Niin!
Täällä kritosoitiin osin aiheestakin, että sonera mm. tekee kytkyistä puhelinmyyntiä, eli soitetaan asiakkaale sen kummemmin asiakkaan ikää tms. tietoja tsekkaamatta ja myydään jokin puhepaketti kahdeksi vuodeksi....
No oletetaan vaikka, että tämä ostaja on sitten ikäryhmää 70 ja se saa hienon luurin... ok!
eihän se verkkokaan peitä kokonaan ku pääkaupunkiseudun... sit muut kaupungit, nii 7- 8 kilometriä keskustasta... Eli on ferrari kaurapellon laidalla...
No sitten tää juttu... eurolla puhelin omaksi... ja sit myydään joku järee puhepaketti, jota ei saa pienemmäksi....
Sit se villakoira, entä jos tämä 70 ikäinen kuolee tai joutuu laitoshoitoon ennenkuin se puhelimen sopimusaika on täys... Soneran kytkyasiakaspalvelu myöntää ongelman, ja väittää ettei näin pitäs käydä, että se menee kauppaan asti - näkeväthän he sen ruudulla, että asiakas on iäkäs.... Mutta siis vielä kerran. Jos tulee asiakkaalle ylitsepääsemätön este " Force major", niin mitä sitten? ja voihan alle 50v ikäsellekkin tulla noutaja ennen kello 12.00 uutisia.
Luulis ton kytkykaupan tapahtuvan aina ace to face kaikille. Postitse laitettujen laskujen mukaanhan saadaan helposti joku mainos jossa asia kerrottaan.
Sinäänsä tuo puhelinpaketti systeemi on oiva... tosin tekisin sisältöpalveluista vähän valinnaisempia... 50 minsaa puhetta on perusmääränä varmaa ok!, mutta 50 tekstaria ja 150, nii välissä ei ole mitään....
Mutta mun asia on tää kytky ja puhelinmyynti... ikäihminen saadaan ostaa ja siitä on sit harmaita hiuksia sille, joka opettaa sen kaikki tietävän 3310:n käyttäjän käyttämään jotain N70 tai 6630aa, jossa on nuoremmallaikin vähän tekemistä.
Onko puhelinoperaattorit valmiita tekemään jotain joustoja tähän liittymien ja kytkyaikojen ehtoihin. aina ei 7pv palautusaikana kerkeä tekeen mitään muuta kuin soittamaan myyjälle ja toteamaan, että aika hampaattomia niiden kaupanteot.... Itse muistaakseni sain asiasta viestin puhelimeen.... ja tietenkin soiton, jossa torjuin asian. Säästi 7 euroa, kun en ottanut sitä puhelinmyynnistä.
Face to face ikäihmisille ei edes tuollaista myytäs.
ylivoimainen este
6
1233
Vastaukset
- ex-soneramyyjä
Olin hiljattain 10 kuukautta Soneran liittymämyyjänä kotikaupunkini Citymarketissa. Meille annettiin ohjeet, että kaikille on pyrittävä myymään 3G-puhelinta, oli asiakkaan mikä hyvänsä. Kunhan vaikuttavat edes jotenkin järkeviltä.
No, työkaverini onnistui sitten myymään eräälle yli 85-vuotiaalle mummolle luurin eurolla. Mummeli oli niin innoissaan, että "jee, eurolle puhelin". Vaikka työkaveri kyllä selvitti tarkasti, että tietty pakettihinta tulee kuukausittain maksettavaksi, niin ei vanhusparka sitä ymmärtänyt.
Tämä tuli ilmi muutama päivä myöhemmin. Tämän vanhuksen joku sukulaispoika tuli pisteellemme. Hän sanoi, että tämä mummeli haluaa peruuttaa tilauksen. Hän oli mennyt ihan sekaisin kaikista kuukausimaksuista, hän kun oli vain luullut, että nyt saa eurolla puhelimen omaksi. Kaikki 2 vuoden sitoumukset ym olivat hänelle pelkkää hepreaa.
No, lopuksi saatiin asia hoidettua siten, että annettiin asiasta reklamaatio-ohjeet. Mutta tämä nuorempi mies sanoi sitten, että "olkaa vähän tarkempia kenelle myytte, ei niin vanhat tee tämmöisillä puhelimilla mitään." No, tottahan se on. Mutta kun on nimenomaan käsketty kaikille myydä, niin siitä saa sitten itsekin kärsiä.
Kytkykauppaa tuli nähtyä muutama kuukausi, ja voin sanoa, että jätin uppoavan laivan. Vihaisten asiakkaitten lisääntynyt määrä oli omiaan jättämään työn, ja nyt pisteellä ei ole ainuttakaan työntekijää. Sääliksi käy tulevia työntekijöitä...
Mutta pointtini oli siis se, että kyllä sonera lähtee siitä, että kaiken ikäisille - myös vanhuksille - myydään noita 3G-puhelimia.- Kyykyssä jo!
Kiitos vastauksestasi ja siitä, että rivien välistä itsekkin myönnät asian laidan. Eikä tosiaan kyse ole yhtään pelkästään ikäihmisita vaan myös muista käyttäjistä joilla on ongelmallista ymmärtää asian laita.
Onhan näissä ryhmissä muutenkin ollut kyselyä paljonko tulee sakkoa jos myy kytkyn yms....
Mutta kaikkein rienaavinta on se, että käyttäjä joka on käyttänyt vuosia ensin 1611, 5110 ja 3310- malleja alkaa käyttään jotain 6630, jolla ei ole aiempien mallien kanssa mitään tekemistä, nii pärjää sen puhelimen kanssa.
Sinäänsä kytkykauppa on oiva juttu. Periaateessa hyvin rakennettu paketti takaa sopimusjaksolle tietyn puheluhinnan kuukaudeksi.
Mutta luulen, että myyjän työnanataja menettää asiakkita jotka tappelee sitten sen puhelin kanssa sen pari vuotta.
Mutta jotain hyvää! se toimii netin käytös paremmin, mutta ei pelkkää puhumista tekevä asiakas sillä mitää tee!
Sinäänsä niitä reklamatioita on tutha tehdä. sehän on lailla tehty lailliseksi ja myyjä on oikeassa niin pitkään ku tulee esiin se, että yli 75-v ihminen kuolla kupsahtaa ennen ku se luuri on maksettu tai joutuu ongelmiin sen puhelimen kanssa.
Se on sama ku tuotteen hinnasta pudotettaan 8 euroa ja sitä ei kerrota, että se on hyvän kauppatavan vastaa.
- ~ennustaja~
...laseja käytät? Laitoin silmät kiinni luettuani viestisi. Taidat olla alunperin vaaleahkohiuksinen, sinulla rillit, pidät lukemisesta ja roikut netissä paljon, käytät repun sijasta olkalaukkua ja olet käynyt sivarin tai vakavasti harkinnut sitä aikoinaan ja naisasiat voisivat olla paaaaljon paremmin. Ja sitten välillä sinusta tuntuu ettei naiset ymmärrä huumorintajuasi. Olenko väärässä?
- Soneran myyjä
Myyn Soneran kytkyjä puhelimitse. Meillä on ohjeena, että kytkyä tarjotaan kaikille ja ensimmäisestä ei:stä ei vielä luovuteta. Kuukauden olen ollut töissä ja kolme palautusta tullut, juuri vanhemmilta ihmisiltä ja semmoisilta jotka eivät olleetkaan pystyneet käsittämään kaupan ehtoja täysin.
Mutta ei meillä ikä siihen vaikuta mitä tarjotaan. Rehellisesti sanoen Soneran puhe 50 ja 200 ovat kalliita, puhe 500 ok ja puhe 800 jo edullinen. Mutta Jos laskut alle 40 euroa, eikä puhelinta tarvitse, niin paketti ei mielestäni kannata.
Mutta en minä saa asiakkaille sitä kertoa. Monta puhe 200 pakettia on minunkin kauttani mennyt. Minuuttihintaa siinä tulee 0,14 euroa. Vertaa sitä sitten Neton 0,079 euroon!
Mutta jos möisin paketin vain niille jotka sitä oikeasti tarvitseva ja joille se oikeasti on edullinen, niin myyntitulokseni romahtaisi hetkessä.- estynyt
No okei!
Kerroppa sitten myyjänä, mikä on sit tilanne, kun n. 80 vuotiaalle ihmiselle myydään puhelin ja sitä aletaan maksamaan pienissä erissä. 6630:n kytkyhinnaksi sonera ilmoittaa n. 120 euro, eli n. 5 euroa kuukaudessa...
No sitten tulee noutaja vaikka 6:kkn kohdalla ja aletaan selvittämään pesää, nii kuka omistaa oikeasti sen puhelimen josta on maksettu 30 euroa ja mainoksessa lukee, että heti oma.
Itse ainakin olen alkanut maksamaan puhelintani niin, että puskuroin sen hintaa... maksan siitä vähän ekstaa ideana, että joku palvelun komponentti menee pikkaisen yli niin siitä ei tule lisä maksua... Mutta kun nämä ikäihmiset maksaa sen paketin kuukausimaksun, nii se jää kesken ja erittäin nopeasti...
Tästä on kyse. Ei sillä, 3G puhelimen datatoiminta on 100 kertaa parempaa kuin vanhan gsm n ja se kuuluu hyvin. Hullujen huoneen meinikin tulee mieleen vasta kun tajuaa, että täällä ei ole Soneran EDGEÄ...
Hullut sai uima-altaan ja pomppi siellä riemussaan... pääpuhkinaisena odotetaan huomista, että saadaan vettä. - kusetettu asiakas
Hommasin vuoden kesä ja marraskuussa -06 kaksi kytkypuhelinta Soneran parempipäivä liittymällä.Ja heti eka laskussa ihmettelin miksi lasku on helvetin suuri aikaisempiin verrattuna.Soitin asikaspalveluun useita kertoja ja kertoi että olette käyttäneet niitä sen verran.tytölläni sisältöpalvelut ovat olleet ihan järjettömiä suuruus luokkaa.Ja vannoi ettei ole moisia käyttänyt.Epäilin asiaa ja otin tytöltäni puhelimen pois ja irroitin kortin.sen jälkeen siis korttia ei ole käytetty mutta kun lasku saapui kappas vaan puhelinta/liittymää oli kuitenkin käytetty ja laskua tuli.Eli Sonera kusettaa asiakkaita aivan selvästi.Laskumme on nousseet puolella entisestä.JOTEN TARKISTAKAA JOKAINEN SONERAN ASIAKAS LASKUNNE JA PYYTÄKÄÄ PUHELUERITTELY.VAATIKAA PURKAMAAN SOPIMUKSENNE NIIN MINÄKIN TEIN:LISÄKSI TEEN RIKOSILMOITUKSEN SONERAA VASTAAN.palaan asiaan kun asia tutkittu.MITÄS SONERAN MYYJÄ TÄHÄN SANOO?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä181026Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071010Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42909
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk299908- 72875