Keskuslukitus ei toimi avaimesta

Leena_

Hei. Tietääkö kukaan mikä autoa vaivaa, kun keskuslukituksen kaukosäätö lopetti toimintansa ihan yhtäkkiä. Kaupasta tullessa ovet eivät enää auenneet avaimen nappia painettaessa. Ajattelin ensin, että paristo olisi loppunut, mutta uusi paristokaan ei saanut keskuslukitusta toimimaan kaukosäädöstä.
Keskuslukitus kyllä toimii, kun avainta kääntää oven lukossa.

13

24463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tepe65

      jos toimii vieläkin huonosti, saattaa olla valmiiksi vanha paristo, jos ei lainkaaan.. avain... ei tietoa

      • Leena_

        Avaimesta painettaessa ei mitään tapahdu. Ilmeisesti on ostettava vielä yks uusi paristo ja kokeiltava sillä. Kysyin uutta avaintakin suutarista ja 170 euron hinta säikäytti.


    • jukka

      Hei! yksi mahdollisuus on että avaimesi ohjelmointi on mennyt sekaisin mutta ohjekirjasta pitäisi löytyä apu kuinka uudelleenohjelmoiti suoritetaan.Toivottavasti ongelma ei ole tämän suurempi.

      • Leena_

        Kokeilin ohjeen mukaista ohjelmointia. Eli virta-avainta käännetään kohtaan II ja takaisin nollaan. Ei auttanut tämäkään. Aika erikoista. Se on varmaan mentävä huoltoon selvittämään missä vika on.


      • mkjn
        Leena_ kirjoitti:

        Kokeilin ohjeen mukaista ohjelmointia. Eli virta-avainta käännetään kohtaan II ja takaisin nollaan. Ei auttanut tämäkään. Aika erikoista. Se on varmaan mentävä huoltoon selvittämään missä vika on.

        Siinä on kaksi eri koodausta. Se virta-avaimen kääntö liittyy ajoneston koodaukseen (joka sulla ei ole ongelmana jos auto käynnistyy avaimesta). Sen sijaan keskuslukituksen koodausta ei ainakaan aikanaan löytynyt ohjekirjasta, vaan siellä kehoitettiin ottamaan yhteyttä huoltoon. Itse aikoinaan riitelin auton myyjän kanssa kun yrittivät tehdä ylimääräisen avaimen koodauksesta maksullista pikahuoltotoimenpidettä. Vasta kun vaadin heitä antamaan minulle seikkaperäisen ja toimivan ohjeen, niin suostuivat tekemään homman ilmaiseksi.


      • mkjn
        mkjn kirjoitti:

        Siinä on kaksi eri koodausta. Se virta-avaimen kääntö liittyy ajoneston koodaukseen (joka sulla ei ole ongelmana jos auto käynnistyy avaimesta). Sen sijaan keskuslukituksen koodausta ei ainakaan aikanaan löytynyt ohjekirjasta, vaan siellä kehoitettiin ottamaan yhteyttä huoltoon. Itse aikoinaan riitelin auton myyjän kanssa kun yrittivät tehdä ylimääräisen avaimen koodauksesta maksullista pikahuoltotoimenpidettä. Vasta kun vaadin heitä antamaan minulle seikkaperäisen ja toimivan ohjeen, niin suostuivat tekemään homman ilmaiseksi.

        http://www.ford-club.net/keskustelu/viewtopic.php?t=452


      • Leena_

    • Insinööritare

      Joku voi olla rikki ?

    • Ovetlukkoon

      Mulla samanlainen ongelma. Tällä sivulla mainittu linkki ei toimi, joten voisiko joku antaa ohjeen kuinka avaimen keskuslukituksen saa pelittää. Avaimen napit siis ei toimi mutta valinta vääntämällä toimii. Paristo vaihdettu x3, eikä tulosta.

      • Taivaspaikan_lunastanut

      • Anonyymi

        Kiitos, tuohan toimi! Tosin täytyi kyllä käännellä useamman kerran kohtien 1 ja 2 välillä ennen kuin toimi.


    • Anonyymi

      Focus vm 2007 huoltokirja
      etupenkkien turvavyöt kiinni, kaikki ovet kiinni,
      käännä neljä kertaa nollasta kakkosasentoon kuuden sekunnin aikana.

      Ja mulla alkoi toimimaan

      • Anonyymi

        Ford.....vikojen esiäiti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8216
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1173
    Aihe