Apua nopeesti!!!!

nyt on kiire..

Onnistuuko digiboxin kautta katsottavilta kanavilta nauhoitus vhs:lle? tää on tyhmä kysymys, mutta niin on kysyjäkin. Tätä on varmaan kysytty ennemminkin, mutta en ehdi etsiä arkistoja, saatikka kaivaa ohjekirjoja jostain varaston perältä... tarvitsen tietoa heti!!

11

829

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksi ei?

      onnistuu joko VHS:lle tai vaikka poltto DVD:lle.

    • otetaan taksi

      joo siinä scartissa kulkee video 2*ääni joten kyllä onnistuu, mutta vhs pitää ajastaa manuaalisesti ja input pitää valita ext-lähteestä.

      Muita kanavia ei voi tuolla virityksellä katsella samanaikaisesti.

      Tallentavat digiboksit on erikseen, osassa on PIP ja toisen kanavan samanaikainen katselumahdollisuus äänityksen kanssa.

      Tilaa kuluu digitallennuksessa n. 1,5Gt/h. Kiintolevyn koko on valittava tulevan videoarkiston koon mukaan.

      • nyt on kiire!!

        Saisko vähän selkeämmin noi ohjeet.. en ajasta mitään, haluan aloittaa nauhoituksen samalla kun katson ko. kanavaa. haluan siis ohjelman vhs nauhalle, videoissa on sekä vhs että dvd, vaan ei tallentava dvd. digiboxi ei tallenna mitään. eli junttivehkeillä pitäs nauhottaa voice kanavalta lähetys! tarviinko scart liitännän digiboxilta videolle ja tarvinko toisen scart liitännän tv:ltä videolle?


      • nyt on kiire!! kirjoitti:

        Saisko vähän selkeämmin noi ohjeet.. en ajasta mitään, haluan aloittaa nauhoituksen samalla kun katson ko. kanavaa. haluan siis ohjelman vhs nauhalle, videoissa on sekä vhs että dvd, vaan ei tallentava dvd. digiboxi ei tallenna mitään. eli junttivehkeillä pitäs nauhottaa voice kanavalta lähetys! tarviinko scart liitännän digiboxilta videolle ja tarvinko toisen scart liitännän tv:ltä videolle?

        Videonauhuri täytyy toki kytkeä digiboksiin. Yleisesti nauhuri kytketään boksin toiseen scart-liitäntään (siihen, jossa lukee VCR). VHS/DVD-laite tosin kannattaa ehkä kytkeä boksin ja TV:n väliin. Näin yleensä voi käyttää RGB:tä molemmille laitteille.

        Tallennettaessa videonauhuri pitää panna päälle ja asettaa tallentamaansitä scart-liitäntää, johon boksi on kytketty. Sitten painetaan vain REC.


      • Tex Aco
        okaro kirjoitti:

        Videonauhuri täytyy toki kytkeä digiboksiin. Yleisesti nauhuri kytketään boksin toiseen scart-liitäntään (siihen, jossa lukee VCR). VHS/DVD-laite tosin kannattaa ehkä kytkeä boksin ja TV:n väliin. Näin yleensä voi käyttää RGB:tä molemmille laitteille.

        Tallennettaessa videonauhuri pitää panna päälle ja asettaa tallentamaansitä scart-liitäntää, johon boksi on kytketty. Sitten painetaan vain REC.

        Eli valitset videonauhuriisi tallennuskanavaksi ulkopuolisen ohjelmalähteen joka ilmoitetaan useasti esim.video1,av1 jos olet kytkenyt scartin "scart1"-liittimeen.Jos taas olet kytkenyt scart-johdon vaikka "scart2":een niin silloin valitset video2,av2 jne.DIGIBOKSIIN valitset sen kanavan,minkä ohjelmaa haluat nauhoittaa 1,2,Mtv3,Nelonen ja sitä rataa.Mutta älä vaihda digibosin kaukosäätimestä kanaavaa nauhoituksen aikana,koska silloin myös nauhoitettava kanava vaihtuu!!
        Ja toisen kanavan ohjelmaa pystyy kyllä katsomaan samaan aikaan kunhan vaan vaihtaa kanavan oikeaksi kaukosäätimestä.Tosin ne eivät ole digikanavia!


      • busa
        Tex Aco kirjoitti:

        Eli valitset videonauhuriisi tallennuskanavaksi ulkopuolisen ohjelmalähteen joka ilmoitetaan useasti esim.video1,av1 jos olet kytkenyt scartin "scart1"-liittimeen.Jos taas olet kytkenyt scart-johdon vaikka "scart2":een niin silloin valitset video2,av2 jne.DIGIBOKSIIN valitset sen kanavan,minkä ohjelmaa haluat nauhoittaa 1,2,Mtv3,Nelonen ja sitä rataa.Mutta älä vaihda digibosin kaukosäätimestä kanaavaa nauhoituksen aikana,koska silloin myös nauhoitettava kanava vaihtuu!!
        Ja toisen kanavan ohjelmaa pystyy kyllä katsomaan samaan aikaan kunhan vaan vaihtaa kanavan oikeaksi kaukosäätimestä.Tosin ne eivät ole digikanavia!

        Olen näitä samoja asioita yrittänyt selittää sukulaisille monta kertaa. Jotenkin ihmisille tuntuu olevan vaikea tajuta että sille VHS videolle pitää kertoa, että nyt nauhotetaankin scart sisääntulosta eikä jotain kanava numeroa. Huokaus.


      • analooginen on parempi
        busa kirjoitti:

        Olen näitä samoja asioita yrittänyt selittää sukulaisille monta kertaa. Jotenkin ihmisille tuntuu olevan vaikea tajuta että sille VHS videolle pitää kertoa, että nyt nauhotetaankin scart sisääntulosta eikä jotain kanava numeroa. Huokaus.

        kertoa digi-boksille ja VHS-nauhurille että äänittäisivät nyt sitä ohjelmaa - mutta mitään ei tapahdu.

        Olen myös katsonut sitä digi-boksia, mutta ei sen kyljestä mitään ohjelmaa näe, pelkkä punainen ledivalo - ei sitä pitkään viitsi tuijottaa.

        Vanha analoginen tv on paljon parempi.


      • hölmö^^
        analooginen on parempi kirjoitti:

        kertoa digi-boksille ja VHS-nauhurille että äänittäisivät nyt sitä ohjelmaa - mutta mitään ei tapahdu.

        Olen myös katsonut sitä digi-boksia, mutta ei sen kyljestä mitään ohjelmaa näe, pelkkä punainen ledivalo - ei sitä pitkään viitsi tuijottaa.

        Vanha analoginen tv on paljon parempi.

        "Olen myös katsonut sitä digi-boksia, mutta ei sen kyljestä mitään ohjelmaa näe, pelkkä punainen ledivalo - ei sitä pitkään viitsi tuijottaa."

        Se punainen valo palaa silloin kun boksi on pois päältä...


      • busa
        analooginen on parempi kirjoitti:

        kertoa digi-boksille ja VHS-nauhurille että äänittäisivät nyt sitä ohjelmaa - mutta mitään ei tapahdu.

        Olen myös katsonut sitä digi-boksia, mutta ei sen kyljestä mitään ohjelmaa näe, pelkkä punainen ledivalo - ei sitä pitkään viitsi tuijottaa.

        Vanha analoginen tv on paljon parempi.

        onko tää taas joku provo? VHS nauhurille kerrotaan että nauhoittaa digiboxilta tulevaa scart-sisääntuloa, ja digiboxista pannaan se kanava päälle mitä halutaan nauhoittaa ja virrat tietty jätetään päälle. That's it. Ja se kertominen ei tarkoita puhumista, kun nauhuri ei puhetta ymmärrä, vaan valikoista valitaan nauhoitettavaksi kanavaksi "exit1" tai "av1" tai vastaava riippuen nauhurin käyttöliittymästä, kts ohjekirjaa.


      • sitä vois
        busa kirjoitti:

        onko tää taas joku provo? VHS nauhurille kerrotaan että nauhoittaa digiboxilta tulevaa scart-sisääntuloa, ja digiboxista pannaan se kanava päälle mitä halutaan nauhoittaa ja virrat tietty jätetään päälle. That's it. Ja se kertominen ei tarkoita puhumista, kun nauhuri ei puhetta ymmärrä, vaan valikoista valitaan nauhoitettavaksi kanavaksi "exit1" tai "av1" tai vastaava riippuen nauhurin käyttöliittymästä, kts ohjekirjaa.

        virittää siihen nauhuriin myös niitä ohjelmakanavia valmiiks, jotka digiboxi lisäsi katseltavaksi. Sitten vois esim. nauhotella ajastimellakin niitäkin kanavia joskus...

        nimim. eri kysyjä


      • busa
        sitä vois kirjoitti:

        virittää siihen nauhuriin myös niitä ohjelmakanavia valmiiks, jotka digiboxi lisäsi katseltavaksi. Sitten vois esim. nauhotella ajastimellakin niitäkin kanavia joskus...

        nimim. eri kysyjä

        koska nauhurin vastaanotin on vain analogisille kanaville. Voit ajastaa nauhurin mutta siihen ajastukseen laitetaan kanavaksi ext1 tai AV1 tai tjsp riippuen nauhurin merkinnöistä. Nauhoitettava kanava valitaan sieltä missä vastaanotin sijaitsee eli digiboxista!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      992
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      75
      763
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      725
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      54
      709
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      108
      656
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      573
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      46
      552
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      498
    Aihe