Thunderbirdiin oli tullut roskapostia, joita aina muutama tulee.
Otsikko oli jotain seuraavaa..
"Gongratulations, you have won.." ja liitetiedosto oli mukana.
Koskaan en availe noita enkä nytkään.
Mutta se ongelma:
Lähettäjänä oli OMA SÄHKÖPOSTIOSOITE!!
Eli, onko SP-osoitteeni nyt jonkun roskapostin levittäjä ja mitähän tulisi tehdä!?
Sähköpostiongelma
7
740
Vastaukset
- zxcvbnm
Lähettäjän ja vastaanottajan paiklla voi olla aivan mitä tahansa. Vain roskapostittajan mielikuvutus on rajana.
- !!!!!!!!!!!!!
Kun lähettäjä on oma SP-osoite, omalla nimellä??
Onko se poimittu jostain ja minun osoitteella voi nyt mennä ympäri maailmaa vastaavia viestejä?
Siis niin ku, onko syytä huolestua? - zxcvbnm
!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:
Kun lähettäjä on oma SP-osoite, omalla nimellä??
Onko se poimittu jostain ja minun osoitteella voi nyt mennä ympäri maailmaa vastaavia viestejä?
Siis niin ku, onko syytä huolestua?Roskapostittajan listoilla on ja pysyy. Ei sellaisesta kannata välittää. Tiedä siitten mistä osoitteesi ovat löytäneet. Laita vain Thunderbirdin oppiva roskapostisuodatin päälle.
Oma sp.osoitteesi ei todellinen lähettäjä, vaan kyseessä on hämäämiseksi manipulaatio osoitteilla. Todellista lähettäjää et näe.
Sinäkin voit esim. lähettää saman postin kerralla isommalle ryhmälle, ja salataksesi heidän osoitteensa joutumisen vääriin käsiin: Vastaanottaja kenttään kirjoitat oman osoitteen, näytä > kaikki otsikot > kaikkien vastaanottajien osoitteet piilokopio-kenttään, lähetät, ja he ihmettelevät saamaansa postia, jossa olet sekä lähettäjä, että vastaanottaja.
Tutustu Thunderbirdin ohjeisiin. Sen saa koulutettua tehokkaaksi roskapostisuodattimeksi.- -Hanski-
http://personal.inet.fi/koti/hanski02fi/ mene kohtaan ohjeet.
Sieltä näet helposti miten torjutaan roskapostit ilman erillisiä ohjelmia.- zxcvbnm
Osoitteita voidaan kerätä myös viruksilla suoraan osoitekirjoista ja pelkästään arpomallakin osa onnistuu.
- -Hanski-
zxcvbnm kirjoitti:
Osoitteita voidaan kerätä myös viruksilla suoraan osoitekirjoista ja pelkästään arpomallakin osa onnistuu.
Jos asetuksiisi laitat esim. [email protected] asetuksiin.
Ei tule yhtään postia sinulle, saat olla varma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291323
- 100841
- 75650
- 50567
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa11481ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40454Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m150422Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30397Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372- 25368