Olen harkitsemassa muuttoa Helsinkiin, ja olisinkin tiedustellut,mitkä alueet olisivat "hyviä"ja rauhallisia,joista asuntoa kannattaisi etsiä?Alueen tulisi olla rauhallinen,jossa olisi myös hyvät ulkoilumahdollisuudet.Kiitos vastauksista!
"Hyvät" alueet Helsingissä..?
44
6476
Vastaukset
- Kallion Asukas
Hyviä alueita ovat käytännössä kaikki kantakaupungin alueet. Vältä lähiöitä ja erityisesti Vuosaarta!
- asuntoa etsimässä
Mikäs Vuosaaressa on niin huonoa?Olen tosin kuullut,että siellä olisi paikoitellen levotonta ja paljon esim.maahanmuuttajia?,mutta kuulemma sielläkin on viihtyisiä alueita?Asuinpaikan valintaa rajoittaa osaltani kalliit vuokrat.Hoitsun palkoilla ei taida esim. Munkkivuoresta asuntoa irrota,ellei sitten halua yli puolia palkastaan vuokran maksuun laittaa.. :)
Aso-asunto kuulostaisi järkevältä(ja edulliselta)asuinvaihtoehdolta,mutta ilmeisen vaikeaa saada asuntoa sitä kautta.Olen käsittänyt että jonotusajat venyvät mielettömän pitkäksi? - Lekurin liksalla
asuntoa etsimässä kirjoitti:
Mikäs Vuosaaressa on niin huonoa?Olen tosin kuullut,että siellä olisi paikoitellen levotonta ja paljon esim.maahanmuuttajia?,mutta kuulemma sielläkin on viihtyisiä alueita?Asuinpaikan valintaa rajoittaa osaltani kalliit vuokrat.Hoitsun palkoilla ei taida esim. Munkkivuoresta asuntoa irrota,ellei sitten halua yli puolia palkastaan vuokran maksuun laittaa.. :)
Aso-asunto kuulostaisi järkevältä(ja edulliselta)asuinvaihtoehdolta,mutta ilmeisen vaikeaa saada asuntoa sitä kautta.Olen käsittänyt että jonotusajat venyvät mielettömän pitkäksi?Hoitsuillahan on sika hyvät liksat tänäpäivänä
kun teistä on huutava pula, palkat on noussu niin että lekuria hirvittää :) - Kallion Asukas
Aso-asunto kuulostaisi järkevältä(ja edulliselta)asuinvaihtoehdolta,mutta ilmeisen vaikeaa saada asuntoa sitä kautta.Olen käsittänyt että jonotusajat venyvät mielettömän pitkäksi?En viitsi tässä kerrata, mutta Vuosaareen joudutaan, ei päästä. Käy itse tsekkaamassa alue ettet pahaa virhettä. Haastattele vaikka jotain asukasta ja kysäse vähän mielipidettä.
Hoitsun palkoilla et ikävä kyllä oikein tahdo saada mistään mitään - ainakaan yksin. Hommaa vaikka kaupungin työsuhdekämppä ja katso tilanteen kehittymistä. Ei kannata hötkyillä nyt kun korot nousevat koko ajan.
- Mr Brain
en ainakaan itse muuttaisi, mutta kylläkin esim. Lehtisaareen, Kuusisaareen, Munkkiniemeen, Lauttasaareen, Aurinkolahteen (Vuosaaren kupeessa), Herttoniemenrantaan, ehkä Arabiarantaan (vai mikä lie?). En tiedä Ruoholahdesta asuinpaikkana, mutta merimaisemat on hyvät.
Varmaan keskitason alueita ovat Haaga, Pirkkola, Pakila, Tapanila, Tapaninvainio jne.- ainoa-
ihmisen arvoinen paikka Stadissa. No se kyllä selviää hintavertailujakin tekemällä. Jotkut toki asuvat "mieluummin" muualla ihan vain siitä syystä, ettei pätikkä riitä parhaille alueille.
- niin.
ainoa- kirjoitti:
ihmisen arvoinen paikka Stadissa. No se kyllä selviää hintavertailujakin tekemällä. Jotkut toki asuvat "mieluummin" muualla ihan vain siitä syystä, ettei pätikkä riitä parhaille alueille.
Ai että ydin. Ei kyllä pidä paikkaansa. Lapsiperheille ydin ei monesti ole se paras paikka. Jos arvostaa luonnon rauhaa ja omaa tilaa, niin ei viihdy ytimessä. Suhteellisen ahtaasti siellä asutaan.
- rauhanlehto
Täällä on mukavaa ja rauhallista.
http://www.network54.com/Forum/171225/message/1156873246/T%E4n m%E4%E4 lupasin julkaista.... - Kokemusta on kyllä
Olen asunut yli 5 erissä paikassa Helsingissä mm. Ruoholahden uusissa taloissa. En enää koskaan muuttaisi meren ääreen. Aina viima ja kylmä tuuli. Helsingillä ei ole saaristoa suojanaan. Aurinkolahteen minua ei saisi millään, eikä pikku-Huopalahteen. Ahdasta, ahdasta... jopa Kalliossa oli mukavampi asua.
Mukavia asuinpaikkoja on ollut mm. Rajakylä, Vanha-Puistola, Pakila, Torpparinmäki, Töyrynummi.- Kallion Asukas
Jep, kun se merenranta ei ole edes oma vaan yhteisen kommuunin omaisuutta, ei siitä ole sitten yhtään mitään iloa.
Aurinkolahden suhteen olet aivan oikeassa. Ahtaasti rakennettu alue neukkukuutioita täynnä, ei palveluita, keskustaan pitkä matka, levotonta porukkaa asuu alueella. - +++-
Ihanaa kun joka ikkunasta on merinäköala ja vene 2 min kävelymatkan päässä. Totta on, että talvella käy raaka viima mutta sen kyllä kestää. Ydinkeskustaan 10 min kävelymatka.
- tuttuja seutuja
Roihuvuori, Tammisalo, Kulosaaari ja Viikki ovat rauhallisia ja luonnonläheisiä paikkoja.
Pihlajamäkeen, Jakomäkeen, Kallioon, keskustaan tai Meri-Rastilaan en muuttaisi.
- Varoitus
Kyllä keskusta on pahinta aluetta, siellä maahanmuutajat sekä muut sopeutettavat päivystää
steissillä, raiskataan yökulkijoita ja tapetaan!
Kusi valuu jokaisessa kadunkulmassa, humalaisia ja
roskia joka nurkassa, etenkin viikonloppuisin,
koiranomistajilla ulkoilutusalueet kaukana ja
kuntoilusta käy vain katupyöräily! Hyi Kallio,
Krunika, Ullanlinna, Töölö..., mieluiten Aurinkolahteen tai Hertsikan rantaan! - MitäEtsit?
Jos haluat helpon metroyhteyden läheltä, ostarit ja kaupat vieressä, viljelypalstan, uimarannat,
koiratarhat, luonnon, kuntopolut, valmisnuotiot,
merinäkymän (ei aivan meren ääreen, koska se on
tuulinen paikka, mutta next kortteli), kalastus-
mahdollisuudet, venelaiturit niin vastaus on
Aurinkolahti! Jokunen nuori toki kuljeksii joskus
viikonloppuna, mutta hyvin hiljaista, koska ei
autojen/liikenteen melua! Räyhääjät päivystää
aina keskustassa! Toki yöklubit puuttuu, mutta
on taxi ja metrokin keksitty.- Remontti-Rane
Aurinkolahdessa nuotiota ja khatia poltetaan estottomasti parvekkeilla pongorumpujen päristessä neukkukuutiossa keskellä yötä.
- asuntoa etsimässä
Vaatisin asuinalueelta hyviä kulkuyhteyksiä,peruspalveluita(esim.muutakin ruokakauppaa kuin Alepaa.. :) ),ulkoilumaastoja,ja ennen kaikkea rauhallisuutta,eli aluetta,jossa illallakin uskaltaa yksin ulkoilla..Mahdoton yhtälö?
Yksityisillä vuokranantajilla vuokrat näyttävän olevan liian kalliit,mutta en sitten tiedä,missä hintahaarukassa kaksioiden vuokrat liikkuu(HUS:in)työsuhdeasunnoissa?Onko jollain tietoa? - Siellä asuva
Vaatisin asuinalueelta hyviä kulkuyhteyksiä,peruspalveluita(esim.muutakin ruokakauppaa kuin Alepaa.. :) ),ulkoilumaastoja,ja ennen kaikkea rauhallisuutta,eli aluetta,jossa illallakin uskaltaa yksin ulkoilla..Mahdoton yhtälö?
Yksityisillä vuokranantajilla vuokrat näyttävän olevan liian kalliit,mutta en sitten tiedä,missä hintahaarukassa kaksioiden vuokrat liikkuu(HUS:in)työsuhdeasunnoissa?Onko jollain tietoa?Asun Aurinkolahdessa ja täällä palvelut ovat erittäin hyvät. Vajaan kilometrin päässä on iso S-market ja kuukauden kuluttua kauppakeskus Columbukseen aukeaa Citymarket. Columbuksen vieressä Albatrossissa on terveysasema ja yksityinen lääkärikeskus. Lisäksi Columbuksen lähettyville on tulossa yksityisten terveyspalvelujen talo. Albatrossista löytyy lisäksi kuntokeskus, Vuosaaren urheilutalo on lähellä, samoin uimahalli.
Rauhallista täällä on. Pienikokoisena naisenakin uskaltaa illalla liikkua. Noilla edellä mainituilla valmisnuotioilla kirjoittaja tarkoittaa Uutelan ulkoilualueen nuotiopaikkoja.
Suosittelen lämpimästi tutustumista tähän alueeseen. Itse olen viibtynyt täällä liki 3 vuotta ja mielestäni tämä on paras alue tähän astisista asuinalueistani. - Kallion Asukas
Yksityisillä vuokranantajilla vuokrat näyttävän olevan liian kalliit,mutta en sitten tiedä,missä hintahaarukassa kaksioiden vuokrat liikkuu(HUS:in)työsuhdeasunnoissa?Onko jollain tietoa?Kuten edellä olevasta olet havainnut, Aurinkolahti ei ole sinun alueesi. Vältä itää. Kontula, Vuosaari, Puotila, kaikki samaa sarjaa.
Töölö, Krunikka, Kallio, Alppila, jne. jne. ovat kaikki hyviä paikkoja sinulle. - asukas
Kallion Asukas kirjoitti:
Kuten edellä olevasta olet havainnut, Aurinkolahti ei ole sinun alueesi. Vältä itää. Kontula, Vuosaari, Puotila, kaikki samaa sarjaa.
Töölö, Krunikka, Kallio, Alppila, jne. jne. ovat kaikki hyviä paikkoja sinulle.ei tiedä Vuosaaresta tuon taivaallista.
Sehän näkee jo alla olevasta viestistäkin.
Aurinkolahti on Vuosaaressa ja yksi niistä monista asuinalueista.
Taitaa hemmo käynyt tai asunut vain Meri-Rastilassa, jonka perusteella tekee hataria johtopäätöksiään.
- stadilainen
Itään päin mennessä Kulosaari, Herttoniemi, Roihuvuori, Laajasalo, Tammisalo, Puotinharju, Puotila, Vartiokylä, Vanha Vuosaari ovat vehreitä lähiöitä, joissa palvelut suht. lähellä ja hyvät (merelliset) ulkoilumaasot sekä hyvät liikenneyhteydet (metro on erittäin nopea ja kätevä kulkupeli). Länteen päin mennessä Lauttasaari on rauhallinen ja merellinen kaupunginosa. Konala, Malminkartano ja Pitäjänmäki, Pajamäki ja Pikku-Huopalahti ovat myös suht. rauhallisia vehreitä kaupunginosai. Eikä pidä unohtaa idän pahamaineisinta Kontulaa, joka tosielämässä on vehreä viherlähiö kaikkine palveluineen ja vielä toistaiseksi halpaa seutua. Joten kyllä vaihtoehtoja löytyy enemmänkin (kuin mitä tuossa luettelin) kuin vain Aurinkolahti ja Kallio... Aurinkolahti on ylihinnoiteltu hoitsun kukkarolle ja Kalliossa asuvat henkisesti teini-ikäiset (ainakin tämän palstan perusteella katsoen).
- Kallion Asukas
Mikäli tarkoitit minua, otan tuon kohteliaisuutena. Olen aina halunnut olla nuorekas, kiitos vain kun kehuit.
Alkuperäinen kirjoittaja ei kyllä kertonut, etsiikö vuokra-asuntoa vai omistusasuntoa. Veikkanpa, että kyse oli kuitenkin vuokra-asunnosta.
Jos on etsimässä vuokra-asuntoa, ei riski ole kummoinenkaan. Uusi muutto vain on edessä, jos alueella ei viihdy. Siksi voit aivan hyvin muuttaa itäänkin nähdäksesi omin silmin, mistä huono maine on tullut.
Mutta jos sulla ei ole autoa ja rahat ovat vähissä, kannattaa etsia asunto läheltä työpaikkaa. Täkäläisissä ruuhkissa voi työmatka venyä yllättävän pitkäkestoiseksi, jos julkisilla ei pääse ovelta ovelle (mikä on tuiki harvinaista). Autottomana kannattaa harkita kantakaupunkia, niin ei tarvitse säntäillä ympäri kaupunkia palveluita etsimässä. Jos on tottunut pikkukaupunkiin, saattaa Helsingissä hämmästyttää se, miten hajallaan eri palvelut voivatkaan olla.
Kalliosta saat käytännössä kaikki palvelut, Aurinkolahdessa on ostari, jonka aulassa toimettomat nuoret miehet pelaavat hedelmäpeliä. Mieti mikä sinulle on tärkeää.
Ja tervetuloa Helsinkiin, hoitsuille löytyy tällä hetkellä töitä erittäin hyvin ja virkakin on varmasti helppo saada! - asuntoa etsimässä
Mikäli tarkoitit minua, otan tuon kohteliaisuutena. Olen aina halunnut olla nuorekas, kiitos vain kun kehuit.
Alkuperäinen kirjoittaja ei kyllä kertonut, etsiikö vuokra-asuntoa vai omistusasuntoa. Veikkanpa, että kyse oli kuitenkin vuokra-asunnosta.
Jos on etsimässä vuokra-asuntoa, ei riski ole kummoinenkaan. Uusi muutto vain on edessä, jos alueella ei viihdy. Siksi voit aivan hyvin muuttaa itäänkin nähdäksesi omin silmin, mistä huono maine on tullut.
Mutta jos sulla ei ole autoa ja rahat ovat vähissä, kannattaa etsia asunto läheltä työpaikkaa. Täkäläisissä ruuhkissa voi työmatka venyä yllättävän pitkäkestoiseksi, jos julkisilla ei pääse ovelta ovelle (mikä on tuiki harvinaista). Autottomana kannattaa harkita kantakaupunkia, niin ei tarvitse säntäillä ympäri kaupunkia palveluita etsimässä. Jos on tottunut pikkukaupunkiin, saattaa Helsingissä hämmästyttää se, miten hajallaan eri palvelut voivatkaan olla.
Kalliosta saat käytännössä kaikki palvelut, Aurinkolahdessa on ostari, jonka aulassa toimettomat nuoret miehet pelaavat hedelmäpeliä. Mieti mikä sinulle on tärkeää.
Ja tervetuloa Helsinkiin, hoitsuille löytyy tällä hetkellä töitä erittäin hyvin ja virkakin on varmasti helppo saada!etsin nimenomaan vuokra-asuntoa.Olen Helsingissä pari kuukautta asustellut,kun aikoinaan työharjoittelua siellä suoritin.Asustelin tuolloin Roihuvuoressa.Täytyy sanoa,että Herttoniemi ja Roihuvuori eivät asunpaikkana liiemmin houkuttele,saati Kallio.Mutta näinhän se on,että jokaisella on omat mieltymyksensä asuinpaikkojen suhteen..Täytyy vain sinnikkäästi jaksaa metsästää sopivaa asuntoa,jospa sellainen joskus minullekkin löytyisi..Kiitos kaikille asiallisista vastauksista.
- Kallion Asukas
etsin nimenomaan vuokra-asuntoa.Olen Helsingissä pari kuukautta asustellut,kun aikoinaan työharjoittelua siellä suoritin.Asustelin tuolloin Roihuvuoressa.Täytyy sanoa,että Herttoniemi ja Roihuvuori eivät asunpaikkana liiemmin houkuttele,saati Kallio.Mutta näinhän se on,että jokaisella on omat mieltymyksensä asuinpaikkojen suhteen..Täytyy vain sinnikkäästi jaksaa metsästää sopivaa asuntoa,jospa sellainen joskus minullekkin löytyisi..Kiitos kaikille asiallisista vastauksista.
Jos et viihtyny hertsikassa tai roihiksessa, lienee sinun turha tähyillä itään päin. Toki on niin, että helposti kun muualta muuttaa, ei tunne oloaan kotoisaksi oikein missään.
Itselleni tärkeää ovat hyvät palvelut, liikenneyhteydet ja mukavat ihmiset. Siksi asun Kalliossa, mutta se on kyllä totta, ettei lenkkipolkua löydy ihan vierestä.
Pikkukaupungeista voi löytyä helpostikin alueita, josta löytyy palveluiden ja liikenneyhteyksien lisäksi myös hyvät lenkkipolut. Helsingissä on vaikeampaa, sillä tämä on suurkaupunki suurkaupungin etuineen ja ongelmineen.
Vuosaari, jota leikkisästi Mogadishuksikin kutsutaan, ei ole kaksinen mesta. Muualta tuleva ajautuu helposti Vuosaareen siksi, että siellä on massoittain vuokra-asuntoja, ja asukkaat vaihtuvat tiuhaan tahtiin. Varo ko. aluetta. - PääsinPois
Jos et viihtyny hertsikassa tai roihiksessa, lienee sinun turha tähyillä itään päin. Toki on niin, että helposti kun muualta muuttaa, ei tunne oloaan kotoisaksi oikein missään.
Itselleni tärkeää ovat hyvät palvelut, liikenneyhteydet ja mukavat ihmiset. Siksi asun Kalliossa, mutta se on kyllä totta, ettei lenkkipolkua löydy ihan vierestä.
Pikkukaupungeista voi löytyä helpostikin alueita, josta löytyy palveluiden ja liikenneyhteyksien lisäksi myös hyvät lenkkipolut. Helsingissä on vaikeampaa, sillä tämä on suurkaupunki suurkaupungin etuineen ja ongelmineen.
Vuosaari, jota leikkisästi Mogadishuksikin kutsutaan, ei ole kaksinen mesta. Muualta tuleva ajautuu helposti Vuosaareen siksi, että siellä on massoittain vuokra-asuntoja, ja asukkaat vaihtuvat tiuhaan tahtiin. Varo ko. aluetta.Asuin kalliosa, kauhea kusenhaju kaduilla, juoppoja, narkomaaneja, rikollisia, vanhat huonokuntoiset asunnot ja talot, seksipisteitä ja ilotyttöjä kadut pullollaan ja olemattoman huono äänieristys oli kaikissa kolmessa kallion vanhassa asunnossa joissa budjasin.
Perustin perheen ja ostimme aurinkolahdesta ihanan uuden asunnon,maksoihan se, mutta ihana rauha ja hieno talo ja asunto ja meri vieressä, kauppakeskus columbukseen on meiltä matkaa 400. metriä ja siellä ovat kaikki palvelut saman katon alla 55 erilaista liikettä ja Albatrossisa terveysasema ,kela, ym, löytyy urheilutalo, uimahalli ja hieno uimaranta ja mahtavat lenkkeilymaastot, sekä golf-kenttä.
Kallio oli kauhea paikka ja sopii tälle omituiselle tyypille, joka sen ihanuutta toitottaa aina eri nimimerkillä(asukas, rane ym..)
Onneksi meillä on vapaus valita asuinpaikkamme, vaikka tietenkään kaikilla ei ole varaa aurinkolahteen, mutta kallion kehoitan kiertämään kaukaa. - Kallion Asukas
PääsinPois kirjoitti:
Asuin kalliosa, kauhea kusenhaju kaduilla, juoppoja, narkomaaneja, rikollisia, vanhat huonokuntoiset asunnot ja talot, seksipisteitä ja ilotyttöjä kadut pullollaan ja olemattoman huono äänieristys oli kaikissa kolmessa kallion vanhassa asunnossa joissa budjasin.
Perustin perheen ja ostimme aurinkolahdesta ihanan uuden asunnon,maksoihan se, mutta ihana rauha ja hieno talo ja asunto ja meri vieressä, kauppakeskus columbukseen on meiltä matkaa 400. metriä ja siellä ovat kaikki palvelut saman katon alla 55 erilaista liikettä ja Albatrossisa terveysasema ,kela, ym, löytyy urheilutalo, uimahalli ja hieno uimaranta ja mahtavat lenkkeilymaastot, sekä golf-kenttä.
Kallio oli kauhea paikka ja sopii tälle omituiselle tyypille, joka sen ihanuutta toitottaa aina eri nimimerkillä(asukas, rane ym..)
Onneksi meillä on vapaus valita asuinpaikkamme, vaikka tietenkään kaikilla ei ole varaa aurinkolahteen, mutta kallion kehoitan kiertämään kaukaa.Onko sinulla useinkin asiaa kelaan? Mulle on ainakin täysin sama, missä joku Kela sijaitsee.
Tarkoitako perheellä oikeaa kättäsi? Ei siitä nimittäin ole kovinkaan kauaa, kun paljastit asuvasi kuplahintaisessa kaksioss, johon ei kyllä mitään perhettä mahtuisi.
Aurinkolahti muuten jäi nyt-liiteen kaupunginosakyselyn kaikissa kohdissa kauas Kallion taakse. Ei Aurinkolahteen oikeasti kukaan halua, sinne joudutaan. - pääsin pois
Onko sinulla useinkin asiaa kelaan? Mulle on ainakin täysin sama, missä joku Kela sijaitsee.
Tarkoitako perheellä oikeaa kättäsi? Ei siitä nimittäin ole kovinkaan kauaa, kun paljastit asuvasi kuplahintaisessa kaksioss, johon ei kyllä mitään perhettä mahtuisi.
Aurinkolahti muuten jäi nyt-liiteen kaupunginosakyselyn kaikissa kohdissa kauas Kallion taakse. Ei Aurinkolahteen oikeasti kukaan halua, sinne joudutaan.Kallion Asukas, ensinnäkin minä en ole mikään Moga tai joku muu sinun monista mielikuvituspersoonistasi.
Minä asun uudessa kolme huonetta keittiö ja sauna omistusasunnossa.
Säälin sinua sinun kannattaa tarkistaa lääkityksesi, kallio asuinpaikkana vaikuttaa persoonaasi aika pahasti, jospa sinä saisit sen vuokraasunnon, vaikka Vesalasta, ehkä se piristäisi sinua.
Kalliuon Harha-asukas sinua ei voi muuta, kuin sääliä!
Ps. Kallion kusenhaju on tunkeutunut sisälle pääkoppaasi. - Kallion Asukas
pääsin pois kirjoitti:
Kallion Asukas, ensinnäkin minä en ole mikään Moga tai joku muu sinun monista mielikuvituspersoonistasi.
Minä asun uudessa kolme huonetta keittiö ja sauna omistusasunnossa.
Säälin sinua sinun kannattaa tarkistaa lääkityksesi, kallio asuinpaikkana vaikuttaa persoonaasi aika pahasti, jospa sinä saisit sen vuokraasunnon, vaikka Vesalasta, ehkä se piristäisi sinua.
Kalliuon Harha-asukas sinua ei voi muuta, kuin sääliä!
Ps. Kallion kusenhaju on tunkeutunut sisälle pääkoppaasi.Sama "Moga" siellä kirjoittelee, tyylistäsi ei voi erehtyä. Sinä asut vuonna 2003 ostamassasi kuplahintaisessa neukkukaksiossa, en nyt jaksa kaivaa sitä linkkiä, mutta näin sinä aiemmin kirjoitit.
Eikä vuonna 2003 rakennettu talo ole uusi. Nykyrakentaminen on niin surkeaa, että ensimmäiset remontit alkavat kohta sinunkin taloyhtiössäsi käynnistyä.
Jopa uusi henkilöauto kestää paremmin kun nykyiset neukkukuutiot, jotka on tehty pimeää työvoimaa käyttäen ja kaikesta pihdaten. - Kohtuus kaikessa
Onko sinulla useinkin asiaa kelaan? Mulle on ainakin täysin sama, missä joku Kela sijaitsee.
Aurinkolahti muuten jäi nyt-liiteen kaupunginosakyselyn kaikissa kohdissa kauas Kallion taakse. Ei Aurinkolahteen oikeasti kukaan halua, sinne joudutaan.Kallion Asukkaalle on aivan sma missä joku KELA sijaitsee!
Huomaan kyllä kuinka pinnallinen ja itseäsi täynnä oleva tyyppi olet, taitaa lasti läikkyä päässäsi?
Sinähän Kallion Asukas et koskaan sairastu, et tule koskaan tarvitsemaan kelan palveluita?
Halvennat puheillasi useita ihmisiä, jotka joutuvat sairautensa takia käyttämään kelan palveluita.
Hyi Häpeä olet vieläkin tyhmempi kuin kirjoituksesi kallion aliasukas! - Palstan Lukija
Kohtuus kaikessa kirjoitti:
Kallion Asukkaalle on aivan sma missä joku KELA sijaitsee!
Huomaan kyllä kuinka pinnallinen ja itseäsi täynnä oleva tyyppi olet, taitaa lasti läikkyä päässäsi?
Sinähän Kallion Asukas et koskaan sairastu, et tule koskaan tarvitsemaan kelan palveluita?
Halvennat puheillasi useita ihmisiä, jotka joutuvat sairautensa takia käyttämään kelan palveluita.
Hyi Häpeä olet vieläkin tyhmempi kuin kirjoituksesi kallion aliasukas!Kallion Asukas on tunnettu siitä, että halveeraa kaikkia muita asuinalueita kuin kallio.
Kallion Asukas on sairas persoona hän jos kuka tarvitsee kelan palveluita. - Kallion Asukas
Palstan Lukija kirjoitti:
Kallion Asukas on tunnettu siitä, että halveeraa kaikkia muita asuinalueita kuin kallio.
Kallion Asukas on sairas persoona hän jos kuka tarvitsee kelan palveluita.Täällä sinä vaan vastailet itsellesi. Saanko arvata, että istut siellä läävässäsi korvatulpat korvissa ja pyykkipoika nenässä ja harmittelet, kun et pysty laittamaan virhettäsi kiertämään.
Moga alkaa jo olla legenda Vuosaaren kapeilla kujilla. - stide
Aurinkolahti muuten jäi nyt-liiteen kaupunginosakyselyn kaikissa kohdissa kauas Kallion taakse. Ei Aurinkolahteen oikeasti kukaan halua, sinne joudutaan.Juu, mä asuin Kalliossa kommunistien keskellä joskus taanoin, Mut onneks mä valmistuin ja pääsin hyvään asemaan duunissa ja sitä kautta sain mahdollisuuden ostaa asunnon Lehtisaaresta. Kalliossa elää ihmiset, jotka elävät toisten rahoills
- tuota noin
stide kirjoitti:
Juu, mä asuin Kalliossa kommunistien keskellä joskus taanoin, Mut onneks mä valmistuin ja pääsin hyvään asemaan duunissa ja sitä kautta sain mahdollisuuden ostaa asunnon Lehtisaaresta. Kalliossa elää ihmiset, jotka elävät toisten rahoills
Mistä lähtien Ämmässuota on sanottu Lehtisaareksi?
- totuus....
käu tsekkaa linkki
http://www.city.fi/artikkeli/Helsinki ranking/1643/ - Itä-Pakila
Oulunkylä ja Itä-Pakila on rauhallisia vehreitä alueita, hyvät ulkoilumahdollisuudet. Asunnot myös kohtuuhintaisia verrattuna keskustaan. Jonne kuitenkin pääsee nopeasti, Oulunkylästä junalla 10 min.
- totuuden Toikka
Kallio-Hakaniemi alueella ovat parhaimmat kuppilat, keskikaljaa saa halvalla ja kusihousuja istuu rappukäytävissä aamusta-yöhön, siellä on oivat ulkoilumahdollisuudet.
Asun itse siinä vihreässä jugend-talossa hämeentien lähellä ja ulkoilen mahtavasti, kun jahtaan torakoita vuodevaatteistani.
Ehkä en suosittele erähenkiselle kalliota, mutta jos olet baarien ja seksikauppojen ystävä niin ilman muuta kallio on paras.- Mies Idästä
Vuosaaressa ei palveluita juuri ole, on vain ostari josta kyllä saa keskikaljaa ihan hyvin, ja nuorisolle kyllä kelpaa. Nuoria täällä onkin valtavasti, täkäläinen väestö tekee ainakin 10 lasta elämänsä aikana, tiineenä ollaan koko ajan, kyllä se minulle sopii, mies kun olen.
Tykkään Aurinkolahdesta, täällä on ksnsainvälinen ja avoin meininki, asukkaatkin ovat aivan avoimesti persaukisia, niinkuin minäkin, aina tyhjätaskuna, huh huh!
Jos tykkäät lapsista, eläimistä, öisistä khat-bileistä ja markettien hedelmäpeleistä, muuta tänne, täällä on hyvä olla! - tietoa On
Mies Idästä kirjoitti:
Vuosaaressa ei palveluita juuri ole, on vain ostari josta kyllä saa keskikaljaa ihan hyvin, ja nuorisolle kyllä kelpaa. Nuoria täällä onkin valtavasti, täkäläinen väestö tekee ainakin 10 lasta elämänsä aikana, tiineenä ollaan koko ajan, kyllä se minulle sopii, mies kun olen.
Tykkään Aurinkolahdesta, täällä on ksnsainvälinen ja avoin meininki, asukkaatkin ovat aivan avoimesti persaukisia, niinkuin minäkin, aina tyhjätaskuna, huh huh!
Jos tykkäät lapsista, eläimistä, öisistä khat-bileistä ja markettien hedelmäpeleistä, muuta tänne, täällä on hyvä olla!Mies idästä, sinä olet oikeasti se kallion hullu asukas(remontti-rane).
Kirjoittelet tänne aina perättömiä juttuja, koska et itse pysty ostamaan asuntoa kalliista aurinkolahdesta.
Vuosaaressa on kauppakeskus kolumbus jossa yli 50 erilaista liikettä ja Citymarket avataan kohta.
Kallion asukas tuntee vuosaaresta vain meri-rastilan jonka kaupan nurkassa hän pelaili hedelmäpeliä, nyt luihu pyörii hakaniemen kauppahallin nurkassa ja sörnäisten metron käymälän vieressä.
Sääliksi käy! - Mies Idästä
tietoa On kirjoitti:
Mies idästä, sinä olet oikeasti se kallion hullu asukas(remontti-rane).
Kirjoittelet tänne aina perättömiä juttuja, koska et itse pysty ostamaan asuntoa kalliista aurinkolahdesta.
Vuosaaressa on kauppakeskus kolumbus jossa yli 50 erilaista liikettä ja Citymarket avataan kohta.
Kallion asukas tuntee vuosaaresta vain meri-rastilan jonka kaupan nurkassa hän pelaili hedelmäpeliä, nyt luihu pyörii hakaniemen kauppahallin nurkassa ja sörnäisten metron käymälän vieressä.
Sääliksi käy!Ei täällä Aurinkolahdessa ikävä kyllä mitään palveluita ole. Ei edes parkkipaikkoja, talot on rakennettu kylki kylkeen kiinni ja meno on todella kansainvälistä. Minä pidän tästä ja öisistä rummunpäristelyistä. Toki mieluummin asuisin ihmisten ilmoilla Kalliossa, mutta minulla ei yksinkertaisesti ole varaa siihen. Täälläkin asun vuokralla, sillä Vuosaaressa on paljon halpoja vuokra-asuntoja, mitäs sitä muuta kaipaa kuin keskikaljaa Hampaattoman Ämmän baarissa ja kili-kili -peliä kaupan aulassa.
Hölökyn kölökyn, otetaas taas, Aurinkolahden kunniaksi, on täällä menoa ja meininkiä, yes yes, pidän tästä kovasti! - Remontti-Rane
Mies Idästä kirjoitti:
Ei täällä Aurinkolahdessa ikävä kyllä mitään palveluita ole. Ei edes parkkipaikkoja, talot on rakennettu kylki kylkeen kiinni ja meno on todella kansainvälistä. Minä pidän tästä ja öisistä rummunpäristelyistä. Toki mieluummin asuisin ihmisten ilmoilla Kalliossa, mutta minulla ei yksinkertaisesti ole varaa siihen. Täälläkin asun vuokralla, sillä Vuosaaressa on paljon halpoja vuokra-asuntoja, mitäs sitä muuta kaipaa kuin keskikaljaa Hampaattoman Ämmän baarissa ja kili-kili -peliä kaupan aulassa.
Hölökyn kölökyn, otetaas taas, Aurinkolahden kunniaksi, on täällä menoa ja meininkiä, yes yes, pidän tästä kovasti!Aurinkolahti on persläpi, jonne aurinko ei koskaan paista. Oikeastihan alueen nimi on Mustalahti, mikä kuvaa hyvin paikallista menoa tänä päivänä.
- viestittäjä
Remontti-Rane kirjoitti:
Aurinkolahti on persläpi, jonne aurinko ei koskaan paista. Oikeastihan alueen nimi on Mustalahti, mikä kuvaa hyvin paikallista menoa tänä päivänä.
Noi Rane/Moga-viestit voi jättää huomiotta.
Asun Puotilassa ja alue on vihreä ja viihtyisä. Meri lähellä. Mukava ulkoilulenkki on esim. Vartiokylänlahti ympäri, noin 5 km. Meri-Rastilan rantakallioilla viihtyy myös. Pyörällä pääsee mukavasti Sipoon maisemiin. Alueella on myös paljon omakotitaloja.
:-)) - Maalle muuttanut
Remontti-Rane kirjoitti:
Aurinkolahti on persläpi, jonne aurinko ei koskaan paista. Oikeastihan alueen nimi on Mustalahti, mikä kuvaa hyvin paikallista menoa tänä päivänä.
vanhassa kalliossa asunnoissa on postimerkin kokoiset ikkunat, niistä joutuu tihrustelemaan ulos sankan savuverhon lävitse Remontti-ranen mielipaikka on kallio ja sen lukuista käymälät.
Kukin tavallaan, nautin maaseudun rauhasta. - Asukas
Mies Idästä kirjoitti:
Jos tykkäät lapsista, eläimistä, öisistä khat-bileistä ja markettien hedelmäpeleistä, muuta tänne, täällä on hyvä olla!sieltä kuuluisasta Meri-Rastilasta elikkä
Helsingin Monacosta.
Ei taida jäppinen erottaa Aurikolahtea ja Meri-Rastilaa toisistaan. - Asukas minäkin
Asukas kirjoitti:
sieltä kuuluisasta Meri-Rastilasta elikkä
Helsingin Monacosta.
Ei taida jäppinen erottaa Aurikolahtea ja Meri-Rastilaa toisistaan.Eipä taida tyyppi tosiaan erottaa Aurinkolahtea ja Meri-Rastilaa ja jutut muutenkin ovat peräisin ehkäpä viime vuosituhannelta. Nykyisin myös Meri-Rastilastakin löytyy kivoja alueita. Mutta Aurinkolahti on todella rauhallinen, talot hyvin tehtyjä äänieristyksiä myöten, ei ole liikenteen melua ja palvelut ja luonto ovat lähellä.
Tällä palstalla väitetään usein, että Vuosaareen joudutaan ja että tämä on vain väliaikaista asuinaluetta. Itse ainakin olen viihtynyt ja tiedän monia, jotka ovat täällä asuneet useita kymmeniä vuosia tai välillä asuneet jossain muualla ja palanneet tänne takaisin. Varsinkin Aurinkolahti on yksi parhaimmista ja kauneimmista alueista Helsingissä. - on kylä paras
Asukas minäkin kirjoitti:
Eipä taida tyyppi tosiaan erottaa Aurinkolahtea ja Meri-Rastilaa ja jutut muutenkin ovat peräisin ehkäpä viime vuosituhannelta. Nykyisin myös Meri-Rastilastakin löytyy kivoja alueita. Mutta Aurinkolahti on todella rauhallinen, talot hyvin tehtyjä äänieristyksiä myöten, ei ole liikenteen melua ja palvelut ja luonto ovat lähellä.
Tällä palstalla väitetään usein, että Vuosaareen joudutaan ja että tämä on vain väliaikaista asuinaluetta. Itse ainakin olen viihtynyt ja tiedän monia, jotka ovat täällä asuneet useita kymmeniä vuosia tai välillä asuneet jossain muualla ja palanneet tänne takaisin. Varsinkin Aurinkolahti on yksi parhaimmista ja kauneimmista alueista Helsingissä.Kyllä Kulosaari on asuinalueista parhain. Täällä on meri ja luonto. Palvelut lähellä ja keskustaan 5km matkaa. Eli metrolla pääsee ytimeen 6 minuutissa. Paljon puistoja ja ulkoilualueita. Myös Suomen paras massatenniskenttä. Ei mitään neukkukuutioita täällä vaan jykeviä tiilitaloja ja hienoja puu- ja kivihuviloita. Myös Suomen vanhin rivitalo Ribbinginhovi.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 672973
- 432579
Kela kelaa toimeentulotukia takaisin
Ylen sivulla juttu, kun vähäisen omaisuuden takia peritään tukia takaisin ja uhataan ulosotolla. Jutussa yksi mielenkii1852283Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?322262Kyllä sut varmaan
Aika moni haluaisi, miks sä et halua niitä jotka varmaan purkkiin sut pistäis ettet pääse karkuun311461Rakastan sua
Johonkin tämä piti saada purkautumaan, ehkä se jollain ihmeellä välittyy samalla sinun suuntaan ❤️151406- 171246
- 241228
Työnsin sut aikoinani pois nainen, koska en ollut varma hyväksikäyttäisinkö sinua
Olin varma, että hyväksikäyttäisin sinua, tai että et olisi tarpeeksi kaunis tai kiva minulle, sen takia työnsin sinut p631202Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk111041