Thunderbirdiin oli tullut roskapostia, joita aina muutama tulee.
Otsikko oli jotain seuraavaa..
"Gongratulations, you have won.." ja liitetiedosto oli mukana.
Koskaan en availe noita enkä nytkään.
Mutta se ongelma:
Lähettäjänä oli OMA SÄHKÖPOSTIOSOITE!!
Eli, onko SP-osoitteeni nyt jonkun roskapostin levittäjä ja mitähän tulisi tehdä!?
Sähköpostiongelma
7
740
Vastaukset
- zxcvbnm
Lähettäjän ja vastaanottajan paiklla voi olla aivan mitä tahansa. Vain roskapostittajan mielikuvutus on rajana.
- !!!!!!!!!!!!!
Kun lähettäjä on oma SP-osoite, omalla nimellä??
Onko se poimittu jostain ja minun osoitteella voi nyt mennä ympäri maailmaa vastaavia viestejä?
Siis niin ku, onko syytä huolestua? - zxcvbnm
!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:
Kun lähettäjä on oma SP-osoite, omalla nimellä??
Onko se poimittu jostain ja minun osoitteella voi nyt mennä ympäri maailmaa vastaavia viestejä?
Siis niin ku, onko syytä huolestua?Roskapostittajan listoilla on ja pysyy. Ei sellaisesta kannata välittää. Tiedä siitten mistä osoitteesi ovat löytäneet. Laita vain Thunderbirdin oppiva roskapostisuodatin päälle.
Oma sp.osoitteesi ei todellinen lähettäjä, vaan kyseessä on hämäämiseksi manipulaatio osoitteilla. Todellista lähettäjää et näe.
Sinäkin voit esim. lähettää saman postin kerralla isommalle ryhmälle, ja salataksesi heidän osoitteensa joutumisen vääriin käsiin: Vastaanottaja kenttään kirjoitat oman osoitteen, näytä > kaikki otsikot > kaikkien vastaanottajien osoitteet piilokopio-kenttään, lähetät, ja he ihmettelevät saamaansa postia, jossa olet sekä lähettäjä, että vastaanottaja.
Tutustu Thunderbirdin ohjeisiin. Sen saa koulutettua tehokkaaksi roskapostisuodattimeksi.- -Hanski-
http://personal.inet.fi/koti/hanski02fi/ mene kohtaan ohjeet.
Sieltä näet helposti miten torjutaan roskapostit ilman erillisiä ohjelmia.- zxcvbnm
Osoitteita voidaan kerätä myös viruksilla suoraan osoitekirjoista ja pelkästään arpomallakin osa onnistuu.
- -Hanski-
zxcvbnm kirjoitti:
Osoitteita voidaan kerätä myös viruksilla suoraan osoitekirjoista ja pelkästään arpomallakin osa onnistuu.
Jos asetuksiisi laitat esim. [email protected] asetuksiin.
Ei tule yhtään postia sinulle, saat olla varma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201081- 136979
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten303777Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514