Keskuslukitus ei toimi avaimesta

Leena_

Hei. Tietääkö kukaan mikä autoa vaivaa, kun keskuslukituksen kaukosäätö lopetti toimintansa ihan yhtäkkiä. Kaupasta tullessa ovet eivät enää auenneet avaimen nappia painettaessa. Ajattelin ensin, että paristo olisi loppunut, mutta uusi paristokaan ei saanut keskuslukitusta toimimaan kaukosäädöstä.
Keskuslukitus kyllä toimii, kun avainta kääntää oven lukossa.

14

27402

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tepe65

jos toimii vieläkin huonosti, saattaa olla valmiiksi vanha paristo, jos ei lainkaaan.. avain... ei tietoa

• Leena_

Avaimesta painettaessa ei mitään tapahdu. Ilmeisesti on ostettava vielä yks uusi paristo ja kokeiltava sillä. Kysyin uutta avaintakin suutarista ja 170 euron hinta säikäytti.

• jukka

Hei! yksi mahdollisuus on että avaimesi ohjelmointi on mennyt sekaisin mutta ohjekirjasta pitäisi löytyä apu kuinka uudelleenohjelmoiti suoritetaan.Toivottavasti ongelma ei ole tämän suurempi.

• Leena_

Kokeilin ohjeen mukaista ohjelmointia. Eli virta-avainta käännetään kohtaan II ja takaisin nollaan. Ei auttanut tämäkään. Aika erikoista. Se on varmaan mentävä huoltoon selvittämään missä vika on.

• mkjn
        Leena_ kirjoitti:

Kokeilin ohjeen mukaista ohjelmointia. Eli virta-avainta käännetään kohtaan II ja takaisin nollaan. Ei auttanut tämäkään. Aika erikoista. Se on varmaan mentävä huoltoon selvittämään missä vika on.

Siinä on kaksi eri koodausta. Se virta-avaimen kääntö liittyy ajoneston koodaukseen (joka sulla ei ole ongelmana jos auto käynnistyy avaimesta). Sen sijaan keskuslukituksen koodausta ei ainakaan aikanaan löytynyt ohjekirjasta, vaan siellä kehoitettiin ottamaan yhteyttä huoltoon. Itse aikoinaan riitelin auton myyjän kanssa kun yrittivät tehdä ylimääräisen avaimen koodauksesta maksullista pikahuoltotoimenpidettä. Vasta kun vaadin heitä antamaan minulle seikkaperäisen ja toimivan ohjeen, niin suostuivat tekemään homman ilmaiseksi.

• mkjn
        mkjn kirjoitti:

Siinä on kaksi eri koodausta. Se virta-avaimen kääntö liittyy ajoneston koodaukseen (joka sulla ei ole ongelmana jos auto käynnistyy avaimesta). Sen sijaan keskuslukituksen koodausta ei ainakaan aikanaan löytynyt ohjekirjasta, vaan siellä kehoitettiin ottamaan yhteyttä huoltoon. Itse aikoinaan riitelin auton myyjän kanssa kun yrittivät tehdä ylimääräisen avaimen koodauksesta maksullista pikahuoltotoimenpidettä. Vasta kun vaadin heitä antamaan minulle seikkaperäisen ja toimivan ohjeen, niin suostuivat tekemään homman ilmaiseksi.

http://www.ford-club.net/keskustelu/viewtopic.php?t=452

• Leena_

• Insinööritare

Joku voi olla rikki ?

• Ovetlukkoon

Mulla samanlainen ongelma. Tällä sivulla mainittu linkki ei toimi, joten voisiko joku antaa ohjeen kuinka avaimen keskuslukituksen saa pelittää. Avaimen napit siis ei toimi mutta valinta vääntämällä toimii. Paristo vaihdettu x3, eikä tulosta.

• Taivaspaikan_lunastanut

• Anonyymi

Kiitos, tuohan toimi! Tosin täytyi kyllä käännellä useamman kerran kohtien 1 ja 2 välillä ennen kuin toimi.

• Anonyymi

Focus vm 2007 huoltokirja
      etupenkkien turvavyöt kiinni, kaikki ovet kiinni,
      käännä neljä kertaa nollasta kakkosasentoon kuuden sekunnin aikana.

Ja mulla alkoi toimimaan

• Anonyymi

Ford.....vikojen esiäiti.

• Anonyymi

Kuulemma patterin alla noi jousi pitää taivuttaa ylöspäin ja vähän puhdistaa mulla oli sama ongelma niin heti alko toimimaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      7400
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      49
      5541
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      60
      3070
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2573
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1588
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      200
      1427
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1119
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      325
      1067
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      244
      1037
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      926
    Aihe