&group=2&wg=0&menu_id=1600&menupath=1545,1588,1598,1600 - mmmmmmmmmmmmmmmm
päin seiniä kirjoitti:
http://www.pkssk.fi/metadocs/searchdocs.asp?SearchName=KOR pot huimaus:-1:0:0&user=-1&group=2&wg=0&menu_id=1600&menupath=1545,1588,1598,1600Betaserc auttaa huimaukseen, jos on Menierin tauti. Parempiakin lääkkeitä nyk huimaukseen taitaa olla.
Betaserc ei auta tinniin eikä lentämiseen.
Lentämiseen auttaa nuhatipat yms. - factaa ja tietoa
mmmmmmmmmmmmmmmm kirjoitti:
Betaserc auttaa huimaukseen, jos on Menierin tauti. Parempiakin lääkkeitä nyk huimaukseen taitaa olla.
Betaserc ei auta tinniin eikä lentämiseen.
Lentämiseen auttaa nuhatipat yms.http://therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Korvaperäinen_huimaus
- reipekka
päin seiniä kirjoitti:
http://www.pkssk.fi/metadocs/searchdocs.asp?SearchName=KOR pot huimaus:-1:0:0&user=-1&group=2&wg=0&menu_id=1600&menupath=1545,1588,1598,1600Asentohuimaukseen lienee useita konsteja joita voi kokeilla.
Itselläni oli se vaiva noin 10v sitten, sain jostakin ohjeen, en muista antoiko lääkäri vai etsinkö netistä,se meni näin:
- käy makuulle
- ota kiintopiste seinästä
- tuijota sitä ja ponnista istualleen, tuijota pistettä kunnes niin kauan kun huimaa,älä sulje silmiä
- laskeudu hitaasti makuulle ja käännä päätä samalla esim. oikealle ja tuijota yhteen pisteeseen kunnes huimaus loppuu
- jatka nousemalla istumaan kääntämällä katseesi samaan pisteeseen kuin edellisellä kerralla
- jatka samoin kääntämällä pää vasemmalle
- jatka tätä useita kertoja ja useina päivinä jopa viikkoina.
Tämän uskon itselläni auttaneen.
- reipekka
Hei!
On ollut , olen syönyt lääkkeitä noin 50v, nykyjään juuri samaa betaserc lääkettä, ennen joitakin vastaavia. Sitä on menieeri, kuulo alenee kokoajan joko toisesta korvasta tai molemmista.
Jaksamista!!!!! - kraattulala
onko sulla pahoinvointi itselläni tällä hetkellä on luultavasti vestibulaarineuroniitti ja siihen kuuluu kova huimaus ja pahoinvointi huimaus alkaa lievänä ja pahenee päivien myötä ja pahin vaihe kestää 1-2 vk kannattaa käydä lääkärissä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841390Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 901115
- 81975
- 82971
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v68866Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841