Kuparia?

kupariton

Mistä ruoka-aineista sais helpoiten kuparia? Mistä näkisi missä ruoka-aineissa on eniten kuparia suhteessa painoon? http://www.fineli.fi sivustolla ei ole jostain syystä kuparia...

13

8544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • kupariton

        Tiedän, ettei kupari ole vitamiini, mutta täällä ei ole hivenaine palstaa, joten tämä on lähin paikka mistä kuparista kannattaa kysyä :-)


    • keino

      Helpoiten sitä saa kuparikelaattitableteista, apteekki tai luontaistuotekauppa.

    • A ja O

      Kuparista ei ole yleensä puutetta. Kupari on raudan tapaan liiallisena pro-oksidantti, joka aikaansaa haitallisia hapettumisreaktioita elimistössä. Siten kuparin saannin lisäämiseen kannattaa pyrkiä vain, jos tietää varmasti kärsivänsä puutoksesta.

      • kupariton

        En syö juurikaan lihaa tai muuta mistä saisin ravintooni sinkkiä. Näin ollen olen alkanut syömään sinkkitabletteja, tosin vain puolitablettia päivässä, mutta sinkki tarvitsee toimiakseen kuparia. Luulenpa, etten saa kuparia tarpeeksi tukemaan sinkkiä, sillä normaalistihan kuparia saa lihasta, josta sinkkiäkin saa, eikös? Niimpä ajattelin alkaa syömään jotain mistä saisin edes hieman enemmän kuparia.


      • Tainuli
        kupariton kirjoitti:

        En syö juurikaan lihaa tai muuta mistä saisin ravintooni sinkkiä. Näin ollen olen alkanut syömään sinkkitabletteja, tosin vain puolitablettia päivässä, mutta sinkki tarvitsee toimiakseen kuparia. Luulenpa, etten saa kuparia tarpeeksi tukemaan sinkkiä, sillä normaalistihan kuparia saa lihasta, josta sinkkiäkin saa, eikös? Niimpä ajattelin alkaa syömään jotain mistä saisin edes hieman enemmän kuparia.

        Kupari ja sinkki "syövät toisiaan". Eivät auta toinen toistensa imeytymiseen. Jos syöt maitotuotteita ja kasviksia ja lihaa vähän. B-12 vitamiini on kasvissyöjien vitsaus ja vähän lihaa syövien. Eli sitä ei tahdo kasvisruuasta saada tarpeeksi. Muuten jos syöt "hyvin ja monipuolisesti" ja vatsasi on hyvässä kunnossa ei pahemmin muita puutteita pitäisi olla.


      • kaunis bodari poika
        Tainuli kirjoitti:

        Kupari ja sinkki "syövät toisiaan". Eivät auta toinen toistensa imeytymiseen. Jos syöt maitotuotteita ja kasviksia ja lihaa vähän. B-12 vitamiini on kasvissyöjien vitsaus ja vähän lihaa syövien. Eli sitä ei tahdo kasvisruuasta saada tarpeeksi. Muuten jos syöt "hyvin ja monipuolisesti" ja vatsasi on hyvässä kunnossa ei pahemmin muita puutteita pitäisi olla.

        osta luontaiskaupasta twinlabin monivitaa tabl.ei tarvii ihmetellä saatko vitskuja,sama merkki valmisti valmisti apollo 11 mihistölle vitamiinit joten varmasti tieto taitoa löytyy.


      • asdfasfasdfasd

        Minulla havaittiin juuri huomattava kuparin puutos.


    • A ja O
    • Tainuli

      Kuparia saa äyriäisistä,Täysviljasta, Rasvatonliha, vihreät vihannekset,Merilevät, sisäelimet. Puute aiheuttaa anemian joka ei korjaannu rautahoidolla, nivelongelmia, hermoston ärsytystilat- ja ongelmat, ennenaikaisen hiusten harmaantumisen, Tulehdukset: nuha, keuhkoputkentulehdus, suoliston limakalvot. Jos ei ruokavalio auta riitävästi saa myös kuparia tablettina ostaa. Kupari kilpailee sinkin kanssa olemassa olostaan.

    • 133113131313

      osta kupariglygonaatti liuosta

    • miten on

      osta kupariglykonaatti liuosta

    • WespaFIN

      Kuparia on myös mm. Purjossa, Vesimelonissa ja Parsassa.

      Elimistölle tärkeät mineraalit kuten esim. (kupari, rauta, kulta) saa Ormus tuotteista. Ormuksessa metallit on monoatomisessa (plasmamaisessa) muodossa, jolloin ne eivät vahingoita elimistöä ja imeytyvät mahdollisimman helposti. Olen kuullut, että teho on 10-100 kertainen normaaliin saantiin verrattuna. Ormusta riittää yleensä sellainen 1/2 teelusikallista 1-2 kertaa päivässä ja samalla pitää huolen kaikesta kehon ja mielen toiminnoista, sekä niiden tasapainosta, joissa Ormuksen sisältämät mineraalit auttavat.

      Etsy.comin tai eBayn kautta voi löytää itselleen sopivan Ormus -tuotteen. Suosittelen Ormusta, joka on tehty Kuolleen Meren Suolasta ja/tai Pinkistä Himalajan merisuolasta.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9616
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2817
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      160
      2574
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1623
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1484
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1429
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe