miten nopeasti lapsen

saa kotiin??

Hei, kysyisin teiltä kokeneilta, että jos lapsi syntyy ennenaikaisesti sanotaan viikolla 33-35 niin miten pitkään hänen täytyy olla osastolla?? Ja joutuuko hän olemaan missä kaikissa hoidoissa??

9

2415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lai-ne

      heippa!

      ei tuohon ole mitään yksiselitteistä vastausta. jotkut voivat olla vielä hyvinkin pieniä ja tarvitsevat noilla viikoilla paljon apuja monessa asiassa. voivat joutua olemaan viikkoja sairaalassa mm.sokeritasapainon pysyminen, keltaisuus, voimattomuus syödä, hengityskatkokset... on lukuisia asioita joissa lapsi voi olla vielä liian kehittymätön jaksaakseen itse ilman apuja noilla viikoilla.

      sitten taas on lapsia jotka ovat jo hyvinkin valmiita ja pääsevät pian kotiin. omani syntyi 36 0 ja ei tarvinnut minkäänlaisia hoitoja tai sokeritippoja tai mitään. olimme sairaalassa viisi päivää. vauva ei jaksanut imeä kunnolla mutta se ratkaistiin pumppaamalla äidinmaitoa ja syöttämällä kahden tunnin välein pullosta kunnes lapsi kahden viikon iässä jaksoi itse syödä rinnastani. mutta tuota samaa kuin tällä minun ennenaikaisella on ollut myös kaverini lapsella vaikka oli täysiaikainen eli jotkut vauvat ovat aluksi väsyneitä, varsinkin jos synnytyts on ollut pitkä ja rankka.

      viikoilla 33-35 syntyneet kuitenkin selviävät oikein hyvin elämään:)

    • tarvitsi

      valohoitoa ja syöminen väsytti mut 4 päivää vajaa 3 viikkoa tarvitsi sairaalahoitoa. mutta tää on aiva yksillöllistä

    • rv 35

      Minä synnyin aikanani rv 35. Olin osastolla 2viikkoa.

    • mirtzu

      no meidän poika syntyi viikoilla 35 2.. ja oli ikäisekseen pieni vain 1890g joten se takia kaksi viikkoa mutta jos lapsella ei mitään suurempia pulmia niin varmasti ei joudu siellä olemaan kauaa..

    • lapseni

      syntyivät molemmat 35-viikkoisina.
      Tyttö oli 5 pv sairaalassa, poika 12 pv (josta 10 pv hengityskoneessa).
      Riippuu ilmeisesti kovin tapauksesta, mikä vointi ja paino esim. on.

    • mama77...

      Mulla syntyi tyttö rv 35 6. Oli kaikin puolin valmis paketti, 4 vuorokautta sairaalassa kun bilirubiini arvoa seurattiin. Ei mitään tarvittu mitään extra hoitoja...

    • atenaiti

      Poika syntyi viikolla 34 3. Sairaalassa oli hieman yli 2 viikkoa. Ekan vuorokauden oli keskoskaapissa ja oli saanut vähän aluksi happea. Myöhemmin vietti päivän "solariumissa" eli sai veriarvojen takia valohoitoa. Nyt on terve 9 kk vanha ikiliikkuja...

    • tuli maailmaan

      33 2 ja kotiin olisi päässyt kunhan paino oli >2500g. Tuohon maagiseen painon saavuttamiseen kului aikaa pari viikkoa, mutta minä en ollut kotiin lähtö kunnossa. Oli paha raskausmyrkytys. Joten olimme vielä kaksi viikkoa, jolloin typy oli jo kuukauden ikäinen. Minun arvot laski todella hitaasti. Olin seurannassa puoli vuotta joka toinen päivä.

    • Misty

      Meille sanottiin, että alaraja on yleensä 2500g ja rv38. meillä syntyi poika jo 28 4 ja tosi hyvin pärjännyt.
      Tietysti lapsen pitää myös osata syödä ja hengittää itse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      336
      3794
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1458
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1308
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1292
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1264
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1221
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe