onko 120 kt -kokoinen .pdf-tiedosto liian suuri työpaikkahakemuksen liitteenä sähköpostissa? Ajattelin vain joskus ehkäpä kokeilla laittaa cv:n lisäksi suosituskirjeen skannauksen meilinä - olisko hölmöä?
Heips,
7
251
Vastaukset
- zxcvbnm
Kaikki kannatta olla tekstinä viestin rungossa. Sitä on helpointa lukea ja antaa ammattitaistoisemman vaikutelman.
- aha,
no, minä olen kuitenkin lähetellyt liitteenä cv:n doc-muodossa - onpa ainakin jonkinlainen asettelu ja näyte esim. wordin osaamisesta. Heheheee.
- miten niin
ammattitaitoisemman - kun sähköpostiviestiin nyt ei muuta tarvitse osasta kuin kirjoittaa ja käyttää näppäimistöä? Jos on sanottu, ettei liitetiedostoja (olen kyllä silloin ymmärtänyt niin ettei silloin laiteta postitse lähetettäviinkään liitteitä) niin silloin pelkkä viesti/kirje. Höh. Tää nyt on tätä mun tulkintaa.
- zxcvbnm
miten niin kirjoitti:
ammattitaitoisemman - kun sähköpostiviestiin nyt ei muuta tarvitse osasta kuin kirjoittaa ja käyttää näppäimistöä? Jos on sanottu, ettei liitetiedostoja (olen kyllä silloin ymmärtänyt niin ettei silloin laiteta postitse lähetettäviinkään liitteitä) niin silloin pelkkä viesti/kirje. Höh. Tää nyt on tätä mun tulkintaa.
Kaikkien asioiden survominen liitteeseen osoittaa taitamattomuutta. Koskaan ei voi tietää millaiia tiedostomuotoja vastaanottajan laitteet osaavat lukea. Varminta on laittaa kaikki asia viestiin tekstinä.
Hyvä esimerkki tällaisesta liiteinnostuksesta on erään sihteerikön lähettämä kokouskutsu, joka oli Exel-taulukko. Ne muutamat sanat olisi voinut kyllä kirjoittaa itse viestiinkin.
Toinen vastaava tapaus oli kun tuli kutsu johonkin tilaisuuteen (senverran tekstiä oli viastin rungossa) ja liitteenä jonkin versio Wordin tiedostosta. Vastasin etten saa sitä auki. Paluupostissa tuli juuri sama Word-tiedosto kuin edellisessäkin postissa. Ei tainnut olla mitään tärkeää. - saa auki
zxcvbnm kirjoitti:
Kaikkien asioiden survominen liitteeseen osoittaa taitamattomuutta. Koskaan ei voi tietää millaiia tiedostomuotoja vastaanottajan laitteet osaavat lukea. Varminta on laittaa kaikki asia viestiin tekstinä.
Hyvä esimerkki tällaisesta liiteinnostuksesta on erään sihteerikön lähettämä kokouskutsu, joka oli Exel-taulukko. Ne muutamat sanat olisi voinut kyllä kirjoittaa itse viestiinkin.
Toinen vastaava tapaus oli kun tuli kutsu johonkin tilaisuuteen (senverran tekstiä oli viastin rungossa) ja liitteenä jonkin versio Wordin tiedostosta. Vastasin etten saa sitä auki. Paluupostissa tuli juuri sama Word-tiedosto kuin edellisessäkin postissa. Ei tainnut olla mitään tärkeää.johtuu kenties siitä että sulla on vanhat ohjelmat. Tai osaamattomuudesta.
No, kukin tehköön tavallaan. Usein kun pyydetään lähettämään CV, niin eikö se juuri tarkoita että liitteenä. Aika hankala ruveta kirjoittamaan sähköpostiviestiin CV:tä - ainakin minun mielestäni. Eikä ole kyllä tähän mennessä kuulunut valituksia, kun olen doc-liitteitä lähettänyt. Aika yleinen tuo Office on kyllä yrityksissä ja julkishallinnossakin. Samoin Adobe Acrobat - jollei writer niin ainakin reader.
Ja niin kuin jo edellä sanoin, työpaikan ilmoittaja varmaankin ilmoittaa, jos ei halua liitetiedostoja ja silloinkaan en kyllä itse tee muuta kuin hakemuskirjeen ilman sen kummempia CV-luetteloita.
Mutta turha tästä on ruveta kinaamaan. Jos jollakulla on kommentoivaa itse kysymykseeni, niin olisin asiallisesta ja aiheeseen liittyvästä kommentoinnista kiitollinen.
Taitamattomuutta voi olla vastaanottajankin taholla :))) - zxcvbnm
saa auki kirjoitti:
johtuu kenties siitä että sulla on vanhat ohjelmat. Tai osaamattomuudesta.
No, kukin tehköön tavallaan. Usein kun pyydetään lähettämään CV, niin eikö se juuri tarkoita että liitteenä. Aika hankala ruveta kirjoittamaan sähköpostiviestiin CV:tä - ainakin minun mielestäni. Eikä ole kyllä tähän mennessä kuulunut valituksia, kun olen doc-liitteitä lähettänyt. Aika yleinen tuo Office on kyllä yrityksissä ja julkishallinnossakin. Samoin Adobe Acrobat - jollei writer niin ainakin reader.
Ja niin kuin jo edellä sanoin, työpaikan ilmoittaja varmaankin ilmoittaa, jos ei halua liitetiedostoja ja silloinkaan en kyllä itse tee muuta kuin hakemuskirjeen ilman sen kummempia CV-luetteloita.
Mutta turha tästä on ruveta kinaamaan. Jos jollakulla on kommentoivaa itse kysymykseeni, niin olisin asiallisesta ja aiheeseen liittyvästä kommentoinnista kiitollinen.
Taitamattomuutta voi olla vastaanottajankin taholla :)))Ei ole vastaaottajan tehtävänä hankkia/ostaa ohjelmia, joillaa sitten saa ties millä tehdyt liitteet auki. On lähettäjän oma syy jos posti joutuu roskiin lukematta.
- aivan!
zxcvbnm kirjoitti:
Ei ole vastaaottajan tehtävänä hankkia/ostaa ohjelmia, joillaa sitten saa ties millä tehdyt liitteet auki. On lähettäjän oma syy jos posti joutuu roskiin lukematta.
Mutta koska liikeyritykset ja julkishallinnon instanssit asioivat monenlaisten tahojen kanssa, niillä on oman etunsakin vuoksi varmaan ajantasalla olevat ohjelmat. Yksityiset henkilöt tekevät niin kuin haluavat ja kärsivät sitten myös itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391