CAPITAL MULTISERVICES

-KK-

Kukaan duunissa Capitalilla? Millasta hommaa tarjolla? Ja riittääkö keikkaa? Kandeeko hakee?

17

12118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • capitalilainen...

Aivan paska paikka tehdä duunia...
      Pomoina on räkänokkaisia elämäänsä kyllästyneitä n.20v turhantärkeitä jakkupukupissaliisoja, joilla on tosi pahoja ongelmia äänenvoimansa hallinnassa ja ei mitään tietoa työntekijän oikeuksista.
      Työkeikkoja perutaan jatkuvasti, ja korvauksia ei näy mailla halmeilla...
      Sitten kyllä jos itse sairastuu, eikä saa lääkäriä, joutuu maksamaan heille 3h palkat takaisin.. Eikä ole työterveyshuoltoakaan järjestetty, vaativat vain, että HANKI sieltä kunnallisesta aika, jonka jokainen järkevä tietää 1vrk sisällä mahdottomaksi yhtälöksi.
      Ovat kyllä alkuun mielinkielin, mutta odotappas, kun on pari kuukautta mennyt!
      Palkat tulee kyllä ajoissa, mutta on aina jotain virheitä laskettuna, eli toisin sanoen, palkanmaksu kusee, ja pahasti!
      Ja, jos joku tilaaja maksaa työntekijälle isomman liksan, capital maksaa siitä vain sen minimin.. Aika törkeetä touhua!

Lopetin työt yli 3kk sitten, ja vieläkään en ole saanut takaisin verokorttiani, eikä työtodistustakaan ole näkynyt, puhumattakaan erotodistuksesta!

En suosittele, ainakaan Helsingin alueella!

• -KK-

Kiitti infosta. Ehkä siis muualta duunia. Kumminkin työkokemusta kertyny sen verran ihan arvostetuistakin mestoista ettei viittis ihan heittopussinakaan olla enää tässä vaiheessa elämää.
        Oisko toi Capitalin meininki sopiva enemminkin nuorille aloittelijoille kerryttään työkokemusta.
        Tietysti jos hommat kusee noinkin pahasti niin voiko suositella kenellekkään.

• keittiöapulainen

Ite oon CRS:llä duunissa ja ihan kivasti on tarjottu lisää keikkaa. Sain töitä viikon päästä haastattelusta (vaikka odotan tällä hetkellä lasta, mihinkä se tähän mennessä on muissa työnvälitysfirmoissa tyssännyt). Nyt tarjottiin pidempääkin kuukauden keikkaa. :) Ja ainahan keikoista voi kieltäytyä, jos ei nappaa.
        Haastattelija ei suinkaan ollut mikään räkänokka vaan erittäin asiallinen ja mukava heppu..
        Palkkakin on TES:iä parempi. Itse kyllä suosittelisin CRS:ää ennemmin kuin jotain Staffpointia.
        Mä oon sitä mieltä, että hyvät "tyypit" pärjää aina.. eli eikun vaan kokeilemaan, älä suotta jätä kokeilematta jonkun "leipiintyneen" kitisijän vuoksi. En toki voi luvata, että homma toimii sinulla yhtä kuin kohdallani, mutta eihän se ota jos ei annakkaan.
        Ja ihan pakko kysyä, että mikä ihmeen erotodistus??? En ole aiemmin kuullutkaan, itse olen normaalisti saanut työtodistuksen ja lopputilin.

• -Miinus-
        keittiöapulainen kirjoitti:

Ite oon CRS:llä duunissa ja ihan kivasti on tarjottu lisää keikkaa. Sain töitä viikon päästä haastattelusta (vaikka odotan tällä hetkellä lasta, mihinkä se tähän mennessä on muissa työnvälitysfirmoissa tyssännyt). Nyt tarjottiin pidempääkin kuukauden keikkaa. :) Ja ainahan keikoista voi kieltäytyä, jos ei nappaa.
        Haastattelija ei suinkaan ollut mikään räkänokka vaan erittäin asiallinen ja mukava heppu..
        Palkkakin on TES:iä parempi. Itse kyllä suosittelisin CRS:ää ennemmin kuin jotain Staffpointia.
        Mä oon sitä mieltä, että hyvät "tyypit" pärjää aina.. eli eikun vaan kokeilemaan, älä suotta jätä kokeilematta jonkun "leipiintyneen" kitisijän vuoksi. En toki voi luvata, että homma toimii sinulla yhtä kuin kohdallani, mutta eihän se ota jos ei annakkaan.
        Ja ihan pakko kysyä, että mikä ihmeen erotodistus??? En ole aiemmin kuullutkaan, itse olen normaalisti saanut työtodistuksen ja lopputilin.

CRS eli entinen capital restaurant servises, joka tunnetaan tänäpäivänä capital multiservises nimellä. Capital:n sopimukset ovat vaan erittäin lain vastasia siinä mielessä että työpaikan on tarjottava työntekijälle mahdollisuus työterveyshuoltoon joka ei capitalin puolesta järjesty. Toinen on että työsopimuksessa lukee että jos olet poissa työvuorosta sairauden vuoksi joudut korvaamaan merkatut työvuorot firmalle takaisin vaikka kukaan ei voi sairastumeselle mitään. Sitten siellä lukee vielä että jos lähet capitalilta pois et saa mennä 6kk. mihinkään muuhun vastaavaan firmaan tai niihin paikkoihin töihin missä olet ollut vuokrattavana. Sain itse kopion ko sopimuksesta ja aivan törkeitä kohtia löytyy muitakin. Älkää olko tyhmiä ja menkö ainakaan allekirjoittamaan tuollaisia sopimuksia... Palkkojen maksuissa on kyllä useammalla henkilöllä ongelmia ja asian tuntevaa apua ei saa ja yhteys firmaan on toivotonta. Nyt ei voi muuta sanoa että kannattaa kuulua liittoon.

• arkipäivää?

Olen yleisesti ottaen sitä mieltä että henkilöstönvuokrausyrityksen palvelukseen ei kannata mennä. En omaa henk.koht. kokemusta mutta kauhutarinoita olen kuullut esim. juuri Capitalin toiminnasta.

Vai omaako joku positiivisia kokemuksia?

• entinen kapitaalilainen

Itse olen tehnyt keikkaa capitalin kautta ja kaikki on sujunut ihan hyvin. Keikkoja on ollut riittämiin ja palkat oikein, jopa palkankorotuskin oli tullut. ja jos sairastuu, pitää käydä keskustan diacorilla. Keikkoja ei ole ikinä peruttu, ei siis mitään negatiivista sanottavaa ko. työnantajasta. Se vaan, et työpaikoilla on vähän ennakkoasenteita capitalilaisia kohtaan, kun koskaan ei tiedä mikä uuvattatti tulee töihin.

• pojanmulkku

joo,töitä on enemmän kun jaksaa tehdä

• Entinen II

Keikkaa kyl riitti ja homma oli muuten ok, mut palkat maksettiin jatkuvasti väärin, eikä virheitä lupauksista huolimatta korjattu. 3 kk oli tarpeeksi... liitto nyt hoitelee virheellisesti maksettuja palkkoja, kun muu ei auttanut.

• =)....

capitalin listoilla ollut puolitoista vuotta, koko opiskelun ajan. Töitä riitti niin paljon ettei tekemään keriinnyt koulun ohella. Silti mukavaa että jos vaikka tuli koulusta yllärivapaapäivä niin capitalilta löytyi töitä kun vaan soitti. Vaikkakin olivat jotain blokkaus-tiskiduuneja, mutta opiskelun ohella ihan jees tuloa.

Lisäksi olen päässyt useaan isompaan ja hienompaan tilaisuuteen (mm. tampere talo) blokkariksi.

Pisin työjakso mitä tarjottiin olisi kestänyt useita kuukausia.

Mutta silti, capitalin kautta pääsee vain esim. sodexhoon, amicaan ym. lounasravintoloihin (suurkeittiöihin). Joissain paikoissa asenne keikkailijaa kohtaan on pöyristyttävä, on hirveä kiire jne. Joissain paikoissa ollaan todella iloisia extraajasta.

• nannaaa--

Itse olen ollut ko. firman palkkalistoilla päälle puolisen vuotta. Homma toimii, vaikka opiskelujen oheella olen joutunut kieltäytymään keikoista suhteellisen paljon. Palkan kanssa ei ole ollut ongelmia. Vapaina viikkoina ei vain aina tuppaa löytymään hommia, se ainoa miinuspuoli. Jos käyn toimistolla ilmoittamassa pari viikkoa, jotka tekisin mielelläni hommia enkä saa tälle ajalle yhtään vuoroa, tuppaa hieman kummastuttamaan, muttei voi mitään.

Helsingin päässä ainakin mukavaa porukkaa toimistolla, ei valittamista pahemmin siisen.

• 123

palkkaa tulee kyllä mutta muuten oksettaa olla aina syypäänä kaikkeen...
      ihan kaikkeen...
      oonhan vaan vuokratyöntekijä=orja

• eoe

olen tehnyt töitä capitalin kautta 3-vuotta, ei valittamista. omasta asenteesta on kaikki kiinni, enkä yhtään ihmettele jos jossain paikoissa sinuun hermostutaan, kun et muuta odota kun päivän loppua, sinun täytyy tehdä töitä extran lailla ja tosi nöyrästi. olen tässä nähnyt ja kuullut kaikenlaisia extra tapauksia. terv. ent. ravintolatyöntekijä nyk. joka paikan työn höylä

• Larten

Itselleni on tajottu vain yhtä vuoroa. Olen ollut kohta puolivuotta listoilla. Tosin olen itse pääkaupunki seudulta, en sitten tiedä miten muilla paikkakunnilla menee...

• tuulen tytär

itse olen kahteen otteeseen ollut nykyisellä sentterillä töissä ja ollut erittäin tyytyväinen. hommasivat mut aikoinaan tarjoilija koulutukseen ja sittemmin olen toiminut alalla erittäin korkea tasoisissa rafloissa, vaikken oikeustiedettä opiskelenkin eikä ravintola-alan koulutusta ole. keikkaa tarjotaan päivittäin, ja henkilökunta osaa musta ihan hyvin hommansa. alkuun kuitenkin kannattaa ite soitella sinne ja kysellä keikkoja, jotta niille jää nimi mieleen, eikä odotella tekstiviesti tarjouksia, koska niitä nyttemmin tulee melko harvaan. pyrkii kaiketi nykyään enempi hoitamaan asiat suorina puhelutarjouksina. ja mikäli keikka peruuntuu, niin olen saadut uuden tilalle, taikka korvauksen perutusta keikasta, mikäli se on ilmoitettu viime tipassa. oma aktiivisuus on kaikkein tärkein noissa vuokrafirmoissa työskennellessä, kun siellä ei synny samanlaista suhdetta toimiston porukkaan kun vaikka yksityisessä ravintolassa esimiehiin. mulla on ainakin aina ollut melko hyvä vastaanotto noissa kohteissa, enkä ole kertaakaan ollut fazer amicassa, chicosissa etc. kannattaa itte ilmotella että mikä kiinnostaa ja mikä ei. alkuun voi tehä pari surkeempaa keikkaa ja sit sen jälkeen alkaa vähän vaatii jotain muuta.. ne on kuitenkin aika inhimillisiä kun sanoo jossei jostain tykkää :)

• lklllöä
        tuulen tytär kirjoitti:

itse olen kahteen otteeseen ollut nykyisellä sentterillä töissä ja ollut erittäin tyytyväinen. hommasivat mut aikoinaan tarjoilija koulutukseen ja sittemmin olen toiminut alalla erittäin korkea tasoisissa rafloissa, vaikken oikeustiedettä opiskelenkin eikä ravintola-alan koulutusta ole. keikkaa tarjotaan päivittäin, ja henkilökunta osaa musta ihan hyvin hommansa. alkuun kuitenkin kannattaa ite soitella sinne ja kysellä keikkoja, jotta niille jää nimi mieleen, eikä odotella tekstiviesti tarjouksia, koska niitä nyttemmin tulee melko harvaan. pyrkii kaiketi nykyään enempi hoitamaan asiat suorina puhelutarjouksina. ja mikäli keikka peruuntuu, niin olen saadut uuden tilalle, taikka korvauksen perutusta keikasta, mikäli se on ilmoitettu viime tipassa. oma aktiivisuus on kaikkein tärkein noissa vuokrafirmoissa työskennellessä, kun siellä ei synny samanlaista suhdetta toimiston porukkaan kun vaikka yksityisessä ravintolassa esimiehiin. mulla on ainakin aina ollut melko hyvä vastaanotto noissa kohteissa, enkä ole kertaakaan ollut fazer amicassa, chicosissa etc. kannattaa itte ilmotella että mikä kiinnostaa ja mikä ei. alkuun voi tehä pari surkeempaa keikkaa ja sit sen jälkeen alkaa vähän vaatii jotain muuta.. ne on kuitenkin aika inhimillisiä kun sanoo jossei jostain tykkää :)

Mitä sä huijaat täällä ihmisiä. Sentteri on niin perseestä ku vaan välitysfirma voi olla. Paskaa jauhat, minkä kerkeet. ;( :/

• Larry the Chef
        lklllöä kirjoitti:

Mitä sä huijaat täällä ihmisiä. Sentteri on niin perseestä ku vaan välitysfirma voi olla. Paskaa jauhat, minkä kerkeet. ;( :/

Jotkut saa hyvin töitä, nimittäin hyvät.
        Jotkut saa huonosti töitä, nimittäin huonot.
        On se vaan niin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3940
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      80
      2049
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      548
      1641
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      85
      1308
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1097
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1028
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      908
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      883
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      818
    Aihe