Skoda fabia 1.4 dti

jakopää ??

Onko fabian farkku 1.4 tdi diisseli koneessa jokopäässä hihna vai ketju?
Lisäksi mahdollisilta pitkäaikaisilta käyttäjiltä kokemuksia ko. moottorista

7

1083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ketju......

      ketju, kokemusta ei ole kyseistä koneesta.

    • hannu

      Hihnahan siinä on kuten 1,9 tdi;ssä, koska 1,4 on jalostettu 1,9 koneesta jättämällä yksi sylinteri osineen pois, ja tärinät on melkoiset.

      • Tiedät?

        Tärinöistä, koska et ole ilmeisesti koskaan edes ajanut! Kokemuksesta voin sanoa, että ei ole sen kummempia tärinöitä. Kone vaan hurajaa kuten puolikutonen! Ja kulkee vähällä.


      • hannu
        Tiedät? kirjoitti:

        Tärinöistä, koska et ole ilmeisesti koskaan edes ajanut! Kokemuksesta voin sanoa, että ei ole sen kummempia tärinöitä. Kone vaan hurajaa kuten puolikutonen! Ja kulkee vähällä.

        Tein keväällä valintaa diesel-bensa fabian välillä, ja päädyin bensakoneelliseen juuri tuon dieselin tärinöiden takia, jos vahingossa päästää kierrokset putoamaan vähänkin alle kahden tuhannen alkaa resonanssit olla sitä tasoa että paikat ei voi kauan kestää, enkä tarkoita pelkästään hampaissa olevia paikkoja, vaan enemmänkin rasittuu voimansiirto, mikä sekin on lainattu suoraan 1,9 tdi:stä. Moottorihan on tehty tosi edullisesti, mitään tasapainoakseleita ei ole lisätty, taatusti parempi jos olisi 4 sylinterinen.


      • hannu kirjoitti:

        Tein keväällä valintaa diesel-bensa fabian välillä, ja päädyin bensakoneelliseen juuri tuon dieselin tärinöiden takia, jos vahingossa päästää kierrokset putoamaan vähänkin alle kahden tuhannen alkaa resonanssit olla sitä tasoa että paikat ei voi kauan kestää, enkä tarkoita pelkästään hampaissa olevia paikkoja, vaan enemmänkin rasittuu voimansiirto, mikä sekin on lainattu suoraan 1,9 tdi:stä. Moottorihan on tehty tosi edullisesti, mitään tasapainoakseleita ei ole lisätty, taatusti parempi jos olisi 4 sylinterinen.

        Kohta kolkyttonnii eikä mun pirssi ole ainakaan vielä ruvennu täristämään.


      • hannu
        vanha-erkki kirjoitti:

        Kohta kolkyttonnii eikä mun pirssi ole ainakaan vielä ruvennu täristämään.

        En nyt todellakaan halua haukkua vw: dieseliä, mutta oletko koskaan ajanut esim, mersun, hondan, pösön-dieseliä. Kannattaa kokeilla kuinka 4 tai 6 sylinterinen kone käy verrattuna 3-pyttyseen. Ero on huima.


      • hannu kirjoitti:

        En nyt todellakaan halua haukkua vw: dieseliä, mutta oletko koskaan ajanut esim, mersun, hondan, pösön-dieseliä. Kannattaa kokeilla kuinka 4 tai 6 sylinterinen kone käy verrattuna 3-pyttyseen. Ero on huima.

        Nissanin kiisselillä tuli väännettyä parisataatuhatta.
        Eipä käy kieltäminen että eroa on kolmemukisessa ja v-8:ssa.Mutta ei se pikkuinen niin paljon täristä kumminkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe