Prätkähiiret palaa ruutuun

ZaraX246

Iloisia uutisia kaikille Prätkähiirien ystäville... Mtv 3 alkaa esittämään sarjan uusia jaksoja 15.10 alkaen klo 8.30-8.55
jes! se on ihan paras piirrossarja!

18

1715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maana

      Näin on, ja se alkoi pyörimään briteissä nyt viime lauantaina, siellä on esitetty jo 3 ekaa jaksoa.:) Ja mikä parasta, väittävät sen olevan vieläpä hiiskatin hyvä sarja, vaikka piirrostyyli onkin vaihtunut ja pahikset vaihdettu (vanha tarina on kuitenkin pohjalla).

      Itse en malttanut olla lukematta juuri noiden parin ekan jakson "kässäreitä", ja ainakin niiden perusteella sarjaa kannattaa kyllä odottaa! Toivottavasti eivät vain dubbaa sitä päin...

      • Odotan myös sitä, mutta ne duppaukset minua eniten pelottaa ^^ mutta uskon, että juonen kannalta se ei olisi kovin kamala....


    • aliiiiisa

      näytttää tulevan ennen winxiä.

      • Reanna21

        Vihaajasarjat peräkkäin.


    • L.N.

      Niin, ja hiiret puhuvat suomea!Ikäänkuin mikään ei olisi muka muuttunut sarjan edellisiltä kausilta, uusi kausi on edellisiä tylympi ja aikuisempi otteeltaan, joten ei siis mikään pikkupilttien sarja.
      Edellisessä sarjassahan hiiret puhuivat suomenkielisiä härskiyksiä!
      Mitä muuten olette mieltä suomiäänistä teinianimaatioissa?

      • Maana

        No, samat härskiydet siinä alkuperäiskielisessäkin oli.;) Tietysti suomenkieliseen muokattiin vitsejä sitten vähän "paikallisempaan muotoon", tyyliin että vitsiä väännettiin Juha Föhristä ja Arja Korisevasta jenkkiläisten vastaavuuksien sijaan. Toivottavasti Ronaldo Rumpia ei muuten mennä kääntämään mihinkään (edes Sarasvuohon), sehän veisi pohjan koko vitsiltä.

        Itse olisin äänestänyt alkuperäisäänien ja tekstityksen puolesta, jos minulta olisi kysytty, mutta varsinainen kohderyhmä saattaisi tietysti olla eri mieltä.;) Alkuperäiskielisessä tekstissä on kuitenkin aina joitain juttuja, joita ei vaan voi kääntää suoraan (esim. enkunkielinen "fall" tarkoittaa sekä pudotusta, että syksyä jne, mutta mitenhän käännät vitsin suomeksi).

        Toki prätkisten pääasiallinen kohderyhmä kun on siellä pilteissä, niin dubbaus on tietysti ihan ymmärrettävää. Eikä se vanhankaan sarjan suomidubbi missään nimessä huono ollut (taso kyllä vaihteli huimasti jaksojen välillä), pakkohan sitä on vaan näin suomalaisena negiksenä maalailla kauhuskenaarioita jo etukäteen.;) (Turbon alkuperäisääntä on tosin hyvin vaikea korvata, jos olette koskaan sattuneet sitä kuulemaan;))

        Ylipäänsä suomiäänet vähän vanhemmille tarkoitetuissa animaatioissa voisi mielestäni heivata roskiin, ei niillä ole mitään arvoa jos kohderyhmä pysyy jo tekstityksessä mukana. Kuvitelkaa vaikka Simpsonit suomidubeilla?


      • hmmmm
        Maana kirjoitti:

        No, samat härskiydet siinä alkuperäiskielisessäkin oli.;) Tietysti suomenkieliseen muokattiin vitsejä sitten vähän "paikallisempaan muotoon", tyyliin että vitsiä väännettiin Juha Föhristä ja Arja Korisevasta jenkkiläisten vastaavuuksien sijaan. Toivottavasti Ronaldo Rumpia ei muuten mennä kääntämään mihinkään (edes Sarasvuohon), sehän veisi pohjan koko vitsiltä.

        Itse olisin äänestänyt alkuperäisäänien ja tekstityksen puolesta, jos minulta olisi kysytty, mutta varsinainen kohderyhmä saattaisi tietysti olla eri mieltä.;) Alkuperäiskielisessä tekstissä on kuitenkin aina joitain juttuja, joita ei vaan voi kääntää suoraan (esim. enkunkielinen "fall" tarkoittaa sekä pudotusta, että syksyä jne, mutta mitenhän käännät vitsin suomeksi).

        Toki prätkisten pääasiallinen kohderyhmä kun on siellä pilteissä, niin dubbaus on tietysti ihan ymmärrettävää. Eikä se vanhankaan sarjan suomidubbi missään nimessä huono ollut (taso kyllä vaihteli huimasti jaksojen välillä), pakkohan sitä on vaan näin suomalaisena negiksenä maalailla kauhuskenaarioita jo etukäteen.;) (Turbon alkuperäisääntä on tosin hyvin vaikea korvata, jos olette koskaan sattuneet sitä kuulemaan;))

        Ylipäänsä suomiäänet vähän vanhemmille tarkoitetuissa animaatioissa voisi mielestäni heivata roskiin, ei niillä ole mitään arvoa jos kohderyhmä pysyy jo tekstityksessä mukana. Kuvitelkaa vaikka Simpsonit suomidubeilla?

        Muuten; maikkari on mielestäni antanut sellaisen kuvan, ettei vanhaa sarjaa "oikeusteknisistä syistä" voida enää esittää, vaikka haluttaisiinkin. Äskettäin kuitenkin luin, että sarjan oikeudet ovat nykyään Disneyllä, ja että brittiläinen GMTV on juuri ostanut vanhan sarjan ja alkaa nyt esittää sitä uuden sarjan siivittämänä.

        Miksi MTV3 ei siis voisi esittää sitä? Minä kun olen 10 vuoden ajan ollut siinä käsityksessä, että he eivät voi esittää sarjaa, mutta onko asia sittenkin niin, että kanava ei vain ole halunnut ostaa sitä uudestaan kun oikeudet esityskertoihin ovat loppuneet? Minä kun en näistä sopimusasioista ymmärrä hölkäystä enkä pöläystä, mutta eikös uusien esityskertojen ostaminen ole aika tavallista tv:n maailmassa?

        Yritän siis tässä sanoa, että kun vanha alkuperäinen sarja kuitenkin on näköjään kaupan ja ostettavissa, niin minkä tähden sitä ei ole sitten ostettu ja maikkarin päästä valitetaan vain että "ei me saada"? Ja jokohan se nyt vihdoin saataisiin pyörimään? Toivottavasti 2000-luvun penskat vielä tykkäävät prätkistä. :)


      • hmmmm kirjoitti:

        Muuten; maikkari on mielestäni antanut sellaisen kuvan, ettei vanhaa sarjaa "oikeusteknisistä syistä" voida enää esittää, vaikka haluttaisiinkin. Äskettäin kuitenkin luin, että sarjan oikeudet ovat nykyään Disneyllä, ja että brittiläinen GMTV on juuri ostanut vanhan sarjan ja alkaa nyt esittää sitä uuden sarjan siivittämänä.

        Miksi MTV3 ei siis voisi esittää sitä? Minä kun olen 10 vuoden ajan ollut siinä käsityksessä, että he eivät voi esittää sarjaa, mutta onko asia sittenkin niin, että kanava ei vain ole halunnut ostaa sitä uudestaan kun oikeudet esityskertoihin ovat loppuneet? Minä kun en näistä sopimusasioista ymmärrä hölkäystä enkä pöläystä, mutta eikös uusien esityskertojen ostaminen ole aika tavallista tv:n maailmassa?

        Yritän siis tässä sanoa, että kun vanha alkuperäinen sarja kuitenkin on näköjään kaupan ja ostettavissa, niin minkä tähden sitä ei ole sitten ostettu ja maikkarin päästä valitetaan vain että "ei me saada"? Ja jokohan se nyt vihdoin saataisiin pyörimään? Toivottavasti 2000-luvun penskat vielä tykkäävät prätkistä. :)

        ja vaik nuoremmat ei tykkäiskää nii vanhat fanit rakastaa, vaikka en noist uusimmist jaksoist ookkaa ni varma O_o


      • hmmmm
        half-mouse kirjoitti:

        ja vaik nuoremmat ei tykkäiskää nii vanhat fanit rakastaa, vaikka en noist uusimmist jaksoist ookkaa ni varma O_o

        Toivottavasti tämä linkki näkyy niilläkin, jotka eivät ole youtubeen rekisteröityneet, mutta olihan pakko laittaa; siinä on pätkä uudesta sarjasta, jossa esiintyy myös Leipis, Nuikki ja Monttupomo! Ja kaikki kolme näyttävät aivan samalta kuin alunperinkin, vieläpä kuuluu olevan samat äänet.:) ...ja klikatkaa nyt älkääkä viikon päästä, sillä ne taitavat vaihdella noita videoklippejä.

        http://www.youtube.com/watch?v=y5C6n1cgSnM


      • hmmmm kirjoitti:

        Toivottavasti tämä linkki näkyy niilläkin, jotka eivät ole youtubeen rekisteröityneet, mutta olihan pakko laittaa; siinä on pätkä uudesta sarjasta, jossa esiintyy myös Leipis, Nuikki ja Monttupomo! Ja kaikki kolme näyttävät aivan samalta kuin alunperinkin, vieläpä kuuluu olevan samat äänet.:) ...ja klikatkaa nyt älkääkä viikon päästä, sillä ne taitavat vaihdella noita videoklippejä.

        http://www.youtube.com/watch?v=y5C6n1cgSnM

        joo! melkolailla samaa, vaikkaa eroakin hiuka löytyy, esim. Turbon moottoripyörä ja Leipiksen hiukset, mut ei mikää paha ^^


      • ZaraX
        hmmmm kirjoitti:

        Toivottavasti tämä linkki näkyy niilläkin, jotka eivät ole youtubeen rekisteröityneet, mutta olihan pakko laittaa; siinä on pätkä uudesta sarjasta, jossa esiintyy myös Leipis, Nuikki ja Monttupomo! Ja kaikki kolme näyttävät aivan samalta kuin alunperinkin, vieläpä kuuluu olevan samat äänet.:) ...ja klikatkaa nyt älkääkä viikon päästä, sillä ne taitavat vaihdella noita videoklippejä.

        http://www.youtube.com/watch?v=y5C6n1cgSnM

        ...laihempi ja ne hiiretki on ihan laiheliineja. Moton prätkä on muuten kolmipyöräinen.


      • ZaraX kirjoitti:

        ...laihempi ja ne hiiretki on ihan laiheliineja. Moton prätkä on muuten kolmipyöräinen.

        ku on kerta toivottu. Ihmiset ei näköjää pysty parempaan :(


    • monkeytv

      uudet figuurit ovat ainakin järkyttäviä narukäsiä.

      • Maana

        ...se vaan käyttää tuossa korsettia, mikä selviää jaksossa myöhemmin.;)

        Näistä piirrosmuutoksista minulla henk. koht. taitaa tosiaan olla eniten sopeutumista Moton kolmipyörään... Turbon prätkän väri piti ilmeisesti muuttaa, että se erottuu paremmin erään toisen (tavallaan uuden) hahmon menopelistä.

        Mitä olen muuten noista uusista jaksoista lukenut, niin itse odotan kovasti myös Minnin (Carbine) uutta esiintymistä. Siinä on sitä sivaltavaa tyttöenergiaa nivusillepotkimistyyliin.;)
        (...vaikka kaikista sarjan typeristä suomennoksista tämä vetää mielestäni pohjat, mukaanlukien Miihkalin [Rimfire])


      • Maana kirjoitti:

        ...se vaan käyttää tuossa korsettia, mikä selviää jaksossa myöhemmin.;)

        Näistä piirrosmuutoksista minulla henk. koht. taitaa tosiaan olla eniten sopeutumista Moton kolmipyörään... Turbon prätkän väri piti ilmeisesti muuttaa, että se erottuu paremmin erään toisen (tavallaan uuden) hahmon menopelistä.

        Mitä olen muuten noista uusista jaksoista lukenut, niin itse odotan kovasti myös Minnin (Carbine) uutta esiintymistä. Siinä on sitä sivaltavaa tyttöenergiaa nivusillepotkimistyyliin.;)
        (...vaikka kaikista sarjan typeristä suomennoksista tämä vetää mielestäni pohjat, mukaanlukien Miihkalin [Rimfire])

        tyttö energiaa! jee ^^

        muttas kuitenkin... ei pitäisi tyrmätä sitä sarjaa ihan suoraa huonon dupin (kaveri on jo kuullu ne uudet äänet T___T)
        Kiva ku fanit alkaa palailee takas! alkaa olee yhtä paljoku vuonna 2005 ja 2006 alussa ^^ sit ne häippäs...


      • Maana
        half-mouse kirjoitti:

        tyttö energiaa! jee ^^

        muttas kuitenkin... ei pitäisi tyrmätä sitä sarjaa ihan suoraa huonon dupin (kaveri on jo kuullu ne uudet äänet T___T)
        Kiva ku fanit alkaa palailee takas! alkaa olee yhtä paljoku vuonna 2005 ja 2006 alussa ^^ sit ne häippäs...

        ...ilmeisesti ei ole siis liian kaukaa haettua olettaa, että äänet eivät todellakaan ole samat kuin 10 vuotta sitten?

        Olisi ollut kiva jos sarjassa olisi ollut jotain tuttuakin mukana, nyt pitää sitten vaan sopeutua sekä uusiin piirroksiin että uusiin ääniin. Toivottavasti eivät sentään mitään pokemon -vinkunoita ala äänittelemään...

        Awh, vähän jännittääkin jo.:) Olisi muuten plussaa jos Turbo saisi tällä kertaa pehmeämmän äänen, samantapaisen kuin alkuperäiskielisessä, sillä se on mielestäni osa hahmon persoonaa. "speak softly and carry a big stick", kuten täällä -> http://www.bikermice.tv/ sanotaan.;)


      • Maana kirjoitti:

        ...ilmeisesti ei ole siis liian kaukaa haettua olettaa, että äänet eivät todellakaan ole samat kuin 10 vuotta sitten?

        Olisi ollut kiva jos sarjassa olisi ollut jotain tuttuakin mukana, nyt pitää sitten vaan sopeutua sekä uusiin piirroksiin että uusiin ääniin. Toivottavasti eivät sentään mitään pokemon -vinkunoita ala äänittelemään...

        Awh, vähän jännittääkin jo.:) Olisi muuten plussaa jos Turbo saisi tällä kertaa pehmeämmän äänen, samantapaisen kuin alkuperäiskielisessä, sillä se on mielestäni osa hahmon persoonaa. "speak softly and carry a big stick", kuten täällä -> http://www.bikermice.tv/ sanotaan.;)

        joo, Turbo oli ennemmi mun lemppari ja on vieläki itte asiassa, mut Moto kiilaa eelle >< Itte asiassa mun mielest niist kolmest on nii mahdoton saada lemppariaan selville (siis puhun itsestäni)... Ku tarkemmi kattoo, nii minusta niissä kaikissa kolmes jo jotai luonteen piirteit mitä minussaki... hassua.

        Joo, ei oo kaukaa haettu ja monestiha voi kauhistella jo heti kun kuulee, että on tulossa suomalaiset dupit...

        Miksi kaikkiin esim. disney-leffoihin jne. löytyy sopivat äänet? Miks just kaikkii hyvii tv-sarjoihi pitääs it ottaa jostai muusta duppiryhmästä niit huonoimpii... Monet näyttelijät ois karismaattisia :(


      • Anonyymi

        Ei ole uudet figuurit järkyttvä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      195
      4564
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      255
      2582
    3. 133
      1687
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1381
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      202
      1273
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1126
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1104
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1047
    9. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1047
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1041
    Aihe