Heips,

sanokaapa mielipiteitä,

onko 120 kt -kokoinen .pdf-tiedosto liian suuri työpaikkahakemuksen liitteenä sähköpostissa? Ajattelin vain joskus ehkäpä kokeilla laittaa cv:n lisäksi suosituskirjeen skannauksen meilinä - olisko hölmöä?

7

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zxcvbnm

      Kaikki kannatta olla tekstinä viestin rungossa. Sitä on helpointa lukea ja antaa ammattitaistoisemman vaikutelman.

      • aha,

        no, minä olen kuitenkin lähetellyt liitteenä cv:n doc-muodossa - onpa ainakin jonkinlainen asettelu ja näyte esim. wordin osaamisesta. Heheheee.


      • miten niin

        ammattitaitoisemman - kun sähköpostiviestiin nyt ei muuta tarvitse osasta kuin kirjoittaa ja käyttää näppäimistöä? Jos on sanottu, ettei liitetiedostoja (olen kyllä silloin ymmärtänyt niin ettei silloin laiteta postitse lähetettäviinkään liitteitä) niin silloin pelkkä viesti/kirje. Höh. Tää nyt on tätä mun tulkintaa.


      • zxcvbnm
        miten niin kirjoitti:

        ammattitaitoisemman - kun sähköpostiviestiin nyt ei muuta tarvitse osasta kuin kirjoittaa ja käyttää näppäimistöä? Jos on sanottu, ettei liitetiedostoja (olen kyllä silloin ymmärtänyt niin ettei silloin laiteta postitse lähetettäviinkään liitteitä) niin silloin pelkkä viesti/kirje. Höh. Tää nyt on tätä mun tulkintaa.

        Kaikkien asioiden survominen liitteeseen osoittaa taitamattomuutta. Koskaan ei voi tietää millaiia tiedostomuotoja vastaanottajan laitteet osaavat lukea. Varminta on laittaa kaikki asia viestiin tekstinä.

        Hyvä esimerkki tällaisesta liiteinnostuksesta on erään sihteerikön lähettämä kokouskutsu, joka oli Exel-taulukko. Ne muutamat sanat olisi voinut kyllä kirjoittaa itse viestiinkin.

        Toinen vastaava tapaus oli kun tuli kutsu johonkin tilaisuuteen (senverran tekstiä oli viastin rungossa) ja liitteenä jonkin versio Wordin tiedostosta. Vastasin etten saa sitä auki. Paluupostissa tuli juuri sama Word-tiedosto kuin edellisessäkin postissa. Ei tainnut olla mitään tärkeää.


      • saa auki
        zxcvbnm kirjoitti:

        Kaikkien asioiden survominen liitteeseen osoittaa taitamattomuutta. Koskaan ei voi tietää millaiia tiedostomuotoja vastaanottajan laitteet osaavat lukea. Varminta on laittaa kaikki asia viestiin tekstinä.

        Hyvä esimerkki tällaisesta liiteinnostuksesta on erään sihteerikön lähettämä kokouskutsu, joka oli Exel-taulukko. Ne muutamat sanat olisi voinut kyllä kirjoittaa itse viestiinkin.

        Toinen vastaava tapaus oli kun tuli kutsu johonkin tilaisuuteen (senverran tekstiä oli viastin rungossa) ja liitteenä jonkin versio Wordin tiedostosta. Vastasin etten saa sitä auki. Paluupostissa tuli juuri sama Word-tiedosto kuin edellisessäkin postissa. Ei tainnut olla mitään tärkeää.

        johtuu kenties siitä että sulla on vanhat ohjelmat. Tai osaamattomuudesta.

        No, kukin tehköön tavallaan. Usein kun pyydetään lähettämään CV, niin eikö se juuri tarkoita että liitteenä. Aika hankala ruveta kirjoittamaan sähköpostiviestiin CV:tä - ainakin minun mielestäni. Eikä ole kyllä tähän mennessä kuulunut valituksia, kun olen doc-liitteitä lähettänyt. Aika yleinen tuo Office on kyllä yrityksissä ja julkishallinnossakin. Samoin Adobe Acrobat - jollei writer niin ainakin reader.

        Ja niin kuin jo edellä sanoin, työpaikan ilmoittaja varmaankin ilmoittaa, jos ei halua liitetiedostoja ja silloinkaan en kyllä itse tee muuta kuin hakemuskirjeen ilman sen kummempia CV-luetteloita.

        Mutta turha tästä on ruveta kinaamaan. Jos jollakulla on kommentoivaa itse kysymykseeni, niin olisin asiallisesta ja aiheeseen liittyvästä kommentoinnista kiitollinen.

        Taitamattomuutta voi olla vastaanottajankin taholla :)))


      • zxcvbnm
        saa auki kirjoitti:

        johtuu kenties siitä että sulla on vanhat ohjelmat. Tai osaamattomuudesta.

        No, kukin tehköön tavallaan. Usein kun pyydetään lähettämään CV, niin eikö se juuri tarkoita että liitteenä. Aika hankala ruveta kirjoittamaan sähköpostiviestiin CV:tä - ainakin minun mielestäni. Eikä ole kyllä tähän mennessä kuulunut valituksia, kun olen doc-liitteitä lähettänyt. Aika yleinen tuo Office on kyllä yrityksissä ja julkishallinnossakin. Samoin Adobe Acrobat - jollei writer niin ainakin reader.

        Ja niin kuin jo edellä sanoin, työpaikan ilmoittaja varmaankin ilmoittaa, jos ei halua liitetiedostoja ja silloinkaan en kyllä itse tee muuta kuin hakemuskirjeen ilman sen kummempia CV-luetteloita.

        Mutta turha tästä on ruveta kinaamaan. Jos jollakulla on kommentoivaa itse kysymykseeni, niin olisin asiallisesta ja aiheeseen liittyvästä kommentoinnista kiitollinen.

        Taitamattomuutta voi olla vastaanottajankin taholla :)))

        Ei ole vastaaottajan tehtävänä hankkia/ostaa ohjelmia, joillaa sitten saa ties millä tehdyt liitteet auki. On lähettäjän oma syy jos posti joutuu roskiin lukematta.


      • aivan!
        zxcvbnm kirjoitti:

        Ei ole vastaaottajan tehtävänä hankkia/ostaa ohjelmia, joillaa sitten saa ties millä tehdyt liitteet auki. On lähettäjän oma syy jos posti joutuu roskiin lukematta.

        Mutta koska liikeyritykset ja julkishallinnon instanssit asioivat monenlaisten tahojen kanssa, niillä on oman etunsakin vuoksi varmaan ajantasalla olevat ohjelmat. Yksityiset henkilöt tekevät niin kuin haluavat ja kärsivät sitten myös itse.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      422
      2948
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2266
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      343
      1939
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1883
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1737
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1207
    7. 158
      1202
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      95
      1130
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1042
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      927
    Aihe