Keskuslukitus ei toimi avaimesta

Leena_

Hei. Tietääkö kukaan mikä autoa vaivaa, kun keskuslukituksen kaukosäätö lopetti toimintansa ihan yhtäkkiä. Kaupasta tullessa ovet eivät enää auenneet avaimen nappia painettaessa. Ajattelin ensin, että paristo olisi loppunut, mutta uusi paristokaan ei saanut keskuslukitusta toimimaan kaukosäädöstä.
Keskuslukitus kyllä toimii, kun avainta kääntää oven lukossa.

14

28523

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tepe65

jos toimii vieläkin huonosti, saattaa olla valmiiksi vanha paristo, jos ei lainkaaan.. avain... ei tietoa

• Leena_

Avaimesta painettaessa ei mitään tapahdu. Ilmeisesti on ostettava vielä yks uusi paristo ja kokeiltava sillä. Kysyin uutta avaintakin suutarista ja 170 euron hinta säikäytti.

• jukka

Hei! yksi mahdollisuus on että avaimesi ohjelmointi on mennyt sekaisin mutta ohjekirjasta pitäisi löytyä apu kuinka uudelleenohjelmoiti suoritetaan.Toivottavasti ongelma ei ole tämän suurempi.

• Leena_

Kokeilin ohjeen mukaista ohjelmointia. Eli virta-avainta käännetään kohtaan II ja takaisin nollaan. Ei auttanut tämäkään. Aika erikoista. Se on varmaan mentävä huoltoon selvittämään missä vika on.

• mkjn
        Leena_ kirjoitti:

Kokeilin ohjeen mukaista ohjelmointia. Eli virta-avainta käännetään kohtaan II ja takaisin nollaan. Ei auttanut tämäkään. Aika erikoista. Se on varmaan mentävä huoltoon selvittämään missä vika on.

Siinä on kaksi eri koodausta. Se virta-avaimen kääntö liittyy ajoneston koodaukseen (joka sulla ei ole ongelmana jos auto käynnistyy avaimesta). Sen sijaan keskuslukituksen koodausta ei ainakaan aikanaan löytynyt ohjekirjasta, vaan siellä kehoitettiin ottamaan yhteyttä huoltoon. Itse aikoinaan riitelin auton myyjän kanssa kun yrittivät tehdä ylimääräisen avaimen koodauksesta maksullista pikahuoltotoimenpidettä. Vasta kun vaadin heitä antamaan minulle seikkaperäisen ja toimivan ohjeen, niin suostuivat tekemään homman ilmaiseksi.

• mkjn
        mkjn kirjoitti:

Siinä on kaksi eri koodausta. Se virta-avaimen kääntö liittyy ajoneston koodaukseen (joka sulla ei ole ongelmana jos auto käynnistyy avaimesta). Sen sijaan keskuslukituksen koodausta ei ainakaan aikanaan löytynyt ohjekirjasta, vaan siellä kehoitettiin ottamaan yhteyttä huoltoon. Itse aikoinaan riitelin auton myyjän kanssa kun yrittivät tehdä ylimääräisen avaimen koodauksesta maksullista pikahuoltotoimenpidettä. Vasta kun vaadin heitä antamaan minulle seikkaperäisen ja toimivan ohjeen, niin suostuivat tekemään homman ilmaiseksi.

http://www.ford-club.net/keskustelu/viewtopic.php?t=452

• Leena_

• Insinööritare

Joku voi olla rikki ?

• Ovetlukkoon

Mulla samanlainen ongelma. Tällä sivulla mainittu linkki ei toimi, joten voisiko joku antaa ohjeen kuinka avaimen keskuslukituksen saa pelittää. Avaimen napit siis ei toimi mutta valinta vääntämällä toimii. Paristo vaihdettu x3, eikä tulosta.

• Taivaspaikan_lunastanut

• Anonyymi

Kiitos, tuohan toimi! Tosin täytyi kyllä käännellä useamman kerran kohtien 1 ja 2 välillä ennen kuin toimi.

• Anonyymi

Focus vm 2007 huoltokirja
      etupenkkien turvavyöt kiinni, kaikki ovet kiinni,
      käännä neljä kertaa nollasta kakkosasentoon kuuden sekunnin aikana.

Ja mulla alkoi toimimaan

• Anonyymi

Ford.....vikojen esiäiti.

• Anonyymi

Kuulemma patterin alla noi jousi pitää taivuttaa ylöspäin ja vähän puhdistaa mulla oli sama ongelma niin heti alko toimimaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      85
      4588
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      164
      3552
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3149
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      198
      1967
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      32
      1799
    6. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      46
      1783
    7. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      24
      1763
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1694
    9. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19
      1607
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      18