minne

saksaan

haluisin lähtee keväällä saksaan töihin ja asumaan. onko kokemuksia eri kaupungeista, minne kannattaa mennä? ei etelä-saksaan kuitenkaan. jokin mukavan keskisuuri kaupunki, jossa olis kaikkee ja luonto lähellä.

5

508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • düsseldorfilainen

moikka!itse asustelen täällä düsseldorfissa, tosi kiva paikka, yksinkertainen kaupunki(kaiki helppo löytää), mukavia ihmisiä, paljon baareja altstadissa(sanotaan että altstadt olis maailman pisin baaritiski), köln,dortmund,essen kaikki lähellä!meeppä vieraileen www.suomalaiset.de sivulla(rekisteröidy että näät kaikki palstat), siellä voit kysellä mitä vaan saksaan liittyvää. se on tarkoitettu saksassa asuville suomalaisille,ja sinne muuttaville!todella hyvä sivusto!

• -heetu

Jos Saksaan jostain syystä "joutuu" niin etelään kannattaa mennä asustelemaan.

• Jömpsä

kannattaa mennä. Olen asunut täällä 2 vuotta ja ottaa pattiin täällä olo niin pirusti. Tosin sen verran olen Saksaa kiertänyt, että enemmän ottaisi pattiin ihan missä tahansa muualla kuin tällä Münchenissä.

• sich..??

Joo mulla tuli D-kiintiö täyteen niinpä en siellä enää asustele. Kyllähän ne yksilöinä (useimmiten) menettelee mutta laumassa büffeln on kyllä aika kestämättömiä...

• Jömpsä
        sich..?? kirjoitti:

Joo mulla tuli D-kiintiö täyteen niinpä en siellä enää asustele. Kyllähän ne yksilöinä (useimmiten) menettelee mutta laumassa büffeln on kyllä aika kestämättömiä...

palkaa saa, mutta koska eläminen Münchenissä on sairaan kallista niin kyllä se tilanne on - 0.

München on mielenkiintoinen kaupunki, mutta byrokratia ja ihmiset todella ärsyttävät. Vuosi menee kivasti kun sitä ajattelee seikkailun ja uuden kokemisen kannalta, mutta toisen vuoden jälkeen rupeaa jo tekemään mieli muualle. Toivottavasti pääsen pois täältä ensikesänä.

Tarkoitus olisi päästä takaisin Suomeen taikka sitten Kanadaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3305
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3127
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2498
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      2376
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1923
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1820
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1435
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82