Keskuslukitus ei toimi avaimesta

Leena_

Hei. Tietääkö kukaan mikä autoa vaivaa, kun keskuslukituksen kaukosäätö lopetti toimintansa ihan yhtäkkiä. Kaupasta tullessa ovet eivät enää auenneet avaimen nappia painettaessa. Ajattelin ensin, että paristo olisi loppunut, mutta uusi paristokaan ei saanut keskuslukitusta toimimaan kaukosäädöstä.
Keskuslukitus kyllä toimii, kun avainta kääntää oven lukossa.

14

29919

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tepe65

jos toimii vieläkin huonosti, saattaa olla valmiiksi vanha paristo, jos ei lainkaaan.. avain... ei tietoa

• Leena_

Avaimesta painettaessa ei mitään tapahdu. Ilmeisesti on ostettava vielä yks uusi paristo ja kokeiltava sillä. Kysyin uutta avaintakin suutarista ja 170 euron hinta säikäytti.

• jukka

Hei! yksi mahdollisuus on että avaimesi ohjelmointi on mennyt sekaisin mutta ohjekirjasta pitäisi löytyä apu kuinka uudelleenohjelmoiti suoritetaan.Toivottavasti ongelma ei ole tämän suurempi.

• Leena_

Kokeilin ohjeen mukaista ohjelmointia. Eli virta-avainta käännetään kohtaan II ja takaisin nollaan. Ei auttanut tämäkään. Aika erikoista. Se on varmaan mentävä huoltoon selvittämään missä vika on.

• mkjn
        Leena_ kirjoitti:

Kokeilin ohjeen mukaista ohjelmointia. Eli virta-avainta käännetään kohtaan II ja takaisin nollaan. Ei auttanut tämäkään. Aika erikoista. Se on varmaan mentävä huoltoon selvittämään missä vika on.

Siinä on kaksi eri koodausta. Se virta-avaimen kääntö liittyy ajoneston koodaukseen (joka sulla ei ole ongelmana jos auto käynnistyy avaimesta). Sen sijaan keskuslukituksen koodausta ei ainakaan aikanaan löytynyt ohjekirjasta, vaan siellä kehoitettiin ottamaan yhteyttä huoltoon. Itse aikoinaan riitelin auton myyjän kanssa kun yrittivät tehdä ylimääräisen avaimen koodauksesta maksullista pikahuoltotoimenpidettä. Vasta kun vaadin heitä antamaan minulle seikkaperäisen ja toimivan ohjeen, niin suostuivat tekemään homman ilmaiseksi.

• mkjn
        mkjn kirjoitti:

Siinä on kaksi eri koodausta. Se virta-avaimen kääntö liittyy ajoneston koodaukseen (joka sulla ei ole ongelmana jos auto käynnistyy avaimesta). Sen sijaan keskuslukituksen koodausta ei ainakaan aikanaan löytynyt ohjekirjasta, vaan siellä kehoitettiin ottamaan yhteyttä huoltoon. Itse aikoinaan riitelin auton myyjän kanssa kun yrittivät tehdä ylimääräisen avaimen koodauksesta maksullista pikahuoltotoimenpidettä. Vasta kun vaadin heitä antamaan minulle seikkaperäisen ja toimivan ohjeen, niin suostuivat tekemään homman ilmaiseksi.

http://www.ford-club.net/keskustelu/viewtopic.php?t=452

• Leena_

• Insinööritare

Joku voi olla rikki ?

• Ovetlukkoon

Mulla samanlainen ongelma. Tällä sivulla mainittu linkki ei toimi, joten voisiko joku antaa ohjeen kuinka avaimen keskuslukituksen saa pelittää. Avaimen napit siis ei toimi mutta valinta vääntämällä toimii. Paristo vaihdettu x3, eikä tulosta.

• Taivaspaikan_lunastanut

• Anonyymi

Kiitos, tuohan toimi! Tosin täytyi kyllä käännellä useamman kerran kohtien 1 ja 2 välillä ennen kuin toimi.

• Anonyymi

Focus vm 2007 huoltokirja
      etupenkkien turvavyöt kiinni, kaikki ovet kiinni,
      käännä neljä kertaa nollasta kakkosasentoon kuuden sekunnin aikana.

Ja mulla alkoi toimimaan

• Anonyymi

Ford.....vikojen esiäiti.

• Anonyymi

Kuulemma patterin alla noi jousi pitää taivuttaa ylöspäin ja vähän puhdistaa mulla oli sama ongelma niin heti alko toimimaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      30
      5537
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      170
      2039
    3. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      160
      1631
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1344
    5. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      30
      1321
    6. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      8
      1277
    7. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      64
      1274
    8. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      70
      1174
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      94
      1165
    10. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      212
      1098
    Aihe