Uusille uniapneaa "sairastaville" ja miksei muillekkin uniapneetikoille tiedoksi, jos ette tiedä.
Ensimmäiseksi kerrottakoon, että ainakin Vantaalla uniapneetikko saa lääkärintodistuksella Erityisuimakortin, joka on voimassa aina kaleterivuoden hintaan 45e (2006), (kertalippu 4,50e) Kortilla saa sitten käydä uimassa kaikissa Vantaan halleissa ja ihan niin paljon ja usein kun huvittaa.
Tämä sama etuisuus, saattaa olla myös muualla Suomessa, kannattaa tiedustella ja tutkia vaikka oman kunnan nettisivuilta tms.
Tätä asiaa ei ainakaan itselleni lääkärissä kerrottu, satuin vaan huomaamaan tiedotteen, jossa kerrottiin eri ryhmiä, joille tämä etu suodaan.
Itse liikuntaa todella vähän moneen vuoteen harrastaneena, mutta uinnista kovasti aikanaan tykänneenä, kiinnostuin ja pyysin todistuksen, hankin kortin ja aloin käydä hallissa 3krt/vko, tällä hetkellä takana hieman yli 1kk ja hetkeäkään en ole katunut.
Kortti on maksanut itsensä jo rahassa mitattuna takaisin, sekä kuntoni on kohonnut ja vaikka edellinen yö olisi kuinka huonosti tahansa nukuttu ja väsymys painaisi, niin uinnin jälkeen väsymyksestä ei ole tietoa!!
Eihän siellä pakko ole kuitenkaan uida, voi esimerkiksi kokeilla vesijuoksua, joka kuulemma olis laihduttamisen kannaltä tärkeämpi.
Sama varmaankin pätee muuhunkin liikuntaan, mutta itse ainakin mielummin uiskentelen, kun hikoilen lenkillä tai salilla.
Ehkä hieman sekavaa luettavaa, mutta olen tässä ollut asiasta niin innoissani, etten tiedä kuinka kertoisi muille, joten tässä siis jotain.
Kiitos ja tsemppiä kaikille..
ps. 25.7 uin hikisesti 500m, johon vaadittiin taukoja lähes joka altaanmitta (50m)
tänään 1.9 ja toissapäivänä 30.8 vetelin 1500m tauotta... Olo on mahtava!
****Olisi kiva tietää, onko näitä erityiskortteja tarjolla muuallakin suomessa uniapneetikoille?
Jos ei, niin alkakaa ihmeessä kysellä lääkäreiltä, liikuntavirastosta ym.****
Uniapnea+uinti *Kannattaa vilkaista*
Einari-73
0
988
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2456097Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k314506Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,242562Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E3122306Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast501505Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.1781444Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611349Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1331277- 351054
- 1751021