INTIA

Nunsku

Olisiko kenelläkään kertoa kokemuksia Intiasta???
haaveena lähteä Intiaan, olisi kiva tietää etukäteen paikasta:D

7

2738

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pepe..

Kannattais liittyä nyt ainakin sellaiseen intiayhteisöön mikä toimii tuolla jossain, en nyt muista linkkiä, tai ootas, tässä se on:http://groups.msn.com/intia. Siellä on suomalaista väkee vaan ja osa on käyny usein ja osa haaveilee. Siellä voi jutella ja kysellä ja on valokuviakin,

• kathalkali

Minä olen reissanut Intiassa kahteen otteeseen, ensin Pohjois- Intiassa ja viimeeksi helmikuussa Etelä- Intiassa. Minulta voit kysellä kaikenlaista, jos haluat Intiasta. Annan mielelläni neuvoa ja kerron kokemuksiani. Etelä- Intia tietty on turvallisempi liikkua kuin Pohjois- Intia ja Keski- Intia. Pohjois- Intiassa, Kashmirissa ja Jammun seutuvilla, on vieläkin sen verran levottomuuksia, että ei kannata ainakaan yksin lähteä seikkailemaan. Keskiosassa Intiaa on taas heimojen välisiä levottomuuksia, rikollisuutta ja ryöstelyjä, että ei ole turisteille suositeltavaa mennä.

Etelä- Intiassa mm. Keralassa ja Tamil Nadussa voi liikkua melkoisen vapaasti yksinkin, mutta tietty varovaisuus on aina hyvästä. Itse liikuin siellä helmikuun yksin ristiin rastiin ja sain olla rauhassa. Ainahan reissussa tapaa uusia ihmisiä, joiden kanssa voi liikkua osan matkaa.

Mukavaa lomansuunnittelua!

• Nunsku

Minulla kovasti kiinnostusta käydä Intiassa sitten Äiti Teresan lastenkodissa.Oletko siellä käynyt??
        Eniten minua kiinnostavat juuri Intiassa olevat retket joka paikkaan, että pääsee tutustumaan maahan kunnolla:D
        Eikös Goa ole enmmänkin turisti rysä paikka??
        En ole yksin reissuun lähdössä, eikä olla päätetty että minne päin intiata suunnataan..
        mutta vinkkejä, ehdotuksia ja varoituksia otetaan vastaan:D

• kathalkali
        Nunsku kirjoitti:

Minulla kovasti kiinnostusta käydä Intiassa sitten Äiti Teresan lastenkodissa.Oletko siellä käynyt??
        Eniten minua kiinnostavat juuri Intiassa olevat retket joka paikkaan, että pääsee tutustumaan maahan kunnolla:D
        En ole yksin reissuun lähdössä, eikä olla päätetty että minne päin intiata suunnataan..

Kirjoitan nyt lyhyesti tällä kertaa. Ennenkaikkea kannattaa ajatella matkustusajankohtaa. Keskikesällä ei kannata lähteä, kun siellä sataa ja sataa syksyyn asti pitkälle ainakin Etelä- Intiassa. Huhtikuusta lähtien siellä helteet ovat aika sietämättömät. Paras mahdollinen aika matkustaa sinne on joulukuusta maaliskuun loppuun. Helmikuu on ihanteellinen kuukausi matkustaa eteläisellä alueella. Vuoristossa (Ooty) on kuitenkin kylmää ja lämpötila yöllä laskee nollan tienoille. Päivällä on lämmintä noin about 15- 23 astetta. Hotelleissa ei ole lämmitystä ja joissain hotelleissa ei saa lämmintä vettä juuri nimeksikään.

Jos ei suuntaa matkaa vuoristoon, niin silloin ei tarvitse ottaa villasukkia, hanskoja ja sukkahousuja mukaan. Lämpöerot ovat suuret. Helmikuu on muutenkin aika rauhallista aikaa matkustaa Intiassa. Junissa on tilaa ja saa helposti varattua liput. Luulen että maaliskuu ja huhtikuu on sama asia. Aiemmin matkustin Pohjois- Intiassa syyskuussa ja silloin oli kiireinen aika myös Intialaisille matkustaa omassa maassaan.

Aina, kun ja jos suunnittelee pitempää matkaa, kannattaa ostaa liput busseihin ja juniin etukäteen. Lippujen ostoon kannattaa varata koko päivä, ainakin puolipäivää, koska aseman ja bussiyhtiöiden löytäminen ei aina ole ihan helppoa. Eri bussiyhtiöillä on eri hinnat ja laatuluokitukset ja jos aikoo matkustaa läpi yön, niin kannttaa miettiä haluaako nukkua koko pituudella vai semi- sellaisella. Voivat olla hankalia, koska eivät halua myydä parhaita paikkoja länsimaisille turisteille. Pysy tiukkana!! On myös hyvä vertailla hintoja ja se saa niihin liikettä, kun ei heti osta eka liikeestä. Bussiyhtiöt ovat yleensä näkyvillä bussiasemalla vierivieressä. Hinnat muutenkaan eivät huimaa päätä, mutta hujatuksi tuleminen ärsyttää.

Hujatuksi siellä voi tulla joka kaupassa ja mutkassa. On hyvä tietää minne on menossa, hinnat ylipäätänsä ja olla itsenäinen matkustaja. Intilaiset ovat muuten kunnollista väkeä ja hyvin ystävällisiä.

• hieman..
        Nunsku kirjoitti:

Totta että Goa on Intian turistirysä, mutta se mitä täälläpäin tarkoitetaan turistirysällä ei pidä alkuunkaan paikkaansa Goan kohdalla. Goan on eksoottista Intiaa, jos Intiaan on ensimmäistä kertaa menossa ja myöhemminkin. Goa on ihana, kuten koko Intia. Totta että Goalla on paljon turisteja ja turisteille tarkoitettuja palveluja ja hinnat on korkeat intialaisittain, mutta kyllä siellä on hyvinkin eksoottista Euroopan jälkeen.

Goalla elävät sulassa sovussa niin turistit kuin goalaiset kuin siirtotyöläiset muualta intiasta kuin lehmät ja koiratkin. Meno on uskomattoman rauhaisaa kaiken kaoottisuuden keskellä. Missään ei ole niin ihania ihmisiä kuin Goalla (tai siis enhän ole kaikkia maailman ihmisiä tavannut, mutta heistä pidin).

Intia on Keski-Euroopan kokoinen alue, jossa on kymmeniä osavaltioita, kansoja, heimoja, uskontoja ja kaikkea. Siellä on luontoa Himalajan vuoristosta etelän hiekkarannoille ja sademetsiin. Siellä on uskomatonta köyhyyttä, slummeja, kerjäläisiä, sairauksia, ympäristökatastrofeja. Siellä on myös uskomattomia kulttuuriaarteita, maailman vanhin uskonto, korkeasti koulutettuja ihmisiä, huipputeknologiaa ja uskomattomia rikkauksia. Uskaltaisin väittää, että Intia on maailman suvaitsevaisin maa, vaikka se onkin tiukan moraalinen maa. Intia on myös maailman suurin demokratia. Intia ja intialaiset hyväksyvät sinutkin juuri sellaisena kuin olet.

• ???
        hieman.. kirjoitti:

Totta että Goa on Intian turistirysä, mutta se mitä täälläpäin tarkoitetaan turistirysällä ei pidä alkuunkaan paikkaansa Goan kohdalla. Goan on eksoottista Intiaa, jos Intiaan on ensimmäistä kertaa menossa ja myöhemminkin. Goa on ihana, kuten koko Intia. Totta että Goalla on paljon turisteja ja turisteille tarkoitettuja palveluja ja hinnat on korkeat intialaisittain, mutta kyllä siellä on hyvinkin eksoottista Euroopan jälkeen.

Goalla elävät sulassa sovussa niin turistit kuin goalaiset kuin siirtotyöläiset muualta intiasta kuin lehmät ja koiratkin. Meno on uskomattoman rauhaisaa kaiken kaoottisuuden keskellä. Missään ei ole niin ihania ihmisiä kuin Goalla (tai siis enhän ole kaikkia maailman ihmisiä tavannut, mutta heistä pidin).

Intia on Keski-Euroopan kokoinen alue, jossa on kymmeniä osavaltioita, kansoja, heimoja, uskontoja ja kaikkea. Siellä on luontoa Himalajan vuoristosta etelän hiekkarannoille ja sademetsiin. Siellä on uskomatonta köyhyyttä, slummeja, kerjäläisiä, sairauksia, ympäristökatastrofeja. Siellä on myös uskomattomia kulttuuriaarteita, maailman vanhin uskonto, korkeasti koulutettuja ihmisiä, huipputeknologiaa ja uskomattomia rikkauksia. Uskaltaisin väittää, että Intia on maailman suvaitsevaisin maa, vaikka se onkin tiukan moraalinen maa. Intia on myös maailman suurin demokratia. Intia ja intialaiset hyväksyvät sinutkin juuri sellaisena kuin olet.

En nyt ihan menisi sanomaan maailman suvaitsevaisimmaksi maaksi maata, jossa kastijako on edelleen täysin voimissaan. Intia ja intialaiset ovat suvaitsevaisia vain yhteen suuntaan; jos olet 'rikas' turisti saat tehdä melkein mitä vain ja näyttää miltä haluat. Jos olet köyhä, kastiton -ja vaikka spitaalinen- intialainen, et saa tehdä melkein mitään..
        Paljon kertoo jo taannoinen intialaisten (rikkaiden) lääketieteen opiskelijoiden protesti köyhien yliopistoon päästämistä vastaan. Oi, miten ihanan suvaitsevaista, samaa meille Suomeen!

Mutta, joo Intia on hämmästyttävä maa, jossa jokaisen tulisi käydä vähintään kerran elämässään. Äärimmäisyyksien maa.

• pandit

Lähdin eka kerran Intiaan itsenäisyyspäivän aamuna kun Suomi täytti 50. Kotimaa ja monet muut on kuin kirja, vaan Intia ei ole - se on kirjasto. Ei pelkkä maa, vaan maailma. Joten kukaan ei voi kertoa siitä mitään "paikkana". Sensijaan minä muuna tahansa: lumouksena ja kauhistuksena, kaaoksena ja kauneutena, modernismina ja ikuisuksina, tuoksujen riemuna ja hajujen riesana - sanotpa Intiasta mitä tahansa, se pitää aina paikkansa! Vastakohdat ovat aina läsnä, eikä elämyksille löydy
      rajoja. Mutta aikaa tarvitaan - ja avointa sydäntä Intian ihmeelle.
      Katsopa vaikka ihmisiä Kalkutassa! Vieraile Sikkimissä! Pierre
      Lapieren kirja Vapaus tulee keskiyöllä antaa oivallista taustaa
      itsenäisen Intian syntyhistoriaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      402
      2132
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      1999
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      250
      1405
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      82
      1059
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      56
      975
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      948
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      39
      828
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      789
    9. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      75
      760
    10. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      734
    Aihe