Älä osta tietokonekaiuttmia

Pettynyt

Voisin sanoa näin omasta kokemuksesta. Ostin aikoinaan innoissani Logitechin Z 5300 -sarjan tietokoneelle. Muutama kuukausi kului, ja musiikkia kuunnellessa satelliittien ääni alkoi ärsyttää. Alakeskialueella tuntui olevan jokin ärsyttävä korostuma, joka sai varsinkin akustiset soittimet soimaan kylmästi ja kolkosti. Pianoäänitteistä puuttui lämpö kokonaan.

Ullakolla oli säilössä halpa Eltax Jupiter -kotiteatterikaiutinpatteristo, joka oli saanut väistyä laadukkaampien tieltä. Otin teatterilaitteiston pienet takakaiuttimet ja laitoin ne kiinni Z 5300 -sarjaan etukaiuttimiksi. Ääni parani moninkertaisesti ja ääni kuulosti huomattavasti puhtaammalta varsinkin keskialueella ja diskanteissa.

Joten älä osta tietokonekaiuttimia. Eltaxin kaiuttimet eivät ole mitenkään maininnan arvoisia mitä laatuun tulee, mutta niilläkin äänenlaatu on kymmeniä kertoja miellyttävämpi kuin tietokonekaiuttimilla... vaikka hintataso on miltei sama.

7

1322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeppe_

...Creative L3800 2.1 -sarjan. Kertakaikkiaan kelvollinen ääni vaikka lujempaakin kuuntelisi. Makuja on tietenkin monia, mutta ei kai noilla hinnoilla mitään hi-end hifiä saakaan...

• riippuu ihan

käyttötarkoituksesta.
      Itse ostin 6 eurolla halvat kaiuttimet
      ihan että kuulen netistä uutiset ja winukasta
      piippaukset. Hyvin toimivat tuossa tarkoituksessa.

En unissanikaan kuvittele kuuntelevani tietokoneesta
      musiikkia.
      Sitä varten on omat laitteistonsa.

• ?????

Itse kokeilin tietokonekaiuttimia televisioon ja huomasin että bassokaiuttimen ääni kuulosti värisevältä. Etsin yhä ratkaisua.

• Itse en ostaisi enkä varsinkaan käyttäisi tietokonekajareita tän pöytäkoneen kanssakoska mulla on aika hyvät lattiakajarit ja subbari. Ihan tarpeeksi ääntä lähtee kerrostalokäyttöön ja etenkin äänenlaatu miellyttää korvia :)

• creek amp

Kaikenlaista kitinää. tietokone kaiuttimet eivät soi hyvin. Sama kun toteaisi että lada ei ole hyvä saksan autobaanalla.

• speakers' corner

Asiahan riippuu kokonaan vaatimustasosta ja käyttötarkoituksesta.

Taulu- tai muun telkkarin äänentoiston parantamiseen nuo ovat toimiva ja monille riittävä parannus. Tietokoneen, kännykän tai MP3-soittimen perässä nuo ajavat asiansa paremmin kuin ilman kaiuttimia. Pitää muistaa, että hinta on yleensä euroista kymppeihin, ja vehkeessä on vahvistin mukana.

Erojahan noissa tietenkin on, yleensä hinta kertoo laadustakin jotain.

Hifiä hakevat älkööt vaivautuko. Tosin hintaluokissa 150 € kannattaa koekuunnella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      92
      3392
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3097
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2604
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2393
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2343
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2076
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      40
      2046
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      21
      1679
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1676
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      39
      1614
    Aihe