Olen toki kuullut puhuttavan koiran lonkista ja (typerä kun olen) en oikein ymmärrä mitä tarkoittaa esim. D-lonkkainen koira? Voisiko joku joka ymmärtää kertoa tästä aiheesta minulle vähäsen, kiitos :)
lonkat
12
6055
Vastaukset
- Riikka-Liisa
Virallisesti kuvatut lonkat on joko
hyvät/parhaat A-lonkat,sitten B-,C- ja D-lonkat
on jo aikas huonot/sairaat .- minäpän
Kuules,a-b on hyvä ja c-d menee jo siitä kehnommaksi. stubido-ab-cd
- minäkinkin
minäpän kirjoitti:
Kuules,a-b on hyvä ja c-d menee jo siitä kehnommaksi. stubido-ab-cd
C-D lonkat ovat todella huonot eikä koiraa
saa (saisi) käyttää JALOSTUKSEEN !
Siis EI naurunasia.
- Koirakko
- molossi
A-terve,B-terve/rajatapaus,C-lievät mutokset,D-keskivaikeat muutokset,E-vaikeat muutokset.
A ja B siis luetaan kirjaimissa terveeksi.Muut sairaaksi.
Monissa raskaissa Pevisaan kuuluvissa roduissa D:tä saa vielä käyttää.C on mielestäni ihan hyvä vielä noissa raskaissa roduissa.C-lonkkainen koira hyvin harvoin oireilee.Silloin siellä täytyy olla jotain muuta,rikkoa esim.mukana.Sitä harvoin viellä C:ssä on,ellei tulos ole tullut esim.onnettomuudessa.
D lonkat saattaa oireilla jo joillain,kaikilla ei suinkaan,jos ei niihin liity nivelrikkoa tai muuta pahempaa,kuin " puhdas" D. - AIDA.....
A-B lonkat luokitellaan terveiksi...
C Lonkat ovat rajatapaus..niissä saattaa olla pieniä muutoksia.
D-E Lonkat ovat vialliset!
Itse en ottaisi koiraa jonka vanhemmilla olis alle C:n lonkat...
mutta jos olisi esim.emä C/C ja isä A/A niin toki ottaisin jos kyseinen pentue minua kiinnostaisi..sillä C-lonkkia ei luokitella viallisiksi- molossi
AIDA,pikkusen meni nyt pieleen ;)
Katsoppa tuo minun laittamani edellinen viesti.Siinä tuo luokitus on oikein ;=)
- Fujsshelahgudkej
Onko koiralla hyvät lonkat jos sen lonkat ovat B/C? Vai minkälaiset ne lonkat ovat? Voiko B/C lonkkaisen kanssa käydä näyttelyissä? Kysymykseni siis on, että ovatko B/C lonkat hyvät, huonot, kauheat ja voiko niiden kanssa käydä näyttelyissä?
- mera
B/C lonkat ovat hyvät. Voit huoletta mennä näyttelyyn. Ulkomuotoahan siellä arvostellaan. Jalostusta vartenhan lonkkia kuvataan.
- Ja kokemusta ja
mera kirjoitti:
B/C lonkat ovat hyvät. Voit huoletta mennä näyttelyyn. Ulkomuotoahan siellä arvostellaan. Jalostusta vartenhan lonkkia kuvataan.
Tommoset koirarodun halventajat, näyttelykorien kehittelijät pitäisi sulkea omalle saarelleen cde lonkkaisten koiriensa kanssa, jossa voivat rauhassa sisäsittää hapsuja ja värejä.
Jos ei vanhemmilla ole vähintään A/A B/B unohda koko juttu. Mielisairaat ihmiset tuunaamassa mielisairaita koiria on yhdistelmä josta pitäisi rangaista. - Kuula ottaan
mera kirjoitti:
Tommoset koirarodun halventajat, näyttelykorien kehittelijät pitäisi sulkea omalle saarelleen cde lonkkaisten koiriensa kanssa, jossa voivat rauhassa sisäsittää hapsuja ja värejä.
Jos ei vanhemmilla ole vähintään A/A B/B unohda koko juttu. Mielisairaat ihmiset tuunaamassa mielisairaita koiria on yhdistelmä josta pitäisi rangaista. - ...
Kuula ottaan kirjoitti:
Jos ei vanhemmilla ole vähintään A/A B/B unohda koko juttu. Mielisairaat ihmiset tuunaamassa mielisairaita koiria on yhdistelmä josta pitäisi rangaista.mikään lonkkaisuus ei estä näyttelyissä käyntiä, kunhan vaan koira ei onnu koska silloin sitä ei arvostella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1261740
- 1051225
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1381091- 49999
- 130900
Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?
Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni52887Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan
Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v240868Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.
Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?73757Pridekulkue kiellettävä?
Näin täällä suoraan vaaditaan. Perusteina mitä mielikuvituksellisimmat tarinat. No, miksi ihmeessä kukaan ei ole samalla178739Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.
Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu55729