Jouluna menemme 4 viikoksi Goaan. Ajattelimme vuokrata moottoripyörän ja ajella sillä Keralaan? siis,
A) onko kellään kokemuksia teistä ko välillä.
B)Kuinka kauan ko matkaan pitäisi varata rauhallisesti matkaa tehden.
C)Entä moottoripyörä. Enfieldissä taitaa olla vipstaakit väärällä puolella. Mistä pohjois Goasta saa vuokrata moottoripyörää, sellaista missä vipuset on samalla puolella, kuin meillä ja mitä mahtaa maksaa?
Olemme ajelleet suht paljon skootterilla Goalla. Uskallammekohan sen pohjalta vuokrata moottoripyörän? Sitä taas on ajeltu kotimaassa vuosikymmenien aikana.
Kertokaa pliis. INDIAFAN....huhuuu...kokemustasi peräänkuulutetaan täällä
prätkällä Goasta Keralaan???
10
982
Vastaukset
- Indiafan
Enfieldin kyydissä olen mennyt Candolimista Ashvemiin. Udaipurissa Hondan selässä noin 40-50 km.
Kerala on kyllä kaukana mutta jos on aikaa ja pysähtelette paljon, niin näkemistä ja kokemista kyllä riittää. Maisemaltaan reitti on upea. Matkalla on paljon ns. paratiisirantoja, Gokarna sekä Karnatakan rannat ja temppelit.
Intiaan myös tehdään näitä Enfield -retkiä, eli joukolla ajellaan jokin tietty reitti.
Mutta mistä saisi hyväkuntoisen pyörän vuokralle, jota toivot. Täytyypä vähän kysellä tutuilta (niinhän se Intiassa aina toimii). Palailen asiaan.- surinasussu
voi se olisi ienoa, jos viitsit kysellä. Me ajateltiin aloittaa se reissu n.6 tammikuuta, kun muut palajaa Suomeen.
Mulla ei ole oikein käsitystä miten pitkä se matka oikein on. Onko sulla? Esim. JOS ajais putkeen, meneekö siinä 10-20-30-40....tuntia.
jään oottelemaan innolla seuraavaa viestiäsi. - Bullet Mania
surinasussu kirjoitti:
voi se olisi ienoa, jos viitsit kysellä. Me ajateltiin aloittaa se reissu n.6 tammikuuta, kun muut palajaa Suomeen.
Mulla ei ole oikein käsitystä miten pitkä se matka oikein on. Onko sulla? Esim. JOS ajais putkeen, meneekö siinä 10-20-30-40....tuntia.
jään oottelemaan innolla seuraavaa viestiäsi.On vähän pitkä retki saattaa olla että joudut ostamaan pyörän, rekisteröinti ei oleskeluluvattomalle ulkomaalaiselle taida onnistua joten osto täytyy toteuttaa pitkäaikaisena vuokrasopimuksena jonka hintana on pyörän ostohinta. Jos aiotte ajaa takaisin niin sopiva liike voi tarjoutua lunastamaan pyörän sovitulla hinnalla takaisin mutta tässä on paljon vilunkivaraa, jos ostajaa ei löydy joudutte tyytymään siihen mitä annetaan.
Mutta jos rahaa ja aikaa löytyy niin unelmat kannattaa toteuttaa. Ennen kaikkea reissuun kannattaa varata aikaa, muussa tapauksessa on parempi mennä julkisilla. Bussit ajaa tuota väliä noin 2 vrk. - surinasussu
Bullet Mania kirjoitti:
On vähän pitkä retki saattaa olla että joudut ostamaan pyörän, rekisteröinti ei oleskeluluvattomalle ulkomaalaiselle taida onnistua joten osto täytyy toteuttaa pitkäaikaisena vuokrasopimuksena jonka hintana on pyörän ostohinta. Jos aiotte ajaa takaisin niin sopiva liike voi tarjoutua lunastamaan pyörän sovitulla hinnalla takaisin mutta tässä on paljon vilunkivaraa, jos ostajaa ei löydy joudutte tyytymään siihen mitä annetaan.
Mutta jos rahaa ja aikaa löytyy niin unelmat kannattaa toteuttaa. Ennen kaikkea reissuun kannattaa varata aikaa, muussa tapauksessa on parempi mennä julkisilla. Bussit ajaa tuota väliä noin 2 vrk.Niin, kuinkahan monta ajokilometriä se matka on???
Lueskelin tässä yhtä ajomatkapäiväkirjaa Goasta kohti Keralaa http://www.childrenwalkingtall.com/TripDiary.htm
(päivä 1) ja siinä kundit ajaa kimppaan 432km päivässä. tästä päättelin että kyllä yksin parisataa kilometriä ajaa Intiankin teillä.
Mitä tarkoitat: "oleskeluluvattomalle". Onhan meillä 1/2 vuoden viisumi, eikä enempää kukaan muukaan saa. Ostohässäkkään ei taideta olla valmiita, sellaisesta pakkomielteestä ei ole kyse.
Mennään julkisillaja --niin---vuokrataan pyörä/skootteri siellä ja ajellaan sillä ympäriinsä. Seuraava kysymys onkin, että vuokraillaan kai esim Kochissa ja Trivandrumissa skoottereita niin kuin Goalla. - Indiafan
surinasussu kirjoitti:
jään oottelemaan innolla seuraavaa viestiäsi.ELi Cochinista sain seuraavan tiedon:
royal enfield 350 cc 15 bhp with average milage of 40 per litter.
rate 4 one day cost u approximate of 400/inr (approx10usd)
pls note that petrol cost they will have bare
Ilmoita, jos olet kiinnostunut
- Tomtraveller
No moro!
Olin viime talven Goassa ja tuli sieltä yks Enfieldkin ostettua ja sitten lopussa myös myytyä... www.royalenfield.com löytyy tietoa pyöristä Intiassa ja muualla maailmassa. Uusimmissa malleissa:electra 5s, Machismo ja Thunderbird on vaihteet eurooppalais/yleismaailmaiseen tapaan vasemmalla jne. eli helppoja ajaa. Pyörän osto ulkomaalaiselle ei onnistu ellei ole residence cardia eli sitä pitä kiertää niin, että joku paikallinen ostaa ja rekisteröi pyörän nimiinsä. Sitten notaarilla voi käydä tekemässä sellasen virallisen paprun, että tämä paikallinen on myynyt pyörän sulle ja hän ei ole vastuussa pyörällä ajetuista kolareista, saaduista sakoista tms. ja sinulla on oikeus pyörään...
Prosessi vaatii jonkun verran aikaa ja hermoja, rahaa palaa myös voiteluun ja erilaisiin rekistöröintimaksuihin. No Intiassa pyörät on halpoja ja ei kulut kovin kalliiksi nouse siltikään. Käytettyjä pyöriä voi kysellä Anjunasta ja muualtakin voi löytyä. Enfieldin vuokrauksesta en osaa sanoa, enkä hinnoista. Uusi mp maksaa noin 70000-100000 INR. Tiet Goassa ja Intiassa vaihtelee niinkuin tiedätkin. Ihan mitä tahansa on odotettavissa ja sen vuoksi matkanopeus on varmasti siinä max. 60 km/h. Jo ihan oman turvallisuuden ja ajonautinnonkin vuoksi on syytä ajella hissun kissun. Lisäksi ei noilla pyörillä kovin miellyttävää juuri kovempaa ole ajellakkaan.
Kävin Keralassa lentäen ja pois tulin junalla. Junakyyti Trivandrumista Margaoon/Goaan oli muistaakseni 1032 kilometriä ja halvimmassa luokassa lipun hinta olisi ollut 199 rupiaa eli noin 4 euroa. Itse maksoin lipusta 1400 rupiaa, johon sisältyi ilmastoidusta vaunusta makuupaikka. Matka kesti vajaan vuorokauden.
Kerala on varsin edistyksellinen ja kehittynyt osavaltio, missä myös Enfieldejä myydään, mutta vuokrauksesta ei minulla sielläkään ole tietoa.
Poliisi tahtoo pysäytellä jos pyörä on rekistöröity muuhun osavaltioon tai ihan Goan sisälläkin toiseen hallintopiiriin. Kypärättä ja korttitta ajosta saa sakot, samoin kun liikennerikkomuksista. Kokemusta on siitäkin. Lahjomalla saa summaa yleensä pienennettyä, mutta toki nätisti ajamalla voi em. asioilta myös välttyä. Itse ehdin parin kuukauden aikana ajella 1400 km ihan vaan Goan sisällä ajellessa. Lystiä puuhaa tuo Intian harrikalla ajo.
Että sellasta- surinasussu
Kiitos asiallisesta vastauksesta ja yksityiskohdista. Yhä enemmän alamme taipua sillesuunnalle,että matkustetaan julkisilla pätkittäin kohti Keralaa. Vuokrataan paikan päällä skootteri, jolla ajo on tuttua ja kivaa, ja jatketaan sitten taas matkaa... ja junalla takaisin Goaan.
Funtsitaan sitä pyöräilyä siellä paikan päällä ja jätetään vaikka seuraavaan kertaan.
Mitenköhän vakuutukset. KELLÄ NIISTÄ TIETOA ?
Oma vakuutusyhtiöni korvaa kyllä tapaturmat, mutta esinevahinkoja (aiheuttamiani itelle tai muille) ei taida korvata. Lupasivat soittaa asiasta. - Tomtraveller
surinasussu kirjoitti:
Kiitos asiallisesta vastauksesta ja yksityiskohdista. Yhä enemmän alamme taipua sillesuunnalle,että matkustetaan julkisilla pätkittäin kohti Keralaa. Vuokrataan paikan päällä skootteri, jolla ajo on tuttua ja kivaa, ja jatketaan sitten taas matkaa... ja junalla takaisin Goaan.
Funtsitaan sitä pyöräilyä siellä paikan päällä ja jätetään vaikka seuraavaan kertaan.
Mitenköhän vakuutukset. KELLÄ NIISTÄ TIETOA ?
Oma vakuutusyhtiöni korvaa kyllä tapaturmat, mutta esinevahinkoja (aiheuttamiani itelle tai muille) ei taida korvata. Lupasivat soittaa asiasta.Hei!
Mitä tarkoitat noilla vakuutuksilla? Missä yhteydessä? Jos mälläät mopolla jonkun paikallisen kanssa vai? Saattaa olla, että useimmiten on parempi hoitaa homma paikan päällä on site. Raha vaihtakoon omistajaa, muuten saattaa mennä vaikeeksi. Varsinkin jos on joku pienempi kolari, ei suurempia henkilövahinkoja tai esinevahinkoja. Byrokratia ja se häsäämisen määrä on Intiassa eri luokkaa ja mitä pitempään jossain hommassa menee sitä "mielenkiintoisemmaksi" se kenties muuttuu... Useimmiten auttaa se, että on ystävällinen, mutta määrätietoinen. Länkkäreitä pyritään aina hieman viilaamaan linssiin.
Julkisilla liikkuminen on helppoa ja edullista, mutta niinkuin tuossa yhdessä viestissä esitettiin, niin myös auto ja kuljettaja voi olla hyvä ratkaisu.
Itse teimme kultaisen kolmion keikan autolla eli Delhi-Jaipur-Agra(Taj Mahal)-Delhi. Pakettiin kuului siis kuljettaja ja myös majoitukset paikkakunnilla. Ajankohta tammikuussa ja aikaa käytimme 5 päivää. Meitä oli neljä sälliä ja maksoimme koko lystistä noin 90 euroa/hlö. Auto kuljettaja yhdistelmällä säästää aikaa, hermoja ja rahaa. Junalla matkustaminen on ihan mukava kokemus sekin, mutta ainakun hyppäät junasta pois saat alkaa etsimään sitä riksaa, taksia, majoitusta tms. Tähän liittyy myös hirveä tinkaaminen ja varmistelu, että osaathan varmasti sinne ja maksaahan varmasti sen ja sen... Joillakin siihen hermot riittää joillakin ei. Kaikki on suhteellista.
Kuljettaja vie aina lähelle sitä nähtävyyttä ja odottaa autolla tavaroiden kanssa, joten niitäkään ei tarvitse raahailla mukanaan tai niistä enempää huolehtia, kun ne on "turvassa" auton takakontissa tms.
Matkailumuotoja ja tapoja on monia.
Antoisaa reissua joka tapauksessa. Intiassa riittää ihmeteltävää.
- autolla
Minä olen matkustanut Goalta Keralaan (kochiin) jeep-tyylisellä autolla. Kuskeja oli kaksi jotka vuorottelivat -2 intialaista ystävääni. Matka kesti n.24 tuntia ilman suurempai breikkejä, pari kertaa pysähdyttiin teelle ja vessaan. Tämä siis vertailuksi vain, Intian maanteillä tuskin kovin isoa eroa saa auton ja moottoripyörän välille ajallisesti, onhan teiden kunto mitä on...
Mutta autossa istuenkin tuo reissu oli todella raskas vaikken ees itse ajanut, joten aikaa varmaan pyörällä kuluu roimasti enemmän taukoineen.- Lux Travel
Kyllä kunnon Ambassador-kyyti voittaa kaikki muut matkustusmuodot päivän mittaisilla taipaleilla. Todellista automatkan tunnelmaa.
Ladakhiin mennessä kannattaa kattella jeeppikyytejä niin pääsee vaikka vähän sivummallekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931692
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2141359- 831298
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799