Onko fabian farkku 1.4 tdi diisseli koneessa jokopäässä hihna vai ketju?
Lisäksi mahdollisilta pitkäaikaisilta käyttäjiltä kokemuksia ko. moottorista
Skoda fabia 1.4 dti
7
1057
Vastaukset
- ketju......
ketju, kokemusta ei ole kyseistä koneesta.
- hannu
Hihnahan siinä on kuten 1,9 tdi;ssä, koska 1,4 on jalostettu 1,9 koneesta jättämällä yksi sylinteri osineen pois, ja tärinät on melkoiset.
- Tiedät?
Tärinöistä, koska et ole ilmeisesti koskaan edes ajanut! Kokemuksesta voin sanoa, että ei ole sen kummempia tärinöitä. Kone vaan hurajaa kuten puolikutonen! Ja kulkee vähällä.
- hannu
Tiedät? kirjoitti:
Tärinöistä, koska et ole ilmeisesti koskaan edes ajanut! Kokemuksesta voin sanoa, että ei ole sen kummempia tärinöitä. Kone vaan hurajaa kuten puolikutonen! Ja kulkee vähällä.
Tein keväällä valintaa diesel-bensa fabian välillä, ja päädyin bensakoneelliseen juuri tuon dieselin tärinöiden takia, jos vahingossa päästää kierrokset putoamaan vähänkin alle kahden tuhannen alkaa resonanssit olla sitä tasoa että paikat ei voi kauan kestää, enkä tarkoita pelkästään hampaissa olevia paikkoja, vaan enemmänkin rasittuu voimansiirto, mikä sekin on lainattu suoraan 1,9 tdi:stä. Moottorihan on tehty tosi edullisesti, mitään tasapainoakseleita ei ole lisätty, taatusti parempi jos olisi 4 sylinterinen.
hannu kirjoitti:
Tein keväällä valintaa diesel-bensa fabian välillä, ja päädyin bensakoneelliseen juuri tuon dieselin tärinöiden takia, jos vahingossa päästää kierrokset putoamaan vähänkin alle kahden tuhannen alkaa resonanssit olla sitä tasoa että paikat ei voi kauan kestää, enkä tarkoita pelkästään hampaissa olevia paikkoja, vaan enemmänkin rasittuu voimansiirto, mikä sekin on lainattu suoraan 1,9 tdi:stä. Moottorihan on tehty tosi edullisesti, mitään tasapainoakseleita ei ole lisätty, taatusti parempi jos olisi 4 sylinterinen.
Kohta kolkyttonnii eikä mun pirssi ole ainakaan vielä ruvennu täristämään.
- hannu
vanha-erkki kirjoitti:
Kohta kolkyttonnii eikä mun pirssi ole ainakaan vielä ruvennu täristämään.
En nyt todellakaan halua haukkua vw: dieseliä, mutta oletko koskaan ajanut esim, mersun, hondan, pösön-dieseliä. Kannattaa kokeilla kuinka 4 tai 6 sylinterinen kone käy verrattuna 3-pyttyseen. Ero on huima.
hannu kirjoitti:
En nyt todellakaan halua haukkua vw: dieseliä, mutta oletko koskaan ajanut esim, mersun, hondan, pösön-dieseliä. Kannattaa kokeilla kuinka 4 tai 6 sylinterinen kone käy verrattuna 3-pyttyseen. Ero on huima.
Nissanin kiisselillä tuli väännettyä parisataatuhatta.
Eipä käy kieltäminen että eroa on kolmemukisessa ja v-8:ssa.Mutta ei se pikkuinen niin paljon täristä kumminkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1575880
- 1145525
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465207Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323195- 552749
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252581- 432270
- 232060
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta131870On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na151781