Gigantti

...

Onko kenelläkään tietoa Gigantti-ketjun palkkausjärjestelmästä, ja palkkatasosta? Kuinka suurta palkkaa keskimäärin saa kodinkonemyyjä? Määräytyykö provikka henkilökohtaisesta myynnistä, vai talon yhteiskatteesta?

Onko palkkakuitin "se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa"-fraasi totta myös palkka-asioissa, vai lähinnä ironinen vitsi :)

25

41570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gigsu

      Alun kopioin tuolta alkuviikosta kirjoittamastani viestistä:
      Olin 6 vuotta G:ssä töissä.
      Työkaverit ympäri Suomen mukavia ja rentoja, vähän hullujakin :).
      Myyjien pohjapalkat vaihtelee 1600 - 1900 €, kaikkien palkkoja en toki tiedäkään, mutta noin suurinpiirtein tolla jaolla. Joillain isompi liksa, joillain pienempi.
      Omaan tulotasoon voi helposti vaikuttaa, myymällä vakuutuksia, Aktiivirahaa ja hyvä katteisia tuotteita, ensin täytyy osaston päästä budjettiin, sitten vasta myyjille ruvetaan jakamaan bonuksia.

      Jos menet osa-aikaiseksi, niin jaa kk-palkat 160, niin saat tuntipalkan.
      Kannattaa pyytää reilusti yläkanttiin, myöhemmin ei paljon liksoja nostella(ota huomioon, että mulla on kokemusta vain yhdestä talosta, voi vaihdella käytännöt kovastikin.)

      Pohjapalkallakin ihan kivasti pärjää, mutta muista tulee mukavaa extraa.

      Tsemppiä vaan ja sinne vaan töihin jos pääset.

      Itse kadun lähtöäni sieltä...

      • ...

        Kiitoksia nopeasta, ja informatiivisesta vastauksesta. Myyjän paikka on käytännössä jo varma, mutta ensisijaisesti haen tuota osastopäällikön pestiä. Ei se varmasti palkkoihin paljoa vaikuta, mutta haluan työhöni pikkuisen enemmän vastuuta ja haastetta. Kiitos vastauksesta, ja ei sitten muutakuin jännittämään :)


      • Gigsu
        ... kirjoitti:

        Kiitoksia nopeasta, ja informatiivisesta vastauksesta. Myyjän paikka on käytännössä jo varma, mutta ensisijaisesti haen tuota osastopäällikön pestiä. Ei se varmasti palkkoihin paljoa vaikuta, mutta haluan työhöni pikkuisen enemmän vastuuta ja haastetta. Kiitos vastauksesta, ja ei sitten muutakuin jännittämään :)

        Kyllä osastopäälliköillä on ihan eri palkat.
        Neuvottelukysymyksiä hyvin pitkälti. Pyydä ainakin 2500 €. Oma osastopäällikköni sai tuon suuruusluokan palkkaa.
        Ja taas op:kin voi vaikuttaa näillä muilla asioilla ansioihinsa.

        Oletko jo käynyt haastatteluissa?
        Yleensä on kaksi haastattelukierrosta.

        Onnea vaan matkalla Gigantiksi :)


      • se nyt vaan on...
        ... kirjoitti:

        Kiitoksia nopeasta, ja informatiivisesta vastauksesta. Myyjän paikka on käytännössä jo varma, mutta ensisijaisesti haen tuota osastopäällikön pestiä. Ei se varmasti palkkoihin paljoa vaikuta, mutta haluan työhöni pikkuisen enemmän vastuuta ja haastetta. Kiitos vastauksesta, ja ei sitten muutakuin jännittämään :)

        Työpaikkahaastattelussa kannattaa neuvotella palkasta. Jos asiaa ei tuo esille silloin, se on automaattisesti kaupan alan TES. Siinä "viilataan linssiin" jos ei osaa pyytää parempaa.

        Provikat ei hirveän suuria ole, riippuu toki mitä tuotteita olet myymässä. Provikkaa per kuukausi tulee siinä 200-400e yleisesti. Hyvä myyjä voi päästä 600-700 euroon.

        Jos kuukausitavoitteisiin ylletään, niin bonukset on sitten helposti jotain tonnia tai ylikin per myyjä. Riippuu tietty monesta seikasta... Bonukset maksetaan joka toinen kuukausi.

        Osastopäälliköt nostaa jotain päälle kolme tonnia kuussa ja heidän bonusjärjestelmänsä on erilainen (=lue isompi). Provikat maksetaan myös päälliköille samalla tavalla, jos he lattialla välillä myyvät. Osastopäälliköksi Gigantti ei tykkää palkata talon ulkopuolelta juuri lainkaan. Poikkeuksia voivat olla uudet avattavat myymälät. Päälliköksi pääsemiseen vaikuttavat omat myynnit, työssäolovuodet, koulutus, osaaminen ja etenkin se, että olet ns. "hyvä tyyppi". Päälliköksi haetaan muualle paitsi "pää Giganttiin" Vantaan Tammistoon. Muualla osastopäällikön tehtäviä tehneet voivat sitten myöhemmin hakea Tammistoon osastopäälliköksi kun työssään ovat menestyneet ja usein sitä kautta Gigantti (tai Dixons Group) organisaatiossa eteenpäin. Tämä on Gigantin suht. yleinen tapa, jossa osastopäällikkö pääsee näyttämään johtoryhmälle mikä hän on miehiään.

        Organisaationa Gigantti on työntekijäystävällinen. Myyjistä ja kassoista pidetään ns. hyvää huolta. Juhlia ja bileitä, maksajana Gigantti, on useamman kerran vuodessa. Elektroniikkaa saa ostaa edullisesti (myös työntekijän oma perhe) ja on ruokailuetua, liikuntasetelejä jne. Myyntikilpailuissa voittaa elektroniikkaa, rahaa, sekä aina mainetta ja kunniaa. Parhaat myyjät kirjoitetaan taululle kaikkien nähtäville.

        Työpaikkana kaiken kaikkiaan hyvä paikka. Merkkituotteitakin on suht. helppoa myydä, koska hinnat ovat tai ainakin pyrkivät olemaan markkinoiden edullisimmat. Ei siis tarvitse kuunnella tuhahduksia "tämäkin on tuolla X:llä halvempaa".

        Gigantti on myös jättiläisorganisaatio, joka tarjoaa hyvät mahdollisuudet uralla etenemiseen. Koko Euroopan suurimmasta elektroniikkaketjusta riittää töitä vaikka ulkomaille lähtemiseen, mikäli halua ja osaamista riittää.


      • Infoaja
        ... kirjoitti:

        Kiitoksia nopeasta, ja informatiivisesta vastauksesta. Myyjän paikka on käytännössä jo varma, mutta ensisijaisesti haen tuota osastopäällikön pestiä. Ei se varmasti palkkoihin paljoa vaikuta, mutta haluan työhöni pikkuisen enemmän vastuuta ja haastetta. Kiitos vastauksesta, ja ei sitten muutakuin jännittämään :)

        Kyselisin tuota gigantti-myymälää, jonne olet hakemassa. Oletko ollut jo haastattelussa tai saanut kutsua?


      • Tietoa
        Gigsu kirjoitti:

        Kyllä osastopäälliköillä on ihan eri palkat.
        Neuvottelukysymyksiä hyvin pitkälti. Pyydä ainakin 2500 €. Oma osastopäällikköni sai tuon suuruusluokan palkkaa.
        Ja taas op:kin voi vaikuttaa näillä muilla asioilla ansioihinsa.

        Oletko jo käynyt haastatteluissa?
        Yleensä on kaksi haastattelukierrosta.

        Onnea vaan matkalla Gigantiksi :)

        Että minkälainen haastattelun toinen kierros on??


      • työm1es
        Gigsu kirjoitti:

        Kyllä osastopäälliköillä on ihan eri palkat.
        Neuvottelukysymyksiä hyvin pitkälti. Pyydä ainakin 2500 €. Oma osastopäällikköni sai tuon suuruusluokan palkkaa.
        Ja taas op:kin voi vaikuttaa näillä muilla asioilla ansioihinsa.

        Oletko jo käynyt haastatteluissa?
        Yleensä on kaksi haastattelukierrosta.

        Onnea vaan matkalla Gigantiksi :)

        Jep, oma palkkani on 3000€/kk ja osastopäällikön tuplasti enemmän, mutta teenkin oikeita töitä?!


      • Gigsu
        Tietoa kirjoitti:

        Että minkälainen haastattelun toinen kierros on??

        Itselläni vaihtui haastattelijat toisella kierroksella, muuten ihan peruskysymyksiä, jotku tosin kompia.

        Jouduin myymään kyniä toiselle haastattelijalle.

        Olemalla oma rento itsensä haastattelu menee hienosti.

        Onnea.


      • morrison ja minä
        Tietoa kirjoitti:

        Että minkälainen haastattelun toinen kierros on??

        onko pakko olla kaksikielinen? etelä-suomi.


      • erkki-vlan
        morrison ja minä kirjoitti:

        onko pakko olla kaksikielinen? etelä-suomi.

        ajatellut hakea. pitääkö osata ruotsia? e-suomi


    • onko sillä

      sitten TES:sin mukainen palkka vai onko mahdollisuus saada parempaa palkkaa?

      • Kassaneiti

        Kyllä. Tai ainahan voi yrittää pyytää muuta, mutta sanoisin että aika epätodennäköistä.


    • pois lähdössä

      ainakin täällä savon suunnalla on palkat mielivaltaisia,bonuksia käytännössä ei saa kukaan koska talon tavoitteet on liian korkealla-koskaan ei päästä niihin. suosikkijärjestelmä, pomonnuoleksijat on paremmassa asemassa. porukka vaihtuu aika taajaan.pompottelua esiintyy. itse lähden pois heti kun saan toisen työn.
      ovela firma, kun saa työntekijät kilpailemaan verissäpäin vaikkeivät siitä mitään hyödykään.

      • giganttilainen

        en voi kyllä yhtyä tähän edelliseen... tietysti jos työntekijä on kovin negatiivinen ja epäystävällinen tms. tällaiselta voi tuntua!!! Olen tyytyväinen Giganttiin työantajana ja etenkin siihen että on mukava mennä töihin. Siihen toki vaikuttaa myös se että meillä on VALTAVAN mukava henkilökunta ja hyvä yhteishenki!! tsemppiä vain hakijoille ja tervetuloa giganttilaiseksi :)


      • uuki

        bonuksia luvataan muttei niitä tule koska tosiaan tavoitteet on laitettu niin ettei bonuksiin päästä,.. helppo kusettaa henkilökuntaa kun luvataan kuu taivaalta..ja ainakin mitä olen kuullu pohjois karjalasta.. niin aika diktaattori meininki siellä.. tavaratalopäällikkö tekee päätökset vaikka ne ois kuin päin pers......


      • myyyyyyyyyjä
        uuki kirjoitti:

        bonuksia luvataan muttei niitä tule koska tosiaan tavoitteet on laitettu niin ettei bonuksiin päästä,.. helppo kusettaa henkilökuntaa kun luvataan kuu taivaalta..ja ainakin mitä olen kuullu pohjois karjalasta.. niin aika diktaattori meininki siellä.. tavaratalopäällikkö tekee päätökset vaikka ne ois kuin päin pers......

        Tuo ei kyllä pidä paikkaansa. Itse olen ollut 4 kk gigantissa töissä ja viime bonuskaudella päästiin vaivatta toiseksi ylimmälle bonusportaalle. Nyt ollaan tuntuvasti yli maksimiportaan ja täydet bonarit tulossa helposti. Kyse on osaston asenteesta. Tietenkään, jos op ei pidä porukkaa kasassa ja aseta oikeanlaisia tavoitteita, ei synny tulosta


    • Rosentti Jaala

      Niin provikkaa maksetaan mutta ei tarjoustuotteista. Saat miinuksia jos myyt jollekkin tarjoustuotteen. Tehtäväsi on vakuuttaa halpaa tuotetta tullut asiakas ostamaan kalliimpi mutta ah niin paljon parempi tuote. Silloin voit saada provikkaa.

      Joku mainitsit halvat hinnat. Totta gigantissa on halvempaa....näennäisesti. Esim tuote A myydään paikassa B hintaan 500 ekee, sis hilavitkuttimet. Gigantti myy saman vekottimen 400 ekee mutta ilman hilavitkuttimia. Samanlaisella varustuksella varustettuna huomaatkin maksavasi edullisesta tuotteesta 590 ekee.

      Jos löydät tämän tuotteen jostain halvemmalla niin.... aivan gigantin maahantuonti huolehtii että kyseistä tuotetta ei ole muilla. Normaalisti stereot nimeltään Röhnä ASP myydään gigantissa Röhnä ASP i versiona. Muille kauppiaille ko. versiota ei ole saatavilla.

      Noh pääasia että kaikki näyttää ulospäin hyvältä ja lailliselta.

      Voihan olla että olen väärässä ja kaikki edellä kirjoittamani on soopaa. Ne jotka kokevat näkevät.

      • Gigsu

        Rosentti Jaala kirjoitti:"Niin provikkaa maksetaan mutta ei tarjoustuotteista. Saat miinuksia jos myyt jollekkin tarjoustuotteen. Tehtäväsi on vakuuttaa halpaa tuotetta tullut asiakas ostamaan kalliimpi mutta ah niin paljon parempi tuote. Silloin voit saada provikkaa."

        Tämähän ei pidä paikkaansa, bonus määräytyy katteen mukaan ja myös tarjoustuotteet voivat olla hyvä katteisia tai niistä voi tehdä sellaisia lisämyynnillä.

        Tässä viestiketjussa joku myös kirjoitti, että myyjät taistelevat verissä päin asiakkaista.
        Ei ainakaan siinä G:ssä missä itse olin töissä. Omalla osastollani oli todella hyvä henki myyjien välillä. Kaikille kyllä riitti asiakkaita ja kaikkia ei edes ehditty palvelemaan.

        Siitä olen samaa mieltä, että nuoleskelijat pääsevät erityisasemaan, mutta sekin on kai talokohtaista.

        Suosittelen Giganttia työnantajana kaikille,jotka ovat oikeasti hyviä myyjiä, ei mitään joulupukkeja, jotka "myyvät" antamalla alennuksia.

        Gigantti on tehnyt minusta kaupanalan ja myymisen rautaisen asiantuntijan. Kiitos siitä G:lle.
        Minun aikani oli vain siirtyä kohti uusia haasteita.
        No hard feelings...


    • EX Asiakas

      Asiakkaan näkökulma.
      Itseäni ärsyttää Gigantin myyjät Oulussa! Jos tuotteesta jotain kysyttävää ei ketään myyjiä näy missään! Eikä nyt ole tarjous tuotteista kyse.
      Olen huomannut että hintataso kilpailijoillakin on sama eli kiinnostaa myyjien palvelutaso ja että tavaraa löytyy varastosta heti.

    • TÄHÄN KYLLÄSTYNYT

      Nyt oikeasti kiinnittäkää tähän viestiin huomio!!
      En tiedä oletteko huomanneet tällaista aikasemmin,mutta Gigantti ei ole kovin mieleinen paikka ostaa
      AINAKAAN MATKAPUHELIMIA!! AINA,kun olen mennyt ostamaan matkapuhelinta,ja olen katsellut tietokoneelta mieleistä puhelinta,EI GIGANTISSA OLE OLLUT SELLAISTA!!
      Se ei ole oikeasti kauhean mukavaa,kun on innoissaan uudesta puhelimesta,ja menee ostamaan sen, mutta kas,eihän Gigantissa ole sellaista! Minulle on joka kerta käynyt näin!
      Asun näet Seinäjoella,jossa sijaitsee Gigantti.Katson Seinäjoen Gigantin nettisivustolta,joten en mene sekaisin Esim. Helsingin ja Seinäjoen Giganteissa.
      OIKEASTI KAIKKI GIGANTIN MYYJÄT,HENKILÖKUNTA,JOHTOMIEHET,MITKÄ LIE, OTTAKAA TÄMMÖINEN HUOMIOON!!!!!!!!

      • Se,joka oli vihainen

        Totuus asiakkaan suusta:

        1.Gigantin myyjät eivät ole ikinä paikalla jos asiakkaalla on kysyttävää
        2.Gigantin varastosta ei löydy tarpeeksi tavaraa,niin,että voisi ostaa heti.

        Näihin kahteen asiaan tulisi kiinnittää huomio kaikissa Giganteissa!
        Itse olen kyllästynyt tähän niin paljon,että ellei asiaa tule muutosta,
        minusta tulee Gigantin Ex asiakas,joita on varmasti jo nyt muutamia satoja Suomessa!


      • Pimpelibom
        Se,joka oli vihainen kirjoitti:

        Totuus asiakkaan suusta:

        1.Gigantin myyjät eivät ole ikinä paikalla jos asiakkaalla on kysyttävää
        2.Gigantin varastosta ei löydy tarpeeksi tavaraa,niin,että voisi ostaa heti.

        Näihin kahteen asiaan tulisi kiinnittää huomio kaikissa Giganteissa!
        Itse olen kyllästynyt tähän niin paljon,että ellei asiaa tule muutosta,
        minusta tulee Gigantin Ex asiakas,joita on varmasti jo nyt muutamia satoja Suomessa!

        Hola!

        Sain potkut Gigantista 2007. Ei kaduta yhtään et potkut tuli. Vaikka olinkin kahden parhaan myyjän joukossa osastollamme. Eli joka ilta 1 tai 2. Meillä vaan sattui oleen sellanen pullasorsa osastopäällikkönä joka ei ite osannu myydä yhtään. Esitti koko ajan jotain "pikku pamppua joka osastolla häärii". Muuten työympäristö oli ihan jees. Nyt 3 vuotta eteenpäin en menis edes 4000€ kk palkalla takas sinne ei kai sitä kukaan halua tulotasostaan luopua. :) . Kuitenkin toi palkka jakautuu kun siitä oli puhe TESin mukaan ( Useimmilla ja kantsii vaatia enemmän jos tiedät et pärjäät ). Mut kyllä on alipalkattua hommaa ja asiakkaat koittakaa ymmärtää et ne myyjät seisoo siel 8 - 10 t päivässä. Ei ehdi aina joka paikaa ja se on rankkaa ajoittain.

        Mut tsemppiä hakuihin tulevaisuudessa. Mut kuten joku sanoikin nois teksteis siel on hyviä tyyppejä kollegoina.


        Ps. Ei mullakaan Gigantista pahaa sanottavaa ole "mut se nyt vaan on tyhmää myydä liian itteään liian halvalla". :)


      • zz-top
        Pimpelibom kirjoitti:

        Hola!

        Sain potkut Gigantista 2007. Ei kaduta yhtään et potkut tuli. Vaikka olinkin kahden parhaan myyjän joukossa osastollamme. Eli joka ilta 1 tai 2. Meillä vaan sattui oleen sellanen pullasorsa osastopäällikkönä joka ei ite osannu myydä yhtään. Esitti koko ajan jotain "pikku pamppua joka osastolla häärii". Muuten työympäristö oli ihan jees. Nyt 3 vuotta eteenpäin en menis edes 4000€ kk palkalla takas sinne ei kai sitä kukaan halua tulotasostaan luopua. :) . Kuitenkin toi palkka jakautuu kun siitä oli puhe TESin mukaan ( Useimmilla ja kantsii vaatia enemmän jos tiedät et pärjäät ). Mut kyllä on alipalkattua hommaa ja asiakkaat koittakaa ymmärtää et ne myyjät seisoo siel 8 - 10 t päivässä. Ei ehdi aina joka paikaa ja se on rankkaa ajoittain.

        Mut tsemppiä hakuihin tulevaisuudessa. Mut kuten joku sanoikin nois teksteis siel on hyviä tyyppejä kollegoina.


        Ps. Ei mullakaan Gigantista pahaa sanottavaa ole "mut se nyt vaan on tyhmää myydä liian itteään liian halvalla". :)

        joo sama hamma olin osaston paras myyjä ja vielä 3 paras vakutus myyjä, niin potkut tuli syynä että ei voi ottaa töihin ku palkat menee yli ja lian paljon työntekijöitä. lupas kyl antaa hyvät suositukset ja työtodistuksen kumma juttu. ja sano että alue päälliköltä tullut tämä päätös ja kuulemma uusia työntekijöitä ei pystytä palkkaamaan ja harmitteli myymäläpäällikö tätä asiaa.


    • Anonyymi

      Sopiiko ajaa Skodalla työhaastatteluun? Haen siis gigantin siivoojaksi.

      • Anonyymi

        Ehkä ei.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5005
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe