Keskuslukitus ei toimi avaimesta

Leena_

Hei. Tietääkö kukaan mikä autoa vaivaa, kun keskuslukituksen kaukosäätö lopetti toimintansa ihan yhtäkkiä. Kaupasta tullessa ovet eivät enää auenneet avaimen nappia painettaessa. Ajattelin ensin, että paristo olisi loppunut, mutta uusi paristokaan ei saanut keskuslukitusta toimimaan kaukosäädöstä.
Keskuslukitus kyllä toimii, kun avainta kääntää oven lukossa.

14

33691

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tepe65

jos toimii vieläkin huonosti, saattaa olla valmiiksi vanha paristo, jos ei lainkaaan.. avain... ei tietoa

• Leena_

Avaimesta painettaessa ei mitään tapahdu. Ilmeisesti on ostettava vielä yks uusi paristo ja kokeiltava sillä. Kysyin uutta avaintakin suutarista ja 170 euron hinta säikäytti.

• jukka

Hei! yksi mahdollisuus on että avaimesi ohjelmointi on mennyt sekaisin mutta ohjekirjasta pitäisi löytyä apu kuinka uudelleenohjelmoiti suoritetaan.Toivottavasti ongelma ei ole tämän suurempi.

• Leena_

Kokeilin ohjeen mukaista ohjelmointia. Eli virta-avainta käännetään kohtaan II ja takaisin nollaan. Ei auttanut tämäkään. Aika erikoista. Se on varmaan mentävä huoltoon selvittämään missä vika on.

• mkjn
        Leena_ kirjoitti:

Kokeilin ohjeen mukaista ohjelmointia. Eli virta-avainta käännetään kohtaan II ja takaisin nollaan. Ei auttanut tämäkään. Aika erikoista. Se on varmaan mentävä huoltoon selvittämään missä vika on.

Siinä on kaksi eri koodausta. Se virta-avaimen kääntö liittyy ajoneston koodaukseen (joka sulla ei ole ongelmana jos auto käynnistyy avaimesta). Sen sijaan keskuslukituksen koodausta ei ainakaan aikanaan löytynyt ohjekirjasta, vaan siellä kehoitettiin ottamaan yhteyttä huoltoon. Itse aikoinaan riitelin auton myyjän kanssa kun yrittivät tehdä ylimääräisen avaimen koodauksesta maksullista pikahuoltotoimenpidettä. Vasta kun vaadin heitä antamaan minulle seikkaperäisen ja toimivan ohjeen, niin suostuivat tekemään homman ilmaiseksi.

• mkjn
        mkjn kirjoitti:

Siinä on kaksi eri koodausta. Se virta-avaimen kääntö liittyy ajoneston koodaukseen (joka sulla ei ole ongelmana jos auto käynnistyy avaimesta). Sen sijaan keskuslukituksen koodausta ei ainakaan aikanaan löytynyt ohjekirjasta, vaan siellä kehoitettiin ottamaan yhteyttä huoltoon. Itse aikoinaan riitelin auton myyjän kanssa kun yrittivät tehdä ylimääräisen avaimen koodauksesta maksullista pikahuoltotoimenpidettä. Vasta kun vaadin heitä antamaan minulle seikkaperäisen ja toimivan ohjeen, niin suostuivat tekemään homman ilmaiseksi.

http://www.ford-club.net/keskustelu/viewtopic.php?t=452

• Leena_

• Insinööritare

Joku voi olla rikki ?

• Ovetlukkoon

Mulla samanlainen ongelma. Tällä sivulla mainittu linkki ei toimi, joten voisiko joku antaa ohjeen kuinka avaimen keskuslukituksen saa pelittää. Avaimen napit siis ei toimi mutta valinta vääntämällä toimii. Paristo vaihdettu x3, eikä tulosta.

• Taivaspaikan_lunastanut

• Anonyymi

Kiitos, tuohan toimi! Tosin täytyi kyllä käännellä useamman kerran kohtien 1 ja 2 välillä ennen kuin toimi.

• Anonyymi

Focus vm 2007 huoltokirja
      etupenkkien turvavyöt kiinni, kaikki ovet kiinni,
      käännä neljä kertaa nollasta kakkosasentoon kuuden sekunnin aikana.

Ja mulla alkoi toimimaan

• Anonyymi

Ford.....vikojen esiäiti.

• Anonyymi

Kuulemma patterin alla noi jousi pitää taivuttaa ylöspäin ja vähän puhdistaa mulla oli sama ongelma niin heti alko toimimaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2513
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      98
      1020
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      61
      774
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      680
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      658
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe