Mitä? Hä? Miten? Miksi?

Ulottuvuusmies

Käyttekö te krishna-munkit töissä? Vai mitä te teette kaiken aikanne? Mistä saatte rahaa esim. Intian matkoihin? Kerjäämällä? Kirjamyynnillä? Tukiaisilla? Kuinka tullaan munkiksi? Voisivatko kaikki olla munkkeja? Uskotteko jumalaan/jumaliin?
Miksi?

26

2052

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sive Lee

      Käsi ojossa ollaan sossun luukulla ja sen jälkeen naama peruslukemilla väitetään elävänsä vaatimattomasti omillaan poissa kulutushysteriasta. Ikävää kyllä tämä tapahtuu työntekijöiden kustannuksella vaikkei wannabe mukkeja niin paljoa olekaan, onneksi.

      Sitten vielä ostetaan suomesta lapsityövoimalla väännettyjä suitsukkeita intiasta ja sademetsien puosta sahattuja "pyhyä" patsaita krääsää. Menkää itseenne.

      • Bhaga

        Tietääkseni Suomessa asuvista Krishna-munkeista kukaan ei ole ikinä käynyt temppelissä asuessaan sossun luukulla, koska sellainen ei vain kuulu siihen kulttuuriin. Itse olen entinen munkki ja elätän itseni rehellisesti kirvesmiehen hommilla. Munkit elättävät itsensä pääasiassa kirjamyynnistä saaduilla tuloilla. Myypä jokunen itsetehtyjä piirakoitakin kilpailukykyiseen hintaan.

        Sademetsistä en tiedä, mutta tuskin HM:sta ostamasi pusero ja kiinassa tehdyt lenkkarisi ovat yhtään sen eettisempi valinta kuin köyhien intialaisten kylien ainoiden vientitarvikkeiden suosiminen.

        Jos munkkien elämä on niin helppoa, niin mikset itse rupeaisi munkiksi? Heräät aamulla 4:00, käyt suihkussa, erilaisia seremonioita ja meditointia koko aamu, jonka jälkeen aamupala minkä jälkeen opiskelet koko päivän ja teet palvelusta Krishnalle, syöt välissä lounaan ja sitten illalla tulee iltaseremonia, sen jälkeen ilta-pala ja sitten nukkumaan. Krishna-munkit tekevät aikalailla pidempiä päivä kuin tavalliset työläiset. Mitä siitä sitten saa palkinnoksi? Kysy munkeilta itseltään. Heillä ei vain tosiaankaan ole aikaa tulla tälläisille palstoille päivystämään ja ihmettelemään jos joku idiootti heistä sattuisi sanomaan jotakin pahaa. Mene itse itseesi ja opi arvostamaan myös toisenlaisia valintoja kuin yökerhoja ja mäkkäriä.


      • Sive Lee
        Bhaga kirjoitti:

        Tietääkseni Suomessa asuvista Krishna-munkeista kukaan ei ole ikinä käynyt temppelissä asuessaan sossun luukulla, koska sellainen ei vain kuulu siihen kulttuuriin. Itse olen entinen munkki ja elätän itseni rehellisesti kirvesmiehen hommilla. Munkit elättävät itsensä pääasiassa kirjamyynnistä saaduilla tuloilla. Myypä jokunen itsetehtyjä piirakoitakin kilpailukykyiseen hintaan.

        Sademetsistä en tiedä, mutta tuskin HM:sta ostamasi pusero ja kiinassa tehdyt lenkkarisi ovat yhtään sen eettisempi valinta kuin köyhien intialaisten kylien ainoiden vientitarvikkeiden suosiminen.

        Jos munkkien elämä on niin helppoa, niin mikset itse rupeaisi munkiksi? Heräät aamulla 4:00, käyt suihkussa, erilaisia seremonioita ja meditointia koko aamu, jonka jälkeen aamupala minkä jälkeen opiskelet koko päivän ja teet palvelusta Krishnalle, syöt välissä lounaan ja sitten illalla tulee iltaseremonia, sen jälkeen ilta-pala ja sitten nukkumaan. Krishna-munkit tekevät aikalailla pidempiä päivä kuin tavalliset työläiset. Mitä siitä sitten saa palkinnoksi? Kysy munkeilta itseltään. Heillä ei vain tosiaankaan ole aikaa tulla tälläisille palstoille päivystämään ja ihmettelemään jos joku idiootti heistä sattuisi sanomaan jotakin pahaa. Mene itse itseesi ja opi arvostamaan myös toisenlaisia valintoja kuin yökerhoja ja mäkkäriä.

        alkuhan oli asiallista vastausta entiseltä munkilta.

        Mutta sitten:

        "Sademetsistä en tiedä, mutta tuskin HM:sta ostamasi pusero ja kiinassa tehdyt lenkkarisi ovat yhtään sen eettisempi valinta kuin köyhien intialaisten kylien ainoiden vientitarvikkeiden suosiminen."

        Sitä en kiistä että minä olisin erityisen eettinen, mutta ainakaan en jeesustele sillä.

        "Mene itse itseesi ja opi arvostamaan myös toisenlaisia valintoja kuin yökerhoja ja mäkkäriä."

        Nyt ymmärrän miksi olet entinen munkki, kun yrität soittaa suutasi ja nerokkaana varmaan oikeasti oletat että kaikki muut ihmiset kuin munkit pököilevät yökerhoissa ja se ahmivat mäkkärissä.

        Sitten vielä en jaksa uskoa ettei munkkeja ole sossun luukulla. Hei oikeesti myymällä kirjoja (varmaankin vielä uskonnollis-aiheisia) ei voi millään tienata rahaa maksaaksensa vuokransa ja muut maalliset pakollisuudet joka kuukausi. Käytännössä tämä tarkoittaisi noin 500 euron tuloja kuussa. Piirakan myynnistä puhumattakaan.

        En minä halua munkiksi. Nähtävästikään sinäkään et halunnut munkiksi, koska se oli niin raskasta.


      • Bhaga
        Sive Lee kirjoitti:

        alkuhan oli asiallista vastausta entiseltä munkilta.

        Mutta sitten:

        "Sademetsistä en tiedä, mutta tuskin HM:sta ostamasi pusero ja kiinassa tehdyt lenkkarisi ovat yhtään sen eettisempi valinta kuin köyhien intialaisten kylien ainoiden vientitarvikkeiden suosiminen."

        Sitä en kiistä että minä olisin erityisen eettinen, mutta ainakaan en jeesustele sillä.

        "Mene itse itseesi ja opi arvostamaan myös toisenlaisia valintoja kuin yökerhoja ja mäkkäriä."

        Nyt ymmärrän miksi olet entinen munkki, kun yrität soittaa suutasi ja nerokkaana varmaan oikeasti oletat että kaikki muut ihmiset kuin munkit pököilevät yökerhoissa ja se ahmivat mäkkärissä.

        Sitten vielä en jaksa uskoa ettei munkkeja ole sossun luukulla. Hei oikeesti myymällä kirjoja (varmaankin vielä uskonnollis-aiheisia) ei voi millään tienata rahaa maksaaksensa vuokransa ja muut maalliset pakollisuudet joka kuukausi. Käytännössä tämä tarkoittaisi noin 500 euron tuloja kuussa. Piirakan myynnistä puhumattakaan.

        En minä halua munkiksi. Nähtävästikään sinäkään et halunnut munkiksi, koska se oli niin raskasta.

        Se nyt vain hauska kärjistää kun suurin osa suomalaisista ei pahemmin boikotoi mäkkäriä. Anteeksi jos loukkaannuit.

        Piirakan myynnillä tienaa aika hyvin. Oletetaan että piirakka maksaa keskimäärin 2,5 euroa ja ainekset siihen 40 centtiä. Yksi munkki leipoo ja myy lahjoituksia vastaan keskimäärin 40 piirakkaa päivässä, josta tulot ovat 2,1 x 50 = 105 euroa, mikä on aika hyvä päiväansio. Sillä kyllä maksaa temppelin vuokran ja vaatimattomat eväät. Toimistoihin tuollainen määrä piirakoita uppoaa parissa tunnissa ja paistamiseen menee muutama tunti.

        Kirjoja taas menee parhaimmillaan 10-30 päivässä ja jos jokaisesta tulee muutama euroa voittoa, niin ei siinäkään hommassa nälkään kuole.

        Silti munkeilla ei Krishna-liikkeessä ole edes omia huoneita kuten ortodoksiveljillä. Rahat menevät Suomen temppelissä temppelin vuokraan, matkustuskuluihin, uskonnollisten juhlien ja tilaisuuksien järjestämiseen.

        Olin aikani munkkina ja se oli hyvä kokemus, mutta nyt yritän keskittyä näihin Krishna-tietoisuuden muihin aspekteihin.

        Toivottavasti tämä selvensi asiaa enemmän.


      • nunna____

        Sinulla ei ole selvästikään MINKÄÄNLAISTA käsitystä siitä työmäärästä mitä Krishna-liikkeen kokopäiväinen jäsen tekee. Sossunluukku ei tule kysymykseenkään. Rahat saadaan kirjojen myynnillä ja lahjoituksilla. Ja se on todella vaikeaa! Henkilökohtaista omaisuutta ei ole ja temppelissä asutaan pienissä huoneissa ja selvitään ohuilla patjoilla, sekä liian lyhyillä yöunilla.

        Nii-in... kumpa olisinkin aikanaki tajunnut mennä sossun luukulle!

        -ex-nunna


    • Bhaga

      Entisenä munkkina voinen noihin vastata vaikken enää olekaan Helsingin temppelin kanssa missääntekemisissä johtuen filosofisista ristiriidoista.

      Krishna munkit myyvät piirakoita, kirjoja ja makeisia ja saavat siitä lahjoituksina rahaa elämä välttämättömyyksiin, vuokriin jne..

      Munkiksi tullaan ryhtymällä sellaiseksi gurun ohjeita seuraamalla.

      Kaikki voisivat periaatteessa olla munkkeja, mutta käytännössä vain yksi tuhannesta pystyy siihen niin halutessaan.

      Krishna munkit uskovat yhteen korkeimpaan Jumalaan, jonka yksi nimi on Krishna.

      Miksikö? Lue itse veedoista, mutta varo ettet jää koukkuun ja löydä itseäsi pää ajeltuna aamuseremoniasta. :D

      Jos nyt kuitenkin väkisin haluat tietää miten useimmat valitsivat tuon tien, niin etsi kirjastosta käsiisi joku A.C.Bhaktivedanta Swami Srila Prabhupadan kirjoittama kirja ja lue se ajatuksella läpi.

      • Sive Lee

        Onko verotuksen alaista tuloa, vai kiinnostaako munkkeja?

        Siis maksavatko munkit veroa tuloistaan onkin seuraava kysymykseni?


      • Taloustieteilijä
        Sive Lee kirjoitti:

        Onko verotuksen alaista tuloa, vai kiinnostaako munkkeja?

        Siis maksavatko munkit veroa tuloistaan onkin seuraava kysymykseni?

        Eivät maksa veroja, mitä nyt kirjoista menee se pakollinen Alv. Toisaalta, voi ajatella myös niin, että eivätpä kaverit muutoin liikoja rasita yhteiskunnallista koneistoa. Ei ole esim. lapsista yht.kunnalle koituvia kuluja, kuten päivähoitopaikat, koulunkäynnit yms. Eikä tässä vielä kaikki, kuten kaikki tiedämme.
        Tuskin siellä yleensä ottaen sen lusmumpaa jengiä on kuin missään muuallakaan, jos ei nyt välttämättä sen jäntevämpääkään....


      • Bhaga
        Sive Lee kirjoitti:

        Onko verotuksen alaista tuloa, vai kiinnostaako munkkeja?

        Siis maksavatko munkit veroa tuloistaan onkin seuraava kysymykseni?

        Mikään uskonnollinen yhteisö ei maksa Suomessa veroa. Yritykset saavat päättää haluavatko ne maksaa kirkollisveron luterilaiselle kirkolle vai ortodoksikirkolle. Intialaisen tai muslimin omistama yritys ei saa maksaa kirkollisveroa omalle uskontokunnalleen. Näin ollen muut kuin kaksi "valtion virallista"-uskontoa saavat tulla toimeen jäsentensä lahjoituksilla.

        Olisi oikein mukavaa jos kaikkia uskontoja kohdeltaisiin Suomessa samanarvoisesti ja jokainen yritys/ihminen voisi itse päättää minne haluaa lahjoittaa kirkollisverovarat.

        Krishna-liike ei maksa palkkaa papeilleen, koska se ei kuulu hindulaisessa kulttuurissa papit eli bramiinit elävät lahjoituksilla. Palkanmaksuun ei myöskään olisi varaa.


    • Bhaga

      Miksi Krishna-liikkeen munkkien lahjoituksilla elämistä ihmetellään niin paljon kun samaan aikaan luterilaisen kirkon kaikille tuhansille papeille ja muille työntekijöille maksetaan hyvät palkat suoraan yritysten pakollisista kirkollisveroista joita ei edes saa suunnata omalle uskontokunnalleen?

      • Taloustieteilijä

        Njaa...ehkä siinä on tämäkin, että kirkon työntekijöiden palkka tunnetaan ja tiedetään, he maksavat veroja palkastaan, kun taas Krsna-liikkeen sisäisistä rahavirroista ei ole dokumentoitua tietoa. Kuka saa kuinka paljon, mistä ja mihin?
        Oikeastaan temppelinjäsenten itsensä pitäisi suorastaan vaatia itsellensä nähtäviksi kaikki tieto siitä, mihin kerätyt rahat menevät. En usko, että heillä tai heidän seurakuntalaisillaan on kovinkaan tarkkaa tietoa siitä mihin rahat käytetään. Ylimalkaisia oletuksia, kuten että rahat menevät vuokriin ja ruokaan, toki on, mutta se on eri asia kuin tietää tasan tarkalleen miten kaikki sentit ovat asettuneet jonoon.
        Epämääräisyys hämää ihmisiä. Siitä on lopultakin kysymys.


      • Bhaga
        Taloustieteilijä kirjoitti:

        Njaa...ehkä siinä on tämäkin, että kirkon työntekijöiden palkka tunnetaan ja tiedetään, he maksavat veroja palkastaan, kun taas Krsna-liikkeen sisäisistä rahavirroista ei ole dokumentoitua tietoa. Kuka saa kuinka paljon, mistä ja mihin?
        Oikeastaan temppelinjäsenten itsensä pitäisi suorastaan vaatia itsellensä nähtäviksi kaikki tieto siitä, mihin kerätyt rahat menevät. En usko, että heillä tai heidän seurakuntalaisillaan on kovinkaan tarkkaa tietoa siitä mihin rahat käytetään. Ylimalkaisia oletuksia, kuten että rahat menevät vuokriin ja ruokaan, toki on, mutta se on eri asia kuin tietää tasan tarkalleen miten kaikki sentit ovat asettuneet jonoon.
        Epämääräisyys hämää ihmisiä. Siitä on lopultakin kysymys.

        Ainakin silloin kun itse olin Krishna-liikkeen toiminnassa mukana, temppelin kaikista menoista pidettiin hyvin tarkasti kirjaa ja tuo kirjanpito oli kaikkien saatavilla. Omasta mielestäni ainoa turha rako johon Krishna-liikkeeltä uppoaa rahaa on jet-set elämää viettävien gurujen lentoliput ja muut kulut.

        Krishna-liikkeen nykyinen guru-systeemi rikkoo räikeästi perustajan ohjeita, testamenttia ja määräyksiä. Tuotuani tämän seikan esille en ollut enää tervetullut temppeliin.


      • Taloustieteilijä
        Bhaga kirjoitti:

        Ainakin silloin kun itse olin Krishna-liikkeen toiminnassa mukana, temppelin kaikista menoista pidettiin hyvin tarkasti kirjaa ja tuo kirjanpito oli kaikkien saatavilla. Omasta mielestäni ainoa turha rako johon Krishna-liikkeeltä uppoaa rahaa on jet-set elämää viettävien gurujen lentoliput ja muut kulut.

        Krishna-liikkeen nykyinen guru-systeemi rikkoo räikeästi perustajan ohjeita, testamenttia ja määräyksiä. Tuotuani tämän seikan esille en ollut enää tervetullut temppeliin.

        Näinhän aatteellisissa yhteisöissä (ja monissa firmoissa) yleensäkin. Rivijäsenet uhraavat selkänahkansa, ja "suuret johtajat" nauttivat toisen kerroksen etuisuuksia. Jos temppelissä pidettiin tarkkaa kirjanpitoa siitä mihin kaikki rahat menevät, onko silloin myös näiden mainitsemiesi jet set-gurujen ja heille ohjattujen rahavirtojen määristä yhtä tarkkaa tietoa? Ja mistä tämä tieto on saatavissa? Ja eikö vain ihailemasi liikkeen perustajakin otettu vastaan ja palvottu kaikella kunnioituksella? Rolls Royce-kyydityksiä myöten?


      • Bhaga
        Taloustieteilijä kirjoitti:

        Näinhän aatteellisissa yhteisöissä (ja monissa firmoissa) yleensäkin. Rivijäsenet uhraavat selkänahkansa, ja "suuret johtajat" nauttivat toisen kerroksen etuisuuksia. Jos temppelissä pidettiin tarkkaa kirjanpitoa siitä mihin kaikki rahat menevät, onko silloin myös näiden mainitsemiesi jet set-gurujen ja heille ohjattujen rahavirtojen määristä yhtä tarkkaa tietoa? Ja mistä tämä tieto on saatavissa? Ja eikö vain ihailemasi liikkeen perustajakin otettu vastaan ja palvottu kaikella kunnioituksella? Rolls Royce-kyydityksiä myöten?

        Noille "guruille" menevistä rahoista on tarkat dokumentaatiot lukuunottamatta oppilaiden yksittäisiä lahjoituksia. Nuo tiedot saa käsittääkseni Krishna-liikkeen kirjanpidosta kuka vain liikkeen jäsen tai lahjoittaja joka niitä pyytää.

        Ja sitten se toinen asia eli liikkeen perustajan erityisasema. Tuohon aikaanhan palvottuja guruja oli vain yksi, joka todistetusti käytti joka ikisen saamansa kolikon Krishnan palvelukseen. Hän manifestoi myös kaikki henkiseltä opettajalta vaaditut ominaisuudet, sekä oli oman gurunsa auktorisoima tuohon tehtävään.

        Liikkeen perustajan Srila Prabhupadan fyysisen kuoleman jälkeen häikäilemättömät henkilöt kuitenkin julistivat itse itsensä liikkeessä guruiksi vastoin oman gurunsa ohjeita ja määräyksiä. Sen jälkeen he potkivat 90% Srila Prabhupadan omista oppilaista pois, koska nämä vastustivat uusia auktorisoimattomia guruja. Uusilla "guruilla" ei ollut tehtävään vaadittuja ominaisuuksia ja niinpä he käyttävät monesti asemaansa härskisti omaksi hyväkseen. Nämä henkilöt myös kirjoittavat Srila Prabhupadan kirjoja uusiksi ja muuttavat opetuksia saadakseen filosofisen pohjan asemalleen.

        Tuossa siis koko ongelma. Nuo "gurut" ryöstävät Srila Prabhupadan alkuperäiseltä liikkeeltä rahat ja potkivat aidot seuraajat pellolle. Opetuksia myös vääristellään ja asian esille ottavia henkilöitä syrjitään tai heille annetaan porttikielto.

        Lisää aiheesta: http://www.iskconirm.com


      • Taloustieteilijä
        Bhaga kirjoitti:

        Noille "guruille" menevistä rahoista on tarkat dokumentaatiot lukuunottamatta oppilaiden yksittäisiä lahjoituksia. Nuo tiedot saa käsittääkseni Krishna-liikkeen kirjanpidosta kuka vain liikkeen jäsen tai lahjoittaja joka niitä pyytää.

        Ja sitten se toinen asia eli liikkeen perustajan erityisasema. Tuohon aikaanhan palvottuja guruja oli vain yksi, joka todistetusti käytti joka ikisen saamansa kolikon Krishnan palvelukseen. Hän manifestoi myös kaikki henkiseltä opettajalta vaaditut ominaisuudet, sekä oli oman gurunsa auktorisoima tuohon tehtävään.

        Liikkeen perustajan Srila Prabhupadan fyysisen kuoleman jälkeen häikäilemättömät henkilöt kuitenkin julistivat itse itsensä liikkeessä guruiksi vastoin oman gurunsa ohjeita ja määräyksiä. Sen jälkeen he potkivat 90% Srila Prabhupadan omista oppilaista pois, koska nämä vastustivat uusia auktorisoimattomia guruja. Uusilla "guruilla" ei ollut tehtävään vaadittuja ominaisuuksia ja niinpä he käyttävät monesti asemaansa härskisti omaksi hyväkseen. Nämä henkilöt myös kirjoittavat Srila Prabhupadan kirjoja uusiksi ja muuttavat opetuksia saadakseen filosofisen pohjan asemalleen.

        Tuossa siis koko ongelma. Nuo "gurut" ryöstävät Srila Prabhupadan alkuperäiseltä liikkeeltä rahat ja potkivat aidot seuraajat pellolle. Opetuksia myös vääristellään ja asian esille ottavia henkilöitä syrjitään tai heille annetaan porttikielto.

        Lisää aiheesta: http://www.iskconirm.com

        Olisi mielenkiintoista nähdä moisia dokumentaatioita. Kenties joku tämän palstan lukija on myös temppelille rahaa lahjoittava henkilö, joka voisi kyseiset madonluvut tänne läväyttää? Toisaalta, mistäpä sitä ummikko tietää mikä on totta ja mikä tarua? Sulle...mulle...sulle...mulle...mulle...sulle jne. Sinun "käsittääksesi" on tältä istumapaikalta lopultakin aivan yhtä uskottava tai epäuskottava kuin kenen tahansa temppelin jäsenen hyväuskoinen selitys siitä, kuinka "kaikki rahan kulutukset on tarkasti dokumentoitu". Tuskin sinäkään aikanasi kävit henk.kohtaisesti tarkistamassa temppelin kirjanpidon ja kuitit?
        Tuohon toiseen asiaan minä en osaa sanoa mitään. Uskokoon ken tahtoo, sillä uskonasioistahan tässä lopultakin vain on kysymys. Salaliittoteoriat ovat tosin muodikkaita, etenkin näissä 11/9 tunnelmissa. Minun on vaikea uskoa, jälleen kerran ilman piiruntarkkaa dokumentaatiota, että "nämä valheelliset gurut potkivat 90% Srila Prabupadan omista oppilaista pois".


      • nunna_______
        Taloustieteilijä kirjoitti:

        Olisi mielenkiintoista nähdä moisia dokumentaatioita. Kenties joku tämän palstan lukija on myös temppelille rahaa lahjoittava henkilö, joka voisi kyseiset madonluvut tänne läväyttää? Toisaalta, mistäpä sitä ummikko tietää mikä on totta ja mikä tarua? Sulle...mulle...sulle...mulle...mulle...sulle jne. Sinun "käsittääksesi" on tältä istumapaikalta lopultakin aivan yhtä uskottava tai epäuskottava kuin kenen tahansa temppelin jäsenen hyväuskoinen selitys siitä, kuinka "kaikki rahan kulutukset on tarkasti dokumentoitu". Tuskin sinäkään aikanasi kävit henk.kohtaisesti tarkistamassa temppelin kirjanpidon ja kuitit?
        Tuohon toiseen asiaan minä en osaa sanoa mitään. Uskokoon ken tahtoo, sillä uskonasioistahan tässä lopultakin vain on kysymys. Salaliittoteoriat ovat tosin muodikkaita, etenkin näissä 11/9 tunnelmissa. Minun on vaikea uskoa, jälleen kerran ilman piiruntarkkaa dokumentaatiota, että "nämä valheelliset gurut potkivat 90% Srila Prabupadan omista oppilaista pois".

        Eivät ne kaikki gurut rosmoja ole. Kyseinen henkilö selvästikin edustaa yhtä lahkosta irronnutta ajatussuuntaa... Sekin on muuten mielenkiintoista kuinka lahkon sisällä on onnistuttu jakautumaan ja riidellään pienen pienistä filosofisista erimielisyyksistä suuntaan jos toiseen! Ja kaikki ovat tietysti niitä ainoita jotka ovat oikeassa!

        Kaikki rahan kulutus ei varmasti ole tarkkaan dokumentoitu. Olen minäkin temppelissä asuessani ostanut eräänkin kerran jäätelön kuumana kesäpäivänä kirjanmyyntirahoilla... Mutta mistään suurin luokan salaliitoista ei Suomessa taida olla kyse. Rahaa kuluu tietysti typerän suunnittelun myötä... "Munkit" eivät tunnetusti ole kovinkaan lahjakkaita käsittelemään rahaa.

        Joop, mutta kyllä niitä salaliittojakin on Krishna-liikkeessä ollut ja tulee varmasti tulevaisuudessakin olemaan... Luepa vaikka Monkey on a Stick... Siinä vasta hurjaa menoa. Tapahtumat ovat tosia, vaikkakin kerronta hieman sensaatiohakuista.


      • Taloustieteilijä
        nunna_______ kirjoitti:

        Eivät ne kaikki gurut rosmoja ole. Kyseinen henkilö selvästikin edustaa yhtä lahkosta irronnutta ajatussuuntaa... Sekin on muuten mielenkiintoista kuinka lahkon sisällä on onnistuttu jakautumaan ja riidellään pienen pienistä filosofisista erimielisyyksistä suuntaan jos toiseen! Ja kaikki ovat tietysti niitä ainoita jotka ovat oikeassa!

        Kaikki rahan kulutus ei varmasti ole tarkkaan dokumentoitu. Olen minäkin temppelissä asuessani ostanut eräänkin kerran jäätelön kuumana kesäpäivänä kirjanmyyntirahoilla... Mutta mistään suurin luokan salaliitoista ei Suomessa taida olla kyse. Rahaa kuluu tietysti typerän suunnittelun myötä... "Munkit" eivät tunnetusti ole kovinkaan lahjakkaita käsittelemään rahaa.

        Joop, mutta kyllä niitä salaliittojakin on Krishna-liikkeessä ollut ja tulee varmasti tulevaisuudessakin olemaan... Luepa vaikka Monkey on a Stick... Siinä vasta hurjaa menoa. Tapahtumat ovat tosia, vaikkakin kerronta hieman sensaatiohakuista.

        Sisäiset suonenvedot tekee erityisen huvittavaksi se, että kyseessä on kuitenkin niin pienen pieni marginaaliryhmä, ja silti tehdään tarkkoja rajauksia siitä mikä on se oikea oppi. Veteen piirretyt viivat eivät vakuuta.
        Suuren luokan salaliitot on suuren luokan yhteisöjen juttuja. Sinun jäätelöön varkain sijoitetut keräysrahat tuskin nostattavat kenenkään kulmakarvoja.
        Mikä on tämä Monkey on a Stick?


      • Bhaga
        nunna_______ kirjoitti:

        Eivät ne kaikki gurut rosmoja ole. Kyseinen henkilö selvästikin edustaa yhtä lahkosta irronnutta ajatussuuntaa... Sekin on muuten mielenkiintoista kuinka lahkon sisällä on onnistuttu jakautumaan ja riidellään pienen pienistä filosofisista erimielisyyksistä suuntaan jos toiseen! Ja kaikki ovat tietysti niitä ainoita jotka ovat oikeassa!

        Kaikki rahan kulutus ei varmasti ole tarkkaan dokumentoitu. Olen minäkin temppelissä asuessani ostanut eräänkin kerran jäätelön kuumana kesäpäivänä kirjanmyyntirahoilla... Mutta mistään suurin luokan salaliitoista ei Suomessa taida olla kyse. Rahaa kuluu tietysti typerän suunnittelun myötä... "Munkit" eivät tunnetusti ole kovinkaan lahjakkaita käsittelemään rahaa.

        Joop, mutta kyllä niitä salaliittojakin on Krishna-liikkeessä ollut ja tulee varmasti tulevaisuudessakin olemaan... Luepa vaikka Monkey on a Stick... Siinä vasta hurjaa menoa. Tapahtumat ovat tosia, vaikkakin kerronta hieman sensaatiohakuista.

        Itsekin olen ihmeissäni tuosta riitelystä. Kaikilla ystävilläni kun on eri filosofia kuin minulla ja yhdelläkään ei ole täysin sama filosofia kuin jollakin toisella. Pitäisi vain oppia hyväksymään se tosiasia, että olemme kaikki erilaisia ja toimia sen mukaan. Vietin noin kuukausi sitten olleen Janmastami-juhlan eri suuntaukseen kuuluvien Krishnan palvojien kanssa, kuin itse olen. Silti oli oikein hauskaa ja jäi mukavat muistot.


      • Taloustieteilijä
        Bhaga kirjoitti:

        Itsekin olen ihmeissäni tuosta riitelystä. Kaikilla ystävilläni kun on eri filosofia kuin minulla ja yhdelläkään ei ole täysin sama filosofia kuin jollakin toisella. Pitäisi vain oppia hyväksymään se tosiasia, että olemme kaikki erilaisia ja toimia sen mukaan. Vietin noin kuukausi sitten olleen Janmastami-juhlan eri suuntaukseen kuuluvien Krishnan palvojien kanssa, kuin itse olen. Silti oli oikein hauskaa ja jäi mukavat muistot.

        Hyvä kun olet huomannut riitelyn outouden. Jostain syystä joillain "puhdasoppisen" uskonnollisilla ihmisillä on taipumus hypätä ilmaan jos he huomaavat, että kanssaeläjä vaalii heille itsellensä vierasta "oppia". Kyräily ja kyttäily on ihan suolesta. Ikään kuin tänne taivaan kannen alle ei mahtuisi kaikenlaista yrittäjää ja suuntautumista!


      • : )
        Taloustieteilijä kirjoitti:

        Njaa...ehkä siinä on tämäkin, että kirkon työntekijöiden palkka tunnetaan ja tiedetään, he maksavat veroja palkastaan, kun taas Krsna-liikkeen sisäisistä rahavirroista ei ole dokumentoitua tietoa. Kuka saa kuinka paljon, mistä ja mihin?
        Oikeastaan temppelinjäsenten itsensä pitäisi suorastaan vaatia itsellensä nähtäviksi kaikki tieto siitä, mihin kerätyt rahat menevät. En usko, että heillä tai heidän seurakuntalaisillaan on kovinkaan tarkkaa tietoa siitä mihin rahat käytetään. Ylimalkaisia oletuksia, kuten että rahat menevät vuokriin ja ruokaan, toki on, mutta se on eri asia kuin tietää tasan tarkalleen miten kaikki sentit ovat asettuneet jonoon.
        Epämääräisyys hämää ihmisiä. Siitä on lopultakin kysymys.

        Haluaisin korjata edellä olevassa viestissä ilmenevän epätotuuden. "Krishna liikkeen sisäisistä raha virroista ei ole dokumentoitua tietoa.." Yhtenä Krishnaliikkeen kirjanpitäjistä voin ilmoittaa että teen useita tunteja vapaaehtoista palvelustyötä dokumentoimalla juuri nämä sisäiset rahavirrat ja menot, jokaisesta ostetusta maitotölkistäkin on kuitti.Ja meidän vapaaehtoisten kirjanpitäjien jälkeen dokumentit menevät palkkaa saavalle kirjanpito toimistolle josta ne lähtevät verotoimistoon. Jopa kaupasta ostetuista muovipusseistakin löytyy dokumentti, senttikään ei jää kirjaamatta.


      • huolestuttavat
        nunna_______ kirjoitti:

        Eivät ne kaikki gurut rosmoja ole. Kyseinen henkilö selvästikin edustaa yhtä lahkosta irronnutta ajatussuuntaa... Sekin on muuten mielenkiintoista kuinka lahkon sisällä on onnistuttu jakautumaan ja riidellään pienen pienistä filosofisista erimielisyyksistä suuntaan jos toiseen! Ja kaikki ovat tietysti niitä ainoita jotka ovat oikeassa!

        Kaikki rahan kulutus ei varmasti ole tarkkaan dokumentoitu. Olen minäkin temppelissä asuessani ostanut eräänkin kerran jäätelön kuumana kesäpäivänä kirjanmyyntirahoilla... Mutta mistään suurin luokan salaliitoista ei Suomessa taida olla kyse. Rahaa kuluu tietysti typerän suunnittelun myötä... "Munkit" eivät tunnetusti ole kovinkaan lahjakkaita käsittelemään rahaa.

        Joop, mutta kyllä niitä salaliittojakin on Krishna-liikkeessä ollut ja tulee varmasti tulevaisuudessakin olemaan... Luepa vaikka Monkey on a Stick... Siinä vasta hurjaa menoa. Tapahtumat ovat tosia, vaikkakin kerronta hieman sensaatiohakuista.

        minua. Olet varastanut Srimati Radharanilta. Sinuna maksaisin jäätelörahat takaisin tämän elämän aikana.


      • Taloustieteilijä
        : ) kirjoitti:

        Haluaisin korjata edellä olevassa viestissä ilmenevän epätotuuden. "Krishna liikkeen sisäisistä raha virroista ei ole dokumentoitua tietoa.." Yhtenä Krishnaliikkeen kirjanpitäjistä voin ilmoittaa että teen useita tunteja vapaaehtoista palvelustyötä dokumentoimalla juuri nämä sisäiset rahavirrat ja menot, jokaisesta ostetusta maitotölkistäkin on kuitti.Ja meidän vapaaehtoisten kirjanpitäjien jälkeen dokumentit menevät palkkaa saavalle kirjanpito toimistolle josta ne lähtevät verotoimistoon. Jopa kaupasta ostetuista muovipusseistakin löytyy dokumentti, senttikään ei jää kirjaamatta.

        Tuo pitää varmaankin suurinpiirtein paikkansa, mutta miten lie esimerkiksi myytyjen namupallojen ja kirjojen kanssa? Ei minulle ainakaan mitään kuittia
        annettu kun tavara vaihtoi omistajaa. Onko kyseessä liikesalaisuus? Lahkosalaisuus? Paljonko temppeli maksaa kirjoista kustantajalle? Onko siitä dokumentoitua tietoa? Paljonko on temppelin budjetti tai liikevaihto esim. viime vuodelta? Mistä ja miten rahat kertyivät? Sinä olletettavasti tiedät? Ja koska tiedät, uteliaisuus heräsi.


      • vaivaa
        Taloustieteilijä kirjoitti:

        Tuo pitää varmaankin suurinpiirtein paikkansa, mutta miten lie esimerkiksi myytyjen namupallojen ja kirjojen kanssa? Ei minulle ainakaan mitään kuittia
        annettu kun tavara vaihtoi omistajaa. Onko kyseessä liikesalaisuus? Lahkosalaisuus? Paljonko temppeli maksaa kirjoista kustantajalle? Onko siitä dokumentoitua tietoa? Paljonko on temppelin budjetti tai liikevaihto esim. viime vuodelta? Mistä ja miten rahat kertyivät? Sinä olletettavasti tiedät? Ja koska tiedät, uteliaisuus heräsi.

        asia, miksi et ota suoraan yhteyttä verotoimistoon? Sieltä saat kaiken haluamasi infon kuinka uskonnolliset yhdyskunnat toimivat.


      • Taloustieteilijä
        vaivaa kirjoitti:

        asia, miksi et ota suoraan yhteyttä verotoimistoon? Sieltä saat kaiken haluamasi infon kuinka uskonnolliset yhdyskunnat toimivat.

        Ei vaivaa. Ei kiinnosta niin paljon. Reagoin vain, kun asioita niin itsestään selvänä toitotetaan, tyyliin; munkit huijaa! tai; ei suinkaan, he eivät koskaan tee mitään laitonta!
        Asiat eivät ole koskaan niin yksinkertaisia tai sävyttömiä.
        Henkilökohtaisesti olen vakuuttunut, että tavalla tai toisella, enemmän tai vähemmän, he viilaavat raha-asioita kotiapäin. Toisaalta, niin tehdessään tuskinpa he pyrkivät maallisen mammonan haalimiseen, vaan yrittävät vain tavalla tai toisella pitää toimintansa käynnissä. Siitä uteliaisuuteni.


      • ehkä vähän enemmän elämää n...
        Taloustieteilijä kirjoitti:

        Ei vaivaa. Ei kiinnosta niin paljon. Reagoin vain, kun asioita niin itsestään selvänä toitotetaan, tyyliin; munkit huijaa! tai; ei suinkaan, he eivät koskaan tee mitään laitonta!
        Asiat eivät ole koskaan niin yksinkertaisia tai sävyttömiä.
        Henkilökohtaisesti olen vakuuttunut, että tavalla tai toisella, enemmän tai vähemmän, he viilaavat raha-asioita kotiapäin. Toisaalta, niin tehdessään tuskinpa he pyrkivät maallisen mammonan haalimiseen, vaan yrittävät vain tavalla tai toisella pitää toimintansa käynnissä. Siitä uteliaisuuteni.

        voi "pojat", eiköhän se ole niin, että jokainen puhuu itsestään. Toiset toimii peilinä itselle, vaatii uskallusta katsoa peiliin ja hyväksyä oma vajavaisuus, sillä sitähän me kaikki olemme. Olkaamme suvaitsevaisia ja suokaamme jokaiselle omat valinnat ja olkaamme itse rohkeasti omien valintojemme kanssa tässä arjessa, missä elämme jokainen omassamme. KUNNIOITUSTA TOISTEN VALINTOJA JA TOISEN ELÄMÄÄ KOHTAAN MINÄ PERÄÄN. VÄITÄN,ETTÄ MEILLÄ SUOMESSA OLEMME MENNEET TÄSSÄ SUHTEESSA HUONONPAAN SUUNTAAN. OLEMME LIIAN SUVAITSEMATTOMIA JA KOVIA. HYVÄT TAVAT, TOISEN IHMISEN KUNNIOTTAMINEN JA HUOMIOIMINEN OVAT UNOHTUNEET, IKÄÄ JA KOKEMUSTA EI PIDETÄ ENÄÄ ASIINÄ ARVOSSA, MITÄ AIKAISEMMIN, VANHUKSIA EMME OSAA ARVOSTAA, MKISSÄ VIKA???


    • Antrax

      Käyn töissä vanhustentalolla 30 h vk.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1303
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe